oletko peltotuunaaja?

Äänestykset, mielipidemittaukset yms.

oletko peltotuunaaja?

Äänestys päättyi 6.10.2007 19:37

kyllä
23
49%
en
24
51%

Ääniä yhteensä: 47

robson

oletko peltotuunaaja?

Viesti Kirjoittaja robson »

myönnän että olen. 8)

ja loppuun vielä varoituksen sana salaisella foorumilla notkuville,isolla rahalla rakenteleville "tosi-äijille" jotka nyt lukevat tätä ja innolla alkavat suunnittelemaan pelto-tuningin rakentamista.Unohtakaa suosiolla ja keskittykää vain miettimään niitä näyttely-autoja ja kuinka vielä entisestään voisi hakata rahaa autoonsa.kaikki työvaiheet peltotuunaaja tekee itse maalausta myöten joten niihin kuluu peltotuunaajan vähät rahat.peltotuunaaja voi joutua sovittelemaan pulkkaa nokkapellille reilun sata kertaa ennenkuin lopullinen sijoituskohta löytyy, tämä kertonee että helppoa se ei todellakaan ole, siitäkään huolimatta vaikka sitä tekeekin sen mitä pystyy. Lisäksi kun pakoputken vaihtaa suoraan putkeen niin takaan että pakosarja on ainoa osa mikä jää omalle paikalleen. Kaikki muu pitää muuttaa, ja myös luotettavasti osoittaa muutosten lujuus alkuperäiseen verrattuna.pelto-tuunaaja joutuu hikoilemaan ja jännittämään katsastukseen mennessä että menneekö putki katsastuksesta läpi.joten ihan mistään pikku jutusta mennään ja heitetään putki alle ja viedään auto katsastukseen ei siis todellakan ole kysymys. Asia vaati vuoden suunnittelun ja mietimisen ennenkuin edes putki josta peltotuunaja alkoi tekemään löysi tiensä hallin pihaan. Itse muutos ja rakentaminen vei 1.5 vuotta. Tuo kertonee jotain mistä todellakin on ollut kysymys.

10 vuotta autojen kanssa pelanneena voin hyvillä mielin todeta että ehdottomasti kovin, vaativin ja pitkäaikaisin projekti ikinä mihin olen näppini iskenyt. Ja välillä joutui ihan todella lyömään kaiken osaamisen peliin mutta se onneksi riitti ja lopputulos on nyt kaikkien kuultavana. Tämä siis toisena varoituksena, ihan pelkällä ammattikoulun autopuolen ekanluokan tai yläasteen 9 luokan innolla kannattaa hommaa lähteä yrittämään. Tuunautuu taas yksi orkkishelmi, johon joku seuraava pelto-tuunaaja voi rakennella vaikka takaspoilerin, tietenkin kakkosnelosesta..
Mara
Viesti:

Re: oletko peltotuunaaja?

Viesti Kirjoittaja Mara »

:lol: :lol:

Kait se on myönnettävä olevansa, kaikki rahat ja aika menee noiden romujen kanssa temutessa ja kaiken sen tuunaamisen jälkeen(kin) ne on pas*oja ajaa, kuluttaa kaiken mitä tankkiin kaataa, meluisia, ajoasento on aina vaan per*eestä ja kaiken huipuksi: Se on edelleen Lada!! :shock: :lol:

Mutta kaikki maalausta myöten tehään ite, aina kun mahollista. Ja lähestulkoon pelto-olosuhteissahan ne kaikki on väsäilty, kadulle kuitenkin.. 8)
2102 16V ex.
2103 -75
Kimmo86

Viesti Kirjoittaja Kimmo86 »

Olen..?

Pääasia että vehkeet pysyy ajokunnossa ja kelpaa leima-ukolle, mitään näyttely-autoja ei kannata edes haaveilla tekevänsä.. Ei ole rahaa, en tiedä olisiko taitoakaan. Tosin olen ollut huomaavinaan että monien muiden ns. harraste-autotkin ovat vielä rupuisempia kuin omani joten kaipa sitä jotain osaa käsillään tehdä.

"Tein itte ja siltä se näyttääkin" 8) :lol:
Jokari

Viesti Kirjoittaja Jokari »

Joo olen, tuunaan peltoa ja vastaan vain yyveellä, lisäksi kuuntelen ukkosen jylinää ja kattelen ku hevoset paskantaa... :mrgreen: :mrgreen:

Nojoo. Toi maran lausahdus on taas sarjassamme kylmät, mutta helvetin hauskat totuudet. Nauroin vedet silmissä :D

Aika samoilla mennään kuin Kimmokin. Tehään mitä osataan, viitsitään ja niin poispäin. Pääasia että pommit toimii. Jotain on tullut opittua ja koko ajan oppii lisää näiden kanssa. Kyllä mulla jo jakari jotenki pysyy kädessä :D
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.

Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Lada-Jussi

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

kyllä, minulla on esim. HCPU lava-auto projekti, joka on aloitettu vanhasta peltoauto-Ladasta ja se palvelee muutamin käytännön muutoksin piha-ajossa ja pihasta puolet on vanhaa peltoa. UAZ toimittaa samaa tehtävää, tosin sitä ei kummemmin ole räpelletty koska se on hyvä jos sellaisenaan.

kyllä tosi äijä on se joka tekee alkuperäistä, sillä siitä ei voi lipsua, koska malli on valmis, tuningissa toteutetaan vain omia mieltymyksiä ja se mieltymys voi olla pulkka tai v6 kone, jos joku epäonnistuu, voi hyvin sanoa, että tuollainen siitä pitikin tulla. Museoleimalla ei toi selitys käy. jokainen käyttäköön tuninkiin mieltymystensä mukaisesti aikaa, minä tuunaan vain pellolle, orkkista en voi edes väittää pystyväni tekemään.
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
START
Lada kerhon jäsen

Viesti Kirjoittaja START »

kyllä ne tosi tuunarit (tunarit ja duunarit) on kovia jätkiä
nää ei tyydy pelkästään alkuperäiseen kotteroon vaan kaikki pitää muistuttaa edes jotenkin omistajaa
ja ne pystyy toteuttamaan omia ajatuksia
se tehdas insinööri joka on ladankin suunnitellut on jättänyt kaiken henkilö kohtaisen pois kaikki ne myydyt autot on tehty sen yleisen kaavan mukaan (siis yritetty saada kaikkien mieltymyksiin jotenkin sopivan mutta ei kenellekkään täydellistä) ja nää tosi tuuninki äijät hioo sen timantin ja tekee siitä itselleen sopivan yksilön (toteutuu vain onnistuessaan)
ja nää pelto tuunajat ei tyydy perus kaavaan vaan ne tekee yksilön siis sellaisen jota muilla ei ole eikä tule. sellaisen jonka eroittaa muista muutenkin kuin sarja numerosta

no joo ei ne kaikki pelto tuunaukset ole onnistuneet mutta ajatushan on tärkein....
21013 1500 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
pappa- igor

Viesti Kirjoittaja pappa- igor »

Totta hel*etissä olen!!! kun ei ole joka kuukausi varaa laittaa 1000€ ladan tuunamiseen niin täytyy tyytyä olemaan peltotuunaaja!!! eihän näillä meikäläisen tiedoilla ja taidoilla muuhunkaan pysty :( myönnän olevani vielä epäonnistunut sellainen, kun tuntuu että lada mätänee käsiin ennen kun sen saa leimattua :?
ja nää tosi tuuninki äijät hioo sen timantin ja tekee siitä itselleen sopivan yksilön (toteutuu vain onnistuessaan)
täytyy vissin vaihtaa merkkiä kun "Timantit ovat ikuisia" :lol:
Lada 1200L ***** TURBO IC -89
Jusu

Viesti Kirjoittaja Jusu »

En ole. Autojen harrastajana en itse asiassa ole mistään kotoisin. Kunhan touhuan omiani.
samarai
Lada kerhon jäsen

Viesti Kirjoittaja samarai »

Ei kyllä koskaan ole kiinnostanut minkäänlainen tuunaus, vaikka kyllähän hienosti tehtyjä vehkeitä on kiva katsella. Vähän niinkuin hirsitalokin on ihan mukava - mutta naapurin tontilla. :)
Itselle riittää täysin, että auto on pelkästään toimintakuntoinen. "Amisikäisenä" ei mihinkään tuunauksiin olisi ollut varaakaan, hyvä kun sai edes uudet jarrupalat joskus vaihdettua.
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Ukki

Viesti Kirjoittaja Ukki »

Tervehdykset toivottelen.
En ole harrastanut autojen ja koneiden sekä mp:n rakentelua ja entisöintiä. Olen etsinyt useita vuosikymmeniä perheelleni ja itselleni ruoan, leivän, särpimen ja rahat muihinkin menoihin, rasvan, kuran ja suorastaan -askan seasta. Jotenkin tuntuu,että työ ei oikein sovi vapaa-ajan harrastukseksi.
Meijän Ukki tietää vanhasta Ladasta melkein kaiken, kun sen velipoika on nähnyt jälet :-)
Samara87/88

Viesti Kirjoittaja Samara87/88 »

START kirjoitti:kyllä ne tosi tuunarit (tunarit ja duunarit) on kovia jätkiä
nää ei tyydy pelkästään alkuperäiseen kotteroon vaan kaikki pitää muistuttaa edes jotenkin omistajaa
ja ne pystyy toteuttamaan omia ajatuksia
se tehdas insinööri joka on ladankin suunnitellut on jättänyt kaiken henkilö kohtaisen pois kaikki ne myydyt autot on tehty sen yleisen kaavan mukaan (siis yritetty saada kaikkien mieltymyksiin jotenkin sopivan mutta ei kenellekkään täydellistä) ja nää tosi tuuninki äijät hioo sen timantin ja tekee siitä itselleen sopivan yksilön (toteutuu vain onnistuessaan)
ja nää pelto tuunajat ei tyydy perus kaavaan vaan ne tekee yksilön siis sellaisen jota muilla ei ole eikä tule. sellaisen jonka eroittaa muista muutenkin kuin sarja numerosta

no joo ei ne kaikki pelto tuunaukset ole onnistuneet mutta ajatushan on tärkein....

