GM-nelipisteruiskun CE-valo

Etuvetoiset Ladat: Samara, 110 ja 117/119 eli Kalina ja muut uudet Ladat.
Joen musikka
Viestit: 2012
Liittynyt: 30.6.2005 19:58
Paikkakunta: Öllölä,Tuupovaara Joensuu

GM-nelipisteruiskun CE-valo

Viesti Kirjoittaja Joen musikka »

Samarassa näkyy vikakoodit 35 =joutokäyntivika ja 49 jota ei ole luettelossa.Mitä pitäisi päätellä?
Viimeksi muokannut Joen musikka, 15.3.2009 22:35. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
2112,-04,hopea
2112,-06,musta
2111,-06,musta
1119,-07,harmaa
1119,-08,hopea
ex:2105x3,2107x3,2104x2,2109x2,2110x2,2108,2111x2,2112x2,1117,1119.
Vielä kun pääsis Popetan kyytiin!
Avatar
,_,/ukka
Viestit: 3007
Liittynyt: 19.5.2004 12:16
Paikkakunta: PohjoisPohjanmaa

Re: GM-nelipisteruiskun vikakoodi 49 ?

Viesti Kirjoittaja ,_,/ukka »

Tuon ikäisissä ooppeleissa joissa myös gm:n ruisku on tuo koodi liian suurelle akkujännitteelle(eli lataa liikaa):
http://www.topbuzz.co.uk/info/fault_cod ... _codes.htm
http://www.atpelectronics.co.uk/addinfo.htm
Joissakin raja-arvona 17volttia, eli mittaa nyt se ainakin.
Löytyy myös taulukoita joissa koodi 49 on liian nopealle joutokäynnille tai alipaine vuodolle...

,_,/ukka
Autoton on huoleton
Joen musikka
Viestit: 2012
Liittynyt: 30.6.2005 19:58
Paikkakunta: Öllölä,Tuupovaara Joensuu

Re: GM-nelipisteruiskun vikakoodi 49 ?

Viesti Kirjoittaja Joen musikka »

Latausjännite on OK,tyhjäkäyntikierroksissa ei korvakuulolta moittimista.Käynnistettäessä tosin ottaa aika kovat kierrokset joka poikkeaa ainakin 1700i:n käyttäytymisestä.
2112,-04,hopea
2112,-06,musta
2111,-06,musta
1119,-07,harmaa
1119,-08,hopea
ex:2105x3,2107x3,2104x2,2109x2,2110x2,2108,2111x2,2112x2,1117,1119.
Vielä kun pääsis Popetan kyytiin!
Avatar
PöyhöinKuusaalt
Viestit: 7252
Liittynyt: 12.3.2007 0:05
Paikkakunta: MarkankyläKuusaa (KouvostoLiitto), KännykkätieKanervala

Re: GM-nelipisteruiskun vikakoodi 49 ?

Viesti Kirjoittaja PöyhöinKuusaalt »

Nollaapa vikakoodit kunnolla ja kato miten JätkänKäy. En väitä tästä hyötyä olevan, mutta jos korjasit toisen vian, niin voisiko toinenkin vikakoodi raueta saman tien. Minä en näistä ruiskuista mitään tiedä enkä opettele, mutta...

Ruiskun joutokäynti saattaa hieman heitättää (GM yksipisteruisku ja tiedätte kyllä mikä lelu) jos tankin ajelee ihan kuiville. Pensapumppu yrittää viimeisillä voimillaan lisätä kiekkoja kun tavaraa ei tule. Kun tavaraa laitetaan tankkiin pelille jää päälle vanha meininki ja polttoainetta painetaa hullun lailla. Taannoin sain vehkeeseen n. 3000r/min tällaisen toimen jälkeen. Seuraavana päivänä Ystäväni oli rauhoittunut. :lol:
Ottaa pataan kun Lataan
Mis Min Lapain?
Joen musikka
Viestit: 2012
Liittynyt: 30.6.2005 19:58
Paikkakunta: Öllölä,Tuupovaara Joensuu

Re: GM-nelipisteruiskun vikakoodi 49 ?

