Vanhan turboraadon elvytystä

Takavetoiset Ladat: 2101-2107, myyty Suomessa vuosina 1971-1997
Avatar
START
Lada kerhon jäsen
Viestit: 2542
Liittynyt: 20.7.2006 12:54
Paikkakunta: JÄMSÄ kehityksen keskipiste

Re: Vanhan turboraadon elvytystä

Viesti Kirjoittaja START »

niin samaa olen miettinyt, onko jo sauhut otettu vai onko jo haudattu täks kesäks?
21013 1500 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
Avatar
Turbiini
Viestit: 866
Liittynyt: 25.9.2003 20:58
Paikkakunta: Alavus

Re: Vanhan turboraadon elvytystä

Viesti Kirjoittaja Turbiini »

Ei nyt ole muuta tullu tehtyä kuin vietyä pari nokkaa hiottavaksi, pitäisi jossain vaiheessa jaksaa hakea takaisin. Eipä tuosta puutu kun pakoputki että pääsis ajamaan.
Vapari ei ole vaihtoehto.
voimaa
Avatar
Turbiini
Viestit: 866
Liittynyt: 25.9.2003 20:58
Paikkakunta: Alavus

Re: Vanhan turboraadon elvytystä

Viesti Kirjoittaja Turbiini »

Kyllä meinaa taas tulla kiire no nyt on toinen nokka haettuna takasin ja sovitettuna ja näköjään joutuu nokkapukin käyttämään huomenna koneistamolla. Eli luultavasti huomenna saa testattua sen verran että toimiiko tuo. Jos ahdin rupeaa toimimaan niin sitten perjantaina hakemaan tarrakilvet ja pikainen coolerin vaihto konepellin muokkaus ja pakoputken valmistus. Periaatteessa pitäis keritä valmiiksi ajoissa jos ei mikään vastusta.
Vapari ei ole vaihtoehto.
voimaa
Avatar
START
Lada kerhon jäsen
Viestit: 2542
Liittynyt: 20.7.2006 12:54
Paikkakunta: JÄMSÄ kehityksen keskipiste

Re: Vanhan turboraadon elvytystä

Viesti Kirjoittaja START »

paljonhan sitä pitäs :wink:
jollekkin muulle pelkästään pakoputken tai coolerin asennus olisi jo suorastaan ylitsepääsemätön juttu, tai veisi aikaa vähintään puoli vuotta :roll:
21013 1500 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
Avatar
Turbiini
Viestit: 866
Liittynyt: 25.9.2003 20:58
Paikkakunta: Alavus

Re: Vanhan turboraadon elvytystä

Viesti Kirjoittaja Turbiini »

Nyt nokka-akseli vaihdettu, pakosarjaa muokattu ja lähes koko keula rälläköity irti coolerin sovituksen tieltä. huomenna pitää ostaa ahtoputki tarvikkeita ja rakentaa pakoputken lähtö laippa turboon. Ja illasta rakennella ahtoputket ja coolerin telineet. Eli sen verran kasaan että saa testattua hieman että tietää kannattaakokaan hakea tarrakilpiä.
Vapari ei ole vaihtoehto.
voimaa
Avatar
Turbiini
Viestit: 866
Liittynyt: 25.9.2003 20:58
Paikkakunta: Alavus

Re: Vanhan turboraadon elvytystä

Viesti Kirjoittaja Turbiini »

Noin hieman väliaikaisella pystyputkella ilman konepeltiä testatu. Toimii huomattavasti paremmin ku vakio nokalla, mutta ei kuitenkaan aivan mieluisasti. Kuitenkin ratapäiville olen tulossa.

ELi vielä vaatis jyrkempää nokkaa tämä on Erkki Rintakarin tekemä mallia jyrkkä katunokka, valitettavasti Erkki ei ollu kerinny toista vielä hiomaan mikä olis sitten paljon jyrkempi.
Vapari ei ole vaihtoehto.
voimaa
Avatar
START
Lada kerhon jäsen
Viestit: 2542
Liittynyt: 20.7.2006 12:54
Paikkakunta: JÄMSÄ kehityksen keskipiste

Re: Vanhan turboraadon elvytystä

Viesti Kirjoittaja START »

paljos siinä oli asteita ja nostoa venttiilillä?
21013 1500 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
Avatar
Turbiini
Viestit: 866
Liittynyt: 25.9.2003 20:58
Paikkakunta: Alavus

Re: Vanhan turboraadon elvytystä

Viesti Kirjoittaja Turbiini »

Asteita en kyselly enkä mitannu, nostoa noin 2milliä vakiota enemmän.

Pakoputki tulee nyt sivulle kuten ennenkin konepeltiin on tehty turbolle reikä, vielä pitää valojen ja konepellin kiinnikkeet rakentaa.
Vapari ei ole vaihtoehto.
voimaa
Avatar
Turbiini
Viestit: 866
Liittynyt: 25.9.2003 20:58
Paikkakunta: Alavus

Re: Vanhan turboraadon elvytystä

Viesti Kirjoittaja Turbiini »

hmm ennen pakoputken tekoa nosti herkemmin ahdot, nyt kun on 3 tuumainen putki niin ahdot ei taaskaan meinaa millään nousta.

Ratapäiville nyt kuitenkin tulen vaikka ei aivan kunnolla toimikaan.
Vapari ei ole vaihtoehto.
voimaa
Vastaa Viestiin