2105:n kaasari (vm 90)

Eikö pitkät pala? Puoltaako jarrut? Tällä osiolla voit esittää teknisiä kysymyksiä Ladoista.
Avatar
liukastelija
Viestit: 123
Liittynyt: 1.12.2005 18:36
Paikkakunta: Espoo

2105:n kaasari (vm 90)

Viesti Kirjoittaja liukastelija »

Muistaiskohan joku minkä merkkinen on ton 1500 S:n vakiokaasari? Ja mistä siihen saisi varaosia??
Vauhti korjaa virheet
Avatar
Jokari
Viestit: 7715
Liittynyt: 10.3.2005 20:32
Paikkakunta: Kymenlaakso™

Re: 2105:n kaasari (vm 90)

Viesti Kirjoittaja Jokari »

Daaz-Ozon. Venäjältä saa mitä vaan, mut mitä siihen tarvis? (ei sillä että mä niitä pystyisin järkkäämään)
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.

Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Avatar
Jaakkima
Ylläpito
Viestit: 2699
Liittynyt: 24.9.2003 17:08
Paikkakunta: Kotka
Viesti:

Re: 2105:n kaasari (vm 90)

Viesti Kirjoittaja Jaakkima »

Jos ei ole Aksteekki eli kattivapaa putkisto, niin ihan kaikkea pystyn järjestämään, tarvittaessa vaikka kokonaisen. Jos putkessa katti, niin siihenkin joitain osia saa, mutta ei kokonaista.
Kalusto:
Lempi

КОПЕЙКА
Connecting People
audiq
Viestit: 967
Liittynyt: 5.9.2005 16:17
Paikkakunta: Tuusula

Re: 2105:n kaasari (vm 90)

Viesti Kirjoittaja audiq »

Foorumilta kyselin osia omaani, muttei kukaan vastannut osakyselyihin, vaikka YV:nä laitoin. Hain sitten Deltasta ja osat tuli nopeasti, eivät maksaneet paljoa ja palvelu oli kerrankin todella hyvää (Järvenpää). :shock:
Avatar
liukastelija
Viestit: 123
Liittynyt: 1.12.2005 18:36
Paikkakunta: Espoo

Re: 2105:n kaasari (vm 90)

Viesti Kirjoittaja liukastelija »

Mielestäni on kattivapaa, ei axtek. Täytyy vielä mulkasta auton alle kun tallille pääsen. Kiihdytyspumpun kalvo on revennyt ja kaikki muutkin tiivisteet alkavat olla vaihtokunnossa.

Soitan maanantaina deltaan, ja jos ei sieltä löydy, niin sitten Jaakkima voitais hieroa kauppoja.
Vauhti korjaa virheet
Avatar
liukastelija
Viestit: 123
Liittynyt: 1.12.2005 18:36
Paikkakunta: Espoo

Re: 2105:n kaasari (vm 90)

Viesti Kirjoittaja liukastelija »

Jep jep, Deltasta löytyi. Mulle oltiin siellä jopa ystävällisiä (Helsinki/Konala) :shock:
Vauhti korjaa virheet
Avatar
Jokari
Viestit: 7715
Liittynyt: 10.3.2005 20:32
Paikkakunta: Kymenlaakso™

Re: 2105:n kaasari (vm 90)

Viesti Kirjoittaja Jokari »

Juu kyllä Deltasta aina jotain löytyy, joskus jopa hyllystä. Viimeksi jopa etujarrupalojen asennussarja ja etujarruletkut :D
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.

Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Avatar
liukastelija
Viestit: 123
Liittynyt: 1.12.2005 18:36
Paikkakunta: Espoo

Re: 2105:n kaasari (vm 90)

Viesti Kirjoittaja liukastelija »

Vielä sellanen, että olisiko jollakulla tietoa minkä kokoset suuttimet tohon kuuluu noin niinkuin vakiona? Tuntuu, ettei ole alkuperäiset kiinni eikä toimi kunnolla (tuntuu, että vähän hyytyy kaasu pohjassa, ryypyn kanssa olisi enemmän menohaluja) :? Puolella kaasulla liikkuu paremmin kuin kaasu pohjassa, liekö ekomalli :lol:
Vauhti korjaa virheet
Avatar
Mara
Viestit: 1403
Liittynyt: 11.5.2006 17:44
Paikkakunta: Kymenlaakso™
Viesti:

Re: 2105:n kaasari (vm 90)

Viesti Kirjoittaja Mara »

liukastelija kirjoitti:Vielä sellanen, että olisiko jollakulla tietoa minkä kokoset suuttimet tohon kuuluu noin niinkuin vakiona? Tuntuu, ettei ole alkuperäiset kiinni eikä toimi kunnolla (tuntuu, että vähän hyytyy kaasu pohjassa, ryypyn kanssa olisi enemmän menohaluja) :? Puolella kaasulla liikkuu paremmin kuin kaasu pohjassa, liekö ekomalli :lol:
Kyllä ne sitten on vakiot, ole huoleti.. :mrgreen:
Onhan kaasari ja suuttimet jo putsattu ja bensanpinnat ja sytytys kohdallaan?
Kakkoskurkulle ihan pokkana vaan vaikka 10 numeroa isompaa pääsuutinta, vaikutuksen pitäisi tuntua jos pelit on muuten iskussa.
2102 16V ex.
2103 -75
Avatar
Jokari
Viestit: 7715
Liittynyt: 10.3.2005 20:32
Paikkakunta: Kymenlaakso™

Re: 2105:n kaasari (vm 90)

Viesti Kirjoittaja Jokari »

No jos siinä isolohkon alkuperäinen Ozon on, niin johan siellä on kakkosella 162 pää ja 150 ilma, eli ei tasan ole ainakaan laihalla :D

Jos noinniinkun käyttöominaisuuksia hakee, niin kannattaa harkita sitä ykköskurkun naurettavan 107:n pääsuuttimen suurentamista.
Ja tosiaan, sytkät yms. kuntoon toki ensin.

