Tällänen projekti

Kaikenlaista asiaa Ladan virittämisestä ulkoisesti ja sisäisesti.
Avatar
Jokari
Viestit: 7715
Liittynyt: 10.3.2005 20:32
Paikkakunta: Kymenlaakso™

Re: Tällänen projekti

Viesti Kirjoittaja Jokari »

Kestäisi muuten hieman paremmin ruovittelua nuo vakioperätkin jos ristitappi olisi lukittu jommasta kummasta päästään erillisellä tapilla niinkuin ihan autoissa on ollut tapana.

Kyllähän nuo rattaat kestää kohtuullisia voimia, mutta ristitapin väljistyessä täysin kuutamolle menevä hammaskosketus särkee nuo alta aikayksikön.
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.

Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Electric

Re: Tällänen projekti

Viesti Kirjoittaja Electric »

Gustav kirjoitti:Noniin... Nyt on kokeiltu. 3:sella kierrokset 7000rmp(olis vielä kiertänyt enemmän mutta suora loppui kesken) :lol:
:shock: mun lada kesti kierrättää 7300rpm ja sit räjähti vesipumppu. :lol:
Avatar
START
Lada kerhon jäsen
Viestit: 2542
Liittynyt: 20.7.2006 12:54
Paikkakunta: JÄMSÄ kehityksen keskipiste

Re: Tällänen projekti

Viesti Kirjoittaja START »

mut onko tuossa mitään älliä? vai mimmosia nokkia teillä on? mulla on 290asteinen ja yli 6500 kun mennään niin rupee vedot hukkuun. tuplat auttais ja pikkasen säätöä, mutta ei tuolla juurikaan yli 7000rpm mennä (siis kyllä se kiertää enemmän mutta tehot rupee tippuun)
mulla menee nelosella vaihtovalolle joka on säädetty jonnekkin vajaaseen 6500rpm perä on nappiksen vakio 4,3
21013 1500 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
Electric

Re: Tällänen projekti

Viesti Kirjoittaja Electric »

mulla on ihan vakio nokka, eikä se sieltä enää väännä mihinkään mut tulipa kokeiltua kun testasin fordin veekuutosesta otettua weberiä.
Avatar
'aatee'
Viestit: 2053
Liittynyt: 21.3.2005 15:25
Paikkakunta: Padasjoki

Re: Tällänen projekti

Viesti Kirjoittaja 'aatee' »

Jokari kirjoitti:Kestäisi muuten hieman paremmin ruovittelua nuo vakioperätkin jos ristitappi olisi lukittu jommasta kummasta päästään erillisellä tapilla niinkuin ihan autoissa on ollut tapana.

Kyllähän nuo rattaat kestää kohtuullisia voimia, mutta ristitapin väljistyessä täysin kuutamolle menevä hammaskosketus särkee nuo alta aikayksikön.

Eli seuraavaksi kun hitsaan tohon jäärata ruoskaan 100% lukon, niin kannattaa tappikin pisteellä nykästä kiinni ?
-Humppa Motors-
WEBER CARBURETTORS!!!
Avatar
Jokari
Viestit: 7715
Liittynyt: 10.3.2005 20:32
Paikkakunta: Kymenlaakso™

Re: Tällänen projekti

Viesti Kirjoittaja Jokari »

Kemppiperään riittää kun liimaa rattaat kiinni toisiinsa ja myös tasauspyörästön runkoon. Ei sillä tapilla ole mitään virkaa kemppiperässä.
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.

Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Sergy
Viestit: 284
Liittynyt: 11.8.2004 17:47
Paikkakunta: Hellsinki
Viesti:

Re: Tällänen projekti

Viesti Kirjoittaja Sergy »

Omas vanhas konees ku oli 320 nokka ja 13mm nostolla, niin se ei ees pysynyt alle 2000rpm käynnis. Ja rupes toimimaan vasta 4500-5000 jälkee. Ja sitä uskalsi parhaillaan kiertää tonne melkein 9000 asti. Viikko sellaista ajoa helsingin katuliikenteessä, ja sit tuli vakio kone takas keulille :P
Avatar
START
Lada kerhon jäsen
Viestit: 2542
Liittynyt: 20.7.2006 12:54
Paikkakunta: JÄMSÄ kehityksen keskipiste

