Turbo koneen rakennus ohjeet/vinkit

Kaikenlaista asiaa Ladan virittämisestä ulkoisesti ja sisäisesti.
Avatar
pappa- igor
Viestit: 1099
Liittynyt: 12.4.2005 18:51
Paikkakunta: Tampere

Re: Turbo koneen rakennus ohjeet/vinkit

Viesti Kirjoittaja pappa- igor »

pyörien lentely luultavsti johtu liian lyhyistä pulteista.. kun oli etupäästä otettu levikepalavanteen ja rummun välissä.. kumma juttu vaan että tällä on vedetty samalla rengastuksella luisua kuivalla asfaltillakin ja nyt kun oli liukasta niin alko renkaat lennellä... no tänään taas tulitetaan 8)
Lada 1200L ***** TURBO IC -89
Avatar
pappa- igor
Viestit: 1099
Liittynyt: 12.4.2005 18:51
Paikkakunta: Tampere

Re: Turbo koneen rakennus ohjeet/vinkit

Viesti Kirjoittaja pappa- igor »

Mara kirjoitti:
pappa- igor kirjoitti:on paineen mukaan säätyvä säädin, kaasarit DHLA 40, luultavasti siitä mistä kohokammioon mennee paine oli tiiviste huonon muotoinen, muokkasin sen semmoseks että nyt menee varmasti ahtopaine kohokammioon.. luultavasti bensan ruiskiminen loppu :? toivottavasti.. vaihdoin myös ilma 140 ja pää 160 suuttimet, sisäkurkut ovat 30mm ... nyt on ilmeisesti kierroksilla seokset lähellä mutta sitten hukku alapään seokset.. käyp pirun rikkaalla, mitä sille vois tehdä :shock:
Pienet on sisäkurkut kierroskoneelle, ainakin vaparissa.
Noissa 40:ssä Lortoissa on se juttu, ettei niissä ole lisärikastuspiiriä ahtojen mukaan, kuten 45 ja 48:seissa, näillä on siis hankalampi saada seoksia kohdilleen sekä ala- että yläkierroksilla.
Kanavat voi toki kairata myös 40sten kansiin (jäljet/kohdat näkyy valussa.) ja asentaa lisäsuuttimet, joita saa isommista malleista tai kaasariosaliikkeistä. Näin olen joskus ite tehnyt.
Näin toimien alakierroksien seos on paremmin hallussa koska ei tarvita niin isoja suuttimia, kun bensaa tulee paineen alla niistä lisäsuuttimista.
täytyypi alkaa etsiä noita rikastus piirejä.. kun en viittis isompia kaasareita hommata :shock: jos tulee mieleen mistä moiset piirit saisin niin saapi ilmotella :lol:
Lada 1200L ***** TURBO IC -89
Avatar
micco
Viestit: 328
Liittynyt: 26.9.2003 22:28
Paikkakunta: Tampere

Re: Turbo koneen rakennus ohjeet/vinkit

Viesti Kirjoittaja micco »

pappa- igor kirjoitti:täytyypi alkaa etsiä noita rikastus piirejä.. kun en viittis isompia kaasareita hommata :shock: jos tulee mieleen mistä moiset piirit saisin niin saapi ilmotella :lol:
Mitkäs seosputket kaasareissa on? Jos ne on jotkut vaparikoneeseen tarkoitetut niin kannattaa vaihtaa.
500whp.net
Avatar
pappa- igor
Viestit: 1099
Liittynyt: 12.4.2005 18:51
Paikkakunta: Tampere

Re: Turbo koneen rakennus ohjeet/vinkit

Viesti Kirjoittaja pappa- igor »

micco kirjoitti:
pappa- igor kirjoitti:täytyypi alkaa etsiä noita rikastus piirejä.. kun en viittis isompia kaasareita hommata :shock: jos tulee mieleen mistä moiset piirit saisin niin saapi ilmotella :lol:
Mitkäs seosputket kaasareissa on? Jos ne on jotkut vaparikoneeseen tarkoitetut niin kannattaa vaihtaa.
ok.. täytyypi vaihtaa.. ovat jotkut vapari vehkeen... minkäs kokoset olis hyvät??
Lada 1200L ***** TURBO IC -89
Avatar
micco
Viestit: 328
Liittynyt: 26.9.2003 22:28
Paikkakunta: Tampere

Re: Turbo koneen rakennus ohjeet/vinkit

Viesti Kirjoittaja micco »

pappa- igor kirjoitti: ok.. täytyypi vaihtaa.. ovat jotkut vapari vehkeen... minkäs kokoset olis hyvät??
Emmätiiä. Kysäise Free Technicsiltä!
500whp.net
Avatar
pappa- igor
Viestit: 1099
Liittynyt: 12.4.2005 18:51
Paikkakunta: Tampere

Re: Turbo koneen rakennus ohjeet/vinkit

Viesti Kirjoittaja pappa- igor »

micco kirjoitti:
pappa- igor kirjoitti: ok.. täytyypi vaihtaa.. ovat jotkut vapari vehkeen... minkäs kokoset olis hyvät??
Emmätiiä. Kysäise Free Technicsiltä!
kysyin jo..
Lada 1200L ***** TURBO IC -89
Avatar
START
Lada kerhon jäsen
Viestit: 2542
Liittynyt: 20.7.2006 12:54
Paikkakunta: JÄMSÄ kehityksen keskipiste

Re: Turbo koneen rakennus ohjeet/vinkit

Viesti Kirjoittaja START »

niistä renkaitten irtoamisesta
siinä vetarin päässä on niin hengetön se laippa missä ne kierteet on että ei ole ihme että rengas karkaa
myö laitettiin jäärata vehkeeseen pultit sieltä vetarin puolelta ja vanteen puolelle vaan ihan normi pyörän mutterit (siis niin kuin missä tahansa autossa jossa on "pinnapultit" ja pyörän mutterit)
oli vaan ehkä vähän lyhyet noi saabin pultit
21013 1500 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
t.eskola

