Tämäkö voisi olla kanttiladan manttelinperijä ?
Suora lainaus TM 11/2004
Pakko toppuutella niitä,jotka asiasta innostuvat.On todennäköistä että Logan tulee muutaman vuoden kuluttua myyntiin myös Länsi-Euroopassa ja ehkä Suomessakin,mutta mahdollisesta hinnasta ei uskalla juurikaan heittää arvauksia.Länsimallit ovat luultavasti niin hyvin varusteltuja,että auto sujuvasti sijoittuu oikeaan kohtaansa Renaultin muun malliston joukkoon.
Venäjällä ja Baltian maissa Loganin myynti alkaa melko pian,eikä mikään tässä uudessa EU-maailmassa estä hakemasta vaunua vaikkapa jostakin eteläisemmästä naapurimaasta,jossa sen hinta asettunee 8000-10000€ haarukkaan.Kun tällaisen tuo Suomeen niin verojen jälkeen lopuyllisessa hintalapussa voisi lukea 13 000 €:n ja 16 000€:n väliltä.Ei paha.
Venäjällä ja Baltian maissa Loganin myynti alkaa melko pian,eikä mikään tässä uudessa EU-maailmassa estä hakemasta vaunua vaikkapa jostakin eteläisemmästä naapurimaasta,jossa sen hinta asettunee 8000-10000€ haarukkaan.Kun tällaisen tuo Suomeen niin verojen jälkeen lopuyllisessa hintalapussa voisi lukea 13 000 €:n ja 16 000€:n väliltä.Ei paha.
- Mosse-Aksu
- Viestit: 1687
- Liittynyt: 31.3.2004 13:24
- Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: Suora lainaus TM 11/2004
Eli poistaako siis EU-hyväksyntä kansallisen tyyppihyväksynnän? Silloinhan tosiaan voisi hakea minkä hyvänsä jossain EU-maassa myytävän auton. Vaikka Kian Virosta tai diesel-Nivan Italiasta. Silloin ei tietenkään ostajaa suojaa takuu eikä varmaankaan Suomen kuluttajasuoja ja tuotevastuu. Huoltojen ja korjausten järjestely voi olla hankalaa niissä tapauksissa, kun Suomessa ei ole jälleenmyyjäverkostoa.Jaska HKI kirjoitti:mikään tässä uudessa EU-maailmassa estä hakemasta vaunua vaikkapa jostakin eteläisemmästä naapurimaasta,.
Voi se Dacia tosiaan Euroopan markkinoille tähdätä, mutta jos Renault panostaa siihen vakavissaan, niin hinta lähtee kipuamaan varmaankin samalla lailla, kuin kävi Skodalle.
Mac mini, iMac, MacBook Pro, Time Capsule, AirPort Express, iPhone
Lisää uutisia kiinnostava automerkki -rintamalta... Kiinassa valmistetaan Volkswagen Santana nimistä autoa, taitaa perustua vanhaan Passattiin. Tässä lyhyt juttu englanniksi jonka löysin:


Kyseisiä autoja on Shanghaissa kadut täynnä, lähinnä takseina ja kuten jutussa ilmenee, firmojen ja valtion autoina. Malli on oikeesti aika mukavan näköinen ja 1.8 litraisella moottorilla varustettu. Kyseinen auto Suomessa kohtuuhintaisena olisi varmasti loistomenestys, sillä suomalaisethan pitävät hieman tylsän näköisistä sedaneista. Ei varmaankaan vaan sopisi volkswagenin rahastussuunnitelmiin myydä polon hintaista isokokoista sedania

Auto on nykyään siis aika paljon erinäköinen kuin 80-lukuinen esikuvansa.
King of the Road
Living in China one learns to appreciate the national treasure that is the Volkswagen Santana. I remember being told at some point that this car is based on a German model from the late 70s or early 80s, but this matters little: this vehicle, more than any, defines modern China. Granted, the nouveau riche have moved on to the status symbols of BMW and Lexus, but the Santana still reigns supreme.
The design is simple: boxy, usually black and more often than not sporting some of the darkest tinted windows you have seen. If the blue flatbed trucks are the workhorses of industry, then these sedans are the mainstay of officialdom. Santanas have been the ride of choice of gov't and party officials for quite a few years, as their huge numbers on the road today would indicate.
Santana owners are a particular breed, known for their discerning tastes. They like their shirts rolled up, their baijiu foul, their cigarettes deadly and their driving wild. For those desiring a true Santana experience, sporting crewcuts, sunglasses and a backseat full of drunk co-workers are musts. This is manpurse territory, and they won't let you forget it.
Any fake can stroll in an Audi, but true gangsters remain loyal to the Santana for its sheer attitude, its defiance of style. Here is a menacing frontal view:

