^^ Eipä kuulosta oikein todennäköiseltä tuokaan. Heikosta vedosta ei oo tietoakaan, vaan vetää ku pien eläin.
Putkisto on muuten vakio, mut takasillan ylityksen jatkeeksi on hitsailtu läpihönkivä pönttö. Ei ainakaan äänien perusteella kuulosta tukkoiselta
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.
Äääh nyt nolostuttaa kun ei muista oman auton nippeleitä oikein Niin siis kaasarin virkaa toimittaa Weber DMTR.
UAZin vanhassa moottorissa oli taas weber dgv. Hei muuten, se moottori olis myynnissä. Joku voisi ostaa pois ja laittaa Ladaan 2,445l alkais jos liikuttaa ladaa
Tänään rassasin Weberin kannen poies ja laittelin ykköskurkulle 145:sen suuttimen tilalle 140:sen.
Yllättävän paljon kuitenkin mokoma hyppäys tuntuu tuntuvan, ei ehkä vedä enää ihan niin puhtaasti ja kakkoskurkun avautuminen tuntuu hieman terävämpänä kuin ennen. No aivan sama kuitenkin.
Kattellaan nyt miltä rupeaa bensankulutus näyttämään. Jos ei muutu mihinkään, niin pitänee rassata isompi suutin takaisin, sen verran oudolta toi jostain syystä tuntuu. Tai sitten kuvittelen taas omiani
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.
Toissa kesänä ajaessa Jämsänkoskelle Idän Ihmeisiin Lada 1200L -87 alkuperäisellä tekniikalla ja 165R13 renkailla nopeusrajoituksia noudattaen ja hitaampia ohittaen päästiin alle 7 l/100 km kulutukseen. Tankilla ajettu vain matka-ajoa.
21044 1700i -97 Matka-ajoa Vaalimaalta Pietarin keskustaan ja takaisin matkanopeudella 110 km/h ja hitaampia ohittaen.Kulutus 7,5 l/100 km, kyydissä mennessä 3 hlöä ja yhden matkatavarat ja palatessa kaksi henkilöä. Samalla autolla sekalaisessa ajossa en ole yli 8,5 l/100 km kulutukseen päässyt ja minulla on raskas kaasujalka.
Ei nää hyvin huollettuna hirveitä vie. Vähemmän kuin yleinen luulo on.
Tässä topikissa on kyllä tullut useampiakin täysin uskomattomalta kuulostavia kulutuslukemia mopokoneisille Ladoille, mutta kai mun on pakko uskoa että ne sitten vievät niin vähän
Jos muistelen viime syksyn/alkutalven kulutuslukemia tolla 1700i:llä (joka on kaikinpuolin priimakunnossa), niin en sillä päässyt todellakaan esim. Jaakkiman mainitsemiin lukemiin, vaan sekalaisen ajon kulutus hipoi kymppiä silläkin vehkeellä. Maantiellä tietysti laski selvästi.
Kävin tankilla taas ja kulutukseksi tuli 10,25 l/100 km. Vasta seuraava tankillinen näyttää vaikuttaako toi ykköskurkun bensasuuttimen pienennys yhtään. Huomenna luvassa vähän pitempi maantiepyräys, niin saa heti jotain tolkkua.
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.
Paskat se suuttimen pienennys mitään vaikutti. Tänään tuli heitettyä pikku reissu Kaakkoisrallia kattomaan. Vähän moottoritietä, suurinosa maantietä 60-80 km/h ja jonkun verran hitaampaa sorapätkää.
Kahteen mieheen kulutus 9,24 l/100 km. Ja nyt on tarkka lukema, ajoin asemalla saman mittarin viereen samaan kohtaan kuin eilen ja tankkasin täyteen.
Suuttimen pienennyksestä seurasi vain tehottomuuden tunne sopivalla osakaasulla ajaessa sekä v-mäinen pieni nypytys pintakaasulla ajaessa.
Nyt minä ei jumarra enää Täytynee rassata alkuperäinen 145:nen suutin takaisin, sillä se toimi ihan hyvin.
Viimeksi muokannut Jokari, 26.5.2007 22:23. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.
Vielä lisää "todisteita" mopokoneiden kulutuksesta.
Ajelin 120 km kuvan mukaista nopeutta kolmostiellä Pirkanhovista Nurmijärvelle.
Polttoainetta kului 10,3 l = 8,5 l/100km