Mikä ET?

Eikö pitkät pala? Puoltaako jarrut? Tällä osiolla voit esittää teknisiä kysymyksiä Ladoista.
LydååPower

Mikä ET?

Viesti Kirjoittaja LydååPower »

Kertokaas mikä on ladan ja jos tarvii tarkempaan ni 2105en et..? pitäis ostaa vanteet joiden et on 33...meneekös kuinka vähällä porakoneen ja rälläkän käytöllä kiinni..? :lol:
Avatar
Jusu
Viestit: 2540
Liittynyt: 4.2.2004 19:49
Paikkakunta: Jämsä

Viesti Kirjoittaja Jusu »

ET on 29.

Minkälaisista vanteista on kysymys?
Avatar
Lada-Jussi
Viestit: 10250
Liittynyt: 24.9.2003 17:48
Paikkakunta: Janakkala

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

pystyykö ET:n laskemaan jotenkin kotikonstein? vanteissa sitä ei yleensä lue? eikä teknisissä tiedoissa ole ET:tä, vai onko selloin hienommalla nimellä?
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
metusala

Viesti Kirjoittaja metusala »

ET on sama kun offset. Tässä näkyy kuinka se lasketaan, katso fig.2: http://www.ladanivabelgium.be/Techniek/ ... /index.htm .
Avatar
Toveri Sladimir
Viestit: 853
Liittynyt: 13.7.2004 20:16
Paikkakunta: Pöljä

Viesti Kirjoittaja Toveri Sladimir »

ET on vanteen leveyden keskipisteen etäisyys vanteen kiinnityspinnasta millimetreinä!Mittaus mittanauhalla pienen jako- ja vähennyslaskun kanssa.
Pessimisti ei pety, mutta optimistille ei tule iloisia yllätyksiä.
LydååPower

Viesti Kirjoittaja LydååPower »

jusu kirjoitti:ET on 29.

Minkälaisista vanteista on kysymys?

Elikkäs oiskos nuot 33 mahdottomat laittaa kiinni..?
Vanteet olis sellaset 4x100 jaolla olevat kiekurat... 8)
Avatar
Jusu
Viestit: 2540
Liittynyt: 4.2.2004 19:49
Paikkakunta: Jämsä

Viesti Kirjoittaja Jusu »

LyDååPower kirjoitti:Elikkäs oiskos nuot 33 mahdottomat laittaa kiinni..?
Vanteet olis sellaset 4x100 jaolla olevat kiekurat... 8)
Ei varmaan mahdottomat jos ei muuten ole muotonsa puolesta sellaiset että esim. kolisee satuloihin kiinni. Ei se offset pelkästään ratkaise, eikä toi 4mm ero tunnu missään, tietenkin jos vanteet on kovasti leveämmät, niin menee aika sisälle...
Väärä jako on sitten eri juttu, kyllähän ne toki kiinni saa pysymään, mutta kiristettävä tarkkaan että tulee keskelle vallankin jos keskireikä on väljä ja keskitys tapahtuu pelkästään pulteilla. :?

Mulla pyöri Ladassa kesällä Croman 14'' peltivanteet ja niissä oli huikea ET, jotain 45 paikkeilla, tosin oli levitystä 5mm joka vanteen alla. Silti pyörivät sisemmässä mitä nuo Ladan omat, varsinkin kun oli viä 5,5'' leveät.
LydååPower

Viesti Kirjoittaja LydååPower »

Ne vanteet löytyy tosta jos tää ny toimii.. http://huuto.net/fi/showitem.php3?itemid=12069545

Jos joku osais sanoo et meneekö nuo alle vai jätänkö leikin kesken...? On laitettu levityspalat kii...oisko jotain tyyliin sentin...
ladalada

Viesti Kirjoittaja ladalada »

No et:een puolesta ainakin menee, ajettavuus tosin muuttuu askeleen huonompaan suuntaan (ei merkittävästi).
LydååPower

Viesti Kirjoittaja LydååPower »

no sit pitää ruveta huuteleen oikein olan takaa.. 8) Kiitoksia tiedoista.. :!:
Avatar
pelti kiinni
Viestit: 114
Liittynyt: 30.9.2003 23:55
Paikkakunta: Hki

pikkasen OT ET:stä

Viesti Kirjoittaja pelti kiinni »

pikkasen OT:ia ET:stä ,

tuli tästä mieleen lukemani artikkeli , mistä ensimmäistä kertaa tajusin ET:n ( ei sen avaruusolion vaan tän luvun ) 'ET'-ymologian , eli :

"Die Buchstaben ET stehen für Einpresstiefe, während die Zahl das Maß in Millimetern angibt. Die Einpresstiefe bezeichnet den Abstand zwischen der Radmitte und dem Teil der Radschüssel, mit der das Rad am Radträger des Autos anliegt."

Itse artikkelissa - eli saksan kielen taitojansa hioville tarkoitetusti - on muutama perusnippelitieto vanteista , ei mitään ihmeellistä , eikä kovin teknistä.

ET'tä sellaista , t. pe ki
Vastaa Viestiin