Puristuspaineet

Takavetoiset Ladat: 2101-2107, myyty Suomessa vuosina 1971-1997
Avatar
jta
Viestit: 4441
Liittynyt: 11.1.2004 22:08
Paikkakunta: Kempele
Viesti:

Puristuspaineet

Viesti Kirjoittaja jta »

Tietäkö kukaan mikä ladassa pitäisi puristuspaineen olla? Nimittäin mä en tuota lukemaa löydä mistään. Kahdesta korjausoppaastakin katsottu muttei niissäkään sitä ole. Ja haullakaan en nyt löytäny täältä mitään lukemia. Lada infostakaan en noita tietoja löytäny. Olisin hyvin kiitollinen jos joku viitsisi tuollaisen tiedon jakaa.
Avatar
Jaakkima
Ylläpito
Viestit: 2700
Liittynyt: 24.9.2003 17:08
Paikkakunta: Kotka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jaakkima »

Kyllä ne Lada Infosta löytyy, kohdasta moottori.
Kalusto:
Lempi

КОПЕЙКА
Connecting People
Avatar
pressa
Viestit: 10492
Liittynyt: 25.9.2003 13:23
Paikkakunta: Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja pressa »

ja eihän se puristuksen määrä vaan se että kaikissa sylintereissä on suunnileen sama puristus on paljon tärkeämpää
Avatar
LamaAjanElvis
Viestit: 561
Liittynyt: 10.5.2004 21:24

Viesti Kirjoittaja LamaAjanElvis »

muistaakseni 8.5 kaikissa takatuuppareitten mosissa.

ei... kyllä se fakta on. 8.5
"I can speak for every guy in this room here tonight. Guys, if you could blow yourselves, ladies, you'd be in this room alone right now. Watching an empty stage." -Bill Hicks
Avatar
Jaakkima
Ylläpito
Viestit: 2700
Liittynyt: 24.9.2003 17:08
Paikkakunta: Kotka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jaakkima »

Ei pidä paikkaansa, 1700i:ssä puristuspaine 9,3 ja alkuperäisessä 1200:ssa 8,8. Kaikissa muissa kyllä 8,5.
Kalusto:
Lempi

КОПЕЙКА
Connecting People
Jankos
Viestit: 964
Liittynyt: 6.10.2003 8:58

Viesti Kirjoittaja Jankos »

hohhoijaa pojat....

Lukekaapa nyt uudestaan ja ymmärtäkää kirjoitettu teksti. :D

Eli puristuspaine ja puristussuhde on aivan eri asiat..

Normaali puristuspaineet lämpimissä koneissa on 10-15 bar (muistaakseni).
Avatar
Turbiini
Viestit: 866
Liittynyt: 25.9.2003 20:58
Paikkakunta: Alavus

Viesti Kirjoittaja Turbiini »

150tkm ajetuilla sisuskaluilla mutta kannesta palotiloja suurennettuna paineet oli vielä 9bar (ehjissä sylintereissä) joten uskoisin että vakio puristussuhteilla olevasta pitäis tosiaan olla reilusti yli 10bar.
Vapari ei ole vaihtoehto.
voimaa
Avatar
jta
Viestit: 4441
Liittynyt: 11.1.2004 22:08
Paikkakunta: Kempele
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jta »

Eli kuhan yli 10 barin pysyy niin kaikki on kunnossa... Tämä selevä. Ja jos joku löytää jostain kirjasta tai muualta tuon lukeman niin ilmoille asia vain. Kiitoksia!
Avatar
,_,/ukka
Viestit: 3007
Liittynyt: 19.5.2004 12:16
Paikkakunta: PohjoisPohjanmaa

Viesti Kirjoittaja ,_,/ukka »

jta kirjoitti:Eli kuhan yli 10 barin pysyy niin kaikki on kunnossa... Tämä selevä. Ja jos joku löytää jostain kirjasta tai muualta tuon lukeman niin ilmoille asia vain. Kiitoksia!
Yhtä oikeaa lukemaa ei ole olemassakaan. Riippuu niin monesta asiasta. mm. Mittarin rakenteesta/ilmatilavuudesta letkuineen, kuuma/kylmä kone, karstan määrä palotilassa, kaasuläpän asento jne jne. Kuten joku sanoi, kunhan kaikissa on suunnilleen sama paine niin hyvä on, 10% heitto on ihan hyväksyttävä...