Niin ne suuttimet on 1. 107/150/50, 2. 162/150/60 (bensa, lisäilma, tyhjäkäynti)

Ja niinkuin Mara sanoikin, kyllä siinä varmasti on alkuperäiset suuttimet kiinni, Ozonin luonteeseen kuuluu kaiken maailman omituiset tehonnousut kaasua höllätessä, omituinen nykiminen aivan pintakaasulla ajaessa yms. muuta kivaa :mrgreen:
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.

Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Avatar
liukastelija
Viestit: 123
Liittynyt: 1.12.2005 18:36
Paikkakunta: Espoo

Re: 2105:n kaasari (vm 90)

Viesti Kirjoittaja liukastelija »

Sytkät pitäis olla ok. Suuttimissa ei lue minkä kokoisia ne on, siksi ihmettelin jos joku joskus vaihdellu niitä..
Minkä kokoisen suuttimen tonne 107:n tilalle kehtaisi laittaa (kone on vakio)

"Ja niinkuin Mara sanoikin, kyllä siinä varmasti on alkuperäiset suuttimet kiinni, Ozonin luonteeseen kuuluu kaiken maailman omituiset tehonnousut kaasua höllätessä, omituinen nykiminen aivan pintakaasulla ajaessa yms. muuta kivaa :mrgreen: " <-- Kuulostaa kyllä tutulta :lol:
Vauhti korjaa virheet
Avatar
Lada-Jussi
Viestit: 10246
Liittynyt: 24.9.2003 17:48
Paikkakunta: Janakkala

Re: 2105:n kaasari (vm 90)

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

Jokari kirjoitti:Jos noinniinkun käyttöominaisuuksia hakee, niin kannattaa harkita sitä ykköskurkun naurettavan 107:n pääsuuttimen suurentamista.
Ja tosiaan, sytkät yms. kuntoon toki ensin.

Niin ne suuttimet on 1. 107/150/50, 2. 162/150/60 (bensa, lisäilma, tyhjäkäynti)
niin ja orkkis suuttimet ovat siis oikeasti 1. kurku 112/150/50 ja 2. kurkku 150/150/60 (bensa, ilma, tyhjäkäynti bensa), koska kysehän oli 1,5 mallista eikä 1,2:sta, tosin jos on menty tuunailee kaasaria, niinkuin kotkassa on tapana
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Avatar
Jokari
Viestit: 7715
Liittynyt: 10.3.2005 20:32
Paikkakunta: Kymenlaakso™

Re: 2105:n kaasari (vm 90)

Viesti Kirjoittaja Jokari »

Lada-Jussi kirjoitti:
Jokari kirjoitti:Jos noinniinkun käyttöominaisuuksia hakee, niin kannattaa harkita sitä ykköskurkun naurettavan 107:n pääsuuttimen suurentamista.
Ja tosiaan, sytkät yms. kuntoon toki ensin.

Niin ne suuttimet on 1. 107/150/50, 2. 162/150/60 (bensa, lisäilma, tyhjäkäynti)
niin ja orkkis suuttimet ovat siis oikeasti 1. kurku 112/150/50 ja 2. kurkku 150/150/60 (bensa, ilma, tyhjäkäynti bensa), koska kysehän oli 1,5 mallista eikä 1,2:sta, tosin jos on menty tuunailee kaasaria, niinkuin kotkassa on tapana
No okei, 5 numeroa sinne tai tänne, ei mitään merkitystä, molemmat on kuitenkin liian pieniä koneen kokoon katsomatta.
Mulla on vaan kolme isolohkon Ozonia, kahdessa oli 112 ja yhdessä 107. Muuten identtisiä laitteita.

Isomman eron pikku- ja isolohkosten välillä tekee lisäilmasuuttimet, pikkulohkoisissa 170 & 170, isolohkoissa 150/150. Ja tietysti pikkulohkon kakkoskurkku on 32 mm, isolohkon 36 mm
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.

Member of Kymenlaakson Kusipäät™
audiq
Viestit: 967
Liittynyt: 5.9.2005 16:17
Paikkakunta: Tuusula

Re: 2105:n kaasari (vm 90)

Viesti Kirjoittaja audiq »

liukastelija kirjoitti: Minkä kokoisen suuttimen tonne 107:n tilalle kehtaisi laittaa (kone on vakio)
1300S:ään laitoin 130:n ensiöpuolelle 107:n tilalle ja aika sopivalta tuntuu.
Avatar
Jokari
Viestit: 7715
Liittynyt: 10.3.2005 20:32
Paikkakunta: Kymenlaakso™

Re: 2105:n kaasari (vm 90)

Viesti Kirjoittaja Jokari »

audiq kirjoitti:
liukastelija kirjoitti: Minkä kokoisen suuttimen tonne 107:n tilalle kehtaisi laittaa (kone on vakio)
1300S:ään laitoin 130:n ensiöpuolelle 107:n tilalle ja aika sopivalta tuntuu.
130 on hyvinkin passeli. Itselläni isolohkossa 135/155 ykköskurkulla.

Bensankulutus ei varmasti noussut suuttimen suurennuksen jälkeen, eikä varmasti enää nyhdä kevyellä kaasulla?
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.

Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Vastaa Viestiin