Leima!
Alueen säännöt
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
- AI
- Lada kerhon jäsen
- Viestit: 3660
- Liittynyt: 23.9.2003 8:55
- Paikkakunta: Kuivanto-City, Orimattila
- Viesti:
Re: Leima!
Just tulin Lahdesta Combiin leimaa hakemasta. Perinteisesti halusivat nähdä tämän kulkupelin toiseen kertaan, ikinä ei ole ekalla kerralla kelvannut. Nyt ilkeyksissään hakkasi viisi reikää helmoihin ja yhden etupoikittaispalkkiin! Yksi perjantai-ilta noita sitten hitsattiin pellonreunassa, hitsari löträili ohentimien kanssa siihen malliin ettei viimeistä paikkaa hitsatessa enää meinannut pystyssä pysyä, mutta tulihan hitsattua ja katsastukseen kelvollista jälkeä tehtyä. Myös taka-akselin kardaanille päin tulevan stefan vaihdattivat kun muka vuosi öljyä, no vuotihan se vähän, sekin on ollut tarkoitus vaihtaa jo aikapäiviä sitten mutta saipahan nyt sitten vaihdettua kun pakko oli. Vielä joku vuosi kun hylkäävät tuon väljän ja kolisevan apusimpukan niin saa senkin vaihdettua...
VAZ 2101 1970
Lada 2101 1972
Lada 2101 1973
Lada 2101 1974
Lada 2101 1972
Lada 2101 1973
Lada 2101 1974
Re: Leima!
tuo on ihan hinnasto hinta ja siksi erikseen laitoinkin tuon että erotuksella saa tankillisen bensaaveli alexei kirjoitti: Onko tuo pressan ilmoittama hinta joku erikoisalennus pressalle vai ihan hinnaston hinta?
eli tankillisella ajaa 600 km ja jos ajattelee kaksi edestakaisin matkaa (jos pomppaa ensimmäisellä kerralla) niin vielä 150km päästä kannattaa ajaa lännelle (jos kelpaa ensimmäisellä kertaa säästää tuon puolitankillista)
lännellä on kahvia, kahta laatua limsaa, kaakaota, marjamehua ja pipareita
tietysti kannattaa käydä myös seinäjoella hakemassa kaupoista tarjoukset ja tankata
lännellä saa hyvää palvelua ja katsastuksia suoritetaan lähes kymmenen miehen voimin
osa katsastusmiehistä on jopa lada henkisisä eikä kukaan niitä vieroksu (minunkin kanssa jaksavat niistä aina puhua)
Re: Leima!
No eihän tosta nyt niin suurta erotusta tule että tankillista bensaa sais ellei oo tosi pieni tankki. Joku 60 euroa taisi katsastus viimeksi maksaa Nokialla. 17 eurolla ei saa bensoja Seinäjoelle ja takaisin, plus että millä ihmeellä Seinäjoelle kerkeis virka-aikana.
Reippaina käymme rekkain alle 

Re: Leima!
Minun 2107:n valonkorkeussäätimet eivät toimi, mutta ei katsastussetä siitä kirjoittanut edes korjauskehoitusta, vaikka huomauttikin siitä. Lieneekö vuosimallilla vaikutusta asiaan, tämä Laatokka on 21 vuoden ikäinen.Honecker kirjoitti:Katsastuksesta tuli mieleen, että joku joskus sanoi, että valojen korkeussäädin on toimittava tai muuten tulee hylky. Mulla on Samarassa ollut se paskana niin kauan ku se on mulla ollut. Ekassa katsastuksessa katastusukko huomautti, että on rikki ja vaati tiukkana, että se on korjattava 1kk sisällä. Kirjoitti rekkariin leiman viereen uhkauksensa. Seuraava katsastaja ei vuoden päästä edes katsonut koko säädintä, jota en tietenkään ollut korjannut (aivan turha vipu kun ei ole taakkoja).
Minkälaisia kokemuksia muilla ko. säätimen kanssa on ollut? Oletteko nöyrästi korjailleet? Onko tullut hylkäyksiä?
Re: Leima!
Korkeussäätimen pitääkin toimia vain -95 eteenpäin. No ei sillä, ei mullakaan ysiseiska ruiskussa ole mokoma värkki inssiä kiinnostanut...tramppas kirjoitti:Minun 2107:n valonkorkeussäätimet eivät toimi, mutta ei katsastussetä siitä kirjoittanut edes korjauskehoitusta, vaikka huomauttikin siitä. Lieneekö vuosimallilla vaikutusta asiaan, tämä Laatokka on 21 vuoden ikäinen.Honecker kirjoitti:Katsastuksesta tuli mieleen, että joku joskus sanoi, että valojen korkeussäädin on toimittava tai muuten tulee hylky. Mulla on Samarassa ollut se paskana niin kauan ku se on mulla ollut. Ekassa katsastuksessa katastusukko huomautti, että on rikki ja vaati tiukkana, että se on korjattava 1kk sisällä. Kirjoitti rekkariin leiman viereen uhkauksensa. Seuraava katsastaja ei vuoden päästä edes katsonut koko säädintä, jota en tietenkään ollut korjannut (aivan turha vipu kun ei ole taakkoja).
Minkälaisia kokemuksia muilla ko. säätimen kanssa on ollut? Oletteko nöyrästi korjailleet? Onko tullut hylkäyksiä?
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Re: Leima!
Se on kai niin, että jos valojen korkussäätö in kohdallaan ,eivät puutu säätimeen, mutta jos tarvitsisi ruuvata jompaankumpaan suuntaan, niin sitten jos ei toimi, niin tulee korjauskihotus, ja vähän inssistä riippuen merkintä rekkarikirjaan tai sitten ei.
Joka viimeksi nauraa, kuolee iloisena.
-
- Viestit: 105
- Liittynyt: 6.10.2006 18:02
- Paikkakunta: Olkkola, paikka jossa asuu villi ja vapaa kansa
Re: Leima!
Tulihan käytyä konttorilla ja mahottoman kehumisen jälkeen sano,että kun toi ohjaus palauttas niin hyvä olis. Eli ohjauksesta jäi kiinni. Apusimpukkaa tuli kiristettyä,kun oli lappia liikaa. Johtuukohan toi,että ohjaus ei palauta liika kiristämisestä vai olisko joku muu syy ?? Apuja kaivataan. Inssi ruuvas valoja vähän ylemmäs ja ei puuttunut vaikka toinen takavalo oli pimeä. Ja kun mää ne valot tarkastin ja laitoin just pari päivää sitten. Etu- ja takajaruissa 0% heittoo,käkässä 3%, eli ei ihan mutta melkeen
Alustaan ei koskenut sormenpäälläkään, kun näki että oli laitettu ja massattu. Eli onko apusimpukka tai itse ohjaus simpukka tullut tiensä päähän??? Ja tosiaankin toi ohjaus on ihan helevetin jäykkä muutenkin.

No hyvinhän se sitten muuten meni, mutta pitääkö se tosiaan näyttää uudestaan tuon ohjauksen tähden? Kas kun eivät ole mun ohjuksen ohjauksesta koskaan mitään mutisseet vaikkei häävi ole sekään.
Sitä apusimpukkaa ei kyllä siellä autossa paikallaan auta paljoa summamutikassa kiristellä, kun sen nöyryydestä ei saa siellä oikein mitään käsitystä, kun siinä nahnii ite simpukkakin ja kaikki muut nivelet. Pitäisi olla irrallaan ja sitten se kannattaa jo purkaa ja rasvata.
Saitko sie sen jarrusäätimen liikkeelle?
Sitä apusimpukkaa ei kyllä siellä autossa paikallaan auta paljoa summamutikassa kiristellä, kun sen nöyryydestä ei saa siellä oikein mitään käsitystä, kun siinä nahnii ite simpukkakin ja kaikki muut nivelet. Pitäisi olla irrallaan ja sitten se kannattaa jo purkaa ja rasvata.
Saitko sie sen jarrusäätimen liikkeelle?
-
- Viestit: 105
- Liittynyt: 6.10.2006 18:02
- Paikkakunta: Olkkola, paikka jossa asuu villi ja vapaa kansa
Re: Leima!
Tuossa hölläsin vähän apusimpukkaa ja nöyrty vähän tuo ohjaus. Taisin tuota tiukata vähä liikaa, mutkun tykkään noista tiukoista simpukoista niin
Täytyy vielä ipenen höllätä jos vaikka alkas palauttaan. Juu,säädin alko pelaa.Emäntä pumppas autossa sisällä ja ite hoitelin hommat siellä alla ja sitten pumpattiin mettätiellä lisää niin jo tok alako toimii.

Re: Leima!
Lata 1500S -90 katsastettu taas menestyksekkäästi. Vikoja ja puutteita ei havaittu
Ekan kerran vielä kehuttiinkin:
K: Sulla on kyllä hieno Lada
J: Mitäh...
K: On tosi hyvässä kunnossa kaikinpuolin...
J: Juu tapana on ollu pitää hyvin eikä tuoda mitään romuja näytille...
K: Tälläsiä ku sais kaiket päivää katsastaa, niin jo olis lokosaa hommaa.
J: Okei

Ekan kerran vielä kehuttiinkin:
K: Sulla on kyllä hieno Lada

J: Mitäh...


K: On tosi hyvässä kunnossa kaikinpuolin...
J: Juu tapana on ollu pitää hyvin eikä tuoda mitään romuja näytille...
K: Tälläsiä ku sais kaiket päivää katsastaa, niin jo olis lokosaa hommaa.
J: Okei

- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Re: Leima!
Kävin näyttämässä Samaraa, muuten oli kunnossa mutta tyhjäkäynnillä hiilivedyt tosi korkealla (1800), kierroksilla häkä 0 ja hc 14. Ollutkin jonkun aikaa pientä vapinaa tyhjäkäynnissä. Mitattiin puristukset - 1.pytyssä 7 muissa 13 - eli pakoventtiili palanut
- venttiilit tuli näköjään säädettyä liian myöhään. Samara on jo tallissa ja odottaa kannen purkua. S**tana 


Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Re: Leima!
^ Jos tuo kebab on = Kerava, niin Hyrylästä löytyy sitten hyvä ja halpa koneistamo.
Re: Leima!
Kiitos vaan vinkistä. Täytyy nyt katsoa mitä se on syönnyt, jos istukassa ei ole vikaa ajattelin vain vaihtaa pelkän venttiilin - tiivistys köyhä pat. porakonehionnalla.
Tuli jo illalla purettua piuhat ja hilpetöörit. Oli niin "hitsautuneen" näköinen pakokäyrän liitos, että oli pakko mennä vaikeamman kautta ja ottaa imu/pakosarjoineen irti paketissa. On siinä hommaa varsinkin kun edellisestä kansirempasta on toistakymmentä vuotta aikaa.
Mutta kun toinen vaihtoehto on pitkäaikaisen palvelijan paalaus, se antaa intoa yrittää. 



Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Re: Leima!
Kai sen kannen plaanaat kuitenkin?
Tarvittaessa saat YV:llä paikan sijainnin. Numerosta en ole ihan varma, että onko mulla sitä.
Tarvittaessa saat YV:llä paikan sijainnin. Numerosta en ole ihan varma, että onko mulla sitä.
Re: Leima!
Ei ole tarkoitus plaanata, eiköhän toi aika suora ole, mitään lämpöongelmia tms. ei ole ollut. Hyvä kuitenkin tietää, että Hyrylästä löytyy hyvä ja halpa koneistamo, jos tulee itselle tai toisille tulee tarvetta myöhemmin.
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»