Leima!

Entisen "Kokemuksia" -alueen epäaktiiviset viestiketjut on arkistoitu tänne.

Jos sinulla on omaan autoosi liittyvä viestiketju täällä alueella, korjaa otsikko vastaamaan http://ladakerho.fi/ladaboard/viewforum.php?f=50 alueen sääntöjä ja odota tai pyydä että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Alueen säännöt
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.

Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
mikko853
Viestit: 2661
Liittynyt: 3.8.2005 8:51
Paikkakunta: Kotka

Viesti Kirjoittaja mikko853 »

Tulihan tuo eskoonkin toisella yrityksellä, ensimmäisellä kerralla oli tullut hylsy käsijarrun takia.
Njet problem, normal katastroof :mrgreen:
Avatar
ladoilla radalle
Viestit: 883
Liittynyt: 12.8.2005 20:20
Paikkakunta: Joutsa/Heinola

Viesti Kirjoittaja ladoilla radalle »

hip hei ja hurraa... sain kuin sainkin päästöt kodilleen vm93 ladasta ja puslat vaidoin ja leimaa tuli vuosi lisää.. :lol: :lol:
Urakalla Porukalla Ja Laskuun! Se On Jämpti!
Avatar
Lada-Jussi
Viestit: 10245
Liittynyt: 24.9.2003 17:48
Paikkakunta: Janakkala

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

Ladat ovat tänä keväänä mädäntyneet farmilla oikein urakalla. Ensin maaliskuussa sai 2107 leiman, nyt pari viikkoa sitten 21053 ja tänään 21099. Ensin mainittu oli vähän vaikeampi, mutta seuraavat meni lähes kunniamaininnoin ja kaikki ensimmäisellä näytöllä.
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Avatar
ladoilla radalle
Viestit: 883
Liittynyt: 12.8.2005 20:20
Paikkakunta: Joutsa/Heinola

Viesti Kirjoittaja ladoilla radalle »

joopa joo tänäkin vuonna tarvi näyttää kahesti ladaa leimalle.. no ekalla kerralla virtalukko sano poks ja ei sammunu avaimesta ja jaruvalon sulake oli hapettunu ja ei palanu ja vilkun rele hitsi ja ohjaus oli liian jäykkä ja väljä.. ja koneen muutoskatsastamisesta puuttui pari oleellista lappua muummuassa katalysaattorin asennustodistus (ostokuitti oli) moottorin ostokuitti todistajien kera koneen asennustodistus allekirjoituksineen ja tarkempi selvitys koneen alkuperästä ja että kone on juuri se väitetty.. no tänään menin mapin kanssa konttorille johon olin koonnut kaikki todistukset.. oli jopa sama katsastusmies katsastamassa kuin ekalla kerralla ja katto jarrut ja vilkut ohjaukselle en tehnyt mitään eikä sitä edes tarkistanu ja lapuista oli mielissään ja kirjotti leiman vuodeksi eteenpäin.. tykästyi ladaan kun ajoi oikeen ylimääräsen lenkin..
Urakalla Porukalla Ja Laskuun! Se On Jämpti!
Avatar
Jokari
Viestit: 7715
Liittynyt: 10.3.2005 20:32
Paikkakunta: Kymenlaakso™

Re: Leima!

Viesti Kirjoittaja Jokari »

Lada 1700i -97 alias BII alias punainen katsastettu tänään menestyksekkäästi.

Itse en joutanut katsastamaan töiden vuoksi joten isäukko hoiti homman. Ensin motarille reiluilla kierroksilla ja katti kuumaksi, ja sieltä suoraan autowatti räikköselle päästöjä kattomaan. No, muuten ilmeisesti ok, mut HC oli 150 (sallittu 100). Jotenkin saivat kuitenkin otettua printin jossa HC oli 95 ja sehän kelpasi toki katsastuksessa.
Oli vaan nuorempi räikkönen ilmeisesti pyöritellyt OKTAANISÄÄDINTÄ parempien päästöjen toivossa tietämättä edes mikä ko. mötikkä on ja mihin se oikeasti vaikuttaa. No täytyy varmistaa potikan resistanssi yleismittarilla.

Katsastus oli pikainen, eikä mitään vikaa löytynyt (no ei tietenkään). Latan hienoa kuntoa kehuttiin toki molemmissa paikoissa 8)
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.

Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Avatar
markku
Viestit: 1098
Liittynyt: 31.3.2004 14:12
Paikkakunta: Neuvoton / Hamina

Re: Leima!

Viesti Kirjoittaja markku »

Onneksi olkoon moskwits meni läpi molemmista ovista ja nyt piiiiiitkä leima paperirissa .
Avatar
BA3
Viestit: 840
Liittynyt: 5.11.2004 20:39
Paikkakunta: Kotka
Viesti:

Re: Leima!

Viesti Kirjoittaja BA3 »

21033 sai tänään tuoreen leiman ja totuttuun tapaan, ilman huomautuksia.
Tällä hetkellä ei Lataa, ja hermo lepää...

* Latakerho Sons of Kymi
meedio74

Re: Leima!

