Näitä ohjeita venttiilien säätämiseen on vaikka millaisia. Itse olen yksinkertainen ja yksinkertaisin tapa on tämä:
1) Napataan venttiilikoppa auki
2) Napataan virranjakajasta kansi auki
3) Pyöritetään konetta veivillä, kiintoavaimella tai vaihde päällä lykkien
4) Koneen pyöritystä niin kauan, että pyörijä on sellaisessa asennossa, että on antamassa sytytysvirtaa jollekin tulpalle
5) Virranjakajan kannesta seurataan tulpanjohtoa tulpalle/sylinterille
6) Tarkastetaan ja tarvittaessa säädetään kohdassa 5) löydetyn sylinterin venttiilien välykset
Toistetaan kohtia 3)-6) siten, että kaikki venttiilit on läpikäyty.
Bensan lisäaine
- veli alexei
- Moderaattori
- Viestit: 3292
- Liittynyt: 19.11.2003 13:18
- Paikkakunta: Sastamala
Re: Bensan lisäaine
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi.
Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi.
Meillä teoria ja käytäntö ovat sekoittuneet siten,
että mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi.
Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi.
Meillä teoria ja käytäntö ovat sekoittuneet siten,
että mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi.
Re: Bensan lisäaine
Venttiilit säädin kaks viikkoo sitten (ei ollu niin ihme homma, varsinki kun voi kammella pyörittää konetta), nelospytyn imuventtiili oli löysällä, kasteli sillonkin tulppaa joka olikin mennyt jo sököks. Samalla vaihdoin puolan, pyörijän, virranjakajan kannen, tulpanjohdot ja tulpat. Nyt on alkanu taas nykimään, johtuu ilmeisesti siitä nelospytystä, mut pitäis vaan saada selville mikä sen tulpan kastelee. Aattelin vaan että jos se venttiili olis palanu? Eikös siellä oo muuten jotku venttillin kumitkin? pääsisköhän se vuotamaan öljyä sinne tulppaan?
Re: Bensan lisäaine
Toimii myös ihan hyvin kun kammella konetta pyörittää että kun ykkösessä venttiilit "saksaa" eli siis kun pako sulkeutuu ja imu alkaa avautuun niin silloin säädetään nelos sylinteristä molemmat venttiilit ja ku kakkonen saksaa niin kolmonen säädetään. Kolmonen saksaa kakkonen säädetään ja nelonen saksaa niin ykkönen säädetään.
Mutta mittaa puristuspaineet niin selviää ainakin että onko vuotoa tuossa nelosessa. Öljyä jos vuotaa sylinteriin tulppa kyllä kertoo sen olemalla öljyinen ja musta. Venttiilivarren kumit on mahdollinen ja todennäköisin vuotopaikka kun öljyä sylintereihin menee.
Se on merkillinen tuo nelos sylinteri kun sen kans tuntuu monilla olevan ongelmia. Itelläkin meinaa tuon kans olla ongelmia aina väliin. Muistelisin että jos sattuu se alipaine letku vuotaan mikä tulee imusarjalle niin vetäis nelosta laihemmalle kuin muita. Nämä on ihan vain mun muistin varassa olevia eli viisaammat (ja parempi muistiset) kertokoot tuosta lisää.
Mutta mittaa puristuspaineet niin selviää ainakin että onko vuotoa tuossa nelosessa. Öljyä jos vuotaa sylinteriin tulppa kyllä kertoo sen olemalla öljyinen ja musta. Venttiilivarren kumit on mahdollinen ja todennäköisin vuotopaikka kun öljyä sylintereihin menee.
Se on merkillinen tuo nelos sylinteri kun sen kans tuntuu monilla olevan ongelmia. Itelläkin meinaa tuon kans olla ongelmia aina väliin. Muistelisin että jos sattuu se alipaine letku vuotaan mikä tulee imusarjalle niin vetäis nelosta laihemmalle kuin muita. Nämä on ihan vain mun muistin varassa olevia eli viisaammat (ja parempi muistiset) kertokoot tuosta lisää.
http://oulunseudunladailijat.dy.fi:8080/index.html http://latushka83.dy.fi:8080/latushka/tervetuloa.html
2107 -94, 1200L -88, Peugeot 307 -05
2107 -94, 1200L -88, Peugeot 307 -05