Re: Tällänen projekti

Viesti Kirjoittaja START »

olis mullakin tuolla jemmassa n320 asteinen, ja noistookin se +12mm, mutta en sitä mihinkään ole vielä laittanut. johkin kilpuriin sen vois laittaa, tai jos sais tuplat niin yheks viikon lopuks tohon katupeliinkin :lol:
ja lukkoon joo kannattaa hitsata kunnolla siihen runkoon, ja siltikään se ei todennäkösesti tule pysymään, vaan lohkee irti. (valuterästä, ja rattaat jotain kovempaa/karkastua, ja monesti sitä ei saa ihan puhtaaksikaan) joka ei sinänsä mitään haittaa koska ei se siellä mihkään sovi pyörähtään (kunhan vaan on riittävästi liimaa)
21013 1500 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
Gustav

Re: Tällänen projekti

Viesti Kirjoittaja Gustav »

Nytt pitää jostain hankkia uus kytkin tai jotain. Luistaa aika pahasti nopeissa kiihdytyksissä :( Mutta normaali ajossa ei mitään ongelmii

minkä auton satulat pitää hankkia että sais kässärin toimimaan noiss takajarrulevyissä. vai pistänkö rumummut takaisin?
Avatar
IlkkaHe
Viestit: 739
Liittynyt: 1.7.2004 22:44
Paikkakunta: Oulu/Muhos

Re: Tällänen projekti

Viesti Kirjoittaja IlkkaHe »

Nissaneissa on takana levyä ja satulassa kässäri, ja esim subaru leonen etusatulat kävis, koska subarussa käsijarru vaikuttaa eturenkaisiin. Käppäset vaikka biltemaan ja alat sieltä tutkailemaan satuloita.
Avatar
START
Lada kerhon jäsen
Viestit: 2542
Liittynyt: 20.7.2006 12:54
Paikkakunta: JÄMSÄ kehityksen keskipiste

Re: Tällänen projekti

Viesti Kirjoittaja START »

tai vanhemmat saabit. niissä on kanssa edessä kässäri, ja uudemmissa on myös satulatoimiset takana.
mikäs kytkin sulla on ollut? nivan asetelmalla ne on yllättävän pitkälle pärjännyt rallissa, sintteri levyllä tosin.
kiinnostasko nivan asetelma jolla on ajettu parisataa kilometriä? olis ylimääräsenä.
21013 1500 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
Sergy
Viestit: 284
Liittynyt: 11.8.2004 17:47
Paikkakunta: Hellsinki
Viesti:

Re: Tällänen projekti

Viesti Kirjoittaja Sergy »

Gustav kirjoitti: minkä auton satulat pitää hankkia että sais kässärin toimimaan noiss takajarrulevyissä. vai pistänkö rumummut takaisin?
Muistaakseni volkkareissa, eli uudet passat, ja golf on satulassa kässäri. Nissaneista tais olla s14 ainaskin.
Avatar
ElManu
Viestit: 270
Liittynyt: 17.5.2006 14:37
Paikkakunta: Joensuu

Re: Tällänen projekti

Viesti Kirjoittaja ElManu »

Hondista löytyy myös, esim. Prelude. Ja joku väitti minulle joskus, et Accordeissa olis samat jarruosat.. 80-luvun lopun laitteista siis kyse..
Ihe ku tekköö, ni suap just semmosen ku sattuu tulemmaan!
Avatar
Toveri Sladimir
Viestit: 853
Liittynyt: 13.7.2004 20:16
Paikkakunta: Pöljä

Re: Tällänen projekti

Viesti Kirjoittaja Toveri Sladimir »

Yli 10 vuotiaiden autojen takasatuloita, joissa käsijarru samassa:Kaikki japsit (pl.Leone),Vw:t kaikki, Audit kaikki, Volvo 440/460,Saab 900 88-, Saab 9000, Fiat Croma, Alfat. Enpä menis laittamaan etusatuloita taakse, on nimittäin vähän liian tehokkaat takana.
Pessimisti ei pety, mutta optimistille ei tule iloisia yllätyksiä.
Avatar
Jimsgarage
Viestit: 110
Liittynyt: 28.10.2009 16:51
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: Tällänen projekti

Viesti Kirjoittaja Jimsgarage »

Minun entisessä '70 Nalle-Sisussa (puolibussi) käsijarru oli toteutettu kardaani-puristimella (joka kulmassa normaalit nestejarrurummut). Kardaania yksinkertaisesti puristettiin pienillä "jarrukengillä". Onkohan tuommoisia toteutettu missään autoissa? Ajoneuvosäännösten ei ainakaan pitäisi estää kyseistä...?

- Jim
'69 IC Jupiter 2K MR-kilpinen
Vastaa Viestiin