Siis moottorin pyörintänopeustunnistimesta? Sehän on yksi eniten moottorin säätöön vaikuttavista asioista ja vaikuttaa aivan varmasti päästöihin. Sen perusteella säädetään ainakin sytytysennakkoa. Ei se siellä pelkästään kierroslukumittaria varten ole.1500i kirjoitti:jonir kirjoitti: Päästöihin vaikuttavista koodeista en tiedä, mutta ainakin -01:ssä tulee hylky valon perusteella vaikka se herjaisi nopeustunnistimesta
Kokemuksia 20 vuotiaasta Audi 80 2.0E:stä
Alueen säännöt
Otsikointi vapaamuotoinen.
Otsikointi vapaamuotoinen.
Re: Kokemuksia 20 vuotiaasta Audi 80 2.0E:stä
Lada 2107 1300S -85 ikuisuusprojekti.
"Trying is the first step towards failure." -Homer Simpson
"Trying is the first step towards failure." -Homer Simpson
Re: Kokemuksia 20 vuotiaasta Audi 80 2.0E:stä

ps. Mistä anturista moottorissa se kiekkamittari muka kierrokset tuntee/laskee (samarassa)?

Avensis stw
Ex.21093 -00
Ex.21093 -00
Re: Kokemuksia 20 vuotiaasta Audi 80 2.0E:stä
Yli vuoden olen ajanut ja pissapojannesteitä lisätessä havaitsin että jäähdytysnestesäiliön vieressä on värikoodattu (vaalean sininen) täyttökorkki.Tämä kuuluu lampun pesureille jotka voivat ehkä toimiakkin.
Re: Kokemuksia 20 vuotiaasta Audi 80 2.0E:stä
Nyt vasta huomaan eli vähän myöhässä: Tässä Audissahan on legendaarinen Bosch K-Jetronic! Iskällä oli E12 korisia vitossarjan Bemareita joskus,
toinen oli vuodelta 1975 ja toinen 1978 ja niiissä oli myös K-Jetti. Koululla oli laitettavana 1971 W108 korinen V8 Mersu jossa oli taas K-Jetin
edeltäjä Bosch D-Jetronic!
toinen oli vuodelta 1975 ja toinen 1978 ja niiissä oli myös K-Jetti. Koululla oli laitettavana 1971 W108 korinen V8 Mersu jossa oli taas K-Jetin
edeltäjä Bosch D-Jetronic!
Lada 1200L 1986
Lada 1500S 1973
Volga GAZ 21 1967
Moskvitsh Elite 1500 1975
Opel Olympia Rekord 1700 1962
Ford Taunus 1.6 GX 1982
Mercedes-Benz 240D 1982
Mercedes-Benz 300D 1990
Lada 1500S 1973
Volga GAZ 21 1967
Moskvitsh Elite 1500 1975
Opel Olympia Rekord 1700 1962
Ford Taunus 1.6 GX 1982
Mercedes-Benz 240D 1982
Mercedes-Benz 300D 1990
Re: Kokemuksia 20 vuotiaasta Audi 80 2.0E:stä
Vaihdoin kesärenkaat.Kynnyskoteloista reilusti nostin auton omalla tunkilla joten aivan terveeltä näyttävät.Etujarrupalat näyttivät kulahtaneilta,samoin takajarrupalat.Myös etjarrulevyt voisi vaihtaa.Huolimatta 15" renkaista 65 profiileilla nopeusmittari näyttää 50km/h alueella 5km/h liikaa.Yllättävän positiivisen vaikutelman sain Aurora talvirenkaista.Ilma on pysynyt,aika hyvä ajaa.Eivät vatkanneet edes 120km/h moottoritiellä.
Re: Kokemuksia 20 vuotiaasta Audi 80 2.0E:stä
14 kuukautta ajettu,arvioitu ajomatka 18 000km.Katsatus juhannukseen mennessä,jota ennen vaihdetaan jarrupalat ja kiristetään käsijarruvaijeri.
-korille ei tarvitse vuosiin tehdä mitään,enkä tee
