2105 ja uusi ladakuski

Entisen "Kokemuksia" -alueen epäaktiiviset viestiketjut on arkistoitu tänne.

Jos sinulla on omaan autoosi liittyvä viestiketju täällä alueella, korjaa otsikko vastaamaan http://ladakerho.fi/ladaboard/viewforum.php?f=50 alueen sääntöjä ja odota tai pyydä että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Alueen säännöt
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.

Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
tepuster

2105 ja uusi ladakuski

Viesti Kirjoittaja tepuster »

Ostin 400€ tutulta mieheltä 92 vm. 40 000 ajetun lada 2105:n. Kilometrit ovat varmat. Auto pelaa hyvin mitä nyt joutokäynti hieman vaeltelee. Mutta aina on mennyt kone ja kori katsastuksesta läpi. Ruostesuojattu auto. Mitä olette mieltä, oliko hinta sopiva ja mitä uuden ladakuskin pitäisi huomioida. Paljonko kyseinen auto kuluttaa normaalisti?
Avatar
Lada-Jussi
Viestit: 10250
Liittynyt: 24.9.2003 17:48
Paikkakunta: Janakkala

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

se mitä tossa pitää huomioida, älä vaan koske kaasuttimeen ja sen oheislaitteisiin jos et tiedä mihin olet ryhtymässä ja itsevarmuus kannattaa unohtaa :D toi aaltoileva tyhjäkäynti kuuluu noissa kattipeleissä asiaan, että sitä ei kannata yrittää korjata mikäli auto muuten vaan toimii
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
tepuster

Viesti Kirjoittaja tepuster »

Lada-Jussi kirjoitti:se mitä tossa pitää huomioida, älä vaan koske kaasuttimeen ja sen oheislaitteisiin jos et tiedä mihin olet ryhtymässä ja itsevarmuus kannattaa unohtaa :D toi aaltoileva tyhjäkäynti kuuluu noissa kattipeleissä asiaan, että sitä ei kannata yrittää korjata mikäli auto muuten vaan toimii
Aion muistaa asian. Ja onhan se aina mennyt katsastuksesta läpi. Yksi sähköinen suutin siihen on aiemmin vaihdettu kun kävi enää joutokäyntiä.
Avatar
Jokari
Viestit: 7715
Liittynyt: 10.3.2005 20:32
Paikkakunta: Kymenlaakso™

Viesti Kirjoittaja Jokari »

Tosta kulutuksesta vois sanoa että kaiken nämä yleensä tuppaavat viemään... :D

Nojoo, jos Lada on kunnossa, niin maantiellä (80-100 km/h) pitäisi päästä noin kasin pintaan, kaupungissa 9-10 ja polkemalla toki enemmänkin. Pitemmän ajan keskikulutus tulee varmasti pyörimään noin ysin pinnassa...
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.

Member of Kymenlaakson Kusipäät™
tepuster

Viesti Kirjoittaja tepuster »

Jokari kirjoitti:Tosta kulutuksesta vois sanoa että kaiken nämä yleensä tuppaavat viemään... :D

Nojoo, jos Lada on kunnossa, niin maantiellä (80-100 km/h) pitäisi päästä noin kasin pintaan, kaupungissa 9-10 ja polkemalla toki enemmänkin. Pitemmän ajan keskikulutus tulee varmasti pyörimään noin ysin pinnassa...
Kaupunkiajoa pääasiassa on. Muutama reissu vuoden mittaan. Kaupunkikulutus kuulostaa ihan Ok. Matka-ajo(jota on vähän) tuntuu olevan hieman yläkantissa.
Avatar
Jokari
Viestit: 7715
Liittynyt: 10.3.2005 20:32
Paikkakunta: Kymenlaakso™

Viesti Kirjoittaja Jokari »

tepuster kirjoitti:
Jokari kirjoitti:Tosta kulutuksesta vois sanoa että kaiken nämä yleensä tuppaavat viemään... :D

Nojoo, jos Lada on kunnossa, niin maantiellä (80-100 km/h) pitäisi päästä noin kasin pintaan, kaupungissa 9-10 ja polkemalla toki enemmänkin. Pitemmän ajan keskikulutus tulee varmasti pyörimään noin ysin pinnassa...
Kaupunkiajoa pääasiassa on. Muutama reissu vuoden mittaan. Kaupunkikulutus kuulostaa ihan Ok. Matka-ajo(jota on vähän) tuntuu olevan hieman yläkantissa.
Pienimmät lukemat, joita olen kuullut, ovat ollet jossain 7- 7,5 litran tuntumassa. Kokeilemallahan se parhaiten selviää, Ladat jos mitkä autot on yksilöitä.
Mut minusta 8 litraa matka-ajossa ei ole kovin paljon. Sanomattakin on selvää että jollain 1200S:llä satasta vinguttamalla bensaa tuppaa menemään enemmän kuin isompikoneisilla.

Täytyy muistaa että korin aerodynamiikka on kuin tiiliskivellä, joka nostaa heti kulutusta muihin autoihin verrattuna.
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.

