Niva röpöttää
Niva röpöttää
Aiemmin kiisselivehkeitten parissa tuhranneena oon nyt pulassa tuon -78 Stormovikini kanssa.
Katsatuksessa oli kaasuarvot aikas korkealla ja inssi anto meisselin että väännä tuosta ruuvista. Hän kun ei voi...
No, sit jonkun ajan kuluttua kone alkoi oikutella. Kylmänä käy ja vetää hyvin, mutta koneen lämmettyä alkaa pätkiminen. Ihan kuin olisi ryyppy päällä vaikkei ole ja bensakin haiskahtaa. Ryyppyläpän toiminta tarkistettu eikä ole ilmansuodatin tukossa, vaihdettu.
Voisiko bensapumpussa olla vika? Olen siinä luulossa että jos se olisi rikki(kalvo) ei litku kulkis ollenkaan.
Apuva!!!
Katsatuksessa oli kaasuarvot aikas korkealla ja inssi anto meisselin että väännä tuosta ruuvista. Hän kun ei voi...
No, sit jonkun ajan kuluttua kone alkoi oikutella. Kylmänä käy ja vetää hyvin, mutta koneen lämmettyä alkaa pätkiminen. Ihan kuin olisi ryyppy päällä vaikkei ole ja bensakin haiskahtaa. Ryyppyläpän toiminta tarkistettu eikä ole ilmansuodatin tukossa, vaihdettu.
Voisiko bensapumpussa olla vika? Olen siinä luulossa että jos se olisi rikki(kalvo) ei litku kulkis ollenkaan.
Apuva!!!
Re: Niva röpöttää
Saako se sitten liikaa huikkaa? Toisaalta laihemmalle kai käänsit siä konttorilla?
Reippaina käymme rekkain alle 

Re: Niva röpöttää
voihan olla että kylmällä koneella on seosta käänetty rikkaammalle (jos hc on ollut korkea)
käännä samasta ruuvista kuin konttorilla mutta päinvastaiseen suuntaan. Tällähän se tulee kuntoon mikäli vika on katsastus säädön jälkeen tullut.
käännä samasta ruuvista kuin konttorilla mutta päinvastaiseen suuntaan. Tällähän se tulee kuntoon mikäli vika on katsastus säädön jälkeen tullut.
Re: Niva röpöttää
Tietysti parhaan tuloksen saisi kun säätäisi ihan testerin ääressä.
Reippaina käymme rekkain alle 

- Lada-Jussi
- Viestit: 10250
- Liittynyt: 24.9.2003 17:48
- Paikkakunta: Janakkala
Re: Niva röpöttää
ton pressan ohjeen jälkeen on kyllä oletettavasti taas hc:t korkeella, käynti ehkä paranee mutta vika ei, seuraavaksi hajoaa jotain muuta.
säädä eka sytytys
säädä eka sytytys

Re: Niva röpöttää
pressa kirjoitti:voihan olla että kylmällä koneella on seosta käänetty rikkaammalle (jos hc on ollut korkea)
käännä samasta ruuvista kuin konttorilla mutta päinvastaiseen suuntaan.
Lämpimänä oli kone kun ruuvailtiin. Nyt kun kokeilin niin oikeastaan ruuvi ei enää käännykään oikealle kuin max 1/4 kierrosta. Röpöttely alkoi aikas monta viikkoa säädön jälkeen ja paheni koko ajan. Nyt sit tänään ei pelittänyt enää kylmänäkään. Jotenkin sain onnuttua kotiin. Onneksi alkoi loma eikä kakkoskaaraa tarvita kolmeen viikkoon niin on aikaa tutkailla ja muutenkin vähän hitsailla sun muuta.
Bensapumppu siis ei ole epäiltyjen listalla?
Vinkkejä otetaan edelleen vastaan.
Re: Niva röpöttää
ahaa, eli konttorilla seos laihaksi ja nyt venttiili palanut.korsu kirjoitti: Röpöttely alkoi aikas monta viikkoa säädön jälkeen ja paheni koko ajan.
mittaa puristukset (ilmeisesti 2tai 3 pytty) ja tarkista venttiilivälykset.
Voithan sen bensapumpunkin tarkistaa, letku irti kaasuttimelta ja purkkiin. Startilla pyörität ja joka kieroksella pitäisi suihkauttaa letkun täydeltä.
Re: Niva röpöttää
Toisaalta jos päästöt meni läpi niin liekö se nyt niin laihalla jotta venttiili palaisi muutamassa viikossa?
Reippaina käymme rekkain alle 

Entäs sytytystulpat? Minkäväriset/kuntoiset ne on?
Ja jos ne tulpat on muutenkin huonot niin ne aiheuttaa varmasti kaikenlaista nykimistä sekä huonoa palamista mikä nostaa tuota HC-arvoa.
Ja tuota tyhjäkäynnin seoksien yhdistämistä venttiilien palamiseen jaksan kyllä ihmetellä, kun sillä ajaessa on kuitenkin painettava lappu lattiassa jolloin pääsuuttimet määrää käytettävän seoksen.
Ja jos ne tulpat on muutenkin huonot niin ne aiheuttaa varmasti kaikenlaista nykimistä sekä huonoa palamista mikä nostaa tuota HC-arvoa.
Ja tuota tyhjäkäynnin seoksien yhdistämistä venttiilien palamiseen jaksan kyllä ihmetellä, kun sillä ajaessa on kuitenkin painettava lappu lattiassa jolloin pääsuuttimet määrää käytettävän seoksen.
Re: Niva röpöttää
Olen nyt keskittynyt siihen että saisin ton katiskan altapäin vedenpitäväksi. Ahkera meisselimies aina lisää tinattavaa löytää.
Senverran kajosin koneeseen että mittasin puristukset. Kolme ekaa mukia n. 10.2bar ja nelonen 9. Ei kovin hälyttävää venttiilien suhteen?
Jos koittais sytkää säätää. Tekis niinku kaverin SJ410:lle, toinen paineleen kaasua ja toinen pyörittää jakajaa kunnes alkaa kuulostaa paremmalta
Senverran kajosin koneeseen että mittasin puristukset. Kolme ekaa mukia n. 10.2bar ja nelonen 9. Ei kovin hälyttävää venttiilien suhteen?
Jos koittais sytkää säätää. Tekis niinku kaverin SJ410:lle, toinen paineleen kaasua ja toinen pyörittää jakajaa kunnes alkaa kuulostaa paremmalta

Re: Niva röpöttää
Jahans, joko olen täystollo tai joku on tehnyt pikku kepposen. Ykkösen ja kakkosen johdot oli sekaisin.
Löyty oikeaakin vikaa. Kärjet olivat ihan loppu. Vaihdon ja säädön jälkeen laitoin sytkän kohdalleen, oikein strobon avustuksella. Oli muuten saman verran jälessä kuin olis pitäny olla ennakkoa. No, kaikkea sitä oppii...
Löyty oikeaakin vikaa. Kärjet olivat ihan loppu. Vaihdon ja säädön jälkeen laitoin sytkän kohdalleen, oikein strobon avustuksella. Oli muuten saman verran jälessä kuin olis pitäny olla ennakkoa. No, kaikkea sitä oppii...
Re: Niva röpöttää
Pistitkö uuden konkan sinne kärkien kanssa? Ei ne kärjet niin hirveästi kulu muuten, mut huono konkka syö ne pilalle tosi nopeasti.
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Member of Kymenlaakson Kusipäät™