Viesti Kirjoittaja Joen musikka »

Resetoitu on,samat koodit ilmaantuvat pikku ajelun jälkeen.Se tyhjäkäynti...siis käynnistyttyään ottaa varmaankin parituhatta kierrosta pari sekuntia,putoaa ehkäpä tuhanteen muutamaksi sekunniksi kunnes rauhoittuu.
Ehkä luulottelen,mutta ajossa vaikuttaa laiskahkolta matalilla kierroksilla.Liikkeellelähdöt ja kiihdytykset sujuvat vähän takkuillen.(Ainakin 1700i:n jälkeen 8) )
2112,-04,hopea
2112,-06,musta
2111,-06,musta
1119,-07,harmaa
1119,-08,hopea
ex:2105x3,2107x3,2104x2,2109x2,2110x2,2108,2111x2,2112x2,1117,1119.
Vielä kun pääsis Popetan kyytiin!
Joen musikka
Viestit: 2012
Liittynyt: 30.6.2005 19:58
Paikkakunta: Öllölä,Tuupovaara Joensuu

Re: GM-nelipisteruiskun tyhjäkäynti

Viesti Kirjoittaja Joen musikka »

Tosiaan;kun odotellaan vaimoa,lapsia jne. ja kone käy,saattaa CE-valo syttyä.Lisäksi voi ilmetä tyhjäkäynnissä heijaamista.Ihmekös tuo että systeemi huomaa?Mitäs nyt pitäis tehdä?
2112,-04,hopea
2112,-06,musta
2111,-06,musta
1119,-07,harmaa
1119,-08,hopea
ex:2105x3,2107x3,2104x2,2109x2,2110x2,2108,2111x2,2112x2,1117,1119.
Vielä kun pääsis Popetan kyytiin!
Avatar
Sdelano v SSSR
Viestit: 2282
Liittynyt: 12.4.2006 1:00
Paikkakunta: Montemurlo/Zelenogorsk/Johanssons

Re: GM-nelipisteruiskun tyhjäkäynti

Viesti Kirjoittaja Sdelano v SSSR »

Terve!

Sinulle on ilmeisesti sattunut väärä vikakoodiluettelo; autossasi on kaiken järjen mukaan GM ISFI-2S -järjestelmä (ei siis GM EFI-4).

Koodi 35 on se tyhjäkäyntivika, 49 ilmoittaa, että järjestelmä on havainnut vuodon alipainejärjestelmässä, siis imujärjestelmässä ilmamassamittarin jälkeen.

Tarkista
1) letku ilmamassamittarilta kaasuläppäkotelolle
2) muutkin järjestelmään liittyvät letkut, liitokset ja osat (mukaan lukien kampikammion tuuletusjärjestelmä!)

Jos selvää, silmin näkyvää vikaa ei löydy, sopii epäillä jarrutehostinta. Jarrutehostimen osuus on helppo selvittää irrottamalla tehostimelle menevä letku imusarjasta ja tukkimalla imusarjan yhde vaikkapa ilmastointiteipillä.

menestystä

SvS
Sdelano v SSSR

***

Neuvostoliittolaista - siis erinomaista!
Joen musikka
Viestit: 2012
Liittynyt: 30.6.2005 19:58
Paikkakunta: Öllölä,Tuupovaara Joensuu

Re: GM-nelipisteruiskun tyhjäkäynti

Viesti Kirjoittaja Joen musikka »

Melkein kaikki Sdelano..jne. kikat tehty pari viikkoa sitten,mut Rouva tykkää niin ajelusta etten ole päässyt vakavammin syynäämään.Onhan tässä muutenkin ollut kaikenlaista.Tänään heitin koelenkin ja ymmärrän että kun siihen tottuu niin siitä tykkää... :D Katsotaan syksympänä.
2112,-04,hopea
2112,-06,musta
2111,-06,musta
1119,-07,harmaa
1119,-08,hopea
ex:2105x3,2107x3,2104x2,2109x2,2110x2,2108,2111x2,2112x2,1117,1119.
Vielä kun pääsis Popetan kyytiin!
Avatar
THI-900
Viestit: 1717
Liittynyt: 22.11.2005 14:04
Paikkakunta: Лаиxиa - SF (Soviet Finland)

Re: GM-nelipisteruiskun tyhjäkäynti

Viesti Kirjoittaja THI-900 »

Tyhmä kysymys, mutta luetaanko näissä vikakoodit samaan tapaan kuin takaveto GMruiskussakin :oops:

Tos on ny yks '96 21093 pyöriny hetken jalois ja tuntuu siltä että siitä ehkä vois tulla kaupat. Käy ja kukkuu komiasti, mutta silti välillä vilkuttelee CE:tä. Tosin tiedä sitten kun se valo syttyy lähes poikkeuksetta kun laittaa valot päälle :? Liekkö joku loistava maattovika taas :D
21013 1200L/1700 '87 RedBull &
2101 1200 '74 Kopeeka Classic &
21023 1500DL/1600 16V '83 Hoponderos
11x2101 2x2102 2x2103 2x2104 2x2105 7x2107 5x2108 2x2109 7x2111 4x2112 1x117 3x119
Lada on tilava perheauto, mutta kaikkien pää ei sovi sinne
audiq
Viestit: 967
Liittynyt: 5.9.2005 16:17
Paikkakunta: Tuusula

Re: GM-nelipisteruiskun tyhjäkäynti

Viesti Kirjoittaja audiq »

Jenkki-GM seuraa ainakin latausjännitettä ja kertoo vikavalolla, jos jännite on tietyn ajan alle ohjearvon.
Joen musikka
Viestit: 2012
Liittynyt: 30.6.2005 19:58
Paikkakunta: Öllölä,Tuupovaara Joensuu

Re: GM-nelipisteruiskun tyhjäkäynti

Viesti Kirjoittaja Joen musikka »

Rouvan Samarassa on oudohko kytkin ja matalilla kierroksilla käsittelyvaikeuksia.Jos lähdössä luistattaa ja kaasuttaa reippaasti(kuten mäkilähdössä) syttyy CE-valo takuulla.Kun lähtee luistattelematta maltillisesti,voi heittää pitkänkin reissun ilman vilkutuksia.
2112,-04,hopea
2112,-06,musta
2111,-06,musta
1119,-07,harmaa
1119,-08,hopea
ex:2105x3,2107x3,2104x2,2109x2,2110x2,2108,2111x2,2112x2,1117,1119.
Vielä kun pääsis Popetan kyytiin!
Joen musikka
Viestit: 2012
Liittynyt: 30.6.2005 19:58
Paikkakunta: Öllölä,Tuupovaara Joensuu

Re: GM-nelipisteruiskun tyhjäkäynti

Viesti Kirjoittaja Joen musikka »

Katsastus lähenee ja omatunto kolkuttaa...mitään en oo tehny CE-valon suhteen paitsi harkinnut sen kytkemistä latausvalon yhteyteen :oops:
SIIS se syttyy kun kone on käynyt n. 5 sekuntia tai enemmän tyhjäkäynnillä ja sen jälkeen lisätään kierroksia.Joskus se sammuu itsestään.
Pelkään,että katsastajasetä hylkää tämän vuoksi.Lampun irrottaminen ei käy,luulisin, koska sekin lienee hylkäysperuste.Onko?
2112,-04,hopea
2112,-06,musta
2111,-06,musta
1119,-07,harmaa
1119,-08,hopea
ex:2105x3,2107x3,2104x2,2109x2,2110x2,2108,2111x2,2112x2,1117,1119.
Vielä kun pääsis Popetan kyytiin!
Avatar
Samara87/88
Viestit: 1006
Liittynyt: 7.10.2006 14:33
Paikkakunta: vesi

Re: GM-nelipisteruiskun CE-valo

Viesti Kirjoittaja Samara87/88 »

Mulla oli näyttö siin edessä viime katsastuksessa, siis koko valoa ei näkyny. En itekkää sitä katellu n. 1.5 vuoteen, eipä tuo nytkään oo mitään tehny kun se viimein näkyy...

Yks vaihtoehto olis panna musta peitelätkä katsasukseen, ei välttämättä koko valoa älyis/muistas olemassa oloa. Jos kysyis pistäs musikka vaan pokerinaaman ja sanos et mikä valo, ei ollu ku mä tän ostin 8) :lol:

En usko et hylky peruste, mut sen uskon et jos jokin vuotaa imusysteemissä ja valo syttyilee omia aikojaan, muuttaa ruisku seosta epäedulliseen suuntaan? TS. liian rikkaallee, koska tulee liikaa ilmaa?

Siitäpä syystä ei päästöt tule (tuleeko?) menemään läpi, joten pienin murhe. Voihan tuo ollla turhaa oikutteluaki, joten ehkä musta peitelätkö ja eikun vaan Q miehille näyttää meniskö tuo...

