Lisäkokemuksia Lada 110:sta

Entisen "Kokemuksia" -alueen epäaktiiviset viestiketjut on arkistoitu tänne.

Jos sinulla on omaan autoosi liittyvä viestiketju täällä alueella, korjaa otsikko vastaamaan http://ladakerho.fi/ladaboard/viewforum.php?f=50 alueen sääntöjä ja odota tai pyydä että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Alueen säännöt
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.

Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
khj-582

Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta

Viesti Kirjoittaja khj-582 »

Pistäkee ihmeessä 80W-90 öljyt niin voitte ajaa samalla tahnalla parrankin.
Todettu vierestä, ja vaihdettu 10W-40 moottoriöljyt tilalle.
75W-90 voisi olla parempi vaihtoehto.
Ja eikös laatikkon öljyt kuulu olla "ohempia" kuin koneen?
Onhan siellä moottorissa niin paljon lämpimämpi. :?
LadaVaz 2111 1,5li STW -01
pinpate

Viesti Kirjoittaja pinpate »

Neste Gear S 75W-90 on pysynyt laatikossa vaahtoamatta ja
vaihteisto on toiminut hyvin.
Lada 1200 vuodesta 1980 vuoteen 2006
2006 edelleen Lada 21120 HB /1,6l / 8v / vm 2006
Jaska HKI

Viesti Kirjoittaja Jaska HKI »

No tänään jäätyi kuljettajan puolimmainen lukko.Avain kääntyi lukossa mutta tanko keskuslukituksellle tms oli jäässä.Apukuskin lukkoa en ole edes yrittänyt pitää sulana.Niinpä sukelsin peräkuukun kautta sisään.Avasin kolme muuta ovea sisältä.Lukko oli niin jäässä että pihdeilläkään ei uskaltanut liikaa vetää.Ei muuta kuin auto lämmitysroikkaan ja sisäpistorasiaan taas vaimon hiustenkuivaaja jolla puhalsin meisselillä raotetusta ovitoppauksesta sisään senjälkeen kun oli siirtänyt kuskin penkin täysin eteen jotta saisi takapenkille tilaa työskennellä.Pitäisiköhän lukon kohdalle tehdä kaiutinritilästä työaukko jos homman voisi hoitaa?
samarai
Lada kerhon jäsen

Viesti Kirjoittaja samarai »

Mulla ei ole Samarassa mitään varastettavaa, niin olen jo aika päiviä sitten luovuttanut pakkasilla ovien lukkoon laiton. :lol:
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Jaska HKI

samarai kirjoitti:Mulla ei ole Samarassa mitään varastettavaa, niin olen jo aika päiviä sitten luovuttanut pakkasilla ovien lukkoon laiton. :lol:
....no käykö sulla puliukot siellä nukkumassa,sen jälkeen haju ei ole niinkään miellyttävä ja lasit taas huurusssa.
1500i

Viesti Kirjoittaja 1500i »

Jaska HKI kirjoitti:No tänään jäätyi kuljettajan puolimmainen lukko.Avain kääntyi lukossa mutta tanko keskuslukituksellle tms oli jäässä.Apukuskin lukkoa en ole edes yrittänyt pitää sulana.Niinpä sukelsin peräkuukun kautta sisään.Avasin kolme muuta ovea sisältä.Lukko oli niin jäässä että pihdeilläkään ei uskaltanut liikaa vetää.Ei muuta kuin auto lämmitysroikkaan ja sisäpistorasiaan taas vaimon hiustenkuivaaja jolla puhalsin meisselillä raotetusta ovitoppauksesta sisään senjälkeen kun oli siirtänyt kuskin penkin täysin eteen jotta saisi takapenkille tilaa työskennellä.Pitäisiköhän lukon kohdalle tehdä kaiutinritilästä työaukko jos homman voisi hoitaa?
Käytätkö sisätilanlämmitintä? Sillähän saa ainakin kosteutta ja sitä kautta jäätä koteloihin jne. :evil:
Avensis stw
Ex.21093 -00
Pavlovits
Lada kerhon jäsen

Viesti Kirjoittaja Pavlovits »

Minulla taas on se kokemus, että riittävä sisätilanlämmitys pitää sisätilat kuivana. Kylmässä tallissa aamuisin puolitoista tuntia, ja kaupungin tolpassa ulkosalla kuusi tuntia.
Niin niin, kaupungin sähköä tuhlataan, öljyt kiehuvat kuiviin, auto ruostuu jne, mutta auto on sisältä kuiva, eivätkä ikkunat huurru.
Joka viimeksi nauraa, kuolee iloisena.
samarai
Lada kerhon jäsen

Jaska HKI kirjoitti:
samarai kirjoitti:Mulla ei ole Samarassa mitään varastettavaa, niin olen jo aika päiviä sitten luovuttanut pakkasilla ovien lukkoon laiton. :lol:
....no käykö sulla puliukot siellä nukkumassa,sen jälkeen haju ei ole niinkään miellyttävä ja lasit taas huurusssa.
:lol: ei vielä ole onneksi näkynyt. Sitä olen kyllä hieman pelännyt, että lapset käy heittämässä lunta sisään. Kyllähän ne lukkoon voisi muuten pakkasella laittaa, mutta sitten ei tarvii sisään yrittää kun ilmojen lämmitessä -tuntuu menevän niin totaalisen jumiin kaikki lukot pakkasella, vaikka on lukkosulaa ja aseöljyäkin käytetty. Toimii niillä korkeintaan päivän, ja noilla yleisillä parkkipaikoilla on tietysti vaikea alkaa niitä millään lämmittää.
khj-582

Saako sisätilanlämmittimellä tosiaan jäätä koteloihin?
Ittellä on sisätilanruostutin käytössä ja ainakin verrattuna Velpoojan ulkona säilytettävään ja Isäukon tallissa makaavaan, kerää huomattavasti vähemmän kosteutta ja kuuraa ikkunoihin, niin lämmitettynä ja lämmittämättömänä vastaaviin. Ja jos se ei ole kaikilla tiedossa, niin kolmikko on 2111-korisia, oma vm. 2001 euro2 1,5li, isäukolla on myös 2001 1,5/1,6 mutta euro 3 ja tuo "tinurin" päkättihän on uudempi -06 huimalla 1,6:lla ja ohjustehostimella.

Käsittääkseni kun tuo defan 1200 W hurruutin "nostaa" kosteuden ilmaan ja kun sitten lähdetään ajamaan niin tämä kostea ilma tuulettuu sitten aikanaan pois...
Tuleeko sitä kosteutta sitten jostain lisää jos lämmittää sisätiloja?

Jaa mutta niitä kokemuksia:
Mittarilukema 107 060, viimeksi oli Car-pojat vaihtaneet jakohihnan v. 2007 mittariluvulla 56 000.
Vaihdoinpa siis omaan nokkaremmin, pikku juttu sinällään, mutta jostakin oli tihkunut öljyä kotelon sisään.
Liekkö vuotaa joku stefa? kuitenkin puhdistelin öljyiset pois ja testilenkin jälkeen ei ollut vuotanut tai tihkuttanut :o :o
Oiskohan kannesta/kopasta fuskannut joskus?
Jaska HKI

1500i kirjoitti:
Jaska HKI kirjoitti:No tänään jäätyi kuljettajan puolimmainen lukko.Avain kääntyi lukossa mutta tanko keskuslukituksellle tms oli jäässä.Apukuskin lukkoa en ole edes yrittänyt pitää sulana.Niinpä sukelsin peräkuukun kautta sisään.Avasin kolme muuta ovea sisältä.Lukko oli niin jäässä että pihdeilläkään ei uskaltanut liikaa vetää.Ei muuta kuin auto lämmitysroikkaan ja sisäpistorasiaan taas vaimon hiustenkuivaaja jolla puhalsin meisselillä raotetusta ovitoppauksesta sisään senjälkeen kun oli siirtänyt kuskin penkin täysin eteen jotta saisi takapenkille tilaa työskennellä.Pitäisiköhän lukon kohdalle tehdä kaiutinritilästä työaukko jos homman voisi hoitaa?
Käytätkö sisätilanlämmitintä? Sillähän saa ainakin kosteutta ja sitä kautta jäätä koteloihin jne. :evil:
Olen käyttänyt yleeensä puoliteholla.Minulla on lisäksi ilmanohjaimet joten laseja voi pitää raollaan ilmankierron lisäämiseksi ja silti vesi ja lumi ei tule sisään.Lisäksi ovet on äänieristetty joten kastepiste ei jää ovipellin sisäpintaan.Sitä minä mietin miten talo pysyy kuivana kun sitä lämmittää mutta auto jäätyy sitä enemmän mitä enemmän sitä lämmittää.Tästä voisi päätellä että jos haluaa pitää auton tosi kuivana niin penkit kannattaa kastella kastelukannulla talvisin joka ajokerran jälkeen.Toinen kaupunkilegenda on että jos jäänestoainetta laittaa auton tankkiin niin sen jälkeen sitä on aina käytettävä.Eli siis jäänestoaine pilaa bensatankin jäänesto-ominaisuudet.
khj-582

Aivan :D
Jaska jälleen löysi sen pointin! Minne se kosteus menee jos autoa lämmittää?

Lukot muuten ole jäädyttänyt umpeen vaseliinillä (ihan tosi!!!).
Toimii aina ja iankaikkisesti, aamen.
Jos meinaa takerrella niin pikku pöhäys CRC:tä ja avot!

Samalla vellillä käsittelin muuten kaikki sähköikkunoiden nostimet sekä toisen takaoven ja niin on herkkä kuin 16 kesäinen. :lol:
Jos olisin ensimmäisenä voidellut tämän oikean takaoven niin olisin nuljannut samalla tavoin muutkin...
Pavlovits
Lada kerhon jäsen

Viesti Kirjoittaja Pavlovits »

Lukkosula on ihan hyvä jäätyneisiin lukkoihin, mutta se myös huuhtelee kaikki öljyt pois, ja sitten öljyttömat lukot taas jäätyvätkin.
Minä olen käyttänyt CRC: tä silloin tällöin ja aina ennen pesua.
Toinen talvi tällä Samaralla ja ainakaan vielä ei ole kertaakaan jäätynyt.
Liekö sitten syynä tuo yletön sisätilan lämmittäminen. Ei kun senhän pitikin lisätä jäätä sinne ovien rakenteisiin.
Joka viimeksi nauraa, kuolee iloisena.
1500i

Viesti Kirjoittaja 1500i »

Jaska HKI kirjoitti:Sitä minä mietin miten talo pysyy kuivana kun sitä lämmittää mutta auto jäätyy sitä enemmän mitä enemmän sitä lämmittää.Tästä voisi päätellä että jos haluaa pitää auton tosi kuivana niin penkit kannattaa kastella kastelukannulla talvisin joka ajokerran jälkeen.Toinen kaupunkilegenda on että jos jäänestoainetta laittaa auton tankkiin niin sen jälkeen sitä on aina käytettävä.Eli siis jäänestoaine pilaa bensatankin jäänesto-ominaisuudet.
Talo ei henno mennä pakkaselle vai meneekö :roll: Käyttäähän toiset noita jäänestoja ym. aineita itse en sellasia käytä huoltaa vaan vehkeet aikanaan ja pitää tankin täynnä mielluummin.
En ole kuullut tosin moisesta "legendasta" aiemmin.
khj-582 kirjoitti:Vaihdoinpa siis omaan nokkaremmin, pikku juttu sinällään, mutta jostakin oli tihkunut öljyä kotelon sisään.
Liekkö vuotaa joku stefa? kuitenkin puhdistelin öljyiset pois ja testilenkin jälkeen ei ollut vuotanut tai tihkuttanut :o :o
Nokka-akselin stefaa veikkaisin äkkiseltään jos ei sitten venttiilikopan tiiviste tihmi.

Samarassa ei ole ollut jäätymisongelmia lukoissa vaikkei ole sisätilanlämmitintä ja auto on enimmäkseen kylmässä tallissa tai taivasalla.

Minnekkäs se kosteus oikein menneekään sieltä sisältä? Sama ilma kiertää autossa jota lämmitetään eli sama kun sisäkierrolla huuruun menee jos on kosteutta.
Avensis stw
Ex.21093 -00
samarai
Lada kerhon jäsen

Pakkohan ainakin tuossa omassa Samarassa on sisätilalämmitin olla yli -10 pakkasessa, että saa lasit jotenkin auki, ei sitä teräsjäätä ei kyllä viits alkaa piikkaamaan laseista irti. Ihme kun ei ole sitten muilla Samaran lukot jäätynyt, itse olen pitänyt sen tuossa sen ominaisuutena, koska Transitissa taas ei ole vielä 20 vuoden aikana ollut ovenlukot koskaan jäässä ja on siihen väliin muutama pakkastalvikin mahtunut ja vähemmän niitä on tullut rasvattua kuin Samaran lukkoja. Transitissa onkin väljemmän tuntuiset ne lukkopesät ja lukkopesän rakenne erilainen "tappimalli". Kokonaisuuden kannalta olen pitänyt kuitenkin pienenä kiusana noita lukkoja ja kiinnijäätyviä ikkunoita, koska muuten se on pelannut talvellakin hienosti - olkoot sitten jäässä. Tietysti jos asuisi kerrostalossa tai jossain mogadishu-avenuella olisi eri juttu jättää ovet siitäkin yöksi lukitsematta. :)

Ja on se velikin monta kertaa hiustenkuivaajalla tuon 110:nsä lukkoja sulatellut, vaikka on aivan eri kaliberin auton huoltaja kuin minä.
Jaska HKI

1500i kirjoitti:
Jaska HKI kirjoitti:Sitä minä mietin miten talo pysyy kuivana kun sitä lämmittää mutta auto jäätyy sitä enemmän mitä enemmän sitä lämmittää.Tästä voisi päätellä että jos haluaa pitää auton tosi kuivana niin penkit kannattaa kastella kastelukannulla talvisin joka ajokerran jälkeen.Toinen kaupunkilegenda on että jos jäänestoainetta laittaa auton tankkiin niin sen jälkeen sitä on aina käytettävä.Eli siis jäänestoaine pilaa bensatankin jäänesto-ominaisuudet.
Talo ei henno mennä pakkaselle vai meneekö :roll: Käyttäähän toiset noita jäänestoja ym. aineita itse en sellasia käytä huoltaa vaan vehkeet aikanaan ja pitää tankin täynnä mielluummin.
En ole kuullut tosin moisesta "legendasta" aiemmin.
khj-582 kirjoitti:Vaihdoinpa siis omaan nokkaremmin, pikku juttu sinällään, mutta jostakin oli tihkunut öljyä kotelon sisään.
Nokka-akselin stefaa veikkaisin äkkiseltään jos ei sitten venttiilikopan tiiviste tihmi.

Samarassa ei ole ollut jäätymisongelmia lukoissa vaikkei ole sisätilanlämmitintä ja auto on enimmäkseen kylmässä tallissa tai taivasalla.

Minnekkäs se kosteus oikein menneekään sieltä sisältä? Sama ilma kiertää autossa jota lämmitetään eli sama kun sisäkierrolla huuruun menee jos on kosteutta.
Miten mulla jolla lasit on lämmittäessä raollaan :roll: :roll: :roll: .Jo termodydamiikan lakien mukaan lämpö siirtyy lämpimämmästä kylmempään eli lämpö menee ikkunoista ulos vieden ainakin osan kosteudesta mukanaan.Minulla ei ole kylmää tallia,eikä edes katosta,lämpimästä tallista puhumattakaan :roll: :roll: :roll: ...onko siellä Pohjois Savossa paljon avoimia vesistöjä tähän aikaan :roll: :roll: ...minulla on 1/2 kilometrin päässä avoin Suomenlahti jossa kosteutta riittää.
Vastaa Viestiin