Niva ja huono käynti, DAAZ

Nelivetoiset Lada Niva ja 4x4 mallisto
Avatar
samarai
Lada kerhon jäsen
Viestit: 10463
Liittynyt: 25.9.2003 23:24
Paikkakunta: г. Тарту , Э€€P

Viesti Kirjoittaja samarai »

Lada-Jussi kirjoitti:
samarai kirjoitti:Lainataanpa noita heimoveljien tiedostoja, siitä löytyy noi takapotkujen suutintiedot:

düüs = suutin

http://www.ladaklubi.ee/cms/content/art ... lmar/1.jpg
samat löytyypi ihan suomeksikin lada kerhon rompulta
joo toi romppu täytyy kyllä hommata. Onkos niitä siellä Ladashopissa?
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Avatar
Lada-Jussi
Viestit: 10249
Liittynyt: 24.9.2003 17:48
Paikkakunta: Janakkala

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

samarai kirjoitti:
Lada-Jussi kirjoitti:
samarai kirjoitti:Lainataanpa noita heimoveljien tiedostoja, siitä löytyy noi takapotkujen suutintiedot:

düüs = suutin

http://www.ladaklubi.ee/cms/content/art ... lmar/1.jpg
samat löytyypi ihan suomeksikin lada kerhon rompulta
joo toi romppu täytyy kyllä hommata. Onkos niitä siellä Ladashopissa?
jep jep, kun se on kädessä ei juuri mitään tarvii kysyä täältä :D
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Avatar
LENNY
Viestit: 245
Liittynyt: 5.4.2005 21:54
Paikkakunta: Nokia
Viesti:

Viesti Kirjoittaja LENNY »

Suutin ittessään on sama,riippumatta onko sähköinen vai ei.Eli samalla kohtaa siinä sun toisessa kaasarissa on isolla meisselillä irroitettava (reilun sentin halkaisia) suutin.Siihen laitat tästä sähköisestä sen pelkän suuttimen.Suutin lähtee ihan vetämällä,kunhan ensin oot ne irrottanut kaasarista.
Tais mullakin olla virtapiuha joskus irti siitä tyhjäkäyntisuuttimesta ja muistaakseni se ei vaikuttanut käyntiin millään lailla.
Alipaine ohjaa sytytysennakkoa kärjettömässä sytkässä.Oletan että samaa tekee tuossakin.Jos näin,niin sen voi kyllä tulpata.
Otin edellisessä koneessa (kärjetön sytkä,sama kaasari kuin Nonniksella) alipaineen suoraan imusarjalta.Liitinnippa oli jotakuinkin ykkös pytyn kanavan kohdalla.Ei toiminut kunnolla.Pätki ja vaikka mitä...
Nyt otin sen kaasarin alapuolelta,heti läppien alta ja nyt pelittää.
Feel the power of...NIVA
SORONÓ Off-Road Team #2

Lennygalleria
Avatar
LENNY
Viestit: 245
Liittynyt: 5.4.2005 21:54
Paikkakunta: Nokia
Viesti:

Viesti Kirjoittaja LENNY »

Nii viä.Siinä ozonissa pitäis olla ton alipaineletkun liitin sen ylivuotoputken yläpuolella.Jos on nii kokeile sillä kaasarilla,jos daazia et saa toimiin.
Feel the power of...NIVA
SORONÓ Off-Road Team #2

Lennygalleria
Avatar
Nonnis
Lada kerhon jäsen
Viestit: 4089
Liittynyt: 5.10.2003 19:37
Paikkakunta: Hämeenkyrö

Viesti Kirjoittaja Nonnis »

Joo ajattelin että antaa Daazin mennä kun haluan laittaa järjettömän sytkän ja Daazilta kun ei sitä alipainetta heru. Voipi olla että Venäjänmaalta saan ihan uudenkarkeen Ozonin. Jos ei niin käytetty kelvatkoon.
Reippaina käymme rekkain alle Kuva
Avatar
Stefa
Viestit: 2125
Liittynyt: 28.9.2003 18:32
Paikkakunta: Mäntyharju

Viesti Kirjoittaja Stefa »

Alipaineen veto onnistuu kyllä ihan imusarjasta ottaen, olen itse poraillut noihin nippoja välillä kun alkuperäiset eivät ole mahtuneet olemaan. Tuossa yhdestä kanavasta ottamisessa on se, että siellä alipaine on suht pulssimaista, mutta yhteisessä osassa alipaine on tasaisempaa. Tiukemmilla nokilla alipainetta ei tahdo saada oikein mistään, koska tuo pulssimaisuus lisääntyy voimakkaasti. Tuota alipainetta voi "tasoitella" laittamalla vaikka pari bensafiltteriä sen putken väliin :wink:
Vauhdin tae - alamäki
Avatar
Lada-Jussi
Viestit: 10249
Liittynyt: 24.9.2003 17:48
Paikkakunta: Janakkala

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

TOVERI NIVA kirjoitti:Tietääks joku että onko DAAZ kaasaria ollu alkuperäsenä alipainekellolla varustetun jakajan kanssa??
näyttäisi muuten olleen 2105 kanadan vientimalleissa kaasutinta 2106-1107010-10 joka on siis perinteinen DAAZ-Weber kuten noissa vanhoissa Nivoissa, mutta tuossa versiossa on alipainereikä. (Huom! 2105:ssä kun ei vanhaa jakajaa koskaan käytetty)

myös Suomesta löytynyt Nivassa ollut Ozon kaasutin versio 2107-1107010-30 on Canadan vientimalli, mutta mikä ero sitten 2107-1107010 kaasuttimeen nähden, se ei vielä selvinnyt.

eksyy vähän aiheesta mutta takavedon 1,2-1,3 Solex kaasarista 21051-1107010 (ehkä joitain suomessakin) on myös automaattiryyppyversio (vert. axtec) 21051-1107010-30, ozoonista siis automaattiryyppyversio oli 2105-1107010-40

kannatti vähän maksaa parista kirjasta niin alkaa tietoo löytyy :D
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Avatar
TOVERI NIVA
Viestit: 742
Liittynyt: 2.10.2004 3:54
Paikkakunta: Itä-Tampere
Viesti:

Viesti Kirjoittaja TOVERI NIVA »

Jep jep, tänään sainkin käsiini yhen DAAZ:n, lähtösin 1500 koneesta vm. jotain mut vanhanmallin pako- ja imusarjalla.
Siinä on tuo alipainelähtö kaasuläppärungossa mutta tulpattuna tosin, tota kaasaria täytyy jossain välissä koittaa, täytyy vaan porata tulppa pois ja putki paikalleen ni saa ton alipaineen jakajalle.
Kuva
Avatar
Lada-Jussi
Viestit: 10249
Liittynyt: 24.9.2003 17:48
Paikkakunta: Janakkala

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

Lada-Jussi kirjoitti:myös Suomesta löytynyt Nivassa ollut Ozon kaasutin versio 2107-1107010-30 on Canadan vientimalli, mutta mikä ero sitten 2107-1107010 kaasuttimeen nähden, se ei vielä selvinnyt.
sen verran tuosta vielä selvisi, että muutoin kaikki osat näyttäisi täsmäävän perusmalliin, mutta kaasuttimen alle tulee jotain ihme pakeliittilevyjä tms, myös ilmanputsarin kotelo on jotenkin erillainen Canadan mallissa.
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
seppis

Re: Niva ja huono käynti, DAAZ

Viesti Kirjoittaja seppis »

Terve! käykö ozonista suuttimet daaz weberiin? ku pitäs laittaa 1600 nivan daaz weberi ozonin tilalle 1200 nappisilmään voip olla et 1600 suuttimet on liian suuria 1200:lle
Vastaa Viestiin