Takavedon bensankulutus
1700 kaasarituninki hörppäsi nyt viimeisen kolmen tankillisen aikana keskimäärin 9,3 litraa sataselle. Kaasutin on edelleen se ryssänveeperiviritys josta en tiedä mitä osia se pitää sisällään. Kanavien kohdistuksesta en tiedä, silloin kun ruuvasin 1500:n sarjat koneen kylkeen, en osannut noita tarkistaa, kun niistä ei niin paljoa tuolloin jutunjuurta ollut.
On kyllä muuten merkillisen alavääntöinen kokoonpano
kylänpyörityksessäkin on hyvä jurnutella liki tyhjäkäynnillä. Eikä tuommoisella arvoajoneuvolla toki kovasti kaahitellakaan
Maantiellä onkin nelivaihteisella sitten vastapainoksi vingutettava se 4000+ taulussa.
Muutenkin ajo on suhteellisen reipasta eli minun tähteni ei tartte muiden jarrutella. Siihenkin nähden aika pieni luku.
Yhden tankin perusteella laskin kerran reilun kympin kuluksen, mutta useamman tankillisen jälkeen keskiarvo on pienempi vaikka ajotapa ei ole juuri muuttunut.
Laskuissanikin pyöristän litrat ylöspäin ja matkat tasakymmeniin alaspäin ettei tulisi liian hyviä tuloksia.. 
On kyllä muuten merkillisen alavääntöinen kokoonpano


Muutenkin ajo on suhteellisen reipasta eli minun tähteni ei tartte muiden jarrutella. Siihenkin nähden aika pieni luku.
Yhden tankin perusteella laskin kerran reilun kympin kuluksen, mutta useamman tankillisen jälkeen keskiarvo on pienempi vaikka ajotapa ei ole juuri muuttunut.


ajelin tuossa omalla viaporilla noin 90km/h 100 alueella niin kulutus on pudonnut alle 10 ku ei tarvi huudattaa kierroksia yli 3000rpm:ässä.
mutta aina ku joku puskee kontiin kiinni pitää antaa kunnolla kenkää ja laaborghinini kulkee mittariin 160 ja vielä 140km/h:n vauhdissä näyttää 2004 vuosimallin avensiksen mittariin saman 140km/h
kyllä ne pemari pojat itkeskeli siellä ratin takana ku meikäläinen latalla polkee vieressä vielä 140 vauhdissa

mutta aina ku joku puskee kontiin kiinni pitää antaa kunnolla kenkää ja laaborghinini kulkee mittariin 160 ja vielä 140km/h:n vauhdissä näyttää 2004 vuosimallin avensiksen mittariin saman 140km/h




kyllä ne pemari pojat itkeskeli siellä ratin takana ku meikäläinen latalla polkee vieressä vielä 140 vauhdissa



laaborghin on paras
Tervehdykset toivottelen.
Luin läpi koko viestiketjun ja minun huomioni kiinnittyi kohtaan jossa oli kerrottu molempien kurkkujen suuttimien koot. Jos vielä oikein muistan, niin pienemmät suuttimet ovat ykköskurkussa ja suuremmat 2:ssa. Vuosia ja vuosikymmeniä taaksepäin, kun itsekin olin Ladojen kanssa enempi tekemisissä kuin vain kuljettajana, rotsattiin ilmasuuttimet ykköskurkussa pykälän/kaksi suuremmaksi ja kakkosessa pari/kolme pykälää. Tämä toimenpide laihensi seoksia ja pudotti kulutusta. Lienekköhän enää missään tänä ruiskukoneiden aikana mainittuja rotseja.
Luin läpi koko viestiketjun ja minun huomioni kiinnittyi kohtaan jossa oli kerrottu molempien kurkkujen suuttimien koot. Jos vielä oikein muistan, niin pienemmät suuttimet ovat ykköskurkussa ja suuremmat 2:ssa. Vuosia ja vuosikymmeniä taaksepäin, kun itsekin olin Ladojen kanssa enempi tekemisissä kuin vain kuljettajana, rotsattiin ilmasuuttimet ykköskurkussa pykälän/kaksi suuremmaksi ja kakkosessa pari/kolme pykälää. Tämä toimenpide laihensi seoksia ja pudotti kulutusta. Lienekköhän enää missään tänä ruiskukoneiden aikana mainittuja rotseja.
Meijän Ukki tietää vanhasta Ladasta melkein kaiken, kun sen velipoika on nähnyt jälet 

