Kokemuksia halvasta Samarasta
Alueen säännöt
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
- PöyhöinKuusaalt
- Viestit: 7252
- Liittynyt: 12.3.2007 0:05
- Paikkakunta: MarkankyläKuusaa (KouvostoLiitto), KännykkätieKanervala
Re: Kokemuksia halvasta Samarasta
Ruiskuvekottimien Ihanteellisuus verrattuna johonkin muuhun käyttöautona on mielenkiintoinen näkökulma. TakaPotkuissa ainakin tästä voidaan olla montaa mieltä. Tiedä sitten Samaroista.
Niin ja mikä on kenellekin halpaa. 700e on joillekin KärpäsenPaska tuulilasissa ja toiselle se on 3auton hinta.
Niin ja mikä on kenellekin halpaa. 700e on joillekin KärpäsenPaska tuulilasissa ja toiselle se on 3auton hinta.
Ottaa pataan kun Lataan
Mis Min Lapain?
Mis Min Lapain?
Re: Kokemuksia halvasta Samarasta
Omasta puolesta voin sanoa, että ei ole kyllä yhtään kaasarikonetta ikävä vuoden -96 jälkeen, jolloin ostin tuon ruiskuSamaran - tuskinpa tulee niitä kaasareita enää ikänä rassattua 

Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Re: Kokemuksia halvasta Samarasta
PöyhöinKuusaalt kirjoitti:No HUH! 700e Sedanista. Minun pitää siis aloittaa viestiketju: Kokemuksia PilkkaHintaisesta Sedanista.
Voisin kai liittyä pilkkahintaisten kerhoon? Ostohetkellä 16 vuotias 85 000 km ajettu AXTEC (sedan) ja hintaa 400 euroa. Ja toimii talviajan käyttöautona, kesät pois liikennekäytöstä. En jaksa ymmärtää mikä noista axtec malleista tekee toisten mielestä niin kamalia ettei muka mene enää edes käyttiksenä???Lada-Jussi kirjoitti:no mutta silloin oli kyse vain 11 vuotta vanhasta ruiskusedanista, on mulla yksi pilkkahintainen axtec sedankin, mutta se on sitten jo ihan eriasia jos puhutaan käyttöautoista
- Lada-Jussi
- Viestit: 10249
- Liittynyt: 24.9.2003 17:48
- Paikkakunta: Janakkala
Re: Kokemuksia halvasta Samarasta
sehän on melkein jokaisen mielipide mikä on sopiva käyttöauto. Joku saattaa tykätä ajaa päivittäin jotain Elite 1300M mallia jossa pitää joka päivä katsoa öljynputsari ettei vaan mene kone rikki. Itse arvostan ruiskumallin helppohoitoisuutta, vähän huoltokohteita verrattuna kaasutin autoon. Kokemukset axtec järjestelmästä ja tieto varaosien saatavuudesta, ei nosta itsellä niitä kovin suureen arvoon päivittäisenä käyttöautona, mutta olen kakkosautona pitänyt myös axtec-Ladaa (takavetoista). Pidän itse ruiskua pidemmälle kehittyneenä ratkaisuna kuin sähkökaasutinta. Miksi en sitten osta uutta 117 Ladaa, siinä olisi vielä kehittyneempää tekniikkaa? En näe 12000 euron hintaerolla saavani tarpeeksi uutta kivaa ja mukavaa, joka tekisi käytöstä helppoa tai mukavaa.

Re: Kokemuksia halvasta Samarasta
Tuosta Jussin puheenvuorosta saa sen käsityksen, että kaasutinauto=Axtec.
Toki lähes nykyiset kaasutinautot saattavat ollakin vaikeasti huollettavia, mutta minä lasken kaasutinautoiksi myös senaikaiset, jolloin vähäpäästöisyydestä ei oltu kuultukaan.
Melkoisen monta sellaista ajaneena ja omistaneena en allekirjoita tuota vaikeaa huollettavuutta. Enpä myöskään ymmärtänyt tarkistaa tuosta muutamia kertoja ajamastani Elitestä sitä öljysuodatinta. Varmaan se Elite sitten hajosi.
