Entisen "Kokemuksia" -alueen epäaktiiviset viestiketjut on arkistoitu tänne.
Jos sinulla on omaan autoosi liittyvä viestiketju täällä alueella, korjaa otsikko vastaamaan http://ladakerho.fi/ladaboard/viewforum.php?f=50 alueen sääntöjä ja odota tai pyydä että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Alueen säännöt
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
No tuo kulutus kyllä vaihtelee aika rajusti. Ittellä veikkaisin satanen lasissa vitonen silmässä syövän 6-6,5. Viimeksi ajoin 400km puolet keskivauhtia 60km/h ja puolet keskivauhtia 80km/h enkä tosiaan säästäny oikeaa nilkkaa ja syönti oli juuri-ja-juuri 7,5l/100km. Autohan on tuo -94 asteekki elikkä aika sama ku sulla ja ajettu on paria sataa kilsaa vaille 40tkm.
Makso muuten 380€ Nyt oon ajanu tällä rapiat 6tonnia eikä vikoja muita kuin että vähän ruostetta helmassa josta otin nuo listat pois. Nii ja sillon ku ostin niin oli tuon tankin kotelon ja vararenkaan kotelon pohjassa pientä mädäntymistä (nyrkin kokoset reijät ku kaikki ruoste oli rälläköitä pois)
Jokari kirjoitti:Meinaat tosissasi että tiiliskiven aerodynamiikalla varustetun auton kulutus pienenee nopeuden noustessa 80 --> 100 km/h....
No ei siihen paljoa matikkaa tarvita kun auto syö sekakäytössä (puolet keskinop. 60 ja puolet 80) korkeintaan 7,5 että se satasen vauhdissa syö vähemmän ku kierroksia on vähemmän kun on tuo isompi vaihde silmässä. Itsehän siis olen havainnut että laatikko syö 80km/h vauhdissa nelosella vähemmän ku vitosella -- kiitos Pöyhöinkuusaalt
edit: kylläpä se aerodynamiikka (tai sen puute) vaikutta osaltaan kulutukseen mutta ei se faktoja petä
Axteekin käynnistyksestä opin että kylmänä kaasua voi polkaista pari kertaa mutta ei pohjaan vaan puoleen väliin. Jos polkasee pohjaan, se vaan hörähtää ja toisella startilla lähtee käyntiin. Täytyy vielä tutkailla jos ei kaasua painele lainkaan. Mutta kun muinaisissa kaasarikoneissa on oppinut polkemaan...
Atsteekissahan on puoliautomaattinen ryyppy, joka menee päälle kaasua painamalla ja lähtee itsestään pois jäähdytysnesteen lämmettyä riittävästi Eli polkaisu kuuluu asiaan.
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.
Edellä mainittu käynnistyskonsti toimii edelleen. Vaikuttaa siltä että se ryypyttää paremmin kun ei laita lapikasta lattiaan startatessa. Muutenkin auto on ongelmaton, on vain ominaisuuksia. Kaverin astrasta(vm.93) loppui laturi, bensatankki ja syyläri ja laturinhihnankiristäjänlaakeri(pakko ostaa koko jousikuormitteinen runko 73€).
Viimeksi muokannut tepuster, 27.9.2007 21:08. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Luin että kuinka paljon sinä ja joku muu olitte maksanu ladoistanne niin tulin katkeralle päälle tuosta omasta 600€ maksaneesta 94 asteekista jolla rullattu 96tkm.
6000 km takana ja ilmeni jännä häiriö. Lasinpyyhkimet pysähtyivät yläasentoon. Noh, jonkun ajan kuluttua ne nytkähtivät hieman. Sitten ne palasivat alkuasentoon ja ovat sittemmin toimineet hyvin. Pitäisi kai sulakkeita kiristellä ja pyöritellä. Vai onko tässä vielä sellaiset porsliinisulakkeet...
Apua. kohta 7tkm takana. Autosta paloi ajovalopolttimo, lukot oli jäässä, alla kesärenkaat, takalasin lämppäri lakkasi toimimasta vaikka merkkivalo palaa. Onko lada siis tullut tiensä päähän.
Kaksi vikaa on kuljettajan huolimattomuudesta aiheutuneita, yksi vika on normaalia minkä tahansa auton kanssa ja yksi vika on normaalia takavetoladaa. Ei siis mitään uutta auringon alla
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.
Myönnetään. Niinpä ostin polttimon , vaihdoin renkaat , suihkuttelin lukkosulaa. Täytyy vielä lasilämppäriin perehtyä. Hapettumia kytkennöissäkö tai sulakkeellakin lieneekö.