,_,/ukka
Autoton on huoleton
Avatar
jta
Viestit: 4441
Liittynyt: 11.1.2004 22:08
Paikkakunta: Kempele
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jta »

Autodatan (autodata 2005) mukaan näyttäis olevan puristuspaineille annettu arvo että minimissään 10 Bar.

Ja 8,5 baria oli paineet viimeksi kun mittasi... Eli varmaankin häätyisi alkaa männänrenkaita vaihteleen.
audiq
Viestit: 967
Liittynyt: 5.9.2005 16:17
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja audiq »

jta kirjoitti:Autodatan (autodata 2005) mukaan näyttäis olevan puristuspaineille annettu arvo että minimissään 10 Bar.

Ja 8,5 baria oli paineet viimeksi kun mittasi... Eli varmaankin häätyisi alkaa männänrenkaita vaihteleen.


Tuo 10 Bar kuulostaa aika kovalle min.paineelle. Jossain vanhemmissa koneissa, joissa puristussuhde (noin 8.2-9.0) annetaan min.paineeksi 6 baaria ja normaali 8-10 bar.
Avatar
Jusu
Viestit: 2540
Liittynyt: 4.2.2004 19:49
Paikkakunta: Jämsä

Viesti Kirjoittaja Jusu »

Kyllä tuo 10 bar minimi kuulostaa ihan järkevältä.

1300S:stä löytyi 11,5-12 kg/cm2 puristuspaineet (1 kg/cm2 = 0,980665 Bar).

Tuo 8,5 bar tuntuu siihen verrattuna kyllä aika vähältä.
Avatar
jta
Viestit: 4441
Liittynyt: 11.1.2004 22:08
Paikkakunta: Kempele
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jta »

Noh vanhemmista koneista puhuttaessa niin katotaan esim. Mazda 323 (FA korimalli) -77 TC1300 niin tuossa puristussuhde 9.2 ja puristus paineiden tulisi olla 10-11bar..

Ja näyttäis järkiään kaikki vanhemmat vehkeet tuolla olevan kans jotain 10 barin luokkaa.
audiq
Viestit: 967
Liittynyt: 5.9.2005 16:17
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja audiq »

jta kirjoitti:Autodatan (autodata 2005) mukaan näyttäis olevan puristuspaineille annettu arvo että minimissään 10 Bar
jta kirjoitti:Noh vanhemmista koneista puhuttaessa niin katotaan esim. Mazda 323 (FA korimalli) -77 TC1300 niin tuossa puristussuhde 9.2 ja puristus paineiden tulisi olla 10-11bar..

Ja näyttäis järkiään kaikki vanhemmat vehkeet tuolla olevan kans jotain 10 barin luokkaa.
Min.paine ja "normaali" puristuspaine eivät voi olla samat, alkuperäinen viestisi koski nimenomaan min.painetta!
Avatar
PöyhöinKuusaalt
Viestit: 7252
Liittynyt: 12.3.2007 0:05
Paikkakunta: MarkankyläKuusaa (KouvostoLiitto), KännykkätieKanervala

Re: Puristuspaineet

Viesti Kirjoittaja PöyhöinKuusaalt »

Pakko kysellä kun en älyä. Katselin korjausopasta ja lueskelin noita teidän juttuja tuossa edellä. Etsintäkin yritin käyttää ja taisin jotenkin onnistuakin. Siis:

Kyseessä 21044 eli 1700i kone. Mittailen ja sottailen tässä puristuspaineita. En siis puristussuhteita. Niistä jotakin tuossa jo lueskelinkin. Mitähän sieltä kannattaisi löytää tai saada irti? Eli onko tämä joku matalapuristeisempi kone kuin moni muu?

Laitan tähän sitten tulokset kun saan ne ulos. Siihenhän nyt ei kauaa mene.
Ottaa pataan kun Lataan
Mis Min Lapain?
Vastaa Viestiin