2105 ja uusi ladakuski
Alueen säännöt
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
2105 ja uusi ladakuski
Ostin 400€ tutulta mieheltä 92 vm. 40 000 ajetun lada 2105:n. Kilometrit ovat varmat. Auto pelaa hyvin mitä nyt joutokäynti hieman vaeltelee. Mutta aina on mennyt kone ja kori katsastuksesta läpi. Ruostesuojattu auto. Mitä olette mieltä, oliko hinta sopiva ja mitä uuden ladakuskin pitäisi huomioida. Paljonko kyseinen auto kuluttaa normaalisti?
- Lada-Jussi
- Viestit: 10250
- Liittynyt: 24.9.2003 17:48
- Paikkakunta: Janakkala
se mitä tossa pitää huomioida, älä vaan koske kaasuttimeen ja sen oheislaitteisiin jos et tiedä mihin olet ryhtymässä ja itsevarmuus kannattaa unohtaa
toi aaltoileva tyhjäkäynti kuuluu noissa kattipeleissä asiaan, että sitä ei kannata yrittää korjata mikäli auto muuten vaan toimii


Aion muistaa asian. Ja onhan se aina mennyt katsastuksesta läpi. Yksi sähköinen suutin siihen on aiemmin vaihdettu kun kävi enää joutokäyntiä.Lada-Jussi kirjoitti:se mitä tossa pitää huomioida, älä vaan koske kaasuttimeen ja sen oheislaitteisiin jos et tiedä mihin olet ryhtymässä ja itsevarmuus kannattaa unohtaatoi aaltoileva tyhjäkäynti kuuluu noissa kattipeleissä asiaan, että sitä ei kannata yrittää korjata mikäli auto muuten vaan toimii
Tosta kulutuksesta vois sanoa että kaiken nämä yleensä tuppaavat viemään...
Nojoo, jos Lada on kunnossa, niin maantiellä (80-100 km/h) pitäisi päästä noin kasin pintaan, kaupungissa 9-10 ja polkemalla toki enemmänkin. Pitemmän ajan keskikulutus tulee varmasti pyörimään noin ysin pinnassa...

Nojoo, jos Lada on kunnossa, niin maantiellä (80-100 km/h) pitäisi päästä noin kasin pintaan, kaupungissa 9-10 ja polkemalla toki enemmänkin. Pitemmän ajan keskikulutus tulee varmasti pyörimään noin ysin pinnassa...
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Kaupunkiajoa pääasiassa on. Muutama reissu vuoden mittaan. Kaupunkikulutus kuulostaa ihan Ok. Matka-ajo(jota on vähän) tuntuu olevan hieman yläkantissa.Jokari kirjoitti:Tosta kulutuksesta vois sanoa että kaiken nämä yleensä tuppaavat viemään...![]()
Nojoo, jos Lada on kunnossa, niin maantiellä (80-100 km/h) pitäisi päästä noin kasin pintaan, kaupungissa 9-10 ja polkemalla toki enemmänkin. Pitemmän ajan keskikulutus tulee varmasti pyörimään noin ysin pinnassa...
Pienimmät lukemat, joita olen kuullut, ovat ollet jossain 7- 7,5 litran tuntumassa. Kokeilemallahan se parhaiten selviää, Ladat jos mitkä autot on yksilöitä.tepuster kirjoitti:Kaupunkiajoa pääasiassa on. Muutama reissu vuoden mittaan. Kaupunkikulutus kuulostaa ihan Ok. Matka-ajo(jota on vähän) tuntuu olevan hieman yläkantissa.Jokari kirjoitti:Tosta kulutuksesta vois sanoa että kaiken nämä yleensä tuppaavat viemään...![]()
Nojoo, jos Lada on kunnossa, niin maantiellä (80-100 km/h) pitäisi päästä noin kasin pintaan, kaupungissa 9-10 ja polkemalla toki enemmänkin. Pitemmän ajan keskikulutus tulee varmasti pyörimään noin ysin pinnassa...
Mut minusta 8 litraa matka-ajossa ei ole kovin paljon. Sanomattakin on selvää että jollain 1200S:llä satasta vinguttamalla bensaa tuppaa menemään enemmän kuin isompikoneisilla.
Täytyy muistaa että korin aerodynamiikka on kuin tiiliskivellä, joka nostaa heti kulutusta muihin autoihin verrattuna.
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Aerodynamiikka taitaa olla fiat 124:n peruja. Liekö näissä 90-luvun ladoissa vielä nokka-akseliongelmaa. Joskus kauan sitten on tullut asiakkaille vaihdettua nokkia ja keinuja.Jokari kirjoitti:Pienimmät lukemat, joita olen kuullut, ovat ollet jossain 7- 7,5 litran tuntumassa. Kokeilemallahan se parhaiten selviää, Ladat jos mitkä autot on yksilöitä.tepuster kirjoitti:Kaupunkiajoa pääasiassa on. Muutama reissu vuoden mittaan. Kaupunkikulutus kuulostaa ihan Ok. Matka-ajo(jota on vähän) tuntuu olevan hieman yläkantissa.Jokari kirjoitti:Tosta kulutuksesta vois sanoa että kaiken nämä yleensä tuppaavat viemään...![]()
Nojoo, jos Lada on kunnossa, niin maantiellä (80-100 km/h) pitäisi päästä noin kasin pintaan, kaupungissa 9-10 ja polkemalla toki enemmänkin. Pitemmän ajan keskikulutus tulee varmasti pyörimään noin ysin pinnassa...
