Lukkoperää

Kaikenlaista asiaa Ladan virittämisestä ulkoisesti ja sisäisesti.
rokrok

Lukkoperää

Viesti Kirjoittaja rokrok »

Olis meininki tehdä Ladaan lukkoperä hitsaamalla, joten kysyisin että miten se käytännössä tapahtuu?
Miten sellainen kestää normaalikäyttöä ja kuminpolttoa?
Se tulis nappikseen johon laitetaan ykskutonen kone jota on kevyesti piristetty
Avatar
Teemu Kankaanpää
Viestit: 493
Liittynyt: 12.8.2007 13:36
Paikkakunta: Imatra

Re: Lukkoperää

Viesti Kirjoittaja Teemu Kankaanpää »

rokrok kirjoitti: Se tulis nappikseen johon laitetaan ykskutonen kone jota on kevyesti piristetty
:mrgreen: Kevyesti :D
itekki ajattelin lukkoperää omaan 2105:seen mutta en tiedä jaksaako käydä hitsailemmaa.. tullee vaik koko pohja niskaa..
Avatar
pappa- igor
Viestit: 1099
Liittynyt: 12.4.2005 18:51
Paikkakunta: Tampere

Re: Lukkoperää

Viesti Kirjoittaja pappa- igor »

rokrok kirjoitti:Miten sellainen kestää normaalikäyttöä ja kuminpolttoa?
eihän niitä voimia kestä mikään perä
:lol: paitsi kun vaihdat 155-leveet renkaat 135. leveisiin ja ajat vaan talvella :?
Lada 1200L ***** TURBO IC -89
onte

Re: Lukkoperää

Viesti Kirjoittaja onte »

miten helposti sopii hiacen perä ladaan? sehän kestää vakiona runsaan 300hp tehot?
Avatar
säätänä
Viestit: 233
Liittynyt: 22.2.2007 15:49
Paikkakunta: kärsämäki

Re: Lukkoperää

Viesti Kirjoittaja säätänä »

ei wallius lukolla saa matopyörää rikki millään eikä vetareita poikki jos ajaa vain talvella. mulla olis samat suunnitelmat laittaa wallius lukko omaan rässiin talveksi
laaborghin on paras
onte

Re: Lukkoperää

Viesti Kirjoittaja onte »

wallius lukko?? :?
Pallokorva

Re: Lukkoperää

Viesti Kirjoittaja Pallokorva »

onte kirjoitti:wallius lukko?? :?
Ööö. Olisikohan tuo sama kuin kemppilukko, toteutettuna vain wallius-merkkisellä hitsauskoneella. Seuraavaksi joku voisi tehdä Telwin-lukon ja ihmetellä kun puskee ja hei kulje hetkeäkään ilman ohjastamista. On se muuta toista kuin kempinlukko.
Avatar
iigorr
Viestit: 553
Liittynyt: 23.8.2004 19:33
Paikkakunta: karjalohja

Re: Lukkoperää

Viesti Kirjoittaja iigorr »

onte kirjoitti:miten helposti sopii hiacen perä ladaan? sehän kestää vakiona runsaan 300hp tehot?
hiluxin perä. joka on muuten sama mutta kapeempi. pari senttiä leveempi ladan akselia. sopii suht helposti. jousikupit ja tukivarren kiinnikkeet joutuu tekee.

kyllä sanoisin että lähemmäs tuplaten tuon verran kestää. sehän on sama kuin moparin perä.
Ex:niva:-89
2101:-75,77,87,89
2104:-88,97
2105:-82x2,88,91x2,93,
2107:-86,87,89,94x3,95,96
2102 -85 1700+remmi,http://www.youtube.com/watch?v=ENUIMdz21y0
nykyiset:konela turbo
Avatar
uZu
Viestit: 192
Liittynyt: 26.9.2003 16:56
Paikkakunta: Tampere

Re: Lukkoperää

Viesti Kirjoittaja uZu »

rokrok kirjoitti:Miten sellainen kestää normaalikäyttöä ja kuminpolttoa?
Normaalikäyttö=liikenteessä ajaminen?