Toki lähes nykyiset kaasutinautot saattavat ollakin vaikeasti huollettavia, mutta minä lasken kaasutinautoiksi myös senaikaiset, jolloin vähäpäästöisyydestä ei oltu kuultukaan.
Melkoisen monta sellaista ajaneena ja omistaneena en allekirjoita tuota vaikeaa huollettavuutta. Enpä myöskään ymmärtänyt tarkistaa tuosta muutamia kertoja ajamastani Elitestä sitä öljysuodatinta. Varmaan se Elite sitten hajosi.
Joka viimeksi nauraa, kuolee iloisena.
Re: Kokemuksia halvasta Samarasta
Omat kokemukset kaasuttimista on ihan positiivisia, ei ole juuri tarvinnut mokomia korjailla sen verran hyvin ovat toimineet, ruiskuautoa en vielä ole omistanutkaan.
Tosta axtecista sanoisin että ei se nyt niin ihmeellinen ole ylläpitää, perus kaasariin on laitettu vähän sähköä sekaan ja sitten tietty ne alipaineet jne. Osien saanti voi sitten olla jotain muuta, siitä en tiedä. Hyvin on axtecin kanssa pärjätty, ei se ainakaan minun halpaa Samaraa ole huonontanut.
Tosta axtecista sanoisin että ei se nyt niin ihmeellinen ole ylläpitää, perus kaasariin on laitettu vähän sähköä sekaan ja sitten tietty ne alipaineet jne. Osien saanti voi sitten olla jotain muuta, siitä en tiedä. Hyvin on axtecin kanssa pärjätty, ei se ainakaan minun halpaa Samaraa ole huonontanut.
- Lada-Jussi
- Viestit: 10249
- Liittynyt: 24.9.2003 17:48
- Paikkakunta: Janakkala
Re: Kokemuksia halvasta Samarasta
ainakin ruiskusta puuttuu seuraavat huoltotoimenpiteet: polttoainepinnan korkeuden tarkastus/säätö, seoksen tarkastus/säätö, kaasuttimen purkaminen ja puhdistaminen. Ilman näitä (huoltoa) auto ryytyy aikanaan. Huoltovapaa ruisku ei tarvitse näitä töitä ja ryytyy aikanaan.
Mossen käyttöohjekirjassa ihan oikeesti käskettiin putsata se suodatin aina ennen ajoa. Moni ei varmaan putsannu ja siksi varmaan mosseilla ei paljon yli 100 tkm koskaan ajettu, kuten monilla muilla vastaavanikäisillä autoilla, joissa oli kehittyneempää tekniikkaa. En väitä etteikö mossellakin olisi ajanut, sehän oli huippuauto, kuten kaikki neuvostoautot.
Mossen käyttöohjekirjassa ihan oikeesti käskettiin putsata se suodatin aina ennen ajoa. Moni ei varmaan putsannu ja siksi varmaan mosseilla ei paljon yli 100 tkm koskaan ajettu, kuten monilla muilla vastaavanikäisillä autoilla, joissa oli kehittyneempää tekniikkaa. En väitä etteikö mossellakin olisi ajanut, sehän oli huippuauto, kuten kaikki neuvostoautot.

Re: Kokemuksia halvasta Samarasta
^^ Ei kyllä kunnon kaasareilla tartte tehdä mitään sen kummempaa kun ne laittaa kerran kuntoon. Bensapinta ei omiaan muutu, katsastusta varten käydään vanhoilla romuilla erikseen päästömittauksessa ja samalla voi säätää inssille kelpaavat lukemat. Edellyttäen tietenkin että sytytysjärjestelmät on kunnossa yms.
Eikä sitä kaasaria tartte todellakaan 10 tkm välein purkaa ja huoltaa.
Asteekit on taas ihan oma lukunsa eikä niitä pidä sotkea juttuun kun puhutaan tavallisista, hyvintoimivista kaasareista.
Se on vaan se juttu jos ruiskusta hajoaa jotain tai ei meinaa saada päästöistä läpi, niin sen korjaaminen ei harvemmin ole kovin halpaa tai ylipäätään mukavaa.