Mut minusta 8 litraa matka-ajossa ei ole kovin paljon. Sanomattakin on selvää että jollain 1200S:llä satasta vinguttamalla bensaa tuppaa menemään enemmän kuin isompikoneisilla.
Täytyy muistaa että korin aerodynamiikka on kuin tiiliskivellä, joka nostaa heti kulutusta muihin autoihin verrattuna.
Re: 2105 ja uusi ladakuski
Vanhana trokarina voin sanoa, että hinta oli ihan passeli.tepuster kirjoitti:Ostin 400€ tutulta mieheltä 92 vm. 40 000 ajetun lada 2105:n. Kilometrit ovat varmat. Mitä olette mieltä, oliko hinta sopiva
* ORIGINAL IS BEAUTIFUL *
"Natseilla oli järjestys. Junat kulki aikataulussa. Kahdeksalta asemalla. Oli natseilla juna. Aina tasalta siinä. Raiteilla kulki natsi." - Rauno Repomies -
"Natseilla oli järjestys. Junat kulki aikataulussa. Kahdeksalta asemalla. Oli natseilla juna. Aina tasalta siinä. Raiteilla kulki natsi." - Rauno Repomies -
- Lada-Jussi
- Viestit: 10250
- Liittynyt: 24.9.2003 17:48
- Paikkakunta: Janakkala
käsittääkseni ongelmallisia nokka-akseleita oli joskus 80-luvun alkupuoliskolla. olikoha 1985 kun tuli sitten taas uusi nokka joka kestää, niissä välimallin nokissa oli kai jokin voiteluongelma?

- PöyhöinKuusaalt
- Viestit: 7252
- Liittynyt: 12.3.2007 0:05
- Paikkakunta: MarkankyläKuusaa (KouvostoLiitto), KännykkätieKanervala
Melkosiin tippakulutuksiin olet päässy ja onnea sinulle siitä pappa-ladailija. Se on jo hyvin, jos saat pidettyä keskinopeuden tossa yli 100km/h. Ethän tietysti tolla yli satasen ajelulla keskinopeutta tarkotellutkaan. Silti 1500 koneella ja vaikka on ohjattu kaasari niin huima on kaasujalkasi taito. En viitsi väittää etteikö moinen olisi mahdollista, mutta vaikea on uskoa.
Itse pääsen parhaimmillaan 7 litraa / 100km omilla 1700i vehkeillä. Silloin kyllä ei ajella kovinkaan kovaa keskituntinopeuden puolesta. Parhaimmillaan mennään yli 110km/h, mutta väliin nopeus laskee satasen alueella aina kahdeksaankymppiin ja vähän allekin jyrkissä ylämäissä. En viitsi useinkaan vedättää ja polkea pedaalia.
Tuo Kuusaa-Joensuu väli on 320km Mikkelin ja Varkauden kautta. Siellä saa ajella aika rauhassa ja itekseen useimmiten. Sitä ajelen yleensä. Vaikka siellä on kameravalvonta niin ajelen sen yleensä suurimmalta osin niin, että nopeusmittari näyttää 100-110. Kuudenkympin rajotuksilla sitten 80km/h. Joskus ohittelen ja revittelen vähän enemmän kun olen kiihkeällä, mutta tykkään ajaa kevyemmin yleesä.
Perus käyttöautoni tuo BGV-603 näyttää mittarilla tarkkaan. Sillä pääsen rauhallisesti ajellen siinä satasen kieppeitä siihen 20litraan ton reissun. Eli 20l / 3.2 = 6.25 l / 100km. Ihan liian vähän todellisuuteen verrattuna. En usko itse tuohon. En siis ole ajanut rehellisesti niin, että täysi tankki ja täyttö määränpäässä.
Laitetaan vähän toleranssia ylöspäin. 25l / 3.2 = 7.8 l / 100km. No nyt näyttää paremmalta.
Näiden lukujen väliin minun Lada 1700i kulutus asettuu niin kesät kuin talvetkin jos en revitä ja ohittele hurjasti. Combilla menee samoihin. Se kyllä hörppää vähän enemmän kovassa ajossa.
BGV-603 on neljävaihteinen. Muissa on 5vaihdetta. Ei taida noilla nopeuksilla juuri vitonen vaikuttaa.
Tämmösiä laskelmia.
Itse pääsen parhaimmillaan 7 litraa / 100km omilla 1700i vehkeillä. Silloin kyllä ei ajella kovinkaan kovaa keskituntinopeuden puolesta. Parhaimmillaan mennään yli 110km/h, mutta väliin nopeus laskee satasen alueella aina kahdeksaankymppiin ja vähän allekin jyrkissä ylämäissä. En viitsi useinkaan vedättää ja polkea pedaalia.