Ei pysty käsittään jos joku haluaa tehdä autostaan mutkissa kolmipyöräisen.
1500S -91 / 740 -87 / Cooper S -05 / Mondeo -99 / 900 -88 / 156 -99 / RX-8 -04
Pallokorva

Re: Lukkoperää

Viesti Kirjoittaja Pallokorva »

Kun olisikin pelkästään kolmipyöräinen mutta kun on nelipyöräinen joanka mikään pyörä ei ohjaa vaan mennä jupertaa suoraan.

Ratti ja varsinkin rallisellainen on tämän jälkeen täysin turha kapistus, käännökset tehdään kaasupolkimen avulla, eli varsin hieno peli ajettavaksi ja takuulla kestää hereillä puikoissa ollessa.
Avatar
uZu
Viestit: 192
Liittynyt: 26.9.2003 16:56
Paikkakunta: Tampere

Re: Lukkoperää

Viesti Kirjoittaja uZu »

Kuinka pahasti se muuten puskee eteenpäin? Kokemusta ei ikävä kyllä ole kempistä tullut, mutta olettaisi että ladan tapauksessa kevyt perä antaisi melko helpolla periksi(ja sit mentäskin kylki edellä).

Lukkohan on pirun kiva, mutta vain kun voi ajaa mutkaan ilman sitä ja pois sen kanssa. :D
1500S -91 / 740 -87 / Cooper S -05 / Mondeo -99 / 900 -88 / 156 -99 / RX-8 -04
Pallokorva

Re: Lukkoperää

Viesti Kirjoittaja Pallokorva »

Tuollainen hitsattu lukko on varsin arvaamaton ajettava eli kuskin pitää olla kyllä terävänä varsinkin talvikelissä. Se puskee risteyksissä, suoralla jos vähääkään on tiekarhunjälkeä tms heittelee perää puolelta toiselle ja ohitukset liukkaalla ovat todella kieli keskellä suuta tehtäviä.

Jäärata-autoon soveltuu mutta ei tieliikenteeseen.

No onhan siinä hyviäkin puolia. Takajarrut on varmasti tasaiset ja liikkeelle pääsee huonommillakin renkailla.
Avatar
START
Lada kerhon jäsen
Viestit: 2542
Liittynyt: 20.7.2006 12:54
Paikkakunta: JÄMSÄ kehityksen keskipiste

Re: Lukkoperää

Viesti Kirjoittaja START »

ei se puskeminen ainakaan jäällä ole ongelma vaan se ettei se tule suorassa metriäkään
ei sitä liikenne peliin kannata laittaa

siitä hiacen lperästä:
ainakin tojotiin ovat paljon tehneet niitä ja semmonen kutina että ainakin joistakin vanhemmista olisi käynyt jonkun normi pulttijaolla olevan tojon vetarit siihen ja sais modattua johonkin carinan tai vastaavan banjoon
en tosin ole varma
21013 1500 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
onte

Re: Lukkoperää

Viesti Kirjoittaja onte »

ajattelin meinaan kun yksi puolituttu ladailija puhu et se oli laittanu omaan turbo ladaansa hiacen perän kun ladan perät ei kestäny 10km enempää
Avatar
iigorr
Viestit: 553
Liittynyt: 23.8.2004 19:33
Paikkakunta: karjalohja

Re: Lukkoperää

Viesti Kirjoittaja iigorr »

kyllähän lada perä voimaa kestää. repimällä sen saa hetkessä rikki.
Ex:niva:-89
2101:-75,77,87,89
2104:-88,97
2105:-82x2,88,91x2,93,
2107:-86,87,89,94x3,95,96
2102 -85 1700+remmi,http://www.youtube.com/watch?v=ENUIMdz21y0
nykyiset:konela turbo
Vastaa Viestiin