Kaikki info on arvokasta siis!
Lada+E30 bmw tekniikka?
-
Samiruoho
Lada+E30 bmw tekniikka?
Kertokaas voikos e30 1,8 kaasari koneen saada pyöreä lamppuiseen ladaan?onko kellään kokemuksia kun olis bemari elinten luovuttajana..=)
Kaikki info on arvokasta siis!
Kaikki info on arvokasta siis!
-
juuze
Koneen varmaan saa aika helposti istutettua, mutta entäs laatikko ja kardaani? Kun on kerran kaasari-kone, niin mahtaa olla bemarin M10-lohkolla? Jos suunnittelet M40:stä istutettavaksi, niin unohda koko homma. M40-kone on bemarin surkein koskaan valmistama moottori.
Itsellä taas on unelmana joskus istuttaa kanttilarvan keulille bemarin pikkukutonen, M20. Joko M20B20 tai jopa M20B27. Ahdasta tulee, mutta saattaisi just ja just mahtuakki, jos tuliseinää, syyläriä ja flektiä jonkuverran muokkaa.
Itsellä taas on unelmana joskus istuttaa kanttilarvan keulille bemarin pikkukutonen, M20. Joko M20B20 tai jopa M20B27. Ahdasta tulee, mutta saattaisi just ja just mahtuakki, jos tuliseinää, syyläriä ja flektiä jonkuverran muokkaa.
-
Samiruoho
-
rudolf
Re: Lada+E30 bmw tekniikka?
No niin, nyt olis meilläkin parit 1500cc (-88 2107 ja -88 2104 "voyage") lassit ja toiseen kiinnostais laitella kans toi BMW.n 18 kaasarikone kun kaikkine hiluineen löytyypi ylimääräisenä. Laittelehan viestiä kuinka projekti etenee niin tarjoilen sitten olkkoset kun alan itse keväämmällä samaan projektiin. Saattaishan sitä vielä koittaa hieman paineistaakin myöhemmin...
Re:
En tiedä mitä sulla on vastaan M40 konetta mutta ei se mikään huono kone ole. Heikko lenkki on vain jakopäänhihna joka täytyy vaihtaa 40tkm välein. Yli 200tkm ajetuissa M40 koneissa tulee myös pian nokka-akselin vaihto eteen joka kuluu normaalia nopeammin. Koneen luonne itsessään on aivan mukava ja vetoja on hyvin tuon kokoiseen autoon. M10B18 ruisku olisi varmaan paras vaihtoehto luotettavuuden ja tehon suhteen. Kone on ketjulla ja lähes pomminvarma. Noissa M10 kaasarikoneissa kun on Pierburgin kaasari ja ne ei ajanmyötä pelaa sitten ollenkaan -> Weberi on näissäkin kova sana.juuze kirjoitti:Koneen varmaan saa aika helposti istutettua, mutta entäs laatikko ja kardaani? Kun on kerran kaasari-kone, niin mahtaa olla bemarin M10-lohkolla? Jos suunnittelet M40:stä istutettavaksi, niin unohda koko homma. M40-kone on bemarin surkein koskaan valmistama moottori.
Eihän tolla M20B20 tee mitään, semmoinen väliinputoaja se on. Jos kutosta meinaa niin ehdottomasti M20B25 tai 27. Mutta tuon kutosen sovittaminen ei varmasti ainakaan helpompaa ole. Kone on pidempi kuten myös laatikko isompi. Eikä taida olla helppoa saada ladaa kilpiin sen jälkeen kun ylitetään tuo maaginen 108hv raja.juuze kirjoitti:Itsellä taas on unelmana joskus istuttaa kanttilarvan keulille bemarin pikkukutonen, M20. Joko M20B20 tai jopa M20B27. Ahdasta tulee, mutta saattaisi just ja just mahtuakki, jos tuliseinää, syyläriä ja flektiä jonkuverran muokkaa.
Kun bemariin ostaa osia, se on ku laittas rahaa pankkiin.
- larssi21074
- Viestit: 1941
- Liittynyt: 14.10.2004 10:22
- Paikkakunta: Mikkeli
Re:
Niinpä. Mutta mitä valiä kun aloittajan tunnuskin on kuopattu..Jusu kirjoitti:Menee varmaan nämä viimeisimmät jollotukset hyvin perille kun on viis vuotta vanha topiksi...
Mutta onhan tätä foorumia kiva lukea kun näkee miten monenlaisia projekteja voi jättää kesken.
Kalusto kuvien muodossa löytyy täältä:
http://ladakerho.fi/ladagalleria/index.php?cat=10129
http://ladakerho.fi/ladagalleria/index.php?cat=10129
-
laudi
Re: Lada+E30 bmw tekniikka?
meillä on samantapainen rojekti meneillään mutta moottori on vag tuote. Audin 2.1 20vt volvon vaihdelaatikolla ja hiacen lukkoperällä. Etuakselisto on kokonaan volvosta tolppineen ja muine hiluineen. Moottoria höystetään vielä holsetin hx40 ahtimella ja muilla pikku kikoilla.
kuvia: http://www.aijaa.com/v.php?i=3994629.jpg
http://www.aijaa.com/v.php?i=3994640.jpg
kuvia: http://www.aijaa.com/v.php?i=3994629.jpg
http://www.aijaa.com/v.php?i=3994640.jpg
Re: Lada+E30 bmw tekniikka?
Hieno peli ja melko haastavalta kuullostava projekti!
Kylläpä kai se vielä siitä liikkuu...
Kylläpä kai se vielä siitä liikkuu...
Voephan se olla niinnii tae suattaahan se olla olematakkii...
Re: Lada+E30 bmw tekniikka?
Tästä projektista kelpais lueskella enemmänkin?
Mercedes 190 2.5TD -90
Opel kadett c 1.2S GL -78
Isuzu pickup 2.0D -82
VW golf 1.9td -98
Opel kadett c 1.2S GL -78
Isuzu pickup 2.0D -82
VW golf 1.9td -98
- START
- Lada kerhon jäsen
- Viestit: 2542
- Liittynyt: 20.7.2006 12:54
- Paikkakunta: JÄMSÄ kehityksen keskipiste
Re: Lada+E30 bmw tekniikka?
onkos se tulossa johkin käyttöön vai ihan muutenvaan?
21013 1500 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
Re: Lada+E30 bmw tekniikka?
se tais olla jäärata-auto..
Lada 1200L -88
Lada 1300s -81 myyty
Lada 1200L -87 myyty
Lada 1300s -81 myyty
Lada 1200L -87 myyty
-
laudi
Re: Lada+E30 bmw tekniikka?
Ihan hauskanpitoväline on tästä tarkotus tehä. Eihän tuommosta yhdistelmää kilpiin enää saa kirveelläkään 
tuossa pari kuvaa
http://www.aijaa.com/v.php?i=4039816.jpg
suuttimet siemens deka 630cc 3bar 5kpl ja bensapumppu bosch 044
http://www.aijaa.com/v.php?i=4039825.jpg
http://www.aijaa.com/v.php?i=4039842.jpg
Vähän olis vielä pohjatöitä ja muuta pientä hommaa niin sit saapi värin pintaan tuohon katiskaan.
tuossa pari kuvaa
http://www.aijaa.com/v.php?i=4039816.jpg
suuttimet siemens deka 630cc 3bar 5kpl ja bensapumppu bosch 044
http://www.aijaa.com/v.php?i=4039825.jpg
http://www.aijaa.com/v.php?i=4039842.jpg
Vähän olis vielä pohjatöitä ja muuta pientä hommaa niin sit saapi värin pintaan tuohon katiskaan.
