
Turbo koneen rakennus ohjeet/vinkit
- pappa- igor
- Viestit: 1099
- Liittynyt: 12.4.2005 18:51
- Paikkakunta: Tampere
Re: Turbo koneen rakennus ohjeet/vinkit
pyörien lentely luultavsti johtu liian lyhyistä pulteista.. kun oli etupäästä otettu levikepalavanteen ja rummun välissä.. kumma juttu vaan että tällä on vedetty samalla rengastuksella luisua kuivalla asfaltillakin ja nyt kun oli liukasta niin alko renkaat lennellä... no tänään taas tulitetaan 

Lada 1200L ***** TURBO IC -89
- pappa- igor
- Viestit: 1099
- Liittynyt: 12.4.2005 18:51
- Paikkakunta: Tampere
Re: Turbo koneen rakennus ohjeet/vinkit
täytyypi alkaa etsiä noita rikastus piirejä.. kun en viittis isompia kaasareita hommataMara kirjoitti:Pienet on sisäkurkut kierroskoneelle, ainakin vaparissa.pappa- igor kirjoitti:on paineen mukaan säätyvä säädin, kaasarit DHLA 40, luultavasti siitä mistä kohokammioon mennee paine oli tiiviste huonon muotoinen, muokkasin sen semmoseks että nyt menee varmasti ahtopaine kohokammioon.. luultavasti bensan ruiskiminen lopputoivottavasti.. vaihdoin myös ilma 140 ja pää 160 suuttimet, sisäkurkut ovat 30mm ... nyt on ilmeisesti kierroksilla seokset lähellä mutta sitten hukku alapään seokset.. käyp pirun rikkaalla, mitä sille vois tehdä
Noissa 40:ssä Lortoissa on se juttu, ettei niissä ole lisärikastuspiiriä ahtojen mukaan, kuten 45 ja 48:seissa, näillä on siis hankalampi saada seoksia kohdilleen sekä ala- että yläkierroksilla.
Kanavat voi toki kairata myös 40sten kansiin (jäljet/kohdat näkyy valussa.) ja asentaa lisäsuuttimet, joita saa isommista malleista tai kaasariosaliikkeistä. Näin olen joskus ite tehnyt.
Näin toimien alakierroksien seos on paremmin hallussa koska ei tarvita niin isoja suuttimia, kun bensaa tulee paineen alla niistä lisäsuuttimista.


