2105:n kaasari (vm 90)
- liukastelija
- Viestit: 123
- Liittynyt: 1.12.2005 18:36
- Paikkakunta: Espoo
2105:n kaasari (vm 90)
Muistaiskohan joku minkä merkkinen on ton 1500 S:n vakiokaasari? Ja mistä siihen saisi varaosia??
Vauhti korjaa virheet
Re: 2105:n kaasari (vm 90)
Daaz-Ozon. Venäjältä saa mitä vaan, mut mitä siihen tarvis? (ei sillä että mä niitä pystyisin järkkäämään)
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Re: 2105:n kaasari (vm 90)
Jos ei ole Aksteekki eli kattivapaa putkisto, niin ihan kaikkea pystyn järjestämään, tarvittaessa vaikka kokonaisen. Jos putkessa katti, niin siihenkin joitain osia saa, mutta ei kokonaista.
Re: 2105:n kaasari (vm 90)
Foorumilta kyselin osia omaani, muttei kukaan vastannut osakyselyihin, vaikka YV:nä laitoin. Hain sitten Deltasta ja osat tuli nopeasti, eivät maksaneet paljoa ja palvelu oli kerrankin todella hyvää (Järvenpää). 

- liukastelija
- Viestit: 123
- Liittynyt: 1.12.2005 18:36
- Paikkakunta: Espoo
Re: 2105:n kaasari (vm 90)
Mielestäni on kattivapaa, ei axtek. Täytyy vielä mulkasta auton alle kun tallille pääsen. Kiihdytyspumpun kalvo on revennyt ja kaikki muutkin tiivisteet alkavat olla vaihtokunnossa.
Soitan maanantaina deltaan, ja jos ei sieltä löydy, niin sitten Jaakkima voitais hieroa kauppoja.
Soitan maanantaina deltaan, ja jos ei sieltä löydy, niin sitten Jaakkima voitais hieroa kauppoja.
Vauhti korjaa virheet
- liukastelija
- Viestit: 123
- Liittynyt: 1.12.2005 18:36
- Paikkakunta: Espoo
Re: 2105:n kaasari (vm 90)
Jep jep, Deltasta löytyi. Mulle oltiin siellä jopa ystävällisiä (Helsinki/Konala) 

Vauhti korjaa virheet
Re: 2105:n kaasari (vm 90)
Juu kyllä Deltasta aina jotain löytyy, joskus jopa hyllystä. Viimeksi jopa etujarrupalojen asennussarja ja etujarruletkut 

- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
- liukastelija
- Viestit: 123
- Liittynyt: 1.12.2005 18:36
- Paikkakunta: Espoo
Re: 2105:n kaasari (vm 90)
Vielä sellanen, että olisiko jollakulla tietoa minkä kokoset suuttimet tohon kuuluu noin niinkuin vakiona? Tuntuu, ettei ole alkuperäiset kiinni eikä toimi kunnolla (tuntuu, että vähän hyytyy kaasu pohjassa, ryypyn kanssa olisi enemmän menohaluja)
Puolella kaasulla liikkuu paremmin kuin kaasu pohjassa, liekö ekomalli 


Vauhti korjaa virheet
Re: 2105:n kaasari (vm 90)
Kyllä ne sitten on vakiot, ole huoleti..liukastelija kirjoitti:Vielä sellanen, että olisiko jollakulla tietoa minkä kokoset suuttimet tohon kuuluu noin niinkuin vakiona? Tuntuu, ettei ole alkuperäiset kiinni eikä toimi kunnolla (tuntuu, että vähän hyytyy kaasu pohjassa, ryypyn kanssa olisi enemmän menohaluja)Puolella kaasulla liikkuu paremmin kuin kaasu pohjassa, liekö ekomalli

Onhan kaasari ja suuttimet jo putsattu ja bensanpinnat ja sytytys kohdallaan?
Kakkoskurkulle ihan pokkana vaan vaikka 10 numeroa isompaa pääsuutinta, vaikutuksen pitäisi tuntua jos pelit on muuten iskussa.
2102 16V ex.
2103 -75
2103 -75
Re: 2105:n kaasari (vm 90)
No jos siinä isolohkon alkuperäinen Ozon on, niin johan siellä on kakkosella 162 pää ja 150 ilma, eli ei tasan ole ainakaan laihalla 
Jos noinniinkun käyttöominaisuuksia hakee, niin kannattaa harkita sitä ykköskurkun naurettavan 107:n pääsuuttimen suurentamista.
Ja tosiaan, sytkät yms. kuntoon toki ensin.
Niin ne suuttimet on 1. 107/150/50, 2. 162/150/60 (bensa, lisäilma, tyhjäkäynti)
Ja niinkuin Mara sanoikin, kyllä siinä varmasti on alkuperäiset suuttimet kiinni, Ozonin luonteeseen kuuluu kaiken maailman omituiset tehonnousut kaasua höllätessä, omituinen nykiminen aivan pintakaasulla ajaessa yms. muuta kivaa