Re: Turbo koneen rakennus ohjeet/vinkit

Viesti Kirjoittaja t.eskola »

Täällä on varmaan porukkaa jotka on pelannu noitten DATien kanssa. Olis yks kysymys. Siinä on kaks solenoidia, toinen kurkun alaosassa ja toinen yläosassa. Tuo alempi on ilmeisesti jälkikäynnin esto mutta mikä tuo ylempi on? Siinä on ylemmän vieressä on paikat kahdelle letkulle. Toisesta menee bensa sisään, mutta mikäs toi toinen on. Kun solenoidiin laittaa virrat niin se menee sulki. Voiko tuon vain tulpata?

kiitos
Avatar
Turbiini
Viestit: 866
Liittynyt: 25.9.2003 20:58
Paikkakunta: Alavus

Re: Turbo koneen rakennus ohjeet/vinkit

Viesti Kirjoittaja Turbiini »

Taitaa se toinen olla paluu tankille, ja solenoidin kytkentä niin että joutokäynnillä paluu on auki. Ilmeisesti ratkaisulla on haluttu varmistaa että varmasti bensanpaine pysyy joutokäynnillä niin alhaisena ettei neulaventtiili uita, lisäksi ratkaisu myös jäähdyttää kaasaaria. Ei sitä pakko ole toimintaan pistää, mutta jos kuumana on esim käynistysvaikeuksia tai muuta vastaavaa niin tuosta voi olla apua.
Vapari ei ole vaihtoehto.
voimaa
t.eskola

Re: Turbo koneen rakennus ohjeet/vinkit

Viesti Kirjoittaja t.eskola »

Tattista, tuo 'tekee järkeä'! Paluuksi sitä aprikoin, mutta en pystynyt keksimään mikä tuo logiikka on. Mistä tuolle solenoidille on tarkoitus ottaa ohjaus? Joskus näin kuvan jossa nuo molemmat solenoidit on yhdistetty samaan johtoon. Eikös tuolloin ulostulo ole koko ajan kiinni?
Avatar
Turbiini
Viestit: 866
Liittynyt: 25.9.2003 20:58
Paikkakunta: Alavus

Re: Turbo koneen rakennus ohjeet/vinkit

Viesti Kirjoittaja Turbiini »

hmm oliskohan niissä ollu sitten joku kytkentä että pumppu jää pyörimään sammutuksen jälkeen kaasarin jäähdyttämiseksi?

Joka tapauksessa ohjauksen tuolle voi tehdä vaikka mikrokytkimellä kaasuvipuun, toisaalta joku painekytkin olisi hyvä olla lisänä joka varmistaa ettei ainakaan ahdoilla jää auki.
Vapari ei ole vaihtoehto.
voimaa
Avatar
micco
Viestit: 328
Liittynyt: 26.9.2003 22:28
Paikkakunta: Tampere

Re: Turbo koneen rakennus ohjeet/vinkit

Viesti Kirjoittaja micco »

Mulla on kaksi noita DATteja ollut mutta niissä ei ollut kuin yksi solenoidiventtiili jonka luonnollisesti poistin välittömästi. Myös bensanpaluulinjan löin tukkoon.
500whp.net
kangsta

Re: Turbo koneen rakennus ohjeet/vinkit

Viesti Kirjoittaja kangsta »

tämäkin asia on tällä palstalla käyty varmaan sata kertaa läpi,mutta paljonko kannataa varata rahaa jos meinaa tehdä tosta 1.6 koneesta kestävän ja tehoa pitäs olla semmoinen n.150hp.. tulisi maantie käytöön :lol: mitä siihen kannataisi hommata,kelpaako vakio männät?
Avatar
iigorr
Viestit: 553
Liittynyt: 23.8.2004 19:33
Paikkakunta: karjalohja

Re: Turbo koneen rakennus ohjeet/vinkit

Viesti Kirjoittaja iigorr »

kangsta kirjoitti:tämäkin asia on tällä palstalla käyty varmaan sata kertaa läpi,mutta paljonko kannataa varata rahaa jos meinaa tehdä tosta 1.6 koneesta kestävän ja tehoa pitäs olla semmoinen n.150hp.. tulisi maantie käytöön :lol: mitä siihen kannataisi hommata,kelpaako vakio männät?
300-4000 euroa :)
Ex:niva:-89
2101:-75,77,87,89
2104:-88,97
2105:-82x2,88,91x2,93,
2107:-86,87,89,94x3,95,96
2102 -85 1700+remmi,http://www.youtube.com/watch?v=ENUIMdz21y0
nykyiset:konela turbo
Avatar
pappa- igor
Viestit: 1099
Liittynyt: 12.4.2005 18:51
Paikkakunta: Tampere

Re: Turbo koneen rakennus ohjeet/vinkit

Viesti Kirjoittaja pappa- igor »

iigorr kirjoitti:
kangsta kirjoitti:tämäkin asia on tällä palstalla käyty varmaan sata kertaa läpi,mutta paljonko kannataa varata rahaa jos meinaa tehdä tosta 1.6 koneesta kestävän ja tehoa pitäs olla semmoinen n.150hp.. tulisi maantie käytöön :lol: mitä siihen kannataisi hommata,kelpaako vakio männät?
300-4000 euroa :)
parempi vaan kun varaa ton 4000€ tai pitää ladansa vakiona :?
Lada 1200L ***** TURBO IC -89
Vastaa Viestiin