Ikkunoiden pois otto

Kaikenlaista asiaa Ladan virittämisestä ulkoisesti ja sisäisesti.
Larppis

Ikkunoiden pois otto

Viesti Kirjoittaja Larppis »

Onko takasivulasien pois ottaminen vaikeaa ? Olisi tietty ajatuksena tummentaa ne. Suurin ongelma näin aluksi on miten saan helpoiten ovipahvin pois, eli siinä on se lukko lasi veivissä, mutta miten sen saa näppärästi irti, jotta pääsen edes katsomaan kunnolla lasin kiinnitys juttuja, kerran väännin sitä jos miten paljon, mutta ei se tahtonut siitä lähteä :? Ja onnistuuko niiden takaisin laitto myös hyvin ?
Avatar
Boris
Viestit: 603
Liittynyt: 28.9.2003 19:46
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Boris »

Ei se vääntämällä lähde, mutta katsoppa jos siinä on semmoinen lukkorengas siinä veivinjuuressa. Voi olla myös muovinen härpäke.

Tummennukset saattaisi onnistua ovipahveja irrottamattakin, jos vaan saat sen kalvon ängettyä sen tiivisteen väliin. Kovinkaan paljon sen ei tarvitse sinne mennä, eihän se mihinkään näy.

Ikkunan takaisinlaitto on yhtä tuskaa, jos et pois ottaessa pidä huolta siitä ikkunannostomekanismin vaijerin liikeradasta ja siitä, ettei se vaijeri sotkeennu ja mene pois radaltaan. Tokihan sen saa, mutta irrottamiseen käytetty huolellisuus on kääntäen verrannollinen siihen työmäärään, jonka teet kun ikkunaa laitat takaisin.

Myös oven lukon nupin irroittaminen saattaa olla ongelmallista, tai sitten naurettavan helppoa. Mulla se ainakin oli ongelmallista..
Jankos
Viestit: 964
Liittynyt: 6.10.2003 8:58

Viesti Kirjoittaja Jankos »

Ikkunan tummennus kalvolla onnistuu todella helposti takasivuikkunoihin!

Otat kaikki tiivisteet pois ikkunan ympäriltä ja sitten saat kalvon lasin reunaan asti. Joskus tein noin ja onnistui ihan helposti laittaa tivisteet takaisinkin (mikäli oikein muistan).
Avatar
Lada-Jussi
Viestit: 10252
Liittynyt: 24.9.2003 17:48
Paikkakunta: Janakkala

jeps

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

ovilasin vääntely kehyksestä ulos on kyllä aika kimurantti juttu, joku vois kertoa jos siihen on joku klix klax ranneliikkeellä ohje? eli neuvoisin tekemään muuten kuin laseja irroittamalla.
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
just for fun

Viesti Kirjoittaja just for fun »

Joo, eikös ne tiivisteet lähde irti akkunaa irrottamattakin. Ei ihan ensimmäisenä kannata sitä ruutua irrotella.
Avatar
jasu35
Viestit: 582
Liittynyt: 3.10.2003 14:35
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja jasu35 »

Ja sitten kun olet sen kalvon siihen takaikkunaan saanut niin laita vielä kalvon alareunaan kynsilakkaa niin ei lähde ikkunaa avattaessa rispaantumaan. :)
FIAT Stilo 115 JTD, VW LT -83.
Jankos
Viestit: 964
Liittynyt: 6.10.2003 8:58

Viesti Kirjoittaja Jankos »

Ei tarvii välttämättä mitään kynsilakkakikkoja, koska tuon kalvon saa asennettua niin alas kun tiivisteet on pois ettei se alasisätiiviste pääse hinkkaamaan sitä reunaa.
Larppis

Viesti Kirjoittaja Larppis »

Kiitti neuvoista ! Taidampa unohtaa niiden pois ottamisen :) pitääpä mennä katsomaan niitä tiivisteitä nyt sitten.
Larppis

Viesti Kirjoittaja Larppis »

No pitäähän sitä tyhmän vielä jotain kysyttävää keksiä :D Eli siis otanko sivu ja ylä tiivisteetkin pois ? Eli nämä joita myöten ikkuna nousee ylös ? Kävin tuossa larpan luona ja tuntuipa hankalalta kun en saanut sitä alatiivistettäkään pois :oops: Siinä oli sellainen hopeinen metalli levy, pitäisiköhän se ottaa ensin siitä pois ? Vai miten se tiiviste siitä lähtee pois :?
Jankos
Viestit: 964
Liittynyt: 6.10.2003 8:58

Viesti Kirjoittaja Jankos »

Juu ite oon ottanut ne sivutiivisteet ja ylätiivisteen, enkä lainkaan sitä alatiivistettä.
Avatar
iigorr
Viestit: 553
Liittynyt: 23.8.2004 19:33
Paikkakunta: karjalohja

Viesti Kirjoittaja iigorr »

mitenköhän sen ikkunan alareunassa siis ulkopuolella olevan kromi listan sais ehjänä pois?ja saako ehjänä takas?
nii ja siis kyse on takaikkunasta
Ex:niva:-89
2101:-75,77,87,89
2104:-88,97
2105:-82x2,88,91x2,93,
2107:-86,87,89,94x3,95,96
2102 -85 1700+remmi,http://www.youtube.com/watch?v=ENUIMdz21y0
nykyiset:konela turbo
Valko

Pakko vastata..

Viesti Kirjoittaja Valko »

Mikä ihme voi olla klasihommissa noin mielenkiintoista; yli 200 lukijaa :D

Pitää olla aika velho että saa koukittua listan ruuvarilla avustaen niin, ettei tule vekkejä ja patteja listaan :cry: :cry:

Mutta toisaalta taas jos on Superhessu.. :wink: :wink:
Vastaa Viestiin