Kyseessä on kolmiovinen, Bosch nelipisteruiskulla varustettu, EURO2 päästötason kulkine. Autolla oli ostohetkellä ajettu 108tkm. Mukana seurasi liikkeen täydellinen huoltokirja - öljytkin oli vaihdettu 7,5tkm:n välein. Faijasta tuli auton toinen onnellinen omistaja.
Kuiskari oli jäänyt edellisen omistajan jäljiltä seisomaan huhtikuussa 2006. Syynä omistajan halvaus. Toisen sairaudella ei toki saa tehdä pilkkaa, mutta lieköhän minkälainen elämäntapa ollut edellisellä omistajalla, kun etupenkin alla oli "grillipapeita" melkoinen läjä. Mutta takaisin asiaan. Auto oli siis ollut samoissa jäljissä 2,5 vuotta. Akku oli toki korjattu parempaan talteen.
Ilmoitus kyseisestä autosta oli tullut keltaiseen pörssiin alle 12 tuntia sitten kun soittelen, että sopiiko huomenna tulla katsomaan. Ja sopihan se. Olimme tosia, jotka olivat paikalla katsomassa. Venäläinen joppari oli käynyt jo katsomassa ja käynnistänyt auton. Oli muuten lähtenyt käytiin ekalla yrityksellä 2,5 vuoden seisonnasta

Tavara vastasi myynti-ilmoitusta ja niin lyhyen koeajon jälkeen teimme paperit. Auto toimi hienosti. Esim. jarrut eivät laahanneet ollenkaan! Vikojakin toki oli. Tyhjäkäynti puuttui ja CE-valo paloi. Tankissa oli kuitenkin niin paljon bensaa, että 250km:n matka kotiin taittui ilman ongelmia. Tyhjäkäyntikin löytyi, kun auto lämpeni. Tosin kotiin tultaessa akku oli tyhjä...
Laturista oli diodeita kuollut. Ne vaihtamalla laturi heräsi uudelleen eloon, tosin ensin unohtui kiristää yksi kenttäkäämi kunnolla kiinni ja valo jäi tyhjäkäynnillä hehkumaan

Vajaan viikon päästä ajelin sitten auton katsastuskonttuurille ja leima tuli heti. Kaikki oli ok.
Nyt kun auto on ollut käytössä kohta 1,5kk ja sillä on ajettu 2tkm, niin ainakin seuraavia huomioita olen tehnyt:












Mutta kaiken kaikki tähän peliin on oltu tyytyväisiä. Kirjoitellaan sitten jatkossa, miten matka edistyy.