Vanha säädin kannataa kyllä viskata. Minä sen herkistelin, kun tyylinä oli aina korjata kaikkea vanhaa.
Eli kaikki vanhat putket hemmettiin. T-kappale lähtee harvoin ehjänä tai sitten se kierretappi jolla se on kiinni katkeaa. T-kappaleita saa vaikka minulta kuten tietenkin säätimenkin.
Suosittelen kardaanin irrottamista, kun putkia vaihdetaan. Helpottaa todella paljon työtä. Muistaakseni irrotin oikean takaiskarin, jolloin pääsee paremmin sinne painesäätimelle.
Itse konttasin melko ahtaassa kun en saa autoja kovin korkealle omissa Piharemonttipaikoissani.
Onneksi olen oppinut noissa, että Liuotetaan, liuotetaan, liuotetaan... kyllästymiseen asti. Eli annetaan niiden litkujen vaikuttaa, liikutellaan, litkua lisään ja lopulta moni pultti hajoaa, mutta ihan kaikkea ei kannata hajottaa.
Pakoputken loppupätkäkin kannattaisi pudotella pois. Ja sehän voi muutenkin mennä vaihtoon jos sitä ei aivan lähellä seisotusta ole vaihdettu.
Mutta putkien veto ei ole suuri homma, kun kardaani on pois. No, siinä on oma hommansa, mutta minä joka yleensä olen yrittänyt oikotietä onneen, olen havainnut, että suorimalla mutkat saa tehdä paljon enemmän työtä kuin jos riisuu tarpeeksi ennen varsinaista aktia.

Minulla oli ongelmana se, että ostin T-kappaleen Suomesta. Siinä olikin eri kierre kuin esim. jarrusylintereissä. Eli jouduin kertaalleen vaihtamaan liitoskappaleet, kun niillä samoilla ei saanut vedettyä T-kappaleelta esim. jarrupainesäätimelle.
Eli vielä: Ihan aloittelijaltakin homma käy, koska minä olin aivan aloittelija tehdessäni tuon homman.