Todettu vierestä, ja vaihdettu 10W-40 moottoriöljyt tilalle.
75W-90 voisi olla parempi vaihtoehto.
Ja eikös laatikkon öljyt kuulu olla "ohempia" kuin koneen?
Onhan siellä moottorissa niin paljon lämpimämpi.

....no käykö sulla puliukot siellä nukkumassa,sen jälkeen haju ei ole niinkään miellyttävä ja lasit taas huurusssa.samarai kirjoitti:Mulla ei ole Samarassa mitään varastettavaa, niin olen jo aika päiviä sitten luovuttanut pakkasilla ovien lukkoon laiton.
Käytätkö sisätilanlämmitintä? Sillähän saa ainakin kosteutta ja sitä kautta jäätä koteloihin jne.Jaska HKI kirjoitti:No tänään jäätyi kuljettajan puolimmainen lukko.Avain kääntyi lukossa mutta tanko keskuslukituksellle tms oli jäässä.Apukuskin lukkoa en ole edes yrittänyt pitää sulana.Niinpä sukelsin peräkuukun kautta sisään.Avasin kolme muuta ovea sisältä.Lukko oli niin jäässä että pihdeilläkään ei uskaltanut liikaa vetää.Ei muuta kuin auto lämmitysroikkaan ja sisäpistorasiaan taas vaimon hiustenkuivaaja jolla puhalsin meisselillä raotetusta ovitoppauksesta sisään senjälkeen kun oli siirtänyt kuskin penkin täysin eteen jotta saisi takapenkille tilaa työskennellä.Pitäisiköhän lukon kohdalle tehdä kaiutinritilästä työaukko jos homman voisi hoitaa?
Jaska HKI kirjoitti:....no käykö sulla puliukot siellä nukkumassa,sen jälkeen haju ei ole niinkään miellyttävä ja lasit taas huurusssa.samarai kirjoitti:Mulla ei ole Samarassa mitään varastettavaa, niin olen jo aika päiviä sitten luovuttanut pakkasilla ovien lukkoon laiton.
Olen käyttänyt yleeensä puoliteholla.Minulla on lisäksi ilmanohjaimet joten laseja voi pitää raollaan ilmankierron lisäämiseksi ja silti vesi ja lumi ei tule sisään.Lisäksi ovet on äänieristetty joten kastepiste ei jää ovipellin sisäpintaan.Sitä minä mietin miten talo pysyy kuivana kun sitä lämmittää mutta auto jäätyy sitä enemmän mitä enemmän sitä lämmittää.Tästä voisi päätellä että jos haluaa pitää auton tosi kuivana niin penkit kannattaa kastella kastelukannulla talvisin joka ajokerran jälkeen.Toinen kaupunkilegenda on että jos jäänestoainetta laittaa auton tankkiin niin sen jälkeen sitä on aina käytettävä.Eli siis jäänestoaine pilaa bensatankin jäänesto-ominaisuudet.1500i kirjoitti:Käytätkö sisätilanlämmitintä? Sillähän saa ainakin kosteutta ja sitä kautta jäätä koteloihin jne.Jaska HKI kirjoitti:No tänään jäätyi kuljettajan puolimmainen lukko.Avain kääntyi lukossa mutta tanko keskuslukituksellle tms oli jäässä.Apukuskin lukkoa en ole edes yrittänyt pitää sulana.Niinpä sukelsin peräkuukun kautta sisään.Avasin kolme muuta ovea sisältä.Lukko oli niin jäässä että pihdeilläkään ei uskaltanut liikaa vetää.Ei muuta kuin auto lämmitysroikkaan ja sisäpistorasiaan taas vaimon hiustenkuivaaja jolla puhalsin meisselillä raotetusta ovitoppauksesta sisään senjälkeen kun oli siirtänyt kuskin penkin täysin eteen jotta saisi takapenkille tilaa työskennellä.Pitäisiköhän lukon kohdalle tehdä kaiutinritilästä työaukko jos homman voisi hoitaa?
Talo ei henno mennä pakkaselle vai meneeköJaska HKI kirjoitti:Sitä minä mietin miten talo pysyy kuivana kun sitä lämmittää mutta auto jäätyy sitä enemmän mitä enemmän sitä lämmittää.Tästä voisi päätellä että jos haluaa pitää auton tosi kuivana niin penkit kannattaa kastella kastelukannulla talvisin joka ajokerran jälkeen.Toinen kaupunkilegenda on että jos jäänestoainetta laittaa auton tankkiin niin sen jälkeen sitä on aina käytettävä.Eli siis jäänestoaine pilaa bensatankin jäänesto-ominaisuudet.
Nokka-akselin stefaa veikkaisin äkkiseltään jos ei sitten venttiilikopan tiiviste tihmi.khj-582 kirjoitti:Vaihdoinpa siis omaan nokkaremmin, pikku juttu sinällään, mutta jostakin oli tihkunut öljyä kotelon sisään.
Liekkö vuotaa joku stefa? kuitenkin puhdistelin öljyiset pois ja testilenkin jälkeen ei ollut vuotanut tai tihkuttanut![]()
Oiskohan kannesta/kopasta fuskannut joskus?
Miten mulla jolla lasit on lämmittäessä raollaan1500i kirjoitti:Talo ei henno mennä pakkaselle vai meneeköJaska HKI kirjoitti:Sitä minä mietin miten talo pysyy kuivana kun sitä lämmittää mutta auto jäätyy sitä enemmän mitä enemmän sitä lämmittää.Tästä voisi päätellä että jos haluaa pitää auton tosi kuivana niin penkit kannattaa kastella kastelukannulla talvisin joka ajokerran jälkeen.Toinen kaupunkilegenda on että jos jäänestoainetta laittaa auton tankkiin niin sen jälkeen sitä on aina käytettävä.Eli siis jäänestoaine pilaa bensatankin jäänesto-ominaisuudet.Käyttäähän toiset noita jäänestoja ym. aineita itse en sellasia käytä huoltaa vaan vehkeet aikanaan ja pitää tankin täynnä mielluummin.
En ole kuullut tosin moisesta "legendasta" aiemmin.Nokka-akselin stefaa veikkaisin äkkiseltään jos ei sitten venttiilikopan tiiviste tihmi.khj-582 kirjoitti:Vaihdoinpa siis omaan nokkaremmin, pikku juttu sinällään, mutta jostakin oli tihkunut öljyä kotelon sisään.
Liekkö vuotaa joku stefa? kuitenkin puhdistelin öljyiset pois ja testilenkin jälkeen ei ollut vuotanut tai tihkuttanut![]()
Oiskohan kannesta/kopasta fuskannut joskus?
Samarassa ei ole ollut jäätymisongelmia lukoissa vaikkei ole sisätilanlämmitintä ja auto on enimmäkseen kylmässä tallissa tai taivasalla.
Minnekkäs se kosteus oikein menneekään sieltä sisältä? Sama ilma kiertää autossa jota lämmitetään eli sama kun sisäkierrolla huuruun menee jos on kosteutta.