Niva palasi Delta-auton valikoimaan!

Sekalaiset Ladailuun ja laajemmin autoiluun liittyvät asiat. Keskustelua katsastuksesta, työkaluista, varaosista, maahantuonnista yms.
Avatar
AI
Lada kerhon jäsen
Viestit: 3660
Liittynyt: 23.9.2003 8:55
Paikkakunta: Kuivanto-City, Orimattila
Viesti:

Re: Niva palasi Delta-auton valikoimaan!

Viesti Kirjoittaja AI »

pressa kirjoitti:ykköset lehdessä juttu nivasta
Mikä v@#!n Ykköset? Sujauta skanneriin.
VAZ 2101 1970
Lada 2101 1972
Lada 2101 1973
Lada 2101 1974
Avatar
pressa
Viestit: 10449
Liittynyt: 25.9.2003 13:23
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Niva palasi Delta-auton valikoimaan!

Viesti Kirjoittaja pressa »

minulla ei ole skanneria

ykköset taas on pienen kyläkaupan julkaisema lehti joka jaetaan ilmaisjakeluna muutamaan talouteen
http://ykkoset.fi/
Avatar
Hazka
Viestit: 189
Liittynyt: 30.5.2005 12:10
Paikkakunta: Muhos

Re: Niva palasi Delta-auton valikoimaan!

Viesti Kirjoittaja Hazka »

лада то что надо
Avatar
Lada-Jussi
Viestit: 10245
Liittynyt: 24.9.2003 17:48
Paikkakunta: Janakkala

Re: Niva palasi Delta-auton valikoimaan!

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

taas hieno juttu Nivasta, tosin oikaisuna voisi laittaa, että kyllä kojetaulukin meni jo uusiksi 90-luvulla ei pelkkä takaluukku, ja ajonestohan on ihan venäläistävarustelua eikä suomivaruste.
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Avatar
Voitto
Viestit: 187
Liittynyt: 11.3.2004 11:03
Paikkakunta: Helsinki

Re: Niva palasi Delta-auton valikoimaan!

Viesti Kirjoittaja Voitto »

Paljonkohan on hintaa lisävarusteena saatavalla sähkövinssillä? Tuommoinen olisi varmaan hyvä jos meinaa tosissaan käyttää Nivaa maastokulkuneuvona.
Voitto
Avatar
Esto_r
Viestit: 364
Liittynyt: 16.5.2005 19:19
Paikkakunta: Lahti

Re: Niva palasi Delta-auton valikoimaan!

Viesti Kirjoittaja Esto_r »

Uusimmassa 4x4 Lehdessä kanssa Nivasta juttua..
Avatar
larssi21074
Viestit: 1941
Liittynyt: 14.10.2004 10:22
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Niva palasi Delta-auton valikoimaan!

Viesti Kirjoittaja larssi21074 »

Voitto kirjoitti:Paljonkohan on hintaa lisävarusteena saatavalla sähkövinssillä? Tuommoinen olisi varmaan hyvä jos meinaa tosissaan käyttää Nivaa maastokulkuneuvona.
2600€
Kalusto kuvien muodossa löytyy täältä:
http://ladakerho.fi/ladagalleria/index.php?cat=10129
Avatar
larssi21074
Viestit: 1941
Liittynyt: 14.10.2004 10:22
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Niva palasi Delta-auton valikoimaan!

Viesti Kirjoittaja larssi21074 »

Toveri Sladimir kirjoitti:Palataan tuohon laturi/hihna asiaan. Onkos laturille muuten millainen hihna, kun tehoa taisi olla 80A? Onko Nivassa penkinlämmittimet vai mihinkä tuota virtaa tarvitaan 80A-laturin verran. Tiedossa lyhytikäinen hihna, jos normaalilla 9,5-hihnalla toteutettu.
hihnoijen kanssa on ollu ongelmia muissakin yksilöissä. Ilmeisesti osasyynä on se että lähes jokaisessa se on ollu liian löysällä. Kenties luovutushuoltoa tekeville juipeille pitäisi kertoa että kiilahihna pitää olla tiukemmalla kuin moniurahihna.. :wink:
Ilmeisesti syytä löytyy myös siitä että jos hihna on löysässä niin hihnapyörä alkaa värisemään kun siinä on se kumivaimennus ja hihna karkaa paikaltaan. Yleensä samalla särkee myös tehostimen hihnan. :?

Ollappa nivassakin jo moniurahihna. Vaan eipä tuo ole vaikea jälkeenpäinkään toteuttaa.
Kalusto kuvien muodossa löytyy täältä:
http://ladakerho.fi/ladagalleria/index.php?cat=10129
Avatar
samarai
Lada kerhon jäsen
Viestit: 10463
Liittynyt: 25.9.2003 23:24
Paikkakunta: г. Тарту , Э€€P

Re: Niva palasi Delta-auton valikoimaan!

Viesti Kirjoittaja samarai »

Toihan ihme juttu on, että Nivassa on vielä kiilahihna :? - mikähän idea siinä oikein on.? Tossa omassa Transitissa saa sen moniurahihnankin kyllä vetää kyllä todella tiukalle - muuten alkaa hirveä vinkuminen. Se hihna mutkittelee kovasti - pyörittäen muistaakseni samalla siinä laturia/jarrutehostin,vesipumppua,tuulentinta ja vielä se selkäpuoli sellaista välirullaa, ohj.tehostimen hihna erikseen.
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Avatar
Toveri Sladimir
Viestit: 853
Liittynyt: 13.7.2004 20:16
Paikkakunta: Pöljä

Re: Niva palasi Delta-auton valikoimaan!

Viesti Kirjoittaja Toveri Sladimir »

Mistähän tuo Nivan jarruttoman kärryn paino 400 kg on keksitty? Kanttilampullakin saa vetää 500 kg. Rajoittaa hieman kuljetuksia tuollainen paino. Itse kärry lohkaisee tuosta puolet.
Pessimisti ei pety, mutta optimistille ei tule iloisia yllätyksiä.
Sepi
Viestit: 230
Liittynyt: 13.10.2004 12:15
Paikkakunta: Äänekoski

Re: Niva palasi Delta-auton valikoimaan!

Viesti Kirjoittaja Sepi »

Tuolla on tuo nelosen Start-ohjelman tekemä koeajojuttu uudesta Nivasta, jos joku ei ole sitä vielä nähnyt: http://www.nelonen.fi/start/koeajo.asp?d=100835
Kalusto:
  • Lada 111 stw 16V vm.2000 Bosch M1.5.4 ruiskulla, Valmet 20 BP vm.1962,
    Solifer SM mopo vm.1975?
Avatar
Mara
Viestit: 1403
Liittynyt: 11.5.2006 17:44
Paikkakunta: Kymenlaakso™
Viesti:

Re: Niva palasi Delta-auton valikoimaan!

Viesti Kirjoittaja Mara »

No perinteiseen 750kg:n kok.painoiseen Muuliin saa ottaa vaan 200kg kuormaa, vaikka kantavuutta olis paljon enempäänkin.

Noi on kyllä ihan hatusta heitettyjä noi vetopainot, samanlaisissa autoissakin voi olla monen sadan kilon eroja.
Vanhoilla säännöillä/koukulla sai hinata vaikka Nappiksella 750kg jarrutonta!
2102 16V ex.
2103 -75
Avatar
,_,/ukka
Viestit: 3007
Liittynyt: 19.5.2004 12:16
Paikkakunta: PohjoisPohjanmaa

Re: Niva palasi Delta-auton valikoimaan!

Viesti Kirjoittaja ,_,/ukka »

Onko joku joskus joutunut tien päällä kärryn punnitukseen?
Kai tuossa joku EU-määräys on, että kuinka paljon jarrutusmatka max. kuormalla(autossa+perässä) saa pidentyä??? Joissakin muissakin autoissa on yllättävän pieni nykypäivänä, nimenomaan jarrutonta vedettäessä.

,_,/ukka
Autoton on huoleton
Avatar
Yogi
Ylläpito
Viestit: 2927
Liittynyt: 2.2.2005 8:38
Paikkakunta: Pori

Re: Niva palasi Delta-auton valikoimaan!

Viesti Kirjoittaja Yogi »

Uusi Chrysler Sebring, suurin sallittu jarruton perävaunupaino 450kg ja jarrullisena 1000kg. Eikä auto ole itsessään mikään pieni.
21013 -88, 21023 -84, Dodge Coronet 440 -66 & Chrysler 300 -62
Avatar
samarai
Lada kerhon jäsen
Viestit: 10463
Liittynyt: 25.9.2003 23:24
Paikkakunta: г. Тарту , Э€€P

Re: Niva palasi Delta-auton valikoimaan!

Viesti Kirjoittaja samarai »

Toi peräkärryjen kantavuus on Suomessa ollut aina aika paradoksi. Itsellä on jo melko iäkäs Sukkela 750kg telivaunu, niin siinä oli muistaakseni jotain 50kg pienempi kantavuus kuin yksiakselisessa(muistaakseni 500kg ja yksiakselisessa oli 550kg!). Kaiken järjen mukaan ton telivaunun luulisi kestävän enemmän kuormaa? Eli toi toinen akseli päinvastoin otetaan kantavuudesta pois.
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Vastaa Viestiin