Tuli heitettyä mökkireissu, kilsoja tuli 155 ja bensaa meni 14,68 l, joista räknäämällä saa kulutukseksi noin 9,5 l/100 km. Virhemarginaali varmaan joku puolisen litraa suuntaan tai toiseen. 3 henkeä+kevyet matkakamat. Parikymmentä kilsaa hiljaista kaupunkiajoa ja loput maantiellä, pikkuteillä jne. turhia kiihdyttelyitä vältellen mahdollisimman tasaisesti ajaen. Keskinopeus jäi varmasti noin 80:n tuntumaan.
Ohan siinä pikkusen liikaa
Toissaedellinen tankillinen lähes pelkkää kaupunkivingutusta ja kulutus tosiaan 10,3, vaikka tuli reviteltyä reilusti. Weber ja kiinteä kulutus

Löysin vanhan tekstitiedoston johon olin kirjannut ylös 8 tankkia vanhalla Ozonilla ja kärjellisellä sytkällä. Keskikulutus 10,9 l/100 km. Suurimmat lukemat jopa 11,6 l/100 km
Eihän tolla litran-parin kulutuserolla ole oikein mitään käytännön vaikutusta mun ajomäärillä, rahallinen vaikutuskin on aika pieni. Toi nyt on lähinnä tollanen psykologinen asia...
Ohan siinä pikkusen liikaa

Toissaedellinen tankillinen lähes pelkkää kaupunkivingutusta ja kulutus tosiaan 10,3, vaikka tuli reviteltyä reilusti. Weber ja kiinteä kulutus


Löysin vanhan tekstitiedoston johon olin kirjannut ylös 8 tankkia vanhalla Ozonilla ja kärjellisellä sytkällä. Keskikulutus 10,9 l/100 km. Suurimmat lukemat jopa 11,6 l/100 km

Eihän tolla litran-parin kulutuserolla ole oikein mitään käytännön vaikutusta mun ajomäärillä, rahallinen vaikutuskin on aika pieni. Toi nyt on lähinnä tollanen psykologinen asia...
Ei oo bensaa viety, lukollinen korkki on ja kulutus on pysynyt tasaisena, mitänyt tietty talvesta hieman laskenut.köhmä kirjoitti:Jospa sulta on joku varastanut pensaa tankistaTämähän toki selviää pidempiaikaisella kulutuksen vertailulla
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Takavetoja en tunne mut yks mahdollisuus lisääntyneeseen polttoaineen kulutukseen voi kai olla pieni vuoto pa järjestelmässä. Tuollaista pientä vuotoa ei välttämättä lämpimillä ilmoilla huomaa muusta kuin bensan hajusta.
***************************************************************
EX- VAZ 21093 1,5i 51kW Cross over vm1995/2011, GM-ruisku, Euro-S sisustus, korotettu alusta.
EX- VAZ 21093 1,5i 51kW Cross over vm1995/2011, GM-ruisku, Euro-S sisustus, korotettu alusta.
mulla oli 1500 s kulutus kiipesi yht äkkiä 15l/100km matka ajossa
sillä oli kova jano siihen laitettiin kaasariin se bensa pinnan venttiili ei auttanut konela auto epäili kaasarin kurkun jäätymistä minusta ei sellaista ollut .laitoin uudet tulpat ja puolan ei auttanut kävi rikkaalla säädöt ei tuntuneet auttavan konellan asentajatkin ymmällä vuosi oli 1994
osti uudet tulpat Boschit siihen loppuivat onkelmat kulutus putosi takaisin 7,6/l ei ymmärrä näitä neuvostoliiton auton ajatuksia
sillä oli kova jano siihen laitettiin kaasariin se bensa pinnan venttiili ei auttanut konela auto epäili kaasarin kurkun jäätymistä minusta ei sellaista ollut .laitoin uudet tulpat ja puolan ei auttanut kävi rikkaalla säädöt ei tuntuneet auttavan konellan asentajatkin ymmällä vuosi oli 1994
osti uudet tulpat Boschit siihen loppuivat onkelmat kulutus putosi takaisin 7,6/l ei ymmärrä näitä neuvostoliiton auton ajatuksia
Auto jonka Jokari tuntee aika hyvin vie tällä hetkellä semmoista 7,8l/100km. Alhin kulutus minkä sain on ollut 7,6l/100km, ja luulen että pääsen tuohon ja ehkä alemmas. Koska äskettäin vaihdoin ilmanputsarin, ja vanha oli tosi likainen.
Kyseessä siis nappis missä 1,6l kone, kohdistetut kanavat, weber dgv kaasari, ja kärjetön sytkä.
Ilmanputsari kannattaa vaihtaa ja tarkistaa että ei ole tukossa. Myöskin sytytystulppien kärkiväli kannattaa tarkistaa ja säätää. Ne on melkein aina päin helvettiä. Ihmiset jostain syystä luulevat että niiden kärkiväli on oikein koska ne on siihen autoon sopivat. Sopivuus on vaan lämpöarvo, kärkiväli sitten on vaan jotain ja se pitää itse säätää
Kyseessä siis nappis missä 1,6l kone, kohdistetut kanavat, weber dgv kaasari, ja kärjetön sytkä.
Ilmanputsari kannattaa vaihtaa ja tarkistaa että ei ole tukossa. Myöskin sytytystulppien kärkiväli kannattaa tarkistaa ja säätää. Ne on melkein aina päin helvettiä. Ihmiset jostain syystä luulevat että niiden kärkiväli on oikein koska ne on siihen autoon sopivat. Sopivuus on vaan lämpöarvo, kärkiväli sitten on vaan jotain ja se pitää itse säätää