The popularity of the design has become evident to the manufacturers. I don't think it has changed since the early 80s, besides some minor body tinkering every few years (the latest being Santana 2000, I think).
Recently, however, I have seen an increasing number of "cute" cars on the street. These tiny little compacts, painted bright colours and full of teddy bears and pillows, fly in the face of all that is decent in the world of the Chinese automobile. How can you look cool spitting out the window of a bright yellow VW Polo? Do stuffed animals make good ashtrays? Sadness washed over me: was I witnessing the end of the Santana and all it represented? It seemed modernity was busy wiping out yet another Chinese tradition. My despair deepened as I witnessed an increase in the number of minivans... Minivans! That is about as far from corrupt gangster as you can get.
But then I heard whispers of a saviour, of a rebirth to make things right. I looked for confirmation of these rumours on the internet, but to no avail. Was this nothing more than a false messiah? I worried the Santana, despite its tenacity, was heading for the scrapheap of history. Who was going to stop the Pokemonization of China?
But yesterday I stumbled across a site that brought me great hope. The rumours turned out to be true: a knight in black tinted armor was returning to set right all that had gone wrong in the world of Chinese car design. The gangsters can rest easy, and the cyclists can stay scared: Ladies and Gentlemen, may I present to you...
The Volkswagen Santana 3000!

Kyseisiä autoja on Shanghaissa kadut täynnä, lähinnä takseina ja kuten jutussa ilmenee, firmojen ja valtion autoina. Malli on oikeesti aika mukavan näköinen ja 1.8 litraisella moottorilla varustettu. Kyseinen auto Suomessa kohtuuhintaisena olisi varmasti loistomenestys, sillä suomalaisethan pitävät hieman tylsän näköisistä sedaneista. Ei varmaankaan vaan sopisi volkswagenin rahastussuunnitelmiin myydä polon hintaista isokokoista sedania



Auto on nykyään siis aika paljon erinäköinen kuin 80-lukuinen esikuvansa.
Harry is a pothead and the sorceror is stoned!
Löysin vähän parempia kuvia. Nämä ovat näköjään yleisiä autoja myös Brasiliassa. Jotenkin tuntuu että Kiinan versioissa olisi ollut pidempi takaovi kuin kuvan autossa. Ehkä vain taksiversiossa... Ja taisi kaikissa kiinalaisissa autoissa olla kaksivärinen maalaus, siten että alaosa oli hopea ja yläosa sitten mikä vaan.






Harry is a pothead and the sorceror is stoned!
- Mosse-Aksu
- Viestit: 1687
- Liittynyt: 31.3.2004 13:24
- Paikkakunta: Hämeenlinna
VW Santana on ollut jo kauan listoilla Etelä-Amerikassa. Jommassa kummassa, joko Brasiliassa tai Argentiinassa tehdään vielä toisen sukupolven Kleinbussia nimellä Volkswagen Combi. Etelä-Amerikassa valmistetaan ensimmäiseen Golfiin perustuvaa Volkkaria.
Espanjassa sitten tehdään Sanatana nimistä maastoautoa. Tässä tapauksessa Santana on siis merkki, ei malli. En muista, onko merkki itsenäinen vai kuuluuko johonkin isompaan konserniin.
Kiinassa VW:n ohella Peugeot on iso autonvalmistaja. Ja on siellä Toyotakin myös läsnä sekä joukko muita automerkkejä.
Intiassa on myös laaja valikoima omia merkkejä. Mm Tata, Maruti ja Hindustan sekä joukko muita, joita en nyt muista.
Espanjassa sitten tehdään Sanatana nimistä maastoautoa. Tässä tapauksessa Santana on siis merkki, ei malli. En muista, onko merkki itsenäinen vai kuuluuko johonkin isompaan konserniin.
Kiinassa VW:n ohella Peugeot on iso autonvalmistaja. Ja on siellä Toyotakin myös läsnä sekä joukko muita automerkkejä.
Intiassa on myös laaja valikoima omia merkkejä. Mm Tata, Maruti ja Hindustan sekä joukko muita, joita en nyt muista.
Mac mini, iMac, MacBook Pro, Time Capsule, AirPort Express, iPhone
- Lada-Jussi
- Viestit: 10249
- Liittynyt: 24.9.2003 17:48
- Paikkakunta: Janakkala
Eikös toi Santana ollut ihan Saksassakin aikanaan passatin porrasperäinen malli kuten nyt tuolla kiinassakin, vai tehdäänkö Kiinassa viistoperäisiäkin Santana mallinimellä? muistan että suomessakin olisi myyty VW Santanaa aikanaan.Misha kirjoitti:Lisää uutisia kiinnostava automerkki -rintamalta... Kiinassa valmistetaan Volkswagen Santana nimistä autoa, taitaa perustua vanhaan Passattiin.

