En oo vielä valmis autolla...katotaan myöhemmin..-jusu- kirjoitti:minkälaiset sytkäsäädöt sulla on?
Nå niin..
Nyt on näin kauan...

Teen vielä downpipe ja ahtoputket, kaapelit, letkut, mittarit ja kuskin istuin paikalle sitten....

En oo vielä valmis autolla...katotaan myöhemmin..-jusu- kirjoitti:minkälaiset sytkäsäädöt sulla on?
Tuning Vaz kirjoitti:En oo vielä valmis autolla...katotaan myöhemmin..-jusu- kirjoitti:minkälaiset sytkäsäädöt sulla on?
Nå niin..
Nyt on näin kauan...
Teen vielä downpipe ja ahtoputket ja maalaan kaikki tavarat, laitan kaapelit, letkut, mittarit ja kuskin istuin paikalle sitten....ja olen tilannut uus nokkaketjunkiristin..saan sen 30 heinäkuuta, ja kun oon laittanut sen paikalle niin laitan kaikki kiinni..
Ennemmin epäilisin niitä jarrutehostimen letkuiksi...miksu kirjoitti:Mitä helvetin letkuja tossa imusarjan päällä on?
Ne ovat jarrutehostimen alipaineletkuja, kyllä...micco kirjoitti:Ennemmin epäilisin niitä jarrutehostimen letkuiksi...miksu kirjoitti:Mitä helvetin letkuja tossa imusarjan päällä on?
Nå..en oo kattonut sitä vielä... teen varmasti semmonen iso "scoopi".. noin 10cm korkea ja sama leveys molemmille puolille nii että se riittää kuskin puolella tuo painekotelolle paikkaa..Mara kirjoitti:^^Ihanan ahdasta.. Minkälaisen korotuksen teet konepeltiin?
Ladat on kai teknisesti melko identtisiä, joten niitä muutoksiakaan ei paljon vaadita. Auton pitää vastata vertailumallia, käytännössä 1.7i larssonia. Taitaa vaan useimmat Ladat olla valmiiksi alustalta, jarruilta ja voimansiirroltaan vastaavia, joten silloin ei tarvitse kuin lappu josta ilmenee että mallit ovat teknisesti vastaavia.teukka1100 kirjoitti:Minkälaisia dokumentteja & mahdollisia muutoksia alustalle, jarruille jne. katsastuksessa vaadittiin
Konelan todistuksen mukaan auton jarru ja alustaan ei tarvi tehdä mitään muutoksia.Minkälaisia dokumentteja & mahdollisia muutoksia alustalle, jarruille jne. katsastuksessa vaadittiin
TurboToffi kirjoitti:Konelan todistuksen mukaan auton jarru ja alustaan ei tarvi tehdä mitään muutoksia.Minkälaisia dokumentteja & mahdollisia muutoksia alustalle, jarruille jne. katsastuksessa vaadittiin
KanttilamppuLada saa olla 100,8hv ja pyörelamppuset saa olla enintään 84hv.
1700 moottori saadan vaihtaa pyörälamppuseen Ladaan, mutta sitä ei saa käyttää vertailumoottorina sen takia että kyseinen moottori ei oo ollut alkuperäisenä moottorivaihtehtona mallissa...
Olen kuullut että jotkut ovat katsastaneet 2101 malli 100-hevosvoimasena, mutta lakikirjan mukaan ei pitäis käydä (eräs tuttu katsastusmies on ottanut selville AKE:lta, mutta ei onnistunut).
Itse meinaan katsastaa oma 1200L 84 hevosvoimasena. Olen keskustellut aika paljon se saman katsastusmiehen kanssa ja näin se pitää olla...
Näin minäkin väittäsin, mutta AKEn mukaan ei voi käyttä semmonen moottori, mikä ei oo ollut korimallissa alkuperäisenä, vertailumoottorina.No mitä moottoria nyt sit nappisilmässä käytetään? 1200 vai 1300? konelan todistuksessa lukee että kaikkiin lada merkkisiin henkilöautoihin saadaan asentaa 1200 -1700 moottorit. Eikä siinä kerrota mitään korimalleista.
No sittenhän tolla maahantuojan todistuksella ei ole mitään virkaa?TurboToffi kirjoitti:Näin minäkin väittäsin, mutta AKEn mukaan ei voi käyttä semmonen moottori, mikä ei oo ollut korimallissa alkuperäisenä, vertailumoottorina.No mitä moottoria nyt sit nappisilmässä käytetään? 1200 vai 1300? konelan todistuksessa lukee että kaikkiin lada merkkisiin henkilöautoihin saadaan asentaa 1200 -1700 moottorit. Eikä siinä kerrota mitään korimalleista.
2101 ja 2105 mallissa on eri tyyppihyväksyntänumero, eli ei oo sama korityyppi AKEn silmissä... Olen kyllä yrittänyt vääntää tätä kaikilla eri tavoilla, mutta minä en ainakaan saanut katsastusmies hyväksymään se 100,8hv:n raja 2101-mallissa.