Muuta kommenttia, uskoisin että 1500i pystyy vastaamaan helposti 1700i suorituskykyyn, olisko musikalla tai muilla haluja ottaa viivat jossain syrjässä, ihan tilastomielessä vertailla, 1500i ja 1700i hän ovat stock -moottoreista tehokkaimmat jos ei mitään napakymppi 16v hapatuksia lasketa (ei lasketa!)

Kiinnostaisi nähdä mihin takaveto lippulaiva pystyy :D

Itellä on tehny joskus sillai kun on pitänyt ajaa Audien tai Mersujen kanssa kilpaa, on joutunu vaihtamaan epäilyttvillä väleilllä ja käyttämään mielenkiintoisia kierrosalueita että 1.5l moottori jaksaa vastata isommilleen :D On jääny paikalleen pysähtyessä kiekat n. 3000rpm huutamaan tyhjäkäynnillä, ja vaikka auton sammutat ja käynnistät uudestaan sama homma. N. 15min jälkeen toimii moitteetta. Tän tehny 2 kertaa, ja molemmilla kerroilla autoa rääkätty ihan kunnolla ennen. On toipunu toistaiseksi 8) :lol:
Chevrolet Cavalier Z24 3.1 V6 Convertible 93"
Chevrolet Starcraft 6.5TD 98"
Honda CRV 01"
Supo 62" Mopo
Avatar
samarai
Lada kerhon jäsen
Viestit: 10463
Liittynyt: 25.9.2003 23:24
Paikkakunta: г. Тарту , Э€€P

Re: GM-nelipisteruiskun CE-valo

Viesti Kirjoittaja samarai »

Tuossa meidän -95 Samarassa ei useammassakaan katsastuksessa aikanaan noteerattu mitenkään sitä palavaa CE-valoa, päästöarvot olivatkin valon palamisesta huolimatta aivan huippuluokkaa - en tiedä mikä on sitten "normaali käytäntö"? Aivan samanlainen tapaus siinä oli valon syttymisessä kuin tässäkin. Omasta mielestäni se alkoi polttaa sitä valoa sen jälkeen, että sai ilmeisesti lyijyllistä bensaa jollain Viron reissulla.

Tässä -96:ssa ei CE-valo ole palanut kuin joku vuosi sitten kerran sen takia, että se koneen huohotinletku oli venttiilikopan päästä murtunut. Leikkasin vain sen murtuneen osan puukolla ja kiinnitin takaisin.
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Joen musikka
Viestit: 2012
Liittynyt: 30.6.2005 19:58
Paikkakunta: Öllölä,Tuupovaara Joensuu

Re: GM-nelipisteruiskun CE-valo

Viesti Kirjoittaja Joen musikka »

Samara87/88 kirjoitti:uskoisin että 1500i pystyy vastaamaan helposti 1700i suorituskykyyn, olisko musikalla tai muilla haluja ottaa viivat jossain syrjässä, ihan tilastomielessä vertailla, 1500i ja 1700i hän ovat stock -moottoreista tehokkaimmat jos ei mitään napakymppi 16v hapatuksia lasketa (ei lasketa!)...
Kiinnostaisi nähdä mihin takaveto lippulaiva pystyy :D
.. molemmilla kerroilla autoa rääkätty ihan kunnolla ennen. On toipunu toistaiseksi 8) :lol:
No joo,patamustan Samaran omistaja alkaa hiiltymään kun ei päässyt Miittiin... :lol:
mutta tänäänkin molempia "stockeja" ajaneena luulisin että Samara pärjäisi nopeamman vaihteiston ansiosta ainakin.Mie oon jo vanha äijä ja yleensä on tullut harmia kun on lapsettanut.. :lol: Veikkaan että ensimmäiset 100 m Samara nuuskisi Combin itäkaasuja ja sen jälkeen alkaisi kadota horisonttiin.Vaikkakaan en usko niitä 160 -nopeuksia,on Samara tosi terhakka kakkosen yläkierroksilta lähtien.
--- Ja katsastan siellä lähinnä Juukaa olevalla asemalla.Kysele syitä vaikka YV:llä.
2112,-04,hopea
2112,-06,musta
2111,-06,musta
1119,-07,harmaa
1119,-08,hopea
ex:2105x3,2107x3,2104x2,2109x2,2110x2,2108,2111x2,2112x2,1117,1119.
Vielä kun pääsis Popetan kyytiin!
Vastaa Viestiin