VAZ-21013
Сделано в СССР
Сделано в СССР
- Team perseauki racing
- Viestit: 1441
- Liittynyt: 7.11.2004 13:49
- Paikkakunta: jyväskylä
juu ei tuota weberiä pidä alkaa heti syyttämään, itsellä vei vakio nokalla ja venäläisellä nivan kaasarilla matkassakin 10-11 luokaa ja weberillä pääsi 9 litraan tosin koneessa oli hieman kireämpää nokkaa, peltisarja ja törkeän lyhyt perävälitys... ihmetytti hieman kun täälä alettiin puhumaan alle 7 litran kuluksesta matka ajossa, ei noilla toleransseilla....
ei riemulla rajaa kun bensa kasilla ajaa...
Oliko nappiksessa DGV? Mulle on jäänyt sellanen mielikuva että siinä olis Weber DGR. Saatan toki olla väärässäkinRevolver kirjoitti:Auto jonka Jokari tuntee aika hyvin vie tällä hetkellä semmoista 7,8l/100km. Alhin kulutus minkä sain on ollut 7,6l/100km, ja luulen että pääsen tuohon ja ehkä alemmas. Koska äskettäin vaihdoin ilmanputsarin, ja vanha oli tosi likainen.
Kyseessä siis nappis missä 1,6l kone, kohdistetut kanavat, weber dgv kaasari, ja kärjetön sytkä.
Ilmanputsari kannattaa vaihtaa ja tarkistaa että ei ole tukossa. Myöskin sytytystulppien kärkiväli kannattaa tarkistaa ja säätää. Ne on melkein aina päin helvettiä. Ihmiset jostain syystä luulevat että niiden kärkiväli on oikein koska ne on siihen autoon sopivat. Sopivuus on vaan lämpöarvo, kärkiväli sitten on vaan jotain ja se pitää itse säätää
Tulpat ja putsarit on kyllä kunnossa niinkuin aiemmin jo mainitsinkin. Tulppien kärkiväli on vakiot 0,7 mm, en niihin viitsinyt koskea. Kärjettömässä sytkässä riittää kyllä potkua.
Ilmanputsarin virkaa toimittaa upouusi vapaavirtaustyyppinen kromilaatikko. Mainitaan nyt että kulutus oli aivan sama todella tukkoisella Sierran putsarikotelolla (tai siis lähinnä ilmanpuhdistin oli todella tukkoinen). Ainoa mihin tukkoisuus vaikutti, oli pieniltä kierroksilta lähteminen. Hirveitä hyytymisiä siitä vaan seurasi, ei muuta.
Muuten olen kyllä äärettömän tyytyväinen DGV:hen, koneen luonne on muuttunut lussusta paskasta kunnon raaseriksi. Nyt sentään kaasupolkimen asennolla tuntuu olevan hienoista vaikutusta Ladan vauhtiinkin

- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Member of Kymenlaakson Kusipäät™