Member of Kymenlaakson Kusipäät™
tepuster

Viesti Kirjoittaja tepuster »

Jokari kirjoitti:
tepuster kirjoitti:
Jokari kirjoitti:Tosta kulutuksesta vois sanoa että kaiken nämä yleensä tuppaavat viemään... :D

Nojoo, jos Lada on kunnossa, niin maantiellä (80-100 km/h) pitäisi päästä noin kasin pintaan, kaupungissa 9-10 ja polkemalla toki enemmänkin. Pitemmän ajan keskikulutus tulee varmasti pyörimään noin ysin pinnassa...
Kaupunkiajoa pääasiassa on. Muutama reissu vuoden mittaan. Kaupunkikulutus kuulostaa ihan Ok. Matka-ajo(jota on vähän) tuntuu olevan hieman yläkantissa.
Pienimmät lukemat, joita olen kuullut, ovat ollet jossain 7- 7,5 litran tuntumassa. Kokeilemallahan se parhaiten selviää, Ladat jos mitkä autot on yksilöitä.
Mut minusta 8 litraa matka-ajossa ei ole kovin paljon. Sanomattakin on selvää että jollain 1200S:llä satasta vinguttamalla bensaa tuppaa menemään enemmän kuin isompikoneisilla.

Täytyy muistaa että korin aerodynamiikka on kuin tiiliskivellä, joka nostaa heti kulutusta muihin autoihin verrattuna.
Aerodynamiikka taitaa olla fiat 124:n peruja. Liekö näissä 90-luvun ladoissa vielä nokka-akseliongelmaa. Joskus kauan sitten on tullut asiakkaille vaihdettua nokkia ja keinuja.
Avatar
Vanja-eno
Viestit: 1984
Liittynyt: 25.9.2003 2:31
Paikkakunta: Bönde
Viesti:

Re: 2105 ja uusi ladakuski

Viesti Kirjoittaja Vanja-eno »

tepuster kirjoitti:Ostin 400€ tutulta mieheltä 92 vm. 40 000 ajetun lada 2105:n. Kilometrit ovat varmat. Mitä olette mieltä, oliko hinta sopiva
Vanhana trokarina voin sanoa, että hinta oli ihan passeli.
* ORIGINAL IS BEAUTIFUL *
"Natseilla oli järjestys. Junat kulki aikataulussa. Kahdeksalta asemalla. Oli natseilla juna. Aina tasalta siinä. Raiteilla kulki natsi." - Rauno Repomies -
Avatar
Lada-Jussi
Viestit: 10250
Liittynyt: 24.9.2003 17:48
Paikkakunta: Janakkala

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

käsittääkseni ongelmallisia nokka-akseleita oli joskus 80-luvun alkupuoliskolla. olikoha 1985 kun tuli sitten taas uusi nokka joka kestää, niissä välimallin nokissa oli kai jokin voiteluongelma?
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
RTJN65
Viestit: 1617
Liittynyt: 29.9.2003 7:46
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja RTJN65 »

Jos kaasari seilaa paljon niin katso yleiset kysymykset ja Asteekki tai ASTEK.

Kulutus jos kaikki on OK on matka-ajossa alle 8 litran (alle 100 km/h). Voin sanoa että noilla kilometreillä ja tolla hinnalla => kannattava ostos.
Lada rules
tepuster

Viesti Kirjoittaja tepuster »

Ei se mikään paha ole. Täytyy silti perehtyä yleisiin kysymyksiin. Kylmäkäynti saisi olla hitaampi.
PS: Kylmäkäyntiin löytyikin jo ohje.
pappa-ladailija

Viesti Kirjoittaja pappa-ladailija »

uskokaa tai älkää, mun 1.5 astekissa kulutus matka ajossa kesällä on n. 6.5 l/100 km yli 100km/h ajellen( tarkasti mitattuna 6.2 mutta se nyt tuskin on mahdollista ). eikä käy liian laihalla. on siitä tosin katti pois, imu+pakosarja kohistettu ja putsari avarrettu..
Avatar
PöyhöinKuusaalt
Viestit: 7252
Liittynyt: 12.3.2007 0:05
Paikkakunta: MarkankyläKuusaa (KouvostoLiitto), KännykkätieKanervala

Viesti Kirjoittaja PöyhöinKuusaalt »

Melkosiin tippakulutuksiin olet päässy ja onnea sinulle siitä pappa-ladailija. Se on jo hyvin, jos saat pidettyä keskinopeuden tossa yli 100km/h. Ethän tietysti tolla yli satasen ajelulla keskinopeutta tarkotellutkaan. Silti 1500 koneella ja vaikka on ohjattu kaasari niin huima on kaasujalkasi taito. En viitsi väittää etteikö moinen olisi mahdollista, mutta vaikea on uskoa.

Itse pääsen parhaimmillaan 7 litraa / 100km omilla 1700i vehkeillä. Silloin kyllä ei ajella kovinkaan kovaa keskituntinopeuden puolesta. Parhaimmillaan mennään yli 110km/h, mutta väliin nopeus laskee satasen alueella aina kahdeksaankymppiin ja vähän allekin jyrkissä ylämäissä. En viitsi useinkaan vedättää ja polkea pedaalia.