Tuo Kuusaa-Joensuu väli on 320km Mikkelin ja Varkauden kautta. Siellä saa ajella aika rauhassa ja itekseen useimmiten. Sitä ajelen yleensä. Vaikka siellä on kameravalvonta niin ajelen sen yleensä suurimmalta osin niin, että nopeusmittari näyttää 100-110. Kuudenkympin rajotuksilla sitten 80km/h. Joskus ohittelen ja revittelen vähän enemmän kun olen kiihkeällä, mutta tykkään ajaa kevyemmin yleesä.
Perus käyttöautoni tuo BGV-603 näyttää mittarilla tarkkaan. Sillä pääsen rauhallisesti ajellen siinä satasen kieppeitä siihen 20litraan ton reissun. Eli 20l / 3.2 = 6.25 l / 100km. Ihan liian vähän todellisuuteen verrattuna. En usko itse tuohon. En siis ole ajanut rehellisesti niin, että täysi tankki ja täyttö määränpäässä.
Laitetaan vähän toleranssia ylöspäin. 25l / 3.2 = 7.8 l / 100km. No nyt näyttää paremmalta.
Näiden lukujen väliin minun Lada 1700i kulutus asettuu niin kesät kuin talvetkin jos en revitä ja ohittele hurjasti. Combilla menee samoihin. Se kyllä hörppää vähän enemmän kovassa ajossa.
BGV-603 on neljävaihteinen. Muissa on 5vaihdetta. Ei taida noilla nopeuksilla juuri vitonen vaikuttaa.
Tämmösiä laskelmia.

Ottaa pataan kun Lataan
Mis Min Lapain?
Mis Min Lapain?
Tseenare vaan. 2104 pikkulohkolla nastarenkailla lyhyessä ajossa talvella suunnilleen kymppi ja joskus vähän päälle, ei tallia yms. No kesälomalla oltiin lähellä kaverin, siis Latukan kotimaata, kulutus oli tasasella nopeudella, ei kaupunkii yms 7,0 ihmettelin asiaa,piti ottaa vähän pivoakin ja Luksusovaa paikallisten kanssa tultiin siihen tulokseen että tosi on. Alle seiskan kulutukset on täysin mahdollisia Kanttimallille;koska mun mittaukset oli ennen RTJN:än myymää järjetöntäsydeemisystemiä , ja nyt se on kiinni vihdoinkin, nythän Latuska menee hajulla! Ihme juttu toi kärjetönjubina, ostakaa ihmeessä ja laittakaa kiinni masiinaan,loppuu kaikki p:keleen hölmöily ja köhinä, ajoa ja sillä sipula! No se, kun herra Tojo lukee tätä palstaa vaikka pitäis olla äidin sylissä imemässä arvaa mitä, niin voin kertoo tähän että ollaan käyty Suzuki Swiftillä vm92 kattomassa kameleita, kilsoja tuli n.12tuhatta ja ei mittään tarvinnut kuin tankata ja ajaa, mutta en silti vertaa Jutsukii Latukkaan enkä Voleen yms. Nipponissa valmistettu Susna oli hyvä auto nythän romput tekee niitä, laatu on peetä ja silleen. Jep ja kun nousee Latukasta veks pikkukylässä itäeuroopassa, kaikki on on kavereita .....
Tepusterille vielä, rohkeesti vaan nakkisormet näpy näpy tekstiä foorumille jos on jotain onkelmaa tai viestiä, pääasiahan on että Latukat pelittää, osia saa läheltä ja kaukaa mutta kuitenkin edullisesti verrattuna niin sanottuihin autoihin. Lada on Lada vuodesta toiseen , esim.olin eka kerran Ladassa vuonna -73 olin sillon viiden vanha, lämppärinhanassa oli pientä vikaa: polttava tai kuuma ilma, jokunen vuosi kulunut ja homma jatkuu samanlaisena (on kyllä uusi kraana hankittu) sauna mikä sauna, ja vielä mikä on parasta: hermot on kasvaneet armottomiin mittoihin kaikkien vastoinkäymisien takia, pari vuotta ilman mitään vikaa, sitten jatkuvasti jotain ihme juttuja, kilometrit kuitenkin vähäisiä, aina lähtee hyvin käymään Latukalla on sielunelämä täysin erilainen kuin jollain Susnalla, ajamalla oppii tai jos ei aja oppii varmasti. Kombi saa huilia 3viikkoa kun lähdetään entisentyttöystävän kanssa lentsikalla gigoloiden maahan. Odotan "innolla" ihmeellisiä sähkövikoja ja kaikkee muuta pientä närää mitä Latuska keksii ollessaan parkissa kyseisen ajan niin ja lehmänhermot odottaa myös mitä 30v vanha Lidlin Jaawa keksii, itse Jawahan on viaton persoona onneksi .