Jos noinniinkun käyttöominaisuuksia hakee, niin kannattaa harkita sitä ykköskurkun naurettavan 107:n pääsuuttimen suurentamista.
Ja tosiaan, sytkät yms. kuntoon toki ensin.
Niin ne suuttimet on 1. 107/150/50, 2. 162/150/60 (bensa, lisäilma, tyhjäkäynti)
Ja niinkuin Mara sanoikin, kyllä siinä varmasti on alkuperäiset suuttimet kiinni, Ozonin luonteeseen kuuluu kaiken maailman omituiset tehonnousut kaasua höllätessä, omituinen nykiminen aivan pintakaasulla ajaessa yms. muuta kivaa

- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
- liukastelija
- Viestit: 123
- Liittynyt: 1.12.2005 18:36
- Paikkakunta: Espoo
Re: 2105:n kaasari (vm 90)
Sytkät pitäis olla ok. Suuttimissa ei lue minkä kokoisia ne on, siksi ihmettelin jos joku joskus vaihdellu niitä..
Minkä kokoisen suuttimen tonne 107:n tilalle kehtaisi laittaa (kone on vakio)
"Ja niinkuin Mara sanoikin, kyllä siinä varmasti on alkuperäiset suuttimet kiinni, Ozonin luonteeseen kuuluu kaiken maailman omituiset tehonnousut kaasua höllätessä, omituinen nykiminen aivan pintakaasulla ajaessa yms. muuta kivaa
" <-- Kuulostaa kyllä tutulta 
Minkä kokoisen suuttimen tonne 107:n tilalle kehtaisi laittaa (kone on vakio)
"Ja niinkuin Mara sanoikin, kyllä siinä varmasti on alkuperäiset suuttimet kiinni, Ozonin luonteeseen kuuluu kaiken maailman omituiset tehonnousut kaasua höllätessä, omituinen nykiminen aivan pintakaasulla ajaessa yms. muuta kivaa


Vauhti korjaa virheet
- Lada-Jussi
- Viestit: 10246
- Liittynyt: 24.9.2003 17:48
- Paikkakunta: Janakkala
Re: 2105:n kaasari (vm 90)
niin ja orkkis suuttimet ovat siis oikeasti 1. kurku 112/150/50 ja 2. kurkku 150/150/60 (bensa, ilma, tyhjäkäynti bensa), koska kysehän oli 1,5 mallista eikä 1,2:sta, tosin jos on menty tuunailee kaasaria, niinkuin kotkassa on tapanaJokari kirjoitti:Jos noinniinkun käyttöominaisuuksia hakee, niin kannattaa harkita sitä ykköskurkun naurettavan 107:n pääsuuttimen suurentamista.
Ja tosiaan, sytkät yms. kuntoon toki ensin.
Niin ne suuttimet on 1. 107/150/50, 2. 162/150/60 (bensa, lisäilma, tyhjäkäynti)

Re: 2105:n kaasari (vm 90)
No okei, 5 numeroa sinne tai tänne, ei mitään merkitystä, molemmat on kuitenkin liian pieniä koneen kokoon katsomatta.Lada-Jussi kirjoitti:niin ja orkkis suuttimet ovat siis oikeasti 1. kurku 112/150/50 ja 2. kurkku 150/150/60 (bensa, ilma, tyhjäkäynti bensa), koska kysehän oli 1,5 mallista eikä 1,2:sta, tosin jos on menty tuunailee kaasaria, niinkuin kotkassa on tapanaJokari kirjoitti:Jos noinniinkun käyttöominaisuuksia hakee, niin kannattaa harkita sitä ykköskurkun naurettavan 107:n pääsuuttimen suurentamista.
Ja tosiaan, sytkät yms. kuntoon toki ensin.
Niin ne suuttimet on 1. 107/150/50, 2. 162/150/60 (bensa, lisäilma, tyhjäkäynti)
Mulla on vaan kolme isolohkon Ozonia, kahdessa oli 112 ja yhdessä 107. Muuten identtisiä laitteita.
Isomman eron pikku- ja isolohkosten välillä tekee lisäilmasuuttimet, pikkulohkoisissa 170 & 170, isolohkoissa 150/150. Ja tietysti pikkulohkon kakkoskurkku on 32 mm, isolohkon 36 mm
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Re: 2105:n kaasari (vm 90)
1300S:ään laitoin 130:n ensiöpuolelle 107:n tilalle ja aika sopivalta tuntuu.liukastelija kirjoitti: Minkä kokoisen suuttimen tonne 107:n tilalle kehtaisi laittaa (kone on vakio)
Re: 2105:n kaasari (vm 90)
130 on hyvinkin passeli. Itselläni isolohkossa 135/155 ykköskurkulla.audiq kirjoitti:1300S:ään laitoin 130:n ensiöpuolelle 107:n tilalle ja aika sopivalta tuntuu.liukastelija kirjoitti: Minkä kokoisen suuttimen tonne 107:n tilalle kehtaisi laittaa (kone on vakio)
Bensankulutus ei varmasti noussut suuttimen suurennuksen jälkeen, eikä varmasti enää nyhdä kevyellä kaasulla?
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Member of Kymenlaakson Kusipäät™