kaasuttimien erot?

Takavetoiset Ladat: 2101-2107, myyty Suomessa vuosina 1971-1997
pupukello

kaasuttimien erot?

Viesti Kirjoittaja pupukello »

mitä eroa on kaasutinmalleilla?
2105-1107010-20 ja 2105-1107010

2105-1107010-20 mallin kaasutin on ladassani paikallaan ladani on -81 vusimallin 1200l nappisilmä.
ja olen laittamassa siihen puhdistettua ja huollettua 2105-1107010 kaasutinta ja mietin tässä mikä näillä kaasuttimilla on ero????
(2105-1107010 kyseinen huollettu kaasari on ehkä peräisin 1300s nappisilmästä vuosimallista ei tietoa)
Avatar
THI-900
Viestit: 1717
Liittynyt: 22.11.2005 14:04
Paikkakunta: Лаиxиa - SF (Soviet Finland)

Re: kaasuttimien erot?

Viesti Kirjoittaja THI-900 »

Jos malli 2105-1107010 on 2105-1107010-00, niin luultavasti ei mitään.

Korjausrompun kaasutin pdf:ssä mainitsemasi kaasarit on molemmat samassa sarakkeessa, samalla speksillä. -10 loppuisessa olisi 112 pääsuutin 107 sijaan.
21013 1200L/1700 '87 RedBull &
2101 1200 '74 Kopeeka Classic &
21023 1500DL/1600 16V '83 Hoponderos
11x2101 2x2102 2x2103 2x2104 2x2105 7x2107 5x2108 2x2109 7x2111 4x2112 1x117 3x119
Lada on tilava perheauto, mutta kaikkien pää ei sovi sinne
pupukello

Re: kaasuttimien erot?

Viesti Kirjoittaja pupukello »

kaasutimeni on nimen omaan pelkkä 2105-1107010
Avatar
Tatu Waloranta
Lada kerhon jäsen
Viestit: 391
Liittynyt: 25.4.2006 13:34
Paikkakunta: Kellokoski

Re: kaasuttimien erot?

Viesti Kirjoittaja Tatu Waloranta »

Lada infosta:
2105-1107010 1,2 ja 1,3 moottoreissa, korimalleissa 2105, 2107, 2104 sekä 1200 L vuodesta 1986
2105-1107010-20 vanhemmissa 1,2 ja 1,3 malleissa vuodesta 1980 alkaen, ilman saasteen alennus järjestelmää.

Eipä niissä varmaan ole eroa kuin tuo saasteen alennus järjestelmä... :?
UAZ 31512 4x4 Cabriolet vm. 1988 Off-Road
Volvo 940 STW 2.3T vm. 1998
Ford F100 Stepside 292 Y-Block V8 vm.1956
Harley-Davidson Sportster 883R
Avatar
THI-900
Viestit: 1717
Liittynyt: 22.11.2005 14:04
Paikkakunta: Лаиxиa - SF (Soviet Finland)

Re: kaasuttimien erot?

Viesti Kirjoittaja THI-900 »

Mutta onko 2105-1107010 mallissakaan saastenalennusjärjestelmää?
21013 1200L/1700 '87 RedBull &
2101 1200 '74 Kopeeka Classic &
21023 1500DL/1600 16V '83 Hoponderos
11x2101 2x2102 2x2103 2x2104 2x2105 7x2107 5x2108 2x2109 7x2111 4x2112 1x117 3x119
Lada on tilava perheauto, mutta kaikkien pää ei sovi sinne
pupukello

Re: kaasuttimien erot?

Viesti Kirjoittaja pupukello »

noin päällisin puolin katsottuna niissä ei näkynyt eroja... toinen kaasari oli kädessä ja toinen paikallaan ladassa.
pitäisikö kyseisen saasteenalennusjärjestelmän näkyä päälle päin?
Avatar
Tatu Waloranta
Lada kerhon jäsen
Viestit: 391
Liittynyt: 25.4.2006 13:34
Paikkakunta: Kellokoski

Re: kaasuttimien erot?

Viesti Kirjoittaja Tatu Waloranta »

pupukello kirjoitti:noin päällisin puolin katsottuna niissä ei näkynyt eroja... toinen kaasari oli kädessä ja toinen paikallaan ladassa.
pitäisikö kyseisen saasteenalennusjärjestelmän näkyä päälle päin?
Siinä kaasuttimessa pitäisi olla sellainen mikrokytkin... :)
UAZ 31512 4x4 Cabriolet vm. 1988 Off-Road
Volvo 940 STW 2.3T vm. 1998
Ford F100 Stepside 292 Y-Block V8 vm.1956
Harley-Davidson Sportster 883R
Avatar
jta
Viestit: 4445
Liittynyt: 11.1.2004 22:08
Paikkakunta: Kempele
Viesti:

Re: kaasuttimien erot?