Niinhän se oli ja myytiin Suomessakin. Olen nähnyt sellaisen liikenteessäkin joskus. Se on perästään jotenkin oudon näköinen jopa viistoperäiseen Passatiin (oudonnäköinenhän se on sekin) verrattuna.

Siis tällainen

Siis tällainen
ajovalo.net kirjoitti:Syyskuussa 1981 esiteltiin Santana, joka oli Passatin porrasperämalli. Santanan perä oli melko matala ja pitkä. Moottorit olivat samoja kuin Passatissa. 1,3-litraista ei Santanaan saanut. Varustelu oli hieman parempi kuin Passatissa. Santana oli ensimmäinen eurooppalainen auto, jota valmistettiin Japanissa. Nissan nimittäin teki Santanoita lisenssillä Japanin markkinoille.
Passattia uudistettiin vuoden 1985 alussa. Muutoksia tehtiin ulkonäössä ja sisustuksessa. Heikosti menestyneestä Santanasta (valmistettiin 200 000 kappaletta) tehtiin Passat Sedan ja perusmoottoriksi tuli 1.6/75 hv.
- Lada-Jussi
- Viestit: 10249
- Liittynyt: 24.9.2003 17:48
- Paikkakunta: Janakkala
jepulis
tyypillistä Volkkaria passat -> santana, Golf -> jetta / bora ja eli porrasperäversiolla eri nimi ja hivenen parempi varustelu

Joo, tollasia ne vanhemmat Santanat siellä Kiinassakin oli. Kattokaapa huviksenne http://www.buick.com.cn.jusu kirjoitti:Niinhän se oli ja myytiin Suomessakin. Olen nähnyt sellaisen liikenteessäkin joskus. Se on perästään jotenkin oudon näköinen jopa viistoperäiseen Passatiin (oudonnäköinenhän se on sekin) verrattuna.![]()
Siis tällainen
Siellä on Buickin kiinalaiset mallit. Buick Regal on ulkonäöltään ja moottorivalikoimaltaan paranneltu versio jenkki Buickin karvalakkiversiosta (jenkeissä on tarjolla pelkästään työntötanko veekutosia, Kiinassa saa näköjään ihan moderneja neloskoneita). Toi toinen sedan malli näyttäisi olevan Daewoo Nubira, ihan komee ja toi kolmas näyttäisi vanhan Corsan sedan ja farmariversiolta. Näköjään Buickilla on nimeä Kiinassa, kun telkkarissa näytettiin p-korea ydinneuvotteluista televisiokuvaa, ajelutettiin valtioinpäitä Regalia isommilla mustilla Buickeilla.
Näin Kiinassa myös mainoksen jossa oli edellismallinen Ford Fiesta porrasperäisenä! Porrasperäisyys taitaa olla kova juttu kun WV polosta näkyi porrasperäisiä malleja (ihan hieno) ja Honda Jazziakin sai porasperäisenä (woihan wanha wihtahousu ruma).
Tuleepa tosta mieleen, että kun kaikkea muutakin tuodaan nyt Kiinasta ja kun nuo uudet EU säännötkin taitaa sanoa, että kuka vaan saa myydä mitä vaan automerkkiä, niin nyt kannattaisi jonkun porvarin tuoda Suomeen vaikkapa noita Santaanoja. Suomalaiset kun tykkää tommosista perussedaneista. Oisko siinä uus Lada?
Harry is a pothead and the sorceror is stoned!
Lisää outoja Kiinalaisia autoja, tässä kiinalaisten oma merkki Geely:
http://www.geely.com.cn/english/index.htm
http://www.geely.com.cn/english/index.htm
Harry is a pothead and the sorceror is stoned!
- pelti kiinni
- Viestit: 114
- Liittynyt: 30.9.2003 23:55
- Paikkakunta: Hki
5.700 Euro (toate taxele incluse)
Pret Dacia Logan Ambiance 1.4 K7J
5.700 Euro (toate taxele incluse)
varusteita ja isompi kone ja abs:it ja jotain tekee 8000 euroa Pret Dacia Logan Ambition 1.6 K7M
8.000 Euro (toate taxele incluse)
"rajalla maksettavaa" ( ( 5700 * 0,28 ) - 650 ) * 1,22 = 1155 eeroa , hä ? ( 8000:sta menisi 1940 veroa+alvia )
ja kaikki tämähän on edelleen spekulointia , t. pe ki
5.700 Euro (toate taxele incluse)
varusteita ja isompi kone ja abs:it ja jotain tekee 8000 euroa Pret Dacia Logan Ambition 1.6 K7M
8.000 Euro (toate taxele incluse)
"rajalla maksettavaa" ( ( 5700 * 0,28 ) - 650 ) * 1,22 = 1155 eeroa , hä ? ( 8000:sta menisi 1940 veroa+alvia )
ja kaikki tämähän on edelleen spekulointia , t. pe ki
- pelti kiinni
- Viestit: 114
- Liittynyt: 30.9.2003 23:55
- Paikkakunta: Hki
Re: Suora lainaus TM 11/2004
Lågpris och lyx pressar GM-bolagen i EuropaJaska HKI kirjoitti:...On todennäköistä että Logan tulee muutaman vuoden kuluttua myyntiin myös Länsi-Euroopassa ...
, josta voi poimia vaikkapa "Officiellt börjar försäljningen inte förrän i maj nästa år. Men trycket från konsumenterna har varit så stort att flera bilhandlare importerar direkt från Rumänien." Ruåttia taitavat lukekoot ensimmäisen kappaleen.
Ja joo , kysynnästä päätellen on muutakin potentiaalista ostajakuntaa Euroopassa kuin minä