Tuo Kuusaa-Joensuu väli on 320km Mikkelin ja Varkauden kautta. Siellä saa ajella aika rauhassa ja itekseen useimmiten. Sitä ajelen yleensä. Vaikka siellä on kameravalvonta niin ajelen sen yleensä suurimmalta osin niin, että nopeusmittari näyttää 100-110. Kuudenkympin rajotuksilla sitten 80km/h. Joskus ohittelen ja revittelen vähän enemmän kun olen kiihkeällä, mutta tykkään ajaa kevyemmin yleesä.

Perus käyttöautoni tuo BGV-603 näyttää mittarilla tarkkaan. Sillä pääsen rauhallisesti ajellen siinä satasen kieppeitä siihen 20litraan ton reissun. Eli 20l / 3.2 = 6.25 l / 100km. Ihan liian vähän todellisuuteen verrattuna. En usko itse tuohon. En siis ole ajanut rehellisesti niin, että täysi tankki ja täyttö määränpäässä.

Laitetaan vähän toleranssia ylöspäin. 25l / 3.2 = 7.8 l / 100km. No nyt näyttää paremmalta.

Näiden lukujen väliin minun Lada 1700i kulutus asettuu niin kesät kuin talvetkin jos en revitä ja ohittele hurjasti. Combilla menee samoihin. Se kyllä hörppää vähän enemmän kovassa ajossa.

BGV-603 on neljävaihteinen. Muissa on 5vaihdetta. Ei taida noilla nopeuksilla juuri vitonen vaikuttaa.

Tämmösiä laskelmia. :oops:
Ottaa pataan kun Lataan
Mis Min Lapain?
LADA-TIMO

Viesti Kirjoittaja LADA-TIMO »

Tseenare vaan. 2104 pikkulohkolla nastarenkailla lyhyessä ajossa talvella suunnilleen kymppi ja joskus vähän päälle, ei tallia yms. No kesälomalla oltiin lähellä kaverin, siis Latukan kotimaata, kulutus oli tasasella nopeudella, ei kaupunkii yms 7,0 ihmettelin asiaa,piti ottaa vähän pivoakin ja Luksusovaa paikallisten kanssa tultiin siihen tulokseen että tosi on. Alle seiskan kulutukset on täysin mahdollisia Kanttimallille;koska mun mittaukset oli ennen RTJN:än myymää järjetöntäsydeemisystemiä , ja nyt se on kiinni vihdoinkin, nythän Latuska menee hajulla! Ihme juttu toi kärjetönjubina, ostakaa ihmeessä ja laittakaa kiinni masiinaan,loppuu kaikki p:keleen hölmöily ja köhinä, ajoa ja sillä sipula! No se, kun herra Tojo lukee tätä palstaa vaikka pitäis olla äidin sylissä imemässä arvaa mitä, niin voin kertoo tähän että ollaan käyty Suzuki Swiftillä vm92 kattomassa kameleita, kilsoja tuli n.12tuhatta ja ei mittään tarvinnut kuin tankata ja ajaa, mutta en silti vertaa Jutsukii Latukkaan enkä Voleen yms. Nipponissa valmistettu Susna oli hyvä auto nythän romput tekee niitä, laatu on peetä ja silleen. Jep ja kun nousee Latukasta veks pikkukylässä itäeuroopassa, kaikki on on kavereita .....
LADA-TIMO

Viesti Kirjoittaja LADA-TIMO »

Tepusterille vielä, rohkeesti vaan nakkisormet näpy näpy tekstiä foorumille jos on jotain onkelmaa tai viestiä, pääasiahan on että Latukat pelittää, osia saa läheltä ja kaukaa mutta kuitenkin edullisesti verrattuna niin sanottuihin autoihin. Lada on Lada vuodesta toiseen , esim.olin eka kerran Ladassa vuonna -73 olin sillon viiden vanha, lämppärinhanassa oli pientä vikaa: polttava tai kuuma ilma, jokunen vuosi kulunut ja homma jatkuu samanlaisena (on kyllä uusi kraana hankittu) sauna mikä sauna, ja vielä mikä on parasta: hermot on kasvaneet armottomiin mittoihin kaikkien vastoinkäymisien takia, pari vuotta ilman mitään vikaa, sitten jatkuvasti jotain ihme juttuja, kilometrit kuitenkin vähäisiä, aina lähtee hyvin käymään Latukalla on sielunelämä täysin erilainen kuin jollain Susnalla, ajamalla oppii tai jos ei aja oppii varmasti. Kombi saa huilia 3viikkoa kun lähdetään entisentyttöystävän kanssa lentsikalla gigoloiden maahan. Odotan "innolla" ihmeellisiä sähkövikoja ja kaikkee muuta pientä närää mitä Latuska keksii ollessaan parkissa kyseisen ajan niin ja lehmänhermot odottaa myös mitä 30v vanha Lidlin Jaawa keksii, itse Jawahan on viaton persoona onneksi .
Vastaa Viestiin