Viesti Kirjoittaja meedio74 »

Eipäs ollut taaskaan mitään huomautettavaa katsastuksessa. Päästökokeessa kierrokset meni karvan verran yli 1000 kierr/min, mutta kun napsautin valot päälle niin laski nätisti 900 kierrokseen=)
Lada

Re: Leima!

Viesti Kirjoittaja Lada »

Leima jäi uupumaan, öljyä saaneen takajarrun takia. Päästöjä täytyy pienentää.
pakoputkessa vuoto.
Olisin muuten korjauttanut öljyvuodon, mutta tilipäivä on vasta 9.7
Löysin muuten delta- autosta, kaasuttimen korjaus- sarjan.
Ei muuta kuin, uusi yritys. :D
Avatar
Mosse-Aksu
Viestit: 1686
Liittynyt: 31.3.2004 13:24
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Leima!

Viesti Kirjoittaja Mosse-Aksu »

Lähdettiinpä aamupäivällä hakemaan leimaa. Mamma lähti mukaan, kun joutilaana oli. Menimme Kuusankosken A-katsastukseen, koska se on lähin ja kysäisin samalla, onko niillä nurkin näkynyt Ladan koristekapselia. Ei ollut näkynyt. Jätimme avaimet tiskille ja lähdimme käymään lähellä olevassa Maskun ja Robin Hoodin myymälöissä.

Takaisin tullessa oli katsastusmiehellä asiaa. Lada oli dynamometrillä antanut etupäähän hyväksyttävät lukemat, mutta taka-akselia tarkastettaessa oli auton jarrujärjestelmä tyhjentynyt edestä kuljettajan puolelta. Katsastusmies ei tiennyt tarkalleen, mistä nesteet tulivat ulos. Autonhan olisi saanut laittaa ajokieltoon, mutta katsastusmies halusi kuitenkin ensin neuvotella tilanteesta. Siinä aivan lähellä on Osaset liikkeen korjaamo. Sovimme, että jos he ottavat auton korjaukseen, voin ajaa sen parisataa metriä pelkällä käsijarrulla, tai sitten kuljettaa hinausautolla johonin muuhun korjauspaikkaan.

Osaset otti auton, mutta ei luvannut korjausta tälle päivälle. Nyt oli sitten ongelmana kotiin meneminen, kun Iitin kirkonkylään ei ole kesäaikana kuin kaksi linja-autovuoroa Kuusankoskelta. Niinpä soitin yhdelle sairaseläkkeellä olevalle työkaverilleni, joka asuu siitä vajaan kilometrin päässä. Tavoitinkin hänet ja hän oli kotona ja lupasi viedä meidät, mutta ei ollut heti valmis lähtemään. Lähdimme siis kävelemään hänen asunnolleen.

Juuri kun olimme päässeet ovesta sisään, minulle soitettiin Osaset-liikkeestä. He olivat vilkaisseet vauriota ja todenneet vuodon olevan jarruputkessa. He ottivatkin auton heti käsittelyyn ja sanoivat sen olevan puolen tunnin kuluttua valmis.

Olimme sitten vähän aikaa kylässä. Vaikka matka Osasiin ei pitkä ollutkaan, halusi ent. työkaverini viedä meidät autolla. Osasetistä ajoimme sitten Ladan taas konttorille ja leima tuli jarrulukemin etu 1,3/1,3 taka 1,1/1,2. Muut lukemat CO 0,45 sallittu 3,5, HC 263 sallittu 600 ja O2 1,63 sallittu 5,00. Hiilidioksiidin osuus joutokäynnin pakokaasuista on 13,75%.

Ja kaikkeen tähän meni aikaa kotimatkoineen vajaa neljä tuntia. Siitä kiitos katsastusmiehelle ja etenkin Osasetin palveluhaluiselle henkilökunnalle. Ja oli onni, että putki hajosi tuolla, eikä esimerkiksi liikennevaloissa. Ja nyt arvoisa raati, kannattaisiko minun uusia muutkin jarruputket. Auto täyttää ensi kuussa 19 vuotta.
Viimeksi muokannut Mosse-Aksu, 11.7.2007 18:07. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Mac mini, iMac, MacBook Pro, Time Capsule, AirPort Express, iPhone
Avatar
Jusu
Viestit: 2540
Liittynyt: 4.2.2004 19:49
Paikkakunta: Jämsä

Viesti Kirjoittaja Jusu »

Mosse-Aksu kirjoitti:Ja nyt arvoisa raati, kannattaisiko minun uusia muutkin jarruputket. Auto täyttää ensi kuussa 18 vuotta.
Ei jarruputkia välttämättä pelkän iän perusteella tarvitse vaihtaa, mutta niitä kannattaa välillä paineistaa vaikka auton ollessa paikallaan, jolloin niiden hajoamisesta ei aiheudu vaaratilanteita.
Eli istut autoon ja painat jarruja säälimättä niin että rummut rutisee ja levyt paukkuu. Jos eivät siihen poksahda niin eivät normaalijarrutuksissa sitten muuallakaan.
Sitten hieman pakollista jälkiviisastelua: Jos olisit nyt tehnyt edellämainitun kotipihassa ennen katsastukseen lähtöä, putki olisi poksahtanut siihen. Tämän jälkeen vian paikannus, putkenpätkän teettäminen, helppo korjaus itse sekä sitten leima kerrasta ilman uusintatarkastuksen ja korjaamokäynnin aiheuttamia lisäkustannuksia ja -vaivaa.
Avatar
Mosse-Aksu
Viestit: 1686
Liittynyt: 31.3.2004 13:24
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re:

