Mikä v@#!n Ykköset? Sujauta skanneriin.pressa kirjoitti:ykköset lehdessä juttu nivasta
Niva palasi Delta-auton valikoimaan!
- AI
- Lada kerhon jäsen
- Viestit: 3660
- Liittynyt: 23.9.2003 8:55
- Paikkakunta: Kuivanto-City, Orimattila
- Viesti:
Re: Niva palasi Delta-auton valikoimaan!
VAZ 2101 1970
Lada 2101 1972
Lada 2101 1973
Lada 2101 1974
Lada 2101 1972
Lada 2101 1973
Lada 2101 1974
Re: Niva palasi Delta-auton valikoimaan!
minulla ei ole skanneria
ykköset taas on pienen kyläkaupan julkaisema lehti joka jaetaan ilmaisjakeluna muutamaan talouteen
http://ykkoset.fi/
ykköset taas on pienen kyläkaupan julkaisema lehti joka jaetaan ilmaisjakeluna muutamaan talouteen
http://ykkoset.fi/
- Lada-Jussi
- Viestit: 10245
- Liittynyt: 24.9.2003 17:48
- Paikkakunta: Janakkala
Re: Niva palasi Delta-auton valikoimaan!
taas hieno juttu Nivasta, tosin oikaisuna voisi laittaa, että kyllä kojetaulukin meni jo uusiksi 90-luvulla ei pelkkä takaluukku, ja ajonestohan on ihan venäläistävarustelua eikä suomivaruste.

Re: Niva palasi Delta-auton valikoimaan!
Paljonkohan on hintaa lisävarusteena saatavalla sähkövinssillä? Tuommoinen olisi varmaan hyvä jos meinaa tosissaan käyttää Nivaa maastokulkuneuvona.
Voitto
Re: Niva palasi Delta-auton valikoimaan!
Uusimmassa 4x4 Lehdessä kanssa Nivasta juttua..
- larssi21074
- Viestit: 1941
- Liittynyt: 14.10.2004 10:22
- Paikkakunta: Mikkeli
Re: Niva palasi Delta-auton valikoimaan!
2600€Voitto kirjoitti:Paljonkohan on hintaa lisävarusteena saatavalla sähkövinssillä? Tuommoinen olisi varmaan hyvä jos meinaa tosissaan käyttää Nivaa maastokulkuneuvona.
Kalusto kuvien muodossa löytyy täältä:
http://ladakerho.fi/ladagalleria/index.php?cat=10129
http://ladakerho.fi/ladagalleria/index.php?cat=10129
- larssi21074
- Viestit: 1941
- Liittynyt: 14.10.2004 10:22
- Paikkakunta: Mikkeli
Re: Niva palasi Delta-auton valikoimaan!
hihnoijen kanssa on ollu ongelmia muissakin yksilöissä. Ilmeisesti osasyynä on se että lähes jokaisessa se on ollu liian löysällä. Kenties luovutushuoltoa tekeville juipeille pitäisi kertoa että kiilahihna pitää olla tiukemmalla kuin moniurahihna..Toveri Sladimir kirjoitti:Palataan tuohon laturi/hihna asiaan. Onkos laturille muuten millainen hihna, kun tehoa taisi olla 80A? Onko Nivassa penkinlämmittimet vai mihinkä tuota virtaa tarvitaan 80A-laturin verran. Tiedossa lyhytikäinen hihna, jos normaalilla 9,5-hihnalla toteutettu.

Ilmeisesti syytä löytyy myös siitä että jos hihna on löysässä niin hihnapyörä alkaa värisemään kun siinä on se kumivaimennus ja hihna karkaa paikaltaan. Yleensä samalla särkee myös tehostimen hihnan.

Ollappa nivassakin jo moniurahihna. Vaan eipä tuo ole vaikea jälkeenpäinkään toteuttaa.
Kalusto kuvien muodossa löytyy täältä:
http://ladakerho.fi/ladagalleria/index.php?cat=10129
http://ladakerho.fi/ladagalleria/index.php?cat=10129
Re: Niva palasi Delta-auton valikoimaan!
Toihan ihme juttu on, että Nivassa on vielä kiilahihna
- mikähän idea siinä oikein on.? Tossa omassa Transitissa saa sen moniurahihnankin kyllä vetää kyllä todella tiukalle - muuten alkaa hirveä vinkuminen. Se hihna mutkittelee kovasti - pyörittäen muistaakseni samalla siinä laturia/jarrutehostin,vesipumppua,tuulentinta ja vielä se selkäpuoli sellaista välirullaa, ohj.tehostimen hihna erikseen.

Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
- Toveri Sladimir
- Viestit: 853
- Liittynyt: 13.7.2004 20:16
- Paikkakunta: Pöljä
Re: Niva palasi Delta-auton valikoimaan!
Mistähän tuo Nivan jarruttoman kärryn paino 400 kg on keksitty? Kanttilampullakin saa vetää 500 kg. Rajoittaa hieman kuljetuksia tuollainen paino. Itse kärry lohkaisee tuosta puolet.
Pessimisti ei pety, mutta optimistille ei tule iloisia yllätyksiä.
Re: Niva palasi Delta-auton valikoimaan!
Tuolla on tuo nelosen Start-ohjelman tekemä koeajojuttu uudesta Nivasta, jos joku ei ole sitä vielä nähnyt: http://www.nelonen.fi/start/koeajo.asp?d=100835
Kalusto:
- Lada 111 stw 16V vm.2000 Bosch M1.5.4 ruiskulla, Valmet 20 BP vm.1962,
Solifer SM mopo vm.1975?
Re: Niva palasi Delta-auton valikoimaan!
No perinteiseen 750kg:n kok.painoiseen Muuliin saa ottaa vaan 200kg kuormaa, vaikka kantavuutta olis paljon enempäänkin.
Noi on kyllä ihan hatusta heitettyjä noi vetopainot, samanlaisissa autoissakin voi olla monen sadan kilon eroja.
Vanhoilla säännöillä/koukulla sai hinata vaikka Nappiksella 750kg jarrutonta!
Noi on kyllä ihan hatusta heitettyjä noi vetopainot, samanlaisissa autoissakin voi olla monen sadan kilon eroja.
Vanhoilla säännöillä/koukulla sai hinata vaikka Nappiksella 750kg jarrutonta!
2102 16V ex.
2103 -75
2103 -75
Re: Niva palasi Delta-auton valikoimaan!
Onko joku joskus joutunut tien päällä kärryn punnitukseen?
Kai tuossa joku EU-määräys on, että kuinka paljon jarrutusmatka max. kuormalla(autossa+perässä) saa pidentyä??? Joissakin muissakin autoissa on yllättävän pieni nykypäivänä, nimenomaan jarrutonta vedettäessä.
,_,/ukka
Kai tuossa joku EU-määräys on, että kuinka paljon jarrutusmatka max. kuormalla(autossa+perässä) saa pidentyä??? Joissakin muissakin autoissa on yllättävän pieni nykypäivänä, nimenomaan jarrutonta vedettäessä.
,_,/ukka
Autoton on huoleton
Re: Niva palasi Delta-auton valikoimaan!
Uusi Chrysler Sebring, suurin sallittu jarruton perävaunupaino 450kg ja jarrullisena 1000kg. Eikä auto ole itsessään mikään pieni.
21013 -88, 21023 -84, Dodge Coronet 440 -66 & Chrysler 300 -62
Re: Niva palasi Delta-auton valikoimaan!
Toi peräkärryjen kantavuus on Suomessa ollut aina aika paradoksi. Itsellä on jo melko iäkäs Sukkela 750kg telivaunu, niin siinä oli muistaakseni jotain 50kg pienempi kantavuus kuin yksiakselisessa(muistaakseni 500kg ja yksiakselisessa oli 550kg!). Kaiken järjen mukaan ton telivaunun luulisi kestävän enemmän kuormaa? Eli toi toinen akseli päinvastoin otetaan kantavuudesta pois.
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»