-öljyt vaihdettu kerran+suodatin.Ei öljylätäköitä parkkipaikalla
-vaihdelaatikossa kestoöljyt joita ei tarvi vaihtaa,synkronoinnit toimii,ei ulise ei volise.Vanha autonasentaja kehui Audi 80 laatikkoa.Se kestää yhtä kauan kuin auto
-moottori+K -Jetronic toimii loistavasti.3:lla voi ajaa 30-120km/h.Vitonen vetää kakistelematta alkaen 1500r/min (50km/h)
-ovet menee kiinni paiskomatta,eikä niissä ole tavattu ruostetta eikä peräluukussa
-tiedän missä sulakerasia ja releet on ei ole tarvinnut raplata
-sytytyksessä on puola ja luultavasti jotain muuta,ei voisi vähempää kiinnostaa
-venttiilit ropisee tyhjäkäynnillä,ominaisuus ei vika
-kulutus nopeassa maantieajossa noin 7,5 ja kaupungissa 10 ja vain 98
-ohjaustehostimeen lisätty vihreätä nestettä.Tehostin toimii hyvin
-jarruissa ei ole ollut mitään ongelmia
Korjaukset:
-ruiskun kylmäkäynnistin
-yksi tulpanjohto
-pakoputki katakysaattorista taaksepäin
-sytytystulpat,ilmanpuhdistin
-öljyt + suodatin
-ajovalopolttimot H4
-jarrunesteet
-lisäavain Mister Mintistä 8€
-peräkontin keskuslukitus poistettu käytöstä epävarman toiminnan takia
-akku
-öljyn mittatikun pidikeputki (muovia)
Viat:
-keskulukitus ei aina sulje oik. takaovea
-matkamittari ei toimi
-peräkontti ilman avainta
-korille ei tarvitse vuosiin tehdä mitään,enkä tee
-öljyt vaihdettu kerran+suodatin.Ei öljylätäköitä parkkipaikalla
-vaihdelaatikossa kestoöljyt joita ei tarvi vaihtaa,synkronoinnit toimii,ei ulise ei volise.Vanha autonasentaja kehui Audi 80 laatikkoa.Se kestää yhtä kauan kuin auto
-moottori+K -Jetronic toimii loistavasti.3:lla voi ajaa 30-120km/h.Vitonen vetää kakistelematta alkaen 1500r/min (50km/h)
-ovet menee kiinni paiskomatta,eikä niissä ole tavattu ruostetta eikä peräluukussa
-tiedän missä sulakerasia ja releet on ei ole tarvinnut raplata
-sytytyksessä on puola ja luultavasti jotain muuta,ei voisi vähempää kiinnostaa
-venttiilit ropisee tyhjäkäynnillä,ominaisuus ei vika
-kulutus nopeassa maantieajossa noin 7,5 ja kaupungissa 10 ja vain 98
-ohjaustehostimeen lisätty vihreätä nestettä.Tehostin toimii hyvin
-jarruissa ei ole ollut mitään ongelmia
Korjaukset:
-ruiskun kylmäkäynnistin
-yksi tulpanjohto
-pakoputki katakysaattorista taaksepäin
-sytytystulpat,ilmanpuhdistin
-öljyt + suodatin
-ajovalopolttimot H4
-jarrunesteet
-lisäavain Mister Mintistä 8€
-peräkontin keskuslukitus poistettu käytöstä epävarman toiminnan takia
-akku
-öljyn mittatikun pidikeputki (muovia)
Viat:
-keskulukitus ei aina sulje oik. takaovea
-matkamittari ei toimi
-peräkontti ilman avainta
Re: Kokemuksia 20 vuotiaasta Audi 80 2.0E:stä
Ite ajoin 2 päivää samanlaisella audilla, ei mitään erityistä kehuttavaa muttei kyllä haukuttavaakaan.. kyllähän se kiihtyi ja pysähtyi paljon mukavammin kuin 110.
Njet problem, normal katastroof 