Viesti Kirjoittaja Mosse-Aksu »

Jusu kirjoitti:
Mosse-Aksu kirjoitti:Ja nyt arvoisa raati, kannattaisiko minun uusia muutkin jarruputket. Auto täyttää ensi kuussa 18 vuotta.
Ei jarruputkia välttämättä pelkän iän perusteella tarvitse vaihtaa, mutta niitä kannattaa välillä paineistaa vaikka auton ollessa paikallaan, jolloin niiden hajoamisesta ei aiheudu vaaratilanteita.
Eli istut autoon ja painat jarruja säälimättä niin että rummut rutisee ja levyt paukkuu. Jos eivät siihen poksahda niin eivät normaalijarrutuksissa sitten muuallakaan.
Sitten hieman pakollista jälkiviisastelua: Jos olisit nyt tehnyt edellämainitun kotipihassa ennen katsastukseen lähtöä, putki olisi poksahtanut siihen. Tämän jälkeen vian paikannus, putkenpätkän teettäminen, helppo korjaus itse sekä sitten leima kerrasta ilman uusintatarkastuksen ja korjaamokäynnin aiheuttamia lisäkustannuksia ja -vaivaa.
Näinhän se on. Itselle vain ei ole koskaan aikaisemmin sattunut jarrujen pettämistä, niin se ei ole selkäytimessä. Muutenkaan ei kovin paljon ole tarvinnut jarrujen kanssa taistella vuosiin. Jarrupalojen kiinnitystapitkin pyrin pitämään voideltuina.

Toista oli aikanaan Mossen kanssa. Jarrut piti kyllä käydä ennen katsastusta joka kerta läpi sylinterien hiomisesta lähtien. Jarrujen puoltamisen toteamiseksi piti tehdä soralla lukkojarrutuksia, jolloin tietysti samalla tuli tehtyä (tietämättään) paineistaminen. Itse katsastushan tapahtui samalla tavalla myös käsijarrun osalta.
Mac mini, iMac, MacBook Pro, Time Capsule, AirPort Express, iPhone
Avatar
Jaakkima
Ylläpito
Viestit: 2698
Liittynyt: 24.9.2003 17:08
Paikkakunta: Kotka
Viesti:

Re: Leima!

Viesti Kirjoittaja Jaakkima »

Lempi sai tänään leiman huomatuksena vasen parkkivalo, joka toimi katsastusaseman pihassa ennen katsastusta ja heti katsastuksen jälkeen laittaessani parkit päälle todetakseni että ei pala, kun asiasta sanoi.

Sepe taasen vartoo edelleen leimaa, ei saanut päästölappua. Kierroksilla vielä meni, mutta tyhjäkäynnillä HC:t 150:n pintaa. En kuulemma ole ainut joka taistellut päästöjen kanssa.
Kalusto:
Lempi

КОПЕЙКА
Connecting People
P-Setä
Viestit: 130
Liittynyt: 27.5.2006 0:28
Paikkakunta: Lempäälä

Re: Leima!

Viesti Kirjoittaja P-Setä »

Vaarin Vankkaa joutuu käyttämään viä uudelleen näytillä, jarrupaineen säädin jumissa ja etujarrujen tehoissa liikaa eroa. T-liitin taka-akselinpäällä on kans murtunut kiinnikkeestään.. Äänetön töötti ja kerhotarra tuulilasissa saivat myös maininnan pöytäkirjaan. Etukäteen tein normi huollon eli öljyt, kärjet, putsarit ja laturinhihna uusiksi + murtuneen jarruletkun vaihto uuteen. pakokaasut oli ihan ok joten eiköhän se leima irtoa yhden tallipäivän askartelulla.
Avatar
raul
Viestit: 656
Liittynyt: 4.6.2006 21:20
Paikkakunta: Etelä

Re: Leima!

Viesti Kirjoittaja raul »

Kohta jännittää! 2103 alias Sipuli saa kohta leimatuomion, tietenkään ei pitäisi olla sanomisia mut eiköhän näitä ylläreitä aina löydy. Tarkkaanottaen 13:30 pöristelen katsastusasemalle, sitä ennen pitää ite mennä selkälääkärille... :(
☭ GAZ 24 Volga ☭ VAZ 2121 ☭ VAZ 2106 ☭ VAZ 2103 ☭ VAZ 21013 ☭ VAZ 21083 RU 21099 RU 21093 RU VAZ 21083 ☭ VAZ 21093 ☭ Moskvitsh 1500SL ☭ MTZ-501
ex VAZ 21063 VAZ 21051 VAZ 210993
Vastaa Viestiin