Kaasariromujen kanssa selviää pikku työllä ja ennenkaikkea halvalla.
En ainakaan takavetoruiskua pidä yhtään minään verrattuna kaasarilaitteisiin. Monella todella ärsyttävällä ominaisuudella varustettu vikaherkkä paketti jonka osat ei ole mitään halpoja tai ylipäätään helposti saatavilla.
Enemmän siitä on ollut harmia alle puolella ajosuoritteella verrattuna kaasarivekottimeen. Uutuuttaan anturivika ja kauhea bensankulutus + tehottomuus, liki 100€ uusi anturi, toinen kerta päästöissä ongelmia ja kolmas kerta kun ei suostunut käynnistymään pariin päivään ollenkaan. Vika jäi selvittämättä.
Kaasarilaitteessa vastaava vika olisi selvitetty alle aikayksikön eikä se olisi sen jälkeen enää toistunut koskaan.
Siinä nyt kaasarimiehen mietteitä
Eikä sitä kaasaria tartte todellakaan 10 tkm välein purkaa ja huoltaa.
Asteekit on taas ihan oma lukunsa eikä niitä pidä sotkea juttuun kun puhutaan tavallisista, hyvintoimivista kaasareista.
Se on vaan se juttu jos ruiskusta hajoaa jotain tai ei meinaa saada päästöistä läpi, niin sen korjaaminen ei harvemmin ole kovin halpaa tai ylipäätään mukavaa.
Kaasariromujen kanssa selviää pikku työllä ja ennenkaikkea halvalla.
En ainakaan takavetoruiskua pidä yhtään minään verrattuna kaasarilaitteisiin. Monella todella ärsyttävällä ominaisuudella varustettu vikaherkkä paketti jonka osat ei ole mitään halpoja tai ylipäätään helposti saatavilla.
Enemmän siitä on ollut harmia alle puolella ajosuoritteella verrattuna kaasarivekottimeen. Uutuuttaan anturivika ja kauhea bensankulutus + tehottomuus, liki 100€ uusi anturi, toinen kerta päästöissä ongelmia ja kolmas kerta kun ei suostunut käynnistymään pariin päivään ollenkaan. Vika jäi selvittämättä.
Kaasarilaitteessa vastaava vika olisi selvitetty alle aikayksikön eikä se olisi sen jälkeen enää toistunut koskaan.
Siinä nyt kaasarimiehen mietteitä

- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Re: Kokemuksia halvasta Samarasta
ens lauantaina tulee kuluneeksi 5 kuukautta siitä kun aloitin lada harrastuksen ostamalla tuon samaran ja olen ajanut sillä melkein 5000km (samaran lasissa120 100 km) kokemukset samarasta on melko positiiviset vikoja ei ole paljoa ollut.
ostaessani auton oli edelliseltä omistajalta jäänyt seuraavat viat
chekc engine palaa ei kuitenkaan mitään haittaa ajon aikana
pakoputki vuoti ja kolisi koria vasten. korjattiin irrottamalla liitos kohta ja korvaamalla se putken pätkällä ja sitten vaan vähän rauta kangella säätää putkea alemmas
keskus lukituskaan ei toiminut täysin moiteettomasti yksi orja moottori ei toiminutlainkaan joten ostin 15€ uuden.
naarmuinen tuulilasi ja vähän pinta ruostetta ovien helmoissa taka kontissa jne...
ainoa varsinainen vika joka tuli auton ostamisen jälkeen oli tyhjä käynti/käynnistys ongelma (vika löytyi helposti polttoaine pumpun sulake oli vain irronnut sen jälkeen on toiminut hyvin)
jakopään hihnan, kiristimen ja vesipumpun vaihdatin 117 300 km kohdalla (edellisen vaihdosta oli tasan 60 000 km)
tuulilasin vaihdoin tänään ja tässä joku päivä vois alkaa tekemään ruoste korjauksia.
