Eli, häkä (CO) päästöt nousi niin tyhjäkäynnillä kuin korotetuilla kierroksilla niin korkealle, että olisi voinut luulla ryypyn olevan päällä. Tarkemmin, tyhjäkäynnillä 8,3 (sallittu max arvo 0,5) ja korotetuilla n. 3,4 (sallittu max arvo 0,3) joten, selvästi rikkaalla olleen. Tiedän, että katti mitä luultavammin sieltä on palamalla tullu ulos, muttakun jo ilman kattiakin pitäisi kaasutin koneen päästöt saada laskemaan alle yhden. Lambdasta en nyt osaa sanoa, mutta jotain 0,83 se tais näyttää, muttei se mulle kauheena muuta kerro kun että rikkaalla ollaan?!
Osaakos joku sanoa mistä vikaa lähtä etsimään näin suurelle päästöille? Kaasarina oli ostetaessa Weberi, eli tämä axtec on minun asentama, ladakerhon sivujen asennus kaavion mukaan johdot ja letkun ainakin on kiinnitetty, mutta missä nyt siis vika?
Auto myös nykkii ja vie bensaa meleko paljon ajossa, n 25l sadalla kilometrillä
Muuten olis jo paalissa rutissut, muttakun kori on niiiiin hyvässä kunnossa ja mittarissa vain 50 000, jotka on ainoat kilometrit, eli mittari siis ekalla kierroksella. kone muuten on tikissä.
Kiirekin olisi, alle kuukaus aikaa uusinta katsastukseen
Niin, ja onko mitään mahdollisuutta normi mekaanisella kaasarilla, esim tosta 1600 koneesta kaasaria? joku voitokas tuon tyyppinen tarina oli tässä ihan vastikkään boardilla? oli kuulemma menny läpikin leimasta?
