Takavedon bensankulutus

Takavetoiset Ladat: 2101-2107, myyty Suomessa vuosina 1971-1997
Jokari

Viesti Kirjoittaja Jokari »

^^ Hyviä pointteja. Kyllä kanavien kohdistelut on mielessä pyörinyt, mut ei ole vielä saanut aikaiseksi. Täytynee siihenkin puoleen perehtyä jossain vaiheessa.
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.

Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Jusu

Viesti Kirjoittaja Jusu »

1700 kaasarituninki hörppäsi nyt viimeisen kolmen tankillisen aikana keskimäärin 9,3 litraa sataselle. Kaasutin on edelleen se ryssänveeperiviritys josta en tiedä mitä osia se pitää sisällään. Kanavien kohdistuksesta en tiedä, silloin kun ruuvasin 1500:n sarjat koneen kylkeen, en osannut noita tarkistaa, kun niistä ei niin paljoa tuolloin jutunjuurta ollut.
On kyllä muuten merkillisen alavääntöinen kokoonpano :shock: kylänpyörityksessäkin on hyvä jurnutella liki tyhjäkäynnillä. Eikä tuommoisella arvoajoneuvolla toki kovasti kaahitellakaan :wink: Maantiellä onkin nelivaihteisella sitten vastapainoksi vingutettava se 4000+ taulussa.
Muutenkin ajo on suhteellisen reipasta eli minun tähteni ei tartte muiden jarrutella. Siihenkin nähden aika pieni luku.
Yhden tankin perusteella laskin kerran reilun kympin kuluksen, mutta useamman tankillisen jälkeen keskiarvo on pienempi vaikka ajotapa ei ole juuri muuttunut. :? Laskuissanikin pyöristän litrat ylöspäin ja matkat tasakymmeniin alaspäin ettei tulisi liian hyviä tuloksia.. :idea:
säätänä

Viesti Kirjoittaja säätänä »

ajelin tuossa omalla viaporilla noin 90km/h 100 alueella niin kulutus on pudonnut alle 10 ku ei tarvi huudattaa kierroksia yli 3000rpm:ässä.
mutta aina ku joku puskee kontiin kiinni pitää antaa kunnolla kenkää ja laaborghinini kulkee mittariin 160 ja vielä 140km/h:n vauhdissä näyttää 2004 vuosimallin avensiksen mittariin saman 140km/h :twisted: :twisted: :twisted: :twisted:
kyllä ne pemari pojat itkeskeli siellä ratin takana ku meikäläinen latalla polkee vieressä vielä 140 vauhdissa 8) 8) 8)
laaborghin on paras
Ukki

Viesti Kirjoittaja Ukki »

Tervehdykset toivottelen.
Luin läpi koko viestiketjun ja minun huomioni kiinnittyi kohtaan jossa oli kerrottu molempien kurkkujen suuttimien koot. Jos vielä oikein muistan, niin pienemmät suuttimet ovat ykköskurkussa ja suuremmat 2:ssa. Vuosia ja vuosikymmeniä taaksepäin, kun itsekin olin Ladojen kanssa enempi tekemisissä kuin vain kuljettajana, rotsattiin ilmasuuttimet ykköskurkussa pykälän/kaksi suuremmaksi ja kakkosessa pari/kolme pykälää. Tämä toimenpide laihensi seoksia ja pudotti kulutusta. Lienekköhän enää missään tänä ruiskukoneiden aikana mainittuja rotseja.
Meijän Ukki tietää vanhasta Ladasta melkein kaiken, kun sen velipoika on nähnyt jälet :-)
köhmä

Viesti Kirjoittaja köhmä »

Jospa sulta on joku varastanut pensaa tankista :?: Tämähän toki selviää pidempiaikaisella kulutuksen vertailulla :idea:
Voephan se olla niinnii tae suattaahan se olla olematakkii...
Mäntä

Viesti Kirjoittaja Mäntä »

Ei viitti uutta topikkia avata, niin kysympä tässä.
Minkä kokoiset suuttimet teillä on ollut tuossa ladan omassa kaasarissa 1.7 koneessa?
Lada 1200L -88
Lada 1300s -81 myyty
Lada 1200L -87 myyty
Jokari

Tuli heitettyä mökkireissu, kilsoja tuli 155 ja bensaa meni 14,68 l, joista räknäämällä saa kulutukseksi noin 9,5 l/100 km. Virhemarginaali varmaan joku puolisen litraa suuntaan tai toiseen. 3 henkeä+kevyet matkakamat. Parikymmentä kilsaa hiljaista kaupunkiajoa ja loput maantiellä, pikkuteillä jne. turhia kiihdyttelyitä vältellen mahdollisimman tasaisesti ajaen. Keskinopeus jäi varmasti noin 80:n tuntumaan.