Niva röpöttää

Nelivetoiset Lada Niva ja 4x4 mallisto
korsu

Niva röpöttää

Viesti Kirjoittaja korsu »

Aiemmin kiisselivehkeitten parissa tuhranneena oon nyt pulassa tuon -78 Stormovikini kanssa.
Katsatuksessa oli kaasuarvot aikas korkealla ja inssi anto meisselin että väännä tuosta ruuvista. Hän kun ei voi...
No, sit jonkun ajan kuluttua kone alkoi oikutella. Kylmänä käy ja vetää hyvin, mutta koneen lämmettyä alkaa pätkiminen. Ihan kuin olisi ryyppy päällä vaikkei ole ja bensakin haiskahtaa. Ryyppyläpän toiminta tarkistettu eikä ole ilmansuodatin tukossa, vaihdettu.
Voisiko bensapumpussa olla vika? Olen siinä luulossa että jos se olisi rikki(kalvo) ei litku kulkis ollenkaan.
Apuva!!!
Avatar
Nonnis
Lada kerhon jäsen
Viestit: 4089
Liittynyt: 5.10.2003 19:37
Paikkakunta: Hämeenkyrö

Re: Niva röpöttää

Viesti Kirjoittaja Nonnis »

Saako se sitten liikaa huikkaa? Toisaalta laihemmalle kai käänsit siä konttorilla?
Reippaina käymme rekkain alle Kuva
Avatar
pressa
Viestit: 10529
Liittynyt: 25.9.2003 13:23
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Niva röpöttää

Viesti Kirjoittaja pressa »

voihan olla että kylmällä koneella on seosta käänetty rikkaammalle (jos hc on ollut korkea)
käännä samasta ruuvista kuin konttorilla mutta päinvastaiseen suuntaan. Tällähän se tulee kuntoon mikäli vika on katsastus säädön jälkeen tullut.
Avatar
Nonnis
Lada kerhon jäsen
Viestit: 4089
Liittynyt: 5.10.2003 19:37
Paikkakunta: Hämeenkyrö

Re: Niva röpöttää

Viesti Kirjoittaja Nonnis »

Tietysti parhaan tuloksen saisi kun säätäisi ihan testerin ääressä.
Reippaina käymme rekkain alle Kuva
Avatar
Lada-Jussi
Viestit: 10250
Liittynyt: 24.9.2003 17:48
Paikkakunta: Janakkala

Re: Niva röpöttää

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

ton pressan ohjeen jälkeen on kyllä oletettavasti taas hc:t korkeella, käynti ehkä paranee mutta vika ei, seuraavaksi hajoaa jotain muuta.

säädä eka sytytys
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
korsu

Re: Niva röpöttää

Viesti Kirjoittaja korsu »

pressa kirjoitti:voihan olla että kylmällä koneella on seosta käänetty rikkaammalle (jos hc on ollut korkea)
käännä samasta ruuvista kuin konttorilla mutta päinvastaiseen suuntaan.

Lämpimänä oli kone kun ruuvailtiin. Nyt kun kokeilin niin oikeastaan ruuvi ei enää käännykään oikealle kuin max 1/4 kierrosta. Röpöttely alkoi aikas monta viikkoa säädön jälkeen ja paheni koko ajan. Nyt sit tänään ei pelittänyt enää kylmänäkään. Jotenkin sain onnuttua kotiin. Onneksi alkoi loma eikä kakkoskaaraa tarvita kolmeen viikkoon niin on aikaa tutkailla ja muutenkin vähän hitsailla sun muuta.
Bensapumppu siis ei ole epäiltyjen listalla?
Vinkkejä otetaan edelleen vastaan.
Avatar
pressa
Viestit: 10529
Liittynyt: 25.9.2003 13:23
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Niva röpöttää

Viesti Kirjoittaja pressa »

korsu kirjoitti: Röpöttely alkoi aikas monta viikkoa säädön jälkeen ja paheni koko ajan.
ahaa, eli konttorilla seos laihaksi ja nyt venttiili palanut.
mittaa puristukset (ilmeisesti 2tai 3 pytty) ja tarkista venttiilivälykset.
Voithan sen bensapumpunkin tarkistaa, letku irti kaasuttimelta ja purkkiin. Startilla pyörität ja joka kieroksella pitäisi suihkauttaa letkun täydeltä.
Avatar
Nonnis
Lada kerhon jäsen
Viestit: 4089
Liittynyt: 5.10.2003 19:37
Paikkakunta: Hämeenkyrö

Re: Niva röpöttää

Viesti Kirjoittaja Nonnis »

Toisaalta jos päästöt meni läpi niin liekö se nyt niin laihalla jotta venttiili palaisi muutamassa viikossa?
Reippaina käymme rekkain alle Kuva
Avatar
Jusu
Viestit: 2540
Liittynyt: 4.2.2004 19:49
Paikkakunta: Jämsä

Viesti Kirjoittaja Jusu »

Entäs sytytystulpat? Minkäväriset/kuntoiset ne on?

Ja jos ne tulpat on muutenkin huonot niin ne aiheuttaa varmasti kaikenlaista nykimistä sekä huonoa palamista mikä nostaa tuota HC-arvoa.

Ja tuota tyhjäkäynnin seoksien yhdistämistä venttiilien palamiseen jaksan kyllä ihmetellä, kun sillä ajaessa on kuitenkin painettava lappu lattiassa jolloin pääsuuttimet määrää käytettävän seoksen.
Avatar
Nonnis
Lada kerhon jäsen
Viestit: 4089
Liittynyt: 5.10.2003 19:37
Paikkakunta: Hämeenkyrö

Re: Niva röpöttää

Viesti Kirjoittaja Nonnis »

Mutta jos se auto käy yötä päivää tyhjäkäyntiä?
Reippaina käymme rekkain alle Kuva
korsu

Re: Niva röpöttää

Viesti Kirjoittaja korsu »

Olen nyt keskittynyt siihen että saisin ton katiskan altapäin vedenpitäväksi. Ahkera meisselimies aina lisää tinattavaa löytää.
Senverran kajosin koneeseen että mittasin puristukset. Kolme ekaa mukia n. 10.2bar ja nelonen 9. Ei kovin hälyttävää venttiilien suhteen?
Jos koittais sytkää säätää. Tekis niinku kaverin SJ410:lle, toinen paineleen kaasua ja toinen pyörittää jakajaa kunnes alkaa kuulostaa paremmalta :)
korsu

Re: Niva röpöttää

Viesti Kirjoittaja korsu »

Jahans, joko olen täystollo tai joku on tehnyt pikku kepposen. Ykkösen ja kakkosen johdot oli sekaisin.
Löyty oikeaakin vikaa. Kärjet olivat ihan loppu. Vaihdon ja säädön jälkeen laitoin sytkän kohdalleen, oikein strobon avustuksella. Oli muuten saman verran jälessä kuin olis pitäny olla ennakkoa. No, kaikkea sitä oppii...
Avatar
Jokari
Viestit: 7715
Liittynyt: 10.3.2005 20:32
Paikkakunta: Kymenlaakso™

Re: Niva röpöttää

Viesti Kirjoittaja Jokari »

Pistitkö uuden konkan sinne kärkien kanssa? Ei ne kärjet niin hirveästi kulu muuten, mut huono konkka syö ne pilalle tosi nopeasti.
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.

Member of Kymenlaakson Kusipäät™
korsu

Re: Niva röpöttää

Viesti Kirjoittaja korsu »

Enpä laittanu. Kiitti vinkistä.
Vastaa Viestiin