kaasuttimien erot?
kaasuttimien erot?
mitä eroa on kaasutinmalleilla?
2105-1107010-20 ja 2105-1107010
2105-1107010-20 mallin kaasutin on ladassani paikallaan ladani on -81 vusimallin 1200l nappisilmä.
ja olen laittamassa siihen puhdistettua ja huollettua 2105-1107010 kaasutinta ja mietin tässä mikä näillä kaasuttimilla on ero????
(2105-1107010 kyseinen huollettu kaasari on ehkä peräisin 1300s nappisilmästä vuosimallista ei tietoa)
2105-1107010-20 ja 2105-1107010
2105-1107010-20 mallin kaasutin on ladassani paikallaan ladani on -81 vusimallin 1200l nappisilmä.
ja olen laittamassa siihen puhdistettua ja huollettua 2105-1107010 kaasutinta ja mietin tässä mikä näillä kaasuttimilla on ero????
(2105-1107010 kyseinen huollettu kaasari on ehkä peräisin 1300s nappisilmästä vuosimallista ei tietoa)
Re: kaasuttimien erot?
Jos malli 2105-1107010 on 2105-1107010-00, niin luultavasti ei mitään.
Korjausrompun kaasutin pdf:ssä mainitsemasi kaasarit on molemmat samassa sarakkeessa, samalla speksillä. -10 loppuisessa olisi 112 pääsuutin 107 sijaan.
Korjausrompun kaasutin pdf:ssä mainitsemasi kaasarit on molemmat samassa sarakkeessa, samalla speksillä. -10 loppuisessa olisi 112 pääsuutin 107 sijaan.
21013 1200L/1700 '87 RedBull &
2101 1200 '74 Kopeeka Classic &
21023 1500DL/1600 16V '83 Hoponderos
11x2101 2x2102 2x2103 2x2104 2x2105 7x2107 5x2108 2x2109 7x2111 4x2112 1x117 3x119
Lada on tilava perheauto, mutta kaikkien pää ei sovi sinne
2101 1200 '74 Kopeeka Classic &
21023 1500DL/1600 16V '83 Hoponderos
11x2101 2x2102 2x2103 2x2104 2x2105 7x2107 5x2108 2x2109 7x2111 4x2112 1x117 3x119
Lada on tilava perheauto, mutta kaikkien pää ei sovi sinne
- Tatu Waloranta
- Lada kerhon jäsen
- Viestit: 391
- Liittynyt: 25.4.2006 13:34
- Paikkakunta: Kellokoski
Re: kaasuttimien erot?
Lada infosta:
2105-1107010 1,2 ja 1,3 moottoreissa, korimalleissa 2105, 2107, 2104 sekä 1200 L vuodesta 1986
2105-1107010-20 vanhemmissa 1,2 ja 1,3 malleissa vuodesta 1980 alkaen, ilman saasteen alennus järjestelmää.
Eipä niissä varmaan ole eroa kuin tuo saasteen alennus järjestelmä...
2105-1107010 1,2 ja 1,3 moottoreissa, korimalleissa 2105, 2107, 2104 sekä 1200 L vuodesta 1986
2105-1107010-20 vanhemmissa 1,2 ja 1,3 malleissa vuodesta 1980 alkaen, ilman saasteen alennus järjestelmää.
Eipä niissä varmaan ole eroa kuin tuo saasteen alennus järjestelmä...

UAZ 31512 4x4 Cabriolet vm. 1988 Off-Road
Volvo 940 STW 2.3T vm. 1998
Ford F100 Stepside 292 Y-Block V8 vm.1956
Harley-Davidson Sportster 883R
Volvo 940 STW 2.3T vm. 1998
Ford F100 Stepside 292 Y-Block V8 vm.1956
Harley-Davidson Sportster 883R
Re: kaasuttimien erot?
Mutta onko 2105-1107010 mallissakaan saastenalennusjärjestelmää?
21013 1200L/1700 '87 RedBull &
2101 1200 '74 Kopeeka Classic &
21023 1500DL/1600 16V '83 Hoponderos
11x2101 2x2102 2x2103 2x2104 2x2105 7x2107 5x2108 2x2109 7x2111 4x2112 1x117 3x119
Lada on tilava perheauto, mutta kaikkien pää ei sovi sinne
2101 1200 '74 Kopeeka Classic &
21023 1500DL/1600 16V '83 Hoponderos
11x2101 2x2102 2x2103 2x2104 2x2105 7x2107 5x2108 2x2109 7x2111 4x2112 1x117 3x119
Lada on tilava perheauto, mutta kaikkien pää ei sovi sinne
Re: kaasuttimien erot?
noin päällisin puolin katsottuna niissä ei näkynyt eroja... toinen kaasari oli kädessä ja toinen paikallaan ladassa.
pitäisikö kyseisen saasteenalennusjärjestelmän näkyä päälle päin?
pitäisikö kyseisen saasteenalennusjärjestelmän näkyä päälle päin?
- Tatu Waloranta
- Lada kerhon jäsen
- Viestit: 391
- Liittynyt: 25.4.2006 13:34
- Paikkakunta: Kellokoski
Re: kaasuttimien erot?
Siinä kaasuttimessa pitäisi olla sellainen mikrokytkin...pupukello kirjoitti:noin päällisin puolin katsottuna niissä ei näkynyt eroja... toinen kaasari oli kädessä ja toinen paikallaan ladassa.
pitäisikö kyseisen saasteenalennusjärjestelmän näkyä päälle päin?