Ja etenkin kun ( kuten jo toisessa threadissa myönsin ) niitä veroja en osaa laskea , = arvata , johtuen tullilainsäädäntömme käsittämättömyydestä.
Tättärää ja vahvaa viikkoa vuan, t. pe ki
TM 18/04 s. 34 Dacia Logan 1.4 pikainen koeajo. Jutun mukaan Volvo Auto tutkii talvella kuinka auto soveltuu Suomen talveen - jos tuonti aloitetaan niin se menee 2005 loppuun. Hinta arvioita sen verran että hinnat alkaen malli olisi n. 7 500 euroa, isoin kone ja kaikilla varusteilla n. 13 000 euroa.
Tuossa jutussa ei autoa pahemmin moitittu ("...ajettavuuden osalta vanhojen autojen harrastajat tuntevat varmasti olonsa kotoisaksi"), varustelu aika vähäistä kuten hintaan kuuluukin mutta uusi auto 7500 eurolla ei olisi kovin paha.
Tuossa jutussa ei autoa pahemmin moitittu ("...ajettavuuden osalta vanhojen autojen harrastajat tuntevat varmasti olonsa kotoisaksi"), varustelu aika vähäistä kuten hintaan kuuluukin mutta uusi auto 7500 eurolla ei olisi kovin paha.
Saattaa tällä menolla olla, ettei kohta myydä ensimmäistäkään uutta Ladaa. Sikäli kun noi Suomeen joskus saapuvat...kinnkisa kirjoitti:TM 18/04 s. 34 Dacia Logan 1.4 pikainen koeajo. Jutun mukaan Volvo Auto tutkii talvella kuinka auto soveltuu Suomen talveen - jos tuonti aloitetaan niin se menee 2005 loppuun. Hinta arvioita sen verran että hinnat alkaen malli olisi n. 7 500 euroa, isoin kone ja kaikilla varusteilla n. 13 000 euroa.
Tuossa jutussa ei autoa pahemmin moitittu ("...ajettavuuden osalta vanhojen autojen harrastajat tuntevat varmasti olonsa kotoisaksi"), varustelu aika vähäistä kuten hintaan kuuluukin mutta uusi auto 7500 eurolla ei olisi kovin paha.
R-J
Voihan vee, Sussulla on Pösö... (onneksi ilmastoitu)
Voihan vee, Sussulla on Pösö... (onneksi ilmastoitu)