Tällänen projekti
Re: Tällänen projekti
Niin vääntöä on erillaista, tehopenkistä luettavaa ja autoa eteenpäin siirtävää.
Kiitokset Jankosille havainnollistavista esimerkeistä.
Rallissahan ei ole merkitystä jos auto kulkee huippuja 200km/h, jos pisimmillä suorilla ei ehdi kelata kuin 150km/h ennen jarrupaikkaa.
Kiitokset Jankosille havainnollistavista esimerkeistä.
Rallissahan ei ole merkitystä jos auto kulkee huippuja 200km/h, jos pisimmillä suorilla ei ehdi kelata kuin 150km/h ennen jarrupaikkaa.
Olen ajanut eläessäni yli kymmentätuhatta eri autoa, olenko siis automaailman Gene Simmons?

Kaikenlaisia kuvia nelipyöräisistä pörisijöista: http://www.jimin.galleria.fi/kuvat/

Kaikenlaisia kuvia nelipyöräisistä pörisijöista: http://www.jimin.galleria.fi/kuvat/
lisätään nyt vielä että tällä uudella koneella niin auto kulkee 4:os vaihteella ja kierrokset 5000rpm 140km/h.5:os vaihteella en ole kokeillut..
Ja mikä välitys olis hyvä jos haluaisin maksimi nopeudeksi vaikka 160km/h.Minkälainen sytytysjärjestelmä käytetään ralliautoissa? 

- pappa- igor
5vaihteella mun lada kulki n.170km/h (5000rpm).. viisaammat saa korjata: kaipa noissa ralliladoissa käytetään paljon kärjettömiä syttyjä ja suorasytkiä..Gustav kirjoitti:lisätään nyt vielä että tällä uudella koneella niin auto kulkee 4:os vaihteella ja kierrokset 5000rpm 140km/h.5:os vaihteella en ole kokeillut..Ja mikä välitys olis hyvä jos haluaisin maksimi nopeudeksi vaikka 160km/h.Minkälainen sytytysjärjestelmä käytetään ralliautoissa?

Lada 1200L ***** TURBO IC -89
Miten paljon se moottori kiertää kun ajaa 4sella täysiä? Ja minkä kokoset renkaat siinä on?
- pappa- igor
mulla ainakin toi n.5000rpm oli ihan maksimi, ei jaksanut vetää yhtään sen yli.... moottori 1500 turbo 0.5bar ja renkaat 185/70 13 

Lada 1200L ***** TURBO IC -89
En ole kokeillut paljonko kiertää(kokeillaan huommena)..Mulla on 165 80 r13. Sen verran vielä että vanhalla koneeella mittari meni kauovalon merkkivalon kohdalle eli jotain 170-180 km/h(täysillä). Kai ne rempatut koneet syö vähän öljyä.. niin ainakin firman uusi transporteri tekee... 

Ladan 5v. laatikolla (viitos vaihteella), 4,1 perällä, 5000rpm kierroksilla ja renkaan halkaisijan ollessa n.59cm on laskennallinen huippu 166km/h. 4,3 perällä 158km/h ja 4.44 perällä 153km/h.
meikällä menee laja melkein mittarin pohjaan. kiekat ku huippuja vetelee oli reilu 5500rpm ja nopes
hiiren verran yli 170
hiiren verran yli 170
laaborghin on paras
Noniin... Nyt on kokeiltu. 3:sella kierrokset 7000rmp(olis vielä kiertänyt enemmän mutta suora loppui kesken)
ja nopeus noin 140-150km/h että sillee..

4,7:1 perävälitys niin 7000rpm kierroksilla kulkee nelosella n.160km/h. Siis vakiolaatikolla. Renkaan halkaisijan ollessa n.58cm.
Pientähän toi ristitapin kuluttama on, yritänpä muistaa napata kuvan mun yhdestä yksilöstä. 

2102 16V ex.
2103 -75
2103 -75