Re: Kokemuksia 20 vuotiaasta Audi 80 2.0E:stä
Puhdistin sisätuloilmasuodattimen (30X15 cm).Se löytyy välikaukalon suojamuovin alta,apparin puolelta.Työkaluksi riittää iso lattaruuvimeisseli.Oikeastaan oikeaoppisesti toinen tuulilasin pyyhkijä pitää irroittaa,mutta koska auto on varsin nuori ja muovit notkeita väänsin suojamuovin propellille ja otin sen sieltä välistä.Imuroin suodattimen välit kapeakärkisellä suuttimella yksitellen.Koko operaatioon meni parikymmentä minuuttia.Kumma kun käyttöohjeessa ei mainittu koko suodattimesta mitään?
Re: Kokemuksia 20 vuotiaasta Audi 80 2.0E:stä
Ykkösellä voimakkaasti kiihdyttäessä tuntuu moottorivärinät vaihdekepin suunnalta kardaanitullista.Olisko jo joku kumityyny antautumassa? tavallisessa ajossa ei haittaa.
Re: Kokemuksia 20 vuotiaasta Audi 80 2.0E:stä
Ajoin kolmen päivän aikana valtatie 6:stä aina Rääkkylään asti.Matkaa tuli noin tuhat kilometriä.Keskikulutus 7,35.Konepellin avasin kerran toteakseni että öljyä ei tarvitse lisätä.Tänään paluu ei ollut herkkua kun lämpöjä oli noin 30 astetta.Jos yritti pitää takalasia puoliksi auki niin satasen vauhdissa alkoi kuulua parin sekunnin välein ilmavirran womb,womb,womb ääni 

Re: Kokemuksia 20 vuotiaasta Audi 80 2.0E:stä
Teetätin autoon jarruremonttia.Kaikki jarrupalat uusiksi 35€,takajarrulevyt 40€ työ 80€.Itse asiassa jarrutuntuma heikkeni ennenkuin palat sijautuvat.
Re: Kokemuksia 20 vuotiaasta Audi 80 2.0E:stä
Hai autoon vikalistan.
-peruutusvalot ei pala
-oikea parkki poltin edessä pimeä
-vasen etujarruletku uusiksi
-vasen alatukivarren pallonivel väljä
-alatukivarren pusla (kolmiotukivarsi)takimmainen väljä
-peruutusvalot ei pala
-oikea parkki poltin edessä pimeä
-vasen etujarruletku uusiksi
-vasen alatukivarren pallonivel väljä
-alatukivarren pusla (kolmiotukivarsi)takimmainen väljä
Re: Kokemuksia 20 vuotiaasta Audi 80 2.0E:stä
Kun ostaa Audiin osia, se on kuin laittaisi rahaa pankkiin.
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Re: Kokemuksia 20 vuotiaasta Audi 80 2.0E:stä
....kreikkalaiseen pankkiinJokari kirjoitti:Kun ostaa Audiin osia, se on kuin laittaisi rahaa pankkiin.

Re: Kokemuksia 20 vuotiaasta Audi 80 2.0E:stä
Olen pähkäillyt peruutusvalojen kanssa.Sulake (numero 12)on ehjä koska mittarin valot palaa.Polttimot tarkastettu ja putsattu...ehjät.Ostettu peruutusvalokatkaisija 11€.Vaihdelaatikon kylkeen ruuvattava malli,mutta eipä löydy vaihdelaatikosta kyseistä paikkaa vaikka huoltomontussakin kävin asiaa tiirailemassa.Netissä löytyi sen verran tietoa että peräluukun luota johtosarjassa voi olla katkos,mutta epätodennäköinen kun vasta 180tkm ajettu.Kirjauduin Audi foorumille josta voi kysellä kun ylläpito käsittelee rekisteröitymisen.Voiko olla niin että hitsaamattoman Audin joutuu viemään paalaamoon toimimattomien peruutusvalojen takia?