Entisen "Kokemuksia" -alueen epäaktiiviset viestiketjut on arkistoitu tänne.
Jos sinulla on omaan autoosi liittyvä viestiketju täällä alueella, korjaa otsikko vastaamaan http://ladakerho.fi/ladaboard/viewforum.php?f=50 alueen sääntöjä ja odota tai pyydä että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Alueen säännöt
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
E.P. kirjoitti:Pääsikö ajatusvirhe? Täystehotunnistimen nimenomaan pitää saada alipainetta säätämisen aikana, muutenhan koko säätöjärjestelmä ei ole edes toiminnassa. Ei sitä alipaineletkua ole tarve tukkia, missään tilanteessa. Täysntehotunnistin toimii niin, että kun kaasu avataan täysin, loppuu imusarjasta alipaine ja siten loppuu axtec:in säätely kiihdytyksen ajaksi. Kun kaasua taas höllätään kiihdytyksen jälkeen, alipaine imusarjassa ylittää määrätyn rajan, alkaa järjestelmä säädellä seosta omaan malliinsa.
Näinhän se menee monissa muissakin autoissa, että lambda-arvo ohitetaan/unohdetaan täyskaasukiihdytyksen aikana.
Tarkennetaan: Moottorin pitää jäädä suoraan tyhjäkäyntikierroksille, kun kaasu suljetaan osakaasualueelta. Jos ei jää, on seosruuvin perussäätö pielessä.
Ei päässyt. Siinä opaskirjassakin sanotaan, että se letku pitää tukkia. Ilman alipainetta suuttimet asettuu 50 % impulssisuhteeseen jolloin säätö suoritetaan.
Köyhä kansa: revi punalippu, polta Pääoma, ja liity kansallissosialisteihin!
Piti jo tarkistaa kirjasta, kun hetken luulin olevani väärässä.
Tuo sinun keino vaatii CO-mittarin, jolla mitataan seos pakoputken alkukäyrästä, siitä putken pätkästä joka on normaalisti suljettu. Olinkin tuon tavan jo unohtanut, koska minulla ei ole CO-mittaria käytössä. Olet kyllä oikeassa, että irroittamalla ja tukkimalla täystehotunnistimen letkun, saa lukittua tyhjäkäyntipiirin automaattisen seossäädön.
Minun keino soveltuu yksinkertaisuudessaan kotimekaanikolle. Se jäljittelee keinoa, jolla tyhjäkäyntipiirin virtaus säädetään 45-55% prosentin paikkeille kosketuskulmamittarin avulla. Sillä erolla, ettei tarvita edes kosketuskulmamittaria. Kun säätää neuvoni mukaan, tulee seossäätöruuvi kuin itsestään asentoon, jossa tyhjäkäyntipiirin virtaus on n. 45-55%.
Mikähän toista sisävaloa vaivaa? Toinen alkoi toimimaan sulakkeen vaihdon jälkeen, mutta toinen pysyi pimeänä vaikka vaihdoin polttimon ja
koko lamppuhässäkän. Eli joku johto varmaan on rikki, eli onko miten vaikea korjata? Ja onko muilla vastaavia kokemuksia?
Kiillotin ja vahasin muuten koko auton eilen iltana. Nyt kiiltää!
Huomenna otan varmaan katin pois ja kokeilen vaikuttaako se suorituskykyyn.
Lada 1200L 1986
Lada 1500S 1973
Volga GAZ 21 1967
Moskvitsh Elite 1500 1975
Opel Olympia Rekord 1700 1962
Ford Taunus 1.6 GX 1982
Mercedes-Benz 240D 1982
Mercedes-Benz 300D 1990
Lada 1200L 1986
Lada 1500S 1973
Volga GAZ 21 1967
Moskvitsh Elite 1500 1975
Opel Olympia Rekord 1700 1962
Ford Taunus 1.6 GX 1982
Mercedes-Benz 240D 1982
Mercedes-Benz 300D 1990
Lada 1200L 1986
Lada 1500S 1973
Volga GAZ 21 1967
Moskvitsh Elite 1500 1975
Opel Olympia Rekord 1700 1962
Ford Taunus 1.6 GX 1982
Mercedes-Benz 240D 1982
Mercedes-Benz 300D 1990
degen kirjoitti:Tossa palaa pakkivalot näköjään jarruvaloina.
Eikä pala, tässä ei oo 2105 vaan 2107 takavalot.
Lada 1200L 1986
Lada 1500S 1973
Volga GAZ 21 1967
Moskvitsh Elite 1500 1975
Opel Olympia Rekord 1700 1962
Ford Taunus 1.6 GX 1982
Mercedes-Benz 240D 1982
Mercedes-Benz 300D 1990
Saako lainata topikkia?
Jos, niin myin appiukon entisen pari vuotta seisseen vm.-95 työkaverille alkukesästä.
Näkemättä tietenkin ja kuusen alta se oli hakenut viime perjantaina(liikennekäytöstä pois mutta katsastusaika iltapäivälle Joensuuhun.)
Vaihtoakku sisään ja tien päälle!
25 km ajoa ja kahville.Sen jälkeen oli nykinyt Joensuuhun saakka.
Katsastajan pihassa oli nähty pellin alla irtonainen johto. Se tökätty paikalleen - ja leima!
2112,-04,hopea
2112,-06,musta
2111,-06,musta
1119,-07,harmaa
1119,-08,hopea
ex:2105x3,2107x3,2104x2,2109x2,2110x2,2108,2111x2,2112x2,1117,1119.
Vielä kun pääsis Popetan kyytiin!
2105 ja 2107 -takavalokuoret käyvät ristiin. Piirilevyt ovat samanlaiset. Valot palavat oikein jos kytkennät ovat oikein. Vai olenko käsittänyt tämän asian aivan väärin? En ainakaan ole nähnyt erilaisia piirilevyjä 2105 ja 2107.
Piirilevyt todella ovat täysin erilaiset. Mutta jos niitä lampunkantoja saa ehjänä irti siitä piirilevystä, niin ne käy ristiin. 2107 valot 2105 mallissa on just semmosta hienoa tuninkia. Ne jotka ymmärtää asian päälle tietää, että ne jotain "erikoista", muille ne "kato isi, P*ska lada"
21013 1200L/1700 '87 RedBull & 2101 1200 '74 Kopeeka Classic & 21023 1500DL/1600 16V '83 Hoponderos
11x2101 2x2102 2x2103 2x2104 2x2105 7x2107 5x2108 2x2109 7x2111 4x2112 1x117 3x119
Lada on tilava perheauto, mutta kaikkien pää ei sovi sinne
Takavalot on vaihdettu "nahkoineen" eli siis takavlot eivät sisällä ainuttakkaan 2105 osaa, kaikki ovat suoraan 2107n osia.
Ja ne kaikki valot toimii juuri niinkuin pitää. Jarruvalot syttyy jarrua painettaessa, parkit toimii, vilkut toimii, mutta pakkivalot ei toimi. Ne ei tosin toiminu edes alkuperäisillä 2105 osilla. Eli katkaisija tai johtovika.
Lada 1200L 1986
Lada 1500S 1973
Volga GAZ 21 1967
Moskvitsh Elite 1500 1975
Opel Olympia Rekord 1700 1962
Ford Taunus 1.6 GX 1982
Mercedes-Benz 240D 1982
Mercedes-Benz 300D 1990