maksoin samarasta 750 € ja olen tyytyväinen.Vaikkei se täydellinen olekkaan on siitä silti ollut todella paljon hyötyä ja tällä kokemuksella tulee seuraavakin auto olemaan lada
ostaessani auton oli edelliseltä omistajalta jäänyt seuraavat viat
chekc engine palaa ei kuitenkaan mitään haittaa ajon aikana

pakoputki vuoti ja kolisi koria vasten. korjattiin irrottamalla liitos kohta ja korvaamalla se putken pätkällä ja sitten vaan vähän rauta kangella säätää putkea alemmas
keskus lukituskaan ei toiminut täysin moiteettomasti yksi orja moottori ei toiminutlainkaan joten ostin 15€ uuden.
naarmuinen tuulilasi ja vähän pinta ruostetta ovien helmoissa taka kontissa jne...
ainoa varsinainen vika joka tuli auton ostamisen jälkeen oli tyhjä käynti/käynnistys ongelma (vika löytyi helposti polttoaine pumpun sulake oli vain irronnut sen jälkeen on toiminut hyvin)
jakopään hihnan, kiristimen ja vesipumpun vaihdatin 117 300 km kohdalla (edellisen vaihdosta oli tasan 60 000 km)
tuulilasin vaihdoin tänään ja tässä joku päivä vois alkaa tekemään ruoste korjauksia.
maksoin samarasta 750 € ja olen tyytyväinen.Vaikkei se täydellinen olekkaan on siitä silti ollut todella paljon hyötyä ja tällä kokemuksella tulee seuraavakin auto olemaan lada

Lada Samara 1500i 5d vm.2000
- Lada-Jussi
- Viestit: 10249
- Liittynyt: 24.9.2003 17:48
- Paikkakunta: Janakkala
Re: Kokemuksia halvasta Samarasta
aika paljon vikoja alle puolen vuoden ja vain 5000 km:n aikana. toisaalta aina kun ostaa käytetyn, niin edellisen jäljiltä on usein paljon pikkuvikoja korjattavana, samoin oli itsellä Samarassa, mutta sen jälkeen olikin paljon huolettomia kilometrejä.
mun sedanissa ryytyi kuljettajan oven mekanismi. ovi ei aukea ulkopuolelta ollenkaan, erikoista, ehkä voitelun puutetta. autolla ajettu nyt noin 236400 km, jossain vaiheessa muistelin että tässä tulisi jo 100 tkm omaa ajoa täyteen, mutta tarkistin että hankkiessa auton 3 vuotta sitten olikin mittarissa 147000 km, eli kohta 90 tkm omaa ajoa.
mun sedanissa ryytyi kuljettajan oven mekanismi. ovi ei aukea ulkopuolelta ollenkaan, erikoista, ehkä voitelun puutetta. autolla ajettu nyt noin 236400 km, jossain vaiheessa muistelin että tässä tulisi jo 100 tkm omaa ajoa täyteen, mutta tarkistin että hankkiessa auton 3 vuotta sitten olikin mittarissa 147000 km, eli kohta 90 tkm omaa ajoa.

- Lada-Jussi
- Viestit: 10249
- Liittynyt: 24.9.2003 17:48
- Paikkakunta: Janakkala
Re: Kokemuksia halvasta Samarasta
eilen korjasin tuon kuljettajan oven kahvan, ei ollutkaan irronnut tanko, tai oli, mutta oli murtunut kahvasta irti. Olen aina kuvitellu, että ei kai noi oven kahvat voi hajota, mutta voi näköjään. Itsellä on iso nippu uusiakin oven kahvoja, mutta yllätys yllätys kuljettajan oveen vain yksi kpl. Seuraava yllätys olikin, että 3-ovisessa on erimittainen avaaja tanko (lukko korkeammalla ovessa) ja mun osa oli 3-oviseen eikä sitä voi ainakaa helpolla modifioida. Piti sitten lopulta lainata ehjä kahva -97:sta pihalla lojuvasta 5-ovisesta. Mutkikas juttu, mutta taas oppi kaikkea uuttakin.

Re: Kokemuksia halvasta Samarasta
Olen jokarin kanssa samaa mieltä.Ajoin lähes 20 vuotta peruskaasariautoilla 300 000km.Kun ostin vaihdokin vaihdoin kaasarin tuloletkuun suodattimen.Mitään säätöjä en yleensä tehnyt.Rasvasin nivelet,tarkistin kaasuläpän tiiveyden kaaasarin runkoon nähden.Yhden automaatttirikastimen muutin käsikäyttöiseksi.Ruuvien kiristelyä kaasarin kannessa.Yksi tiivisteenvaihto imusarjan lohkon välissä DX Corolla.Jokari kirjoitti:^^ Ei kyllä kunnon kaasareilla tartte tehdä mitään sen kummempaa kun ne laittaa kerran kuntoon. Bensapinta ei omiaan muutu, katsastusta varten käydään vanhoilla romuilla erikseen päästömittauksessa ja samalla voi säätää inssille kelpaavat lukemat. Edellyttäen tietenkin että sytytysjärjestelmät on kunnossa yms.
Eikä sitä kaasaria tartte todellakaan 10 tkm välein purkaa ja huoltaa.
Asteekit on taas ihan oma lukunsa eikä niitä pidä sotkea juttuun kun puhutaan tavallisista, hyvintoimivista kaasareista.
Se on vaan se juttu jos ruiskusta hajoaa jotain tai ei meinaa saada päästöistä läpi, niin sen korjaaminen ei harvemmin ole kovin halpaa tai ylipäätään mukavaa.
Kaasariromujen kanssa selviää pikku työllä ja ennenkaikkea halvalla.
En ainakaan takavetoruiskua pidä yhtään minään verrattuna kaasarilaitteisiin. Monella todella ärsyttävällä ominaisuudella varustettu vikaherkkä paketti jonka osat ei ole mitään halpoja tai ylipäätään helposti saatavilla.
Enemmän siitä on ollut harmia alle puolella ajosuoritteella verrattuna kaasarivekottimeen. Uutuuttaan anturivika ja kauhea bensankulutus + tehottomuus, liki 100€ uusi anturi, toinen kerta päästöissä ongelmia ja kolmas kerta kun ei suostunut käynnistymään pariin päivään ollenkaan. Vika jäi selvittämättä.
Kaasarilaitteessa vastaava vika olisi selvitetty alle aikayksikön eikä se olisi sen jälkeen enää toistunut koskaan.
Siinä nyt kaasarimiehen mietteitä
Re: Kokemuksia halvasta Samarasta
Moi,
tapahtumia:
Törmäsin aika kovassa vauhdissa risteykseen tehtyyn liikenteenjakajan jälkeiseen reunakivetykseen. En huomannut kääntää rattia tarpeeksi ja etupyörä törmäsi korkeaan reunakivetykseen. Seurauksena oli että auton etupää hyppäsi päinvastaiseen suuntaan. Onneksi vanne ei rikkoutunut eikä rengaskudoskaan näyttänyt saavan vaurioita. Toivottavasti aurauskulmat eivät muuttuneet.
Korotetusta peräpäästä samarassa on ainakin sen verran hyötyä, että takalasi ei likaannu niin helposti kuin aiemmin. Alusta on nykyisellään jäykkä, auto ei niiaa edes jarrutuksissa kuten joskus aiemmin oli tapahtunut.
Innostuin hetkeksi ajatuksesta ostaa vuosimallin 2005 satakympin jossa olisi ollut ohjaustehostinkin. Vaikka sen olisi saanut kolmella tonnilla, päätin kuitenkin että jatkan vielä tällä vanhalla Samaralla.
tapahtumia:
Törmäsin aika kovassa vauhdissa risteykseen tehtyyn liikenteenjakajan jälkeiseen reunakivetykseen. En huomannut kääntää rattia tarpeeksi ja etupyörä törmäsi korkeaan reunakivetykseen. Seurauksena oli että auton etupää hyppäsi päinvastaiseen suuntaan. Onneksi vanne ei rikkoutunut eikä rengaskudoskaan näyttänyt saavan vaurioita. Toivottavasti aurauskulmat eivät muuttuneet.
Korotetusta peräpäästä samarassa on ainakin sen verran hyötyä, että takalasi ei likaannu niin helposti kuin aiemmin. Alusta on nykyisellään jäykkä, auto ei niiaa edes jarrutuksissa kuten joskus aiemmin oli tapahtunut.
Innostuin hetkeksi ajatuksesta ostaa vuosimallin 2005 satakympin jossa olisi ollut ohjaustehostinkin. Vaikka sen olisi saanut kolmella tonnilla, päätin kuitenkin että jatkan vielä tällä vanhalla Samaralla.
***************************************************************
EX- VAZ 21093 1,5i 51kW Cross over vm1995/2011, GM-ruisku, Euro-S sisustus, korotettu alusta.
EX- VAZ 21093 1,5i 51kW Cross over vm1995/2011, GM-ruisku, Euro-S sisustus, korotettu alusta.
- Lada-Jussi
- Viestit: 10249
- Liittynyt: 24.9.2003 17:48
- Paikkakunta: Janakkala
Re: Kokemuksia halvasta Samarasta
katselitko jouska kans sitä lohjan 110:ä, aika halpa ikäisekseen ja kun on 1,6 koneella ja ohjaustehostimella kaiken lisäksi. On alkanut uudempien 110:en hinnat tippua alas, mutta en minäkään vielä ole valmis Samaraa sellaiseen vaihtamaan. Samara on paras.

Re: Kokemuksia halvasta Samarasta
Moi,
Kyllä Lohjalta katselin. On toi Lohjan PP auto myynyt aikanaan myös tämän samaran vuonna 95 silloiselle omistajalle. Tiedättekös mistä toi PP pn lyhenne? No aikanaan autoliike toimi nimellä "Piispa & Pölönen".
Joo, en olisi minäkään antanut samaraa pois jos olisi tuon satakympin ostanut. Mulla sattuu olemaan varaosia samaraan sen verran paljon. En tiennytkään että se satakymppi olisi ollut 1,6 litran moottorilla. Siinä on vaan se, että jos satakympistä joskus haluaisi eroon, on se perin hankalaa. Luulisi että Samaralla on parempi vaihtoarvo.
"Kun järki ja tunne loppuvat, on Lada kaikki mitä tarvitset"
Kävin Sunnuntaina Espoon automuseossa. On siellä varmaan lähemmäs sata henkilöautoa. Siellä on kaikki muut itäautot edustettuna mutta ei ensimmäistäkään Ladaa. Trabanttikiakin löytyy 2-3 kappaletta ja monta Moskvitshia,Skodaa, yksi Tshaikka ja EMW, hyväkuntoinen farmari Watburg. Voiskos joku lahjoittaa hyväkuntoisen Lada aihion Espoon automuseoon?
Kyllä Lohjalta katselin. On toi Lohjan PP auto myynyt aikanaan myös tämän samaran vuonna 95 silloiselle omistajalle. Tiedättekös mistä toi PP pn lyhenne? No aikanaan autoliike toimi nimellä "Piispa & Pölönen".
Joo, en olisi minäkään antanut samaraa pois jos olisi tuon satakympin ostanut. Mulla sattuu olemaan varaosia samaraan sen verran paljon. En tiennytkään että se satakymppi olisi ollut 1,6 litran moottorilla. Siinä on vaan se, että jos satakympistä joskus haluaisi eroon, on se perin hankalaa. Luulisi että Samaralla on parempi vaihtoarvo.
"Kun järki ja tunne loppuvat, on Lada kaikki mitä tarvitset"
Kävin Sunnuntaina Espoon automuseossa. On siellä varmaan lähemmäs sata henkilöautoa. Siellä on kaikki muut itäautot edustettuna mutta ei ensimmäistäkään Ladaa. Trabanttikiakin löytyy 2-3 kappaletta ja monta Moskvitshia,Skodaa, yksi Tshaikka ja EMW, hyväkuntoinen farmari Watburg. Voiskos joku lahjoittaa hyväkuntoisen Lada aihion Espoon automuseoon?
***************************************************************
EX- VAZ 21093 1,5i 51kW Cross over vm1995/2011, GM-ruisku, Euro-S sisustus, korotettu alusta.
EX- VAZ 21093 1,5i 51kW Cross over vm1995/2011, GM-ruisku, Euro-S sisustus, korotettu alusta.