2105:n kaasari (vm 90)

Eikö pitkät pala? Puoltaako jarrut? Tällä osiolla voit esittää teknisiä kysymyksiä Ladoista.
audiq
Viestit: 967
Liittynyt: 5.9.2005 16:17
Paikkakunta: Tuusula

Re: 2105:n kaasari (vm 90)

Viesti Kirjoittaja audiq »

^ Vähän on se homma vielä vaiheessa, mutta alavääntö on hyvä, ei hyydy lähdössä ja suuttimen osalta homma onnistui muutenkin hyvin. Ainoa murhe on ollut huonokuntoinen tiiviste, joka on pitänyt tiivisteliimalla varmistaa ja siitäkös ei osa suuttimista tykkää, mutta nyt se uusi tiivistekin on vihdoin saatu ja perjantaina pitäisi laittaa paikoilleen.

EDIT: Niin ja kulutuksessa ei ainakaan suurta muutosta ole ollut, tarkemmin ei ole mitattu.
Avatar
Lada-Jussi
Viestit: 10246
Liittynyt: 24.9.2003 17:48
Paikkakunta: Janakkala

Re: 2105:n kaasari (vm 90)

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

mitkä suuttimet on näissä korvaavissa webereissä mitä olette käyttäneet, onko se weberien paremmuus kiinni juurikin noista suuttimista?
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
audiq
Viestit: 967
Liittynyt: 5.9.2005 16:17
Paikkakunta: Tuusula

Re: 2105:n kaasari (vm 90)

Viesti Kirjoittaja audiq »

audiq kirjoitti: Ainoa murhe on ollut huonokuntoinen tiiviste, joka on pitänyt tiivisteliimalla varmistaa ja siitäkös ei osa suuttimista tykkää, mutta nyt se uusi tiivistekin on vihdoin saatu ja perjantaina pitäisi laittaa paikoilleen.
Eipä siellä ylimääräisiä liimoja ollut pyörimässä. Uusi tiiviste ja huolellinen putsaus, eikä toimi.
Selkeästi loppui ilma joutokäynnillä ja purkasin sitten viimein sen joutokäynnin säätöruuvi-pulikan ja pulikassa olleessa karassa oli pieni "tyhjä" välys.
Tuo kun säätää ilmaa joutokäynnillä ja asennosta riippuen, enemmän ja vähemmän (siis nyt viallisena). Otin varaosakaasarista tuon pulikan ja sitten alkoi pelittämään.
Ei tullut ihan ekana mieleen, että joutokäynnin "säätöruuvi" voi tuollaista aiheuttaa,

Koeajolla kokeilin, niin nyt vetää nelosella jo 30:stä ihan suhteellisen hyvin. Jokarin mainitsemaa nytkytystä mietin, niin ei tuo taida olla koskaan 98:lla nytkytellyt.
95:sta joskus kokeiltu, niin sillä se kyllä nykyttelee ja muutenkin menee kuin purkassa.
Tuon suutinjumpan jälkeen voisi sanoa, että aika kriittinen Weberisti saa olla nyt Ladan moottorin/kaasuttimen toimintaa arvioimassa, että jotain valittamista löytää. :D
Vastaa Viestiin