Lada 1200L ***** TURBO IC -89
Re: Turbo koneen rakennus ohjeet/vinkit
Mitkäs seosputket kaasareissa on? Jos ne on jotkut vaparikoneeseen tarkoitetut niin kannattaa vaihtaa.pappa- igor kirjoitti:täytyypi alkaa etsiä noita rikastus piirejä.. kun en viittis isompia kaasareita hommatajos tulee mieleen mistä moiset piirit saisin niin saapi ilmotella
500whp.net
- pappa- igor
- Viestit: 1099
- Liittynyt: 12.4.2005 18:51
- Paikkakunta: Tampere
Re: Turbo koneen rakennus ohjeet/vinkit
ok.. täytyypi vaihtaa.. ovat jotkut vapari vehkeen... minkäs kokoset olis hyvät??micco kirjoitti:Mitkäs seosputket kaasareissa on? Jos ne on jotkut vaparikoneeseen tarkoitetut niin kannattaa vaihtaa.pappa- igor kirjoitti:täytyypi alkaa etsiä noita rikastus piirejä.. kun en viittis isompia kaasareita hommatajos tulee mieleen mistä moiset piirit saisin niin saapi ilmotella
Lada 1200L ***** TURBO IC -89
Re: Turbo koneen rakennus ohjeet/vinkit
Emmätiiä. Kysäise Free Technicsiltä!pappa- igor kirjoitti: ok.. täytyypi vaihtaa.. ovat jotkut vapari vehkeen... minkäs kokoset olis hyvät??
500whp.net
- pappa- igor
- Viestit: 1099
- Liittynyt: 12.4.2005 18:51
- Paikkakunta: Tampere
Re: Turbo koneen rakennus ohjeet/vinkit
kysyin jo..micco kirjoitti:Emmätiiä. Kysäise Free Technicsiltä!pappa- igor kirjoitti: ok.. täytyypi vaihtaa.. ovat jotkut vapari vehkeen... minkäs kokoset olis hyvät??
Lada 1200L ***** TURBO IC -89
- START
- Lada kerhon jäsen
- Viestit: 2542
- Liittynyt: 20.7.2006 12:54
- Paikkakunta: JÄMSÄ kehityksen keskipiste
Re: Turbo koneen rakennus ohjeet/vinkit
niistä renkaitten irtoamisesta
siinä vetarin päässä on niin hengetön se laippa missä ne kierteet on että ei ole ihme että rengas karkaa
myö laitettiin jäärata vehkeeseen pultit sieltä vetarin puolelta ja vanteen puolelle vaan ihan normi pyörän mutterit (siis niin kuin missä tahansa autossa jossa on "pinnapultit" ja pyörän mutterit)
oli vaan ehkä vähän lyhyet noi saabin pultit
siinä vetarin päässä on niin hengetön se laippa missä ne kierteet on että ei ole ihme että rengas karkaa
myö laitettiin jäärata vehkeeseen pultit sieltä vetarin puolelta ja vanteen puolelle vaan ihan normi pyörän mutterit (siis niin kuin missä tahansa autossa jossa on "pinnapultit" ja pyörän mutterit)
oli vaan ehkä vähän lyhyet noi saabin pultit
21013 1500 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
Re: Turbo koneen rakennus ohjeet/vinkit
Täällä on varmaan porukkaa jotka on pelannu noitten DATien kanssa. Olis yks kysymys. Siinä on kaks solenoidia, toinen kurkun alaosassa ja toinen yläosassa. Tuo alempi on ilmeisesti jälkikäynnin esto mutta mikä tuo ylempi on? Siinä on ylemmän vieressä on paikat kahdelle letkulle. Toisesta menee bensa sisään, mutta mikäs toi toinen on. Kun solenoidiin laittaa virrat niin se menee sulki. Voiko tuon vain tulpata?
kiitos
kiitos
Re: Turbo koneen rakennus ohjeet/vinkit
Taitaa se toinen olla paluu tankille, ja solenoidin kytkentä niin että joutokäynnillä paluu on auki. Ilmeisesti ratkaisulla on haluttu varmistaa että varmasti bensanpaine pysyy joutokäynnillä niin alhaisena ettei neulaventtiili uita, lisäksi ratkaisu myös jäähdyttää kaasaaria. Ei sitä pakko ole toimintaan pistää, mutta jos kuumana on esim käynistysvaikeuksia tai muuta vastaavaa niin tuosta voi olla apua.
Vapari ei ole vaihtoehto.
voimaa
voimaa
Re: Turbo koneen rakennus ohjeet/vinkit
Tattista, tuo 'tekee järkeä'! Paluuksi sitä aprikoin, mutta en pystynyt keksimään mikä tuo logiikka on. Mistä tuolle solenoidille on tarkoitus ottaa ohjaus? Joskus näin kuvan jossa nuo molemmat solenoidit on yhdistetty samaan johtoon. Eikös tuolloin ulostulo ole koko ajan kiinni?
Re: Turbo koneen rakennus ohjeet/vinkit
hmm oliskohan niissä ollu sitten joku kytkentä että pumppu jää pyörimään sammutuksen jälkeen kaasarin jäähdyttämiseksi?
Joka tapauksessa ohjauksen tuolle voi tehdä vaikka mikrokytkimellä kaasuvipuun, toisaalta joku painekytkin olisi hyvä olla lisänä joka varmistaa ettei ainakaan ahdoilla jää auki.
Joka tapauksessa ohjauksen tuolle voi tehdä vaikka mikrokytkimellä kaasuvipuun, toisaalta joku painekytkin olisi hyvä olla lisänä joka varmistaa ettei ainakaan ahdoilla jää auki.
Vapari ei ole vaihtoehto.
voimaa
voimaa
Re: Turbo koneen rakennus ohjeet/vinkit
Mulla on kaksi noita DATteja ollut mutta niissä ei ollut kuin yksi solenoidiventtiili jonka luonnollisesti poistin välittömästi. Myös bensanpaluulinjan löin tukkoon.
500whp.net
Re: Turbo koneen rakennus ohjeet/vinkit
tämäkin asia on tällä palstalla käyty varmaan sata kertaa läpi,mutta paljonko kannataa varata rahaa jos meinaa tehdä tosta 1.6 koneesta kestävän ja tehoa pitäs olla semmoinen n.150hp.. tulisi maantie käytöön
mitä siihen kannataisi hommata,kelpaako vakio männät?

Re: Turbo koneen rakennus ohjeet/vinkit
300-4000 euroakangsta kirjoitti:tämäkin asia on tällä palstalla käyty varmaan sata kertaa läpi,mutta paljonko kannataa varata rahaa jos meinaa tehdä tosta 1.6 koneesta kestävän ja tehoa pitäs olla semmoinen n.150hp.. tulisi maantie käytöönmitä siihen kannataisi hommata,kelpaako vakio männät?

Ex:niva:-89
2101:-75,77,87,89
2104:-88,97
2105:-82x2,88,91x2,93,
2107:-86,87,89,94x3,95,96
2102 -85 1700+remmi,http://www.youtube.com/watch?v=ENUIMdz21y0
nykyiset:konela turbo
2101:-75,77,87,89
2104:-88,97
2105:-82x2,88,91x2,93,
2107:-86,87,89,94x3,95,96
2102 -85 1700+remmi,http://www.youtube.com/watch?v=ENUIMdz21y0
nykyiset:konela turbo
- pappa- igor
- Viestit: 1099
- Liittynyt: 12.4.2005 18:51
- Paikkakunta: Tampere
Re: Turbo koneen rakennus ohjeet/vinkit
parempi vaan kun varaa ton 4000€ tai pitää ladansa vakionaiigorr kirjoitti:300-4000 euroakangsta kirjoitti:tämäkin asia on tällä palstalla käyty varmaan sata kertaa läpi,mutta paljonko kannataa varata rahaa jos meinaa tehdä tosta 1.6 koneesta kestävän ja tehoa pitäs olla semmoinen n.150hp.. tulisi maantie käytöönmitä siihen kannataisi hommata,kelpaako vakio männät?

Lada 1200L ***** TURBO IC -89