Viesti Kirjoittaja jta »

Tatu Waloranta kirjoitti:
pupukello kirjoitti:noin päällisin puolin katsottuna niissä ei näkynyt eroja... toinen kaasari oli kädessä ja toinen paikallaan ladassa.
pitäisikö kyseisen saasteenalennusjärjestelmän näkyä päälle päin?
Siinä kaasuttimessa pitäisi olla sellainen mikrokytkin... :)
Ja jos en vallan väärin muista niin tyhjäkäynninsäätöruuvilla on vielä alipaineletkun paikka.
pupukello

Re: kaasuttimien erot?

Viesti Kirjoittaja pupukello »

2105-1107010 tässä mallissa mitä olen laittamassa ladaani on semmoinen mikrokytkin.
2105-1107010-20 joka on paikallaan ei kytkintä näkynyt mutta oli letkut virran jakajaan eli alipaine letkut ja imusarjan lämmitys letkut.

jos niillä nyt sitten on se saasteenalennusjärjestelmä erona niin voikone ne vaihtaa keskenään ja lada vielä pelittää sen jälkeen?
Avatar
THI-900
Viestit: 1717
Liittynyt: 22.11.2005 14:04
Paikkakunta: Лаиxиa - SF (Soviet Finland)

Re: kaasuttimien erot?

Viesti Kirjoittaja THI-900 »

Toimii ristikkäin. Elä laita siihen mikrokytkimeen mitään johtoja.

Saasteenalennusjärjestelmä on semmoinen, että pitäisi katkaista bensan tulon kaasarille kun jarrutetaan moottorilla. Sen toimivuus on kuitenkin ollut hyvin heikko, ja siksi se on tulpattu lähes kaikista malleista missä se on ollut. Lisäksi vielä päästöjä alentava vaikutus on ollut hyvinkin minimaalinen, vaikka järjestelmä olisi toiminut.
21013 1200L/1700 '87 RedBull &
2101 1200 '74 Kopeeka Classic &
21023 1500DL/1600 16V '83 Hoponderos
11x2101 2x2102 2x2103 2x2104 2x2105 7x2107 5x2108 2x2109 7x2111 4x2112 1x117 3x119
Lada on tilava perheauto, mutta kaikkien pää ei sovi sinne
pupukello

Re: kaasuttimien erot?

Viesti Kirjoittaja pupukello »

KIITOS JA KUMARRUS!

se oli hyvä vastaus tyhmälle maallikolle.

:D
Avatar
Jusu
Viestit: 2540
Liittynyt: 4.2.2004 19:49
Paikkakunta: Jämsä

Viesti Kirjoittaja Jusu »

Toimii muuten mutta jos sille alipainekalvolla varustetulle tyhjäkäyntiruuville ei johda sitä alipainetta niin tyhjäkäyntiä ei sitten ole...
Avatar
Lada-Jussi
Viestit: 10250
Liittynyt: 24.9.2003 17:48
Paikkakunta: Janakkala

Re: kaasuttimien erot?

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

-00 tyhjäkäynti palikan jossa on se alipaineohjattu kalvo voi korvata -20 mallin tyhjäkäyntipalikalla missä ei ole kalvoa, mikrokytkimen voi heittää menee, niiin ku sen yleensäkin vois, kun ei sillä ole merkitystä jos ja kun alipaine on kuitenkin vedetty suoraa imusarjalta, -10 mallia ei kai suomessa ollutkaan, se eroaa -20:stä sillä, että siinä ei ole lähtöä jakajan alipainesäädölle, eli on tarkoitettu korvauskaasuttimeksi vanhoihin malleihin joissa alipainesäätöä ei jakajassa ole.

isolohkojen ozooneista löytyy sen verran eroa että 2107-1107010-20:ssä on solenoidisuutin, jonka tarkoitus on estää jälkikäyntiä, -00:ssa on sama alipainesydeemi kuin pikkulohkon kaasarissa ja ilman solenoidisuutinta. isolohkosta oli myös ainakin -30 versio (nivassa) se ei kai juurikaan poikennut -00 versiosta, oikeestaan ei ole oikein keksittykään mitä eroa siinä oikein on?
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Vastaa Viestiin