Puristuspaineet

Takavetoiset Ladat: 2101-2107, myyty Suomessa vuosina 1971-1997
Avatar
Jokari
Viestit: 7715
Liittynyt: 10.3.2005 20:32
Paikkakunta: Kymenlaakso™

Re: Puristuspaineet

Viesti Kirjoittaja Jokari »

No eri mittarit antaa hieman eri tuloksia, mut siinä 11-14 bar haarukassa ne yleensä on. Tärkeintä on tasaisuus, joku 10% heitto menee vielä rajoihin.
Muista sitten startata kaasu pohjassa sopivan pitkään ja mielellään puolasysteemistä matalajännitejohdot irti ettei hajota sitä. Ja tietysti kaikki tulpat pois...näähän on helppoja hommia :lol:
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.

Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Avatar
veli alexei
Moderaattori
Viestit: 3292
Liittynyt: 19.11.2003 13:18
Paikkakunta: Sastamala

Re: Puristuspaineet

Viesti Kirjoittaja veli alexei »

Jokari kirjoitti:Muista sitten startata kaasu pohjassa sopivan pitkään ja mielellään puolasysteemistä matalajännitejohdot irti ettei hajota sitä. Ja tietysti kaikki tulpat pois...näähän on helppoja hommia :lol:
Itse olen irrottanut puolasta korkeajännitejohdon ja ei ole mitään kyllä hajonnut. En sitten tiedä, että onko tässä jokin riski ollut ilmassa... Miksi kaikki tulpat pitää olla pois? Itse olen aina yksi kerrallaan mitannut ja ruuvannut irti/kiinni tulppia sitä mukaa mitä olen mittaamassa.
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi.
Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi.
Meillä teoria ja käytäntö ovat sekoittuneet siten,
että mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi.
Avatar
Jokari
Viestit: 7715
Liittynyt: 10.3.2005 20:32
Paikkakunta: Kymenlaakso™

Re: Puristuspaineet

Viesti Kirjoittaja Jokari »

veli alexei kirjoitti:
Jokari kirjoitti:Muista sitten startata kaasu pohjassa sopivan pitkään ja mielellään puolasysteemistä matalajännitejohdot irti ettei hajota sitä. Ja tietysti kaikki tulpat pois...näähän on helppoja hommia :lol:
Itse olen irrottanut puolasta korkeajännitejohdon ja ei ole mitään kyllä hajonnut. En sitten tiedä, että onko tässä jokin riski ollut ilmassa... Miksi kaikki tulpat pitää olla pois? Itse olen aina yksi kerrallaan mitannut ja ruuvannut irti/kiinni tulppia sitä mukaa mitä olen mittaamassa.
Mun ohje koskikin 1700i:tä eli jakajatonta suorasytkää. Pöyhöseltä muistaakseni hajosi yksi sytkäyksikkö kun starttaili johdot irti. Niitä ei kannata ihan ehdontahdoin hajotella.

Perinteinen kärjellinen tai kärjetön jakajasytkä ei tunnu olevan moksiskaan vaikkei jännite pääsisi purkautumaan mihinkään. Itse olen aina kuitenkin laittanut puolan korkeajännitejohdon sen verran lähelle jotain metalliosaa, että pääsee räpsimään sinne.

En tiedä mihin toi ohje kaikkien tulppien irrottamiseen perustuu. Sama kai se on miten sen mittaa.
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.

Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Avatar
pressa
Viestit: 10517
Liittynyt: 25.9.2003 13:23
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Puristuspaineet

Viesti Kirjoittaja pressa »

Jokari kirjoitti:En tiedä mihin toi ohje kaikkien tulppien irrottamiseen perustuu. Sama kai se on miten sen mittaa.
Kun kaikki tulpat on irrotettu on moottorin pyörintänopeus startilla riittävä. Pienellä nopeudella ei painelukemat ole välttämättä tarkkoja.
Avatar
NesteHukka
Viestit: 722
Liittynyt: 4.10.2003 12:37
Paikkakunta: Tampere

Re: Puristuspaineet

Viesti Kirjoittaja NesteHukka »

veli alexei kirjoitti:
Jokari kirjoitti:Muista sitten startata kaasu pohjassa sopivan pitkään ja mielellään puolasysteemistä matalajännitejohdot irti ettei hajota sitä. Ja tietysti kaikki tulpat pois...näähän on helppoja hommia :lol:
Itse olen irrottanut puolasta korkeajännitejohdon ja ei ole mitään kyllä hajonnut. En sitten tiedä, että onko tässä jokin riski ollut ilmassa... Miksi kaikki tulpat pitää olla pois? Itse olen aina yksi kerrallaan mitannut ja ruuvannut irti/kiinni tulppia sitä mukaa mitä olen mittaamassa.
Riskien minimointia.
Kun kipinä ei purkaudu normaalia kautta, se saattaa huonolla tuurilla kulkeutua herkkien matalajännitepuolijohteiden kautta.
Puliukkojen takuuvarma neuvo: Ole varma ja vapaa. Osta tenaa.
Avatar
Vuosaaren Ladamies
Viestit: 158
Liittynyt: 31.5.2006 18:40
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Puristuspaineet

Viesti Kirjoittaja Vuosaaren Ladamies »

Minun muistaakseni pitäisi olla 11.0 bar ?????
Lada 1200L ( 1987 )
Nissan Almera 1,4 LX ( 1996 )
Chevrolet Corvette Convertible 5,7 TPi V8 ( 1990 )
Vastaa Viestiin