UAZ 31512 4x4 Cabriolet vm. 1988 Off-Road
Volvo 940 STW 2.3T vm. 1998
Ford F100 Stepside 292 Y-Block V8 vm.1956
Harley-Davidson Sportster 883R
Volvo 940 STW 2.3T vm. 1998
Ford F100 Stepside 292 Y-Block V8 vm.1956
Harley-Davidson Sportster 883R
Re: kaasuttimien erot?
Ja jos en vallan väärin muista niin tyhjäkäynninsäätöruuvilla on vielä alipaineletkun paikka.Tatu Waloranta kirjoitti:Siinä kaasuttimessa pitäisi olla sellainen mikrokytkin...pupukello kirjoitti:noin päällisin puolin katsottuna niissä ei näkynyt eroja... toinen kaasari oli kädessä ja toinen paikallaan ladassa.
pitäisikö kyseisen saasteenalennusjärjestelmän näkyä päälle päin?
http://oulunseudunladailijat.dy.fi:8080/index.html http://latushka83.dy.fi:8080/latushka/tervetuloa.html
2107 -94, 1200L -88, Peugeot 307 -05
2107 -94, 1200L -88, Peugeot 307 -05
Re: kaasuttimien erot?
2105-1107010 tässä mallissa mitä olen laittamassa ladaani on semmoinen mikrokytkin.
2105-1107010-20 joka on paikallaan ei kytkintä näkynyt mutta oli letkut virran jakajaan eli alipaine letkut ja imusarjan lämmitys letkut.
jos niillä nyt sitten on se saasteenalennusjärjestelmä erona niin voikone ne vaihtaa keskenään ja lada vielä pelittää sen jälkeen?
2105-1107010-20 joka on paikallaan ei kytkintä näkynyt mutta oli letkut virran jakajaan eli alipaine letkut ja imusarjan lämmitys letkut.
jos niillä nyt sitten on se saasteenalennusjärjestelmä erona niin voikone ne vaihtaa keskenään ja lada vielä pelittää sen jälkeen?
Re: kaasuttimien erot?
Toimii ristikkäin. Elä laita siihen mikrokytkimeen mitään johtoja.
Saasteenalennusjärjestelmä on semmoinen, että pitäisi katkaista bensan tulon kaasarille kun jarrutetaan moottorilla. Sen toimivuus on kuitenkin ollut hyvin heikko, ja siksi se on tulpattu lähes kaikista malleista missä se on ollut. Lisäksi vielä päästöjä alentava vaikutus on ollut hyvinkin minimaalinen, vaikka järjestelmä olisi toiminut.
Saasteenalennusjärjestelmä on semmoinen, että pitäisi katkaista bensan tulon kaasarille kun jarrutetaan moottorilla. Sen toimivuus on kuitenkin ollut hyvin heikko, ja siksi se on tulpattu lähes kaikista malleista missä se on ollut. Lisäksi vielä päästöjä alentava vaikutus on ollut hyvinkin minimaalinen, vaikka järjestelmä olisi toiminut.
21013 1200L/1700 '87 RedBull &
2101 1200 '74 Kopeeka Classic &
21023 1500DL/1600 16V '83 Hoponderos
11x2101 2x2102 2x2103 2x2104 2x2105 7x2107 5x2108 2x2109 7x2111 4x2112 1x117 3x119
Lada on tilava perheauto, mutta kaikkien pää ei sovi sinne
2101 1200 '74 Kopeeka Classic &
21023 1500DL/1600 16V '83 Hoponderos
11x2101 2x2102 2x2103 2x2104 2x2105 7x2107 5x2108 2x2109 7x2111 4x2112 1x117 3x119
Lada on tilava perheauto, mutta kaikkien pää ei sovi sinne
- Lada-Jussi
- Viestit: 10250
- Liittynyt: 24.9.2003 17:48
- Paikkakunta: Janakkala
Re: kaasuttimien erot?
-00 tyhjäkäynti palikan jossa on se alipaineohjattu kalvo voi korvata -20 mallin tyhjäkäyntipalikalla missä ei ole kalvoa, mikrokytkimen voi heittää menee, niiin ku sen yleensäkin vois, kun ei sillä ole merkitystä jos ja kun alipaine on kuitenkin vedetty suoraa imusarjalta, -10 mallia ei kai suomessa ollutkaan, se eroaa -20:stä sillä, että siinä ei ole lähtöä jakajan alipainesäädölle, eli on tarkoitettu korvauskaasuttimeksi vanhoihin malleihin joissa alipainesäätöä ei jakajassa ole.
isolohkojen ozooneista löytyy sen verran eroa että 2107-1107010-20:ssä on solenoidisuutin, jonka tarkoitus on estää jälkikäyntiä, -00:ssa on sama alipainesydeemi kuin pikkulohkon kaasarissa ja ilman solenoidisuutinta. isolohkosta oli myös ainakin -30 versio (nivassa) se ei kai juurikaan poikennut -00 versiosta, oikeestaan ei ole oikein keksittykään mitä eroa siinä oikein on?
isolohkojen ozooneista löytyy sen verran eroa että 2107-1107010-20:ssä on solenoidisuutin, jonka tarkoitus on estää jälkikäyntiä, -00:ssa on sama alipainesydeemi kuin pikkulohkon kaasarissa ja ilman solenoidisuutinta. isolohkosta oli myös ainakin -30 versio (nivassa) se ei kai juurikaan poikennut -00 versiosta, oikeestaan ei ole oikein keksittykään mitä eroa siinä oikein on?
