Kokemuksia 20 vuotiaasta Audi 80 2.0E:stä

Tänne muut kulkupelit ja vehkeet, länsiautoista mopoihin.

Otsikointi vapaamuotoinen.
Alueen säännöt
Otsikointi vapaamuotoinen.
Avatar
jonir
Viestit: 171
Liittynyt: 31.8.2010 11:18
Paikkakunta: Esbå

Re: Kokemuksia 20 vuotiaasta Audi 80 2.0E:stä

Viesti Kirjoittaja jonir »

1500i kirjoitti:
jonir kirjoitti: Päästöihin vaikuttavista koodeista en tiedä, mutta ainakin -01:ssä tulee hylky valon perusteella vaikka se herjaisi nopeustunnistimesta
Siis moottorin pyörintänopeustunnistimesta? Sehän on yksi eniten moottorin säätöön vaikuttavista asioista ja vaikuttaa aivan varmasti päästöihin. Sen perusteella säädetään ainakin sytytysennakkoa. Ei se siellä pelkästään kierroslukumittaria varten ole.
Lada 2107 1300S -85 ikuisuusprojekti.
"Trying is the first step towards failure." -Homer Simpson
Avatar
1500i
Viestit: 2149
Liittynyt: 1.5.2008 19:12
Paikkakunta: Pohjois-Savo

Re: Kokemuksia 20 vuotiaasta Audi 80 2.0E:stä

Viesti Kirjoittaja 1500i »

:roll: kuka kirjotti ja mitä mutta tarkoitin vaihdelaatikon nopeusanturia. Mittari toimii, kun on vaijerilla mutta herjaa jotain häiriötä sähköpuolelle en nyt muista mitä numeroa, mutta nopeusanturiin se liittyi. Ajotietokonetta tuossa ei ole joten en tiedä toimisiko siinä nopeuden näyttö toisaalta tuo valon syttyminen on niin satunaista ja ilmenee yleensä kostealla kelillä että toimisi varmaan suurimman osan ajasta.
ps. Mistä anturista moottorissa se kiekkamittari muka kierrokset tuntee/laskee (samarassa)? :wink:
Avensis stw
Ex.21093 -00
Avatar
Jaska HKI
Viestit: 6714
Liittynyt: 25.9.2003 17:51
Paikkakunta: Eteläsuomen Eldorado

Re: Kokemuksia 20 vuotiaasta Audi 80 2.0E:stä

Viesti Kirjoittaja Jaska HKI »

Yli vuoden olen ajanut ja pissapojannesteitä lisätessä havaitsin että jäähdytysnestesäiliön vieressä on värikoodattu (vaalean sininen) täyttökorkki.Tämä kuuluu lampun pesureille jotka voivat ehkä toimiakkin.
Avatar
lada.h.s
Viestit: 2381
Liittynyt: 3.10.2009 20:49
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Kokemuksia 20 vuotiaasta Audi 80 2.0E:stä

Viesti Kirjoittaja lada.h.s »

Nyt vasta huomaan eli vähän myöhässä: Tässä Audissahan on legendaarinen Bosch K-Jetronic! Iskällä oli E12 korisia vitossarjan Bemareita joskus,
toinen oli vuodelta 1975 ja toinen 1978 ja niiissä oli myös K-Jetti. Koululla oli laitettavana 1971 W108 korinen V8 Mersu jossa oli taas K-Jetin
edeltäjä Bosch D-Jetronic!
Lada 1200L 1986
Lada 1500S 1973
Volga GAZ 21 1967
Moskvitsh Elite 1500 1975
Opel Olympia Rekord 1700 1962
Ford Taunus 1.6 GX 1982
Mercedes-Benz 240D 1982
Mercedes-Benz 300D 1990
Avatar
Jaska HKI
Viestit: 6714
Liittynyt: 25.9.2003 17:51
Paikkakunta: Eteläsuomen Eldorado

Re: Kokemuksia 20 vuotiaasta Audi 80 2.0E:stä

Viesti Kirjoittaja Jaska HKI »

Vaihdoin kesärenkaat.Kynnyskoteloista reilusti nostin auton omalla tunkilla joten aivan terveeltä näyttävät.Etujarrupalat näyttivät kulahtaneilta,samoin takajarrupalat.Myös etjarrulevyt voisi vaihtaa.Huolimatta 15" renkaista 65 profiileilla nopeusmittari näyttää 50km/h alueella 5km/h liikaa.Yllättävän positiivisen vaikutelman sain Aurora talvirenkaista.Ilma on pysynyt,aika hyvä ajaa.Eivät vatkanneet edes 120km/h moottoritiellä.
Avatar
Jaska HKI
Viestit: 6714
Liittynyt: 25.9.2003 17:51
Paikkakunta: Eteläsuomen Eldorado

Re: Kokemuksia 20 vuotiaasta Audi 80 2.0E:stä

Viesti Kirjoittaja Jaska HKI »

14 kuukautta ajettu,arvioitu ajomatka 18 000km.Katsatus juhannukseen mennessä,jota ennen vaihdetaan jarrupalat ja kiristetään käsijarruvaijeri.
-korille ei tarvitse vuosiin tehdä mitään,enkä tee
-öljyt vaihdettu kerran+suodatin.Ei öljylätäköitä parkkipaikalla
-vaihdelaatikossa kestoöljyt joita ei tarvi vaihtaa,synkronoinnit toimii,ei ulise ei volise.Vanha autonasentaja kehui Audi 80 laatikkoa.Se kestää yhtä kauan kuin auto
-moottori+K -Jetronic toimii loistavasti.3:lla voi ajaa 30-120km/h.Vitonen vetää kakistelematta alkaen 1500r/min (50km/h)
-ovet menee kiinni paiskomatta,eikä niissä ole tavattu ruostetta eikä peräluukussa
-tiedän missä sulakerasia ja releet on ei ole tarvinnut raplata
-sytytyksessä on puola ja luultavasti jotain muuta,ei voisi vähempää kiinnostaa
-venttiilit ropisee tyhjäkäynnillä,ominaisuus ei vika
-kulutus nopeassa maantieajossa noin 7,5 ja kaupungissa 10 ja vain 98
-ohjaustehostimeen lisätty vihreätä nestettä.Tehostin toimii hyvin
-jarruissa ei ole ollut mitään ongelmia

Korjaukset:
-ruiskun kylmäkäynnistin
-yksi tulpanjohto
-pakoputki katakysaattorista taaksepäin
-sytytystulpat,ilmanpuhdistin
-öljyt + suodatin
-ajovalopolttimot H4
-jarrunesteet
-lisäavain Mister Mintistä 8€
-peräkontin keskuslukitus poistettu käytöstä epävarman toiminnan takia
-akku
-öljyn mittatikun pidikeputki (muovia)

Viat:
-keskulukitus ei aina sulje oik. takaovea
-matkamittari ei toimi
-peräkontti ilman avainta
mikko853
Viestit: 2661
Liittynyt: 3.8.2005 8:51
Paikkakunta: Kotka

Re: Kokemuksia 20 vuotiaasta Audi 80 2.0E:stä

Viesti Kirjoittaja mikko853 »

Ite ajoin 2 päivää samanlaisella audilla, ei mitään erityistä kehuttavaa muttei kyllä haukuttavaakaan.. kyllähän se kiihtyi ja pysähtyi paljon mukavammin kuin 110.
Njet problem, normal katastroof :mrgreen:
Avatar
Jaska HKI
Viestit: 6714
Liittynyt: 25.9.2003 17:51
Paikkakunta: Eteläsuomen Eldorado

Re: Kokemuksia 20 vuotiaasta Audi 80 2.0E:stä

Viesti Kirjoittaja Jaska HKI »

Puhdistin sisätuloilmasuodattimen (30X15 cm).Se löytyy välikaukalon suojamuovin alta,apparin puolelta.Työkaluksi riittää iso lattaruuvimeisseli.Oikeastaan oikeaoppisesti toinen tuulilasin pyyhkijä pitää irroittaa,mutta koska auto on varsin nuori ja muovit notkeita väänsin suojamuovin propellille ja otin sen sieltä välistä.Imuroin suodattimen välit kapeakärkisellä suuttimella yksitellen.Koko operaatioon meni parikymmentä minuuttia.Kumma kun käyttöohjeessa ei mainittu koko suodattimesta mitään?
Avatar
Jaska HKI
Viestit: 6714
Liittynyt: 25.9.2003 17:51
Paikkakunta: Eteläsuomen Eldorado

Re: Kokemuksia 20 vuotiaasta Audi 80 2.0E:stä

Viesti Kirjoittaja Jaska HKI »

Ykkösellä voimakkaasti kiihdyttäessä tuntuu moottorivärinät vaihdekepin suunnalta kardaanitullista.Olisko jo joku kumityyny antautumassa? tavallisessa ajossa ei haittaa.
Avatar
Jaska HKI
Viestit: 6714
Liittynyt: 25.9.2003 17:51
Paikkakunta: Eteläsuomen Eldorado

Re: Kokemuksia 20 vuotiaasta Audi 80 2.0E:stä

Viesti Kirjoittaja Jaska HKI »

Ajoin kolmen päivän aikana valtatie 6:stä aina Rääkkylään asti.Matkaa tuli noin tuhat kilometriä.Keskikulutus 7,35.Konepellin avasin kerran toteakseni että öljyä ei tarvitse lisätä.Tänään paluu ei ollut herkkua kun lämpöjä oli noin 30 astetta.Jos yritti pitää takalasia puoliksi auki niin satasen vauhdissa alkoi kuulua parin sekunnin välein ilmavirran womb,womb,womb ääni :shock:
Avatar
Jaska HKI
Viestit: 6714
Liittynyt: 25.9.2003 17:51
Paikkakunta: Eteläsuomen Eldorado

Re: Kokemuksia 20 vuotiaasta Audi 80 2.0E:stä

Viesti Kirjoittaja Jaska HKI »

Teetätin autoon jarruremonttia.Kaikki jarrupalat uusiksi 35€,takajarrulevyt 40€ työ 80€.Itse asiassa jarrutuntuma heikkeni ennenkuin palat sijautuvat.
Avatar
Jaska HKI
Viestit: 6714
Liittynyt: 25.9.2003 17:51
Paikkakunta: Eteläsuomen Eldorado

Re: Kokemuksia 20 vuotiaasta Audi 80 2.0E:stä

Viesti Kirjoittaja Jaska HKI »

Hai autoon vikalistan.
-peruutusvalot ei pala
-oikea parkki poltin edessä pimeä
-vasen etujarruletku uusiksi
-vasen alatukivarren pallonivel väljä
-alatukivarren pusla (kolmiotukivarsi)takimmainen väljä
Avatar
Jokari
Viestit: 7715
Liittynyt: 10.3.2005 20:32
Paikkakunta: Kymenlaakso™

Re: Kokemuksia 20 vuotiaasta Audi 80 2.0E:stä

Viesti Kirjoittaja Jokari »

Kun ostaa Audiin osia, se on kuin laittaisi rahaa pankkiin.
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.

Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Avatar
Jaska HKI
Viestit: 6714
Liittynyt: 25.9.2003 17:51
Paikkakunta: Eteläsuomen Eldorado

Re: Kokemuksia 20 vuotiaasta Audi 80 2.0E:stä

Viesti Kirjoittaja Jaska HKI »

Jokari kirjoitti:Kun ostaa Audiin osia, se on kuin laittaisi rahaa pankkiin.
....kreikkalaiseen pankkiin :D
Avatar
Jaska HKI
Viestit: 6714
Liittynyt: 25.9.2003 17:51
Paikkakunta: Eteläsuomen Eldorado

Re: Kokemuksia 20 vuotiaasta Audi 80 2.0E:stä

Viesti Kirjoittaja Jaska HKI »

Olen pähkäillyt peruutusvalojen kanssa.Sulake (numero 12)on ehjä koska mittarin valot palaa.Polttimot tarkastettu ja putsattu...ehjät.Ostettu peruutusvalokatkaisija 11€.Vaihdelaatikon kylkeen ruuvattava malli,mutta eipä löydy vaihdelaatikosta kyseistä paikkaa vaikka huoltomontussakin kävin asiaa tiirailemassa.Netissä löytyi sen verran tietoa että peräluukun luota johtosarjassa voi olla katkos,mutta epätodennäköinen kun vasta 180tkm ajettu.Kirjauduin Audi foorumille josta voi kysellä kun ylläpito käsittelee rekisteröitymisen.Voiko olla niin että hitsaamattoman Audin joutuu viemään paalaamoon toimimattomien peruutusvalojen takia?
Vastaa Viestiin