Lada+E30 bmw tekniikka?

Kaikenlaista asiaa Ladan virittämisestä ulkoisesti ja sisäisesti.
Avatar
Qulle
Viestit: 780
Liittynyt: 15.3.2006 11:18
Paikkakunta: Salo

Re: Re:

Viesti Kirjoittaja Qulle »

BME316 kirjoitti: En tiedä mitä sulla on vastaan M40 konetta mutta ei se mikään huono kone ole. Heikko lenkki on vain jakopäänhihna joka täytyy vaihtaa 40tkm välein. Yli 200tkm ajetuissa M40 koneissa tulee myös pian nokka-akselin vaihto eteen joka kuluu normaalia nopeammin. Koneen luonne itsessään on aivan mukava ja vetoja on hyvin tuon kokoiseen autoon.
Yleensä en näihin kommentoi mutta näin henkeen ja vereen subarumiehenä pakko sanoa, että kone on kyllä todella susi, jos siinä on nuo ominaisuudet :D
40tkm ja remmin vaihto... ei hyvää päivää :lol:
Ja kykiäisiksi nokka-akselin vaihto siinä kohtaa kun kunnollinen moottori on vasta sisäänajettu :shock:

...no joo, siinä oli tän kerran provoannos.
1600SL "Jallulada" - kovassa ajossa \o/
Weber / Torsen / Plaza Sport -30mm
Lada_VFTS
Viestit: 209
Liittynyt: 22.1.2004 12:15
Paikkakunta: Korpilahti
Viesti:

Re: Lada+E30 bmw tekniikka?

Viesti Kirjoittaja Lada_VFTS »

Ei tuossa m40 koneessa mitään vikaa ole, remmin vaihto väli on tehtaan suosituksesta noin pieni koska oli ollut materiaali vikoja ensimmäisissä hihnoissa ja ei kestänyt tuota pidempään. Nokka akseli ja venttiili koneisto kestää 200-300tkm jos kunnon öljyillä ajettu, uudet hilut maksaa hieman yli 400€. Onhan tuo m10 moottori melko pommin varma laite ja viritys potentiaalia löytyy riittävästi, mutta vakiokuntoisena käyttö ominaisuudet ja toiminta ei pääse lähellekään m40 moottoria.
Rahalla saa ja Nivalla pääsee
Avatar
ChargerSpeed
Viestit: 105
Liittynyt: 4.11.2005 10:18
Paikkakunta: Hämeenkyrö/Nokia

Re: Lada+E30 bmw tekniikka?

Viesti Kirjoittaja ChargerSpeed »

-Bmw m10b16 kaasarikone 75hv
-Bmw m10b18 kaasarikone 90hv

huom kaasari 1.8 kannessa pienemmät venttiilit, kannattaa laittaa tuo m10b18i kansi siihen esimerkkinä vakiona 46mm imuventtiilit.

itsellä ajatuksena nykyään juuri tuosta 1.8i moottorista väkerrellä turbokone ladaan joskus. ehjä m10b18 kestää avaamatta 300hv lukemia.

ja katsastushan ei ole sen vaikeampaa kun vaan teholaput hakee :wink:

toinen vaihtoehto on sitten tehdä voorttin ohc ladaan. mutta jos tehoa haluaa joutuu voorttilaista hieman nakerteleen enemmälti.

mutta taas kerran...tappelen eka ton mun nokileka haikeulabemarin kanssa ja sitten joskus hamassa tulevaisuudessa pureudun taas bensiinin maailmaan ladan kanssa.
Kun torakatkin kuolevat, ladat ovat vielä jäljellä
Turbopakosarjoja, imusarjoja, painekoteloita ja ahtoputkia
-Lada 1200L ikuisuus projekti
-Bmw e28 524TDst projekti (EvoII)
-vw vento 1.9TD käyttis
-Opel corsa a 3D 1.2n
Vastaa Viestiin