tämä oli hyvin sanottu. sitä se on munkin mielestä, että tehdään autoa että se on jotain muuta kuin muut vastaavat. (esim. tälläkin kylällä kaksi saman väristä, lähes saman vuotista neukkusamaraa)

kun autoaan katsoo, näkee sen oman käden jäljen :lol:

eikä sen oo tarkotustakaan näyttää miltään perk näyttelyautolta, ajoa vartenhan se on. Vinkuu, kolisee, pörisee, vaan eteeenpäin yleensä mennään, eikä vielä pakkikaan puutu :shock:

ja jussille&muille ANTI tuunaus järjestön jäsenille tiedoksi:

kun ja jos jotain tuosta omasta katiskasta kosahtaa, niin sen korjaan/korjautan. Miksi? koska olen autoon laittanut monta hikistä tuntia/vielä hikisempää opiskelijan euroa.

jos ajelisin orkkisneukkusamaralla, ja isompi vika tulisi, kutsuisi sitä paali. Jos et ymmärrä syytä niin ole ymmärtämättä :wink:

noh, ihan sama. toinen tykkää äidistä, kolmas tyttärestä ja eka on jo valmis sen koiran kanssa :lol:

mulle riittää että herätän ansaittua LADA huomiota, että juhannuksena leirintäalueella vieruskaverit haluavat ottaa kuvan erikoisesta matkailuautosta, ja että entisen kämppiksen silmät meinaa tippua päästä kun näkee mitä ladalle on tehty. 8)
Chevrolet Cavalier Z24 3.1 V6 Convertible 93"
Chevrolet Starcraft 6.5TD 98"
Honda CRV 01"
Supo 62" Mopo
Nonnis
Lada kerhon jäsen

Viesti Kirjoittaja Nonnis »

Peltoa on mutta olen jo ohittanut tuunausiän.

Toki Jussin mielestä olen armoton tuunaaja kun 2105:ssakin on 2107:n peilit ja 2104:n takajouset ;)
Reippaina käymme rekkain alle Kuva
Lada-Jussi

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

tässä aiheessa en niiinkään vastustanut tuninkia, mutta aivan selkeä totuus on se, että orkkiksen tekeminen on aina vaikeampaa, miettikääs ite tehdä auto missä hitsaussaumat on samoilla kohdilla kuin tehtaalla, letkut on orkkisklemmareilla, keltapassivointeja myöten värit kuten alkuperäisissä, jokaisen pultin teksti kuten alkuperäisessä, on paljon osia joiden etsimiseen menee se aika kun isommassa tuninki projektissa. Tuunatussa autossa voi tehdä kaikki edellä mainitut omaksi haluammallaan tavalla, eli hakea vaikka normaaleja letkun liittimiä kaupasta.

itsekään en pysty moista tekemään, mutta pyrin että isommat osakokonaisuudet muistuttaisi alkuperäistä hyväksi havaittua linjaa. Neuvostoliitossa tehtiin autoja eri käyttötarkoituksiin joten jos 2105:n peilit on pienet, pitää ostaa 2107, tai jos sen kone on liian pieni niin pitää ostaa Volga :D
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
robson

Viesti Kirjoittaja robson »

Lada-Jussi kirjoitti:tässä aiheessa en niiinkään vastustanut tuninkia, mutta aivan selkeä totuus on se, että orkkiksen tekeminen on aina vaikeampaa, miettikääs ite tehdä auto missä hitsaussaumat on samoilla kohdilla kuin tehtaalla, letkut on orkkisklemmareilla, keltapassivointeja myöten värit kuten alkuperäisissä, jokaisen pultin teksti kuten alkuperäisessä, on paljon osia joiden etsimiseen menee se aika kun isommassa tuninki projektissa. Tuunatussa autossa voi tehdä kaikki edellä mainitut omaksi haluammallaan tavalla, eli hakea vaikka normaaleja letkun liittimiä kaupasta.

itsekään en pysty moista tekemään, mutta pyrin että isommat osakokonaisuudet muistuttaisi alkuperäistä hyväksi havaittua linjaa. Neuvostoliitossa tehtiin autoja eri käyttötarkoituksiin joten jos 2105:n peilit on pienet, pitää ostaa 2107, tai jos sen kone on liian pieni niin pitää ostaa Volga :D
jussi puhuu asiaa.morrista laittaessa olen huomannut kuinka vaikeaa siihen on enää löytää hyväkuntoisia osia.miniin taas saa kaikkea,vaikka uuden tehdas tekoisen korin.tietysti vanhat coopperin osat ovat todella harvinaisia.onneksi aina jostain löytää jotain uusiakin osia.(jopa tältä foorumilta) :)
larssi21074

Viesti Kirjoittaja larssi21074 »

:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
Kuva
:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

Koska mulla ei ole mitään näin mullistavaa ni varmaan oon peltotuunaaja. :D
Kalusto kuvien muodossa löytyy täältä:
http://ladakerho.fi/ladagalleria/index.php?cat=10129
Vastaa Viestiin