joo toi romppu täytyy kyllä hommata. Onkos niitä siellä Ladashopissa?Lada-Jussi kirjoitti:samat löytyypi ihan suomeksikin lada kerhon rompultasamarai kirjoitti:Lainataanpa noita heimoveljien tiedostoja, siitä löytyy noi takapotkujen suutintiedot:
düüs = suutin
http://www.ladaklubi.ee/cms/content/art ... lmar/1.jpg
Niva ja huono käynti, DAAZ
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
- Lada-Jussi
- Viestit: 10249
- Liittynyt: 24.9.2003 17:48
- Paikkakunta: Janakkala
jep jep, kun se on kädessä ei juuri mitään tarvii kysyä täältäsamarai kirjoitti:joo toi romppu täytyy kyllä hommata. Onkos niitä siellä Ladashopissa?Lada-Jussi kirjoitti:samat löytyypi ihan suomeksikin lada kerhon rompultasamarai kirjoitti:Lainataanpa noita heimoveljien tiedostoja, siitä löytyy noi takapotkujen suutintiedot:
düüs = suutin
http://www.ladaklubi.ee/cms/content/art ... lmar/1.jpg


Suutin ittessään on sama,riippumatta onko sähköinen vai ei.Eli samalla kohtaa siinä sun toisessa kaasarissa on isolla meisselillä irroitettava (reilun sentin halkaisia) suutin.Siihen laitat tästä sähköisestä sen pelkän suuttimen.Suutin lähtee ihan vetämällä,kunhan ensin oot ne irrottanut kaasarista.
Tais mullakin olla virtapiuha joskus irti siitä tyhjäkäyntisuuttimesta ja muistaakseni se ei vaikuttanut käyntiin millään lailla.
Alipaine ohjaa sytytysennakkoa kärjettömässä sytkässä.Oletan että samaa tekee tuossakin.Jos näin,niin sen voi kyllä tulpata.
Otin edellisessä koneessa (kärjetön sytkä,sama kaasari kuin Nonniksella) alipaineen suoraan imusarjalta.Liitinnippa oli jotakuinkin ykkös pytyn kanavan kohdalla.Ei toiminut kunnolla.Pätki ja vaikka mitä...
Nyt otin sen kaasarin alapuolelta,heti läppien alta ja nyt pelittää.
Tais mullakin olla virtapiuha joskus irti siitä tyhjäkäyntisuuttimesta ja muistaakseni se ei vaikuttanut käyntiin millään lailla.
Alipaine ohjaa sytytysennakkoa kärjettömässä sytkässä.Oletan että samaa tekee tuossakin.Jos näin,niin sen voi kyllä tulpata.
Otin edellisessä koneessa (kärjetön sytkä,sama kaasari kuin Nonniksella) alipaineen suoraan imusarjalta.Liitinnippa oli jotakuinkin ykkös pytyn kanavan kohdalla.Ei toiminut kunnolla.Pätki ja vaikka mitä...
Nyt otin sen kaasarin alapuolelta,heti läppien alta ja nyt pelittää.
Alipaineen veto onnistuu kyllä ihan imusarjasta ottaen, olen itse poraillut noihin nippoja välillä kun alkuperäiset eivät ole mahtuneet olemaan. Tuossa yhdestä kanavasta ottamisessa on se, että siellä alipaine on suht pulssimaista, mutta yhteisessä osassa alipaine on tasaisempaa. Tiukemmilla nokilla alipainetta ei tahdo saada oikein mistään, koska tuo pulssimaisuus lisääntyy voimakkaasti. Tuota alipainetta voi "tasoitella" laittamalla vaikka pari bensafiltteriä sen putken väliin 

Vauhdin tae - alamäki
- Lada-Jussi
- Viestit: 10249
- Liittynyt: 24.9.2003 17:48
- Paikkakunta: Janakkala
näyttäisi muuten olleen 2105 kanadan vientimalleissa kaasutinta 2106-1107010-10 joka on siis perinteinen DAAZ-Weber kuten noissa vanhoissa Nivoissa, mutta tuossa versiossa on alipainereikä. (Huom! 2105:ssä kun ei vanhaa jakajaa koskaan käytetty)TOVERI NIVA kirjoitti:Tietääks joku että onko DAAZ kaasaria ollu alkuperäsenä alipainekellolla varustetun jakajan kanssa??
myös Suomesta löytynyt Nivassa ollut Ozon kaasutin versio 2107-1107010-30 on Canadan vientimalli, mutta mikä ero sitten 2107-1107010 kaasuttimeen nähden, se ei vielä selvinnyt.
eksyy vähän aiheesta mutta takavedon 1,2-1,3 Solex kaasarista 21051-1107010 (ehkä joitain suomessakin) on myös automaattiryyppyversio (vert. axtec) 21051-1107010-30, ozoonista siis automaattiryyppyversio oli 2105-1107010-40
kannatti vähän maksaa parista kirjasta niin alkaa tietoo löytyy


- TOVERI NIVA
- Viestit: 742
- Liittynyt: 2.10.2004 3:54
- Paikkakunta: Itä-Tampere
- Viesti:
Jep jep, tänään sainkin käsiini yhen DAAZ:n, lähtösin 1500 koneesta vm. jotain mut vanhanmallin pako- ja imusarjalla.
Siinä on tuo alipainelähtö kaasuläppärungossa mutta tulpattuna tosin, tota kaasaria täytyy jossain välissä koittaa, täytyy vaan porata tulppa pois ja putki paikalleen ni saa ton alipaineen jakajalle.
Siinä on tuo alipainelähtö kaasuläppärungossa mutta tulpattuna tosin, tota kaasaria täytyy jossain välissä koittaa, täytyy vaan porata tulppa pois ja putki paikalleen ni saa ton alipaineen jakajalle.
- Lada-Jussi
- Viestit: 10249
- Liittynyt: 24.9.2003 17:48
- Paikkakunta: Janakkala
sen verran tuosta vielä selvisi, että muutoin kaikki osat näyttäisi täsmäävän perusmalliin, mutta kaasuttimen alle tulee jotain ihme pakeliittilevyjä tms, myös ilmanputsarin kotelo on jotenkin erillainen Canadan mallissa.Lada-Jussi kirjoitti:myös Suomesta löytynyt Nivassa ollut Ozon kaasutin versio 2107-1107010-30 on Canadan vientimalli, mutta mikä ero sitten 2107-1107010 kaasuttimeen nähden, se ei vielä selvinnyt.

Re: Niva ja huono käynti, DAAZ
Terve! käykö ozonista suuttimet daaz weberiin? ku pitäs laittaa 1600 nivan daaz weberi ozonin tilalle 1200 nappisilmään voip olla et 1600 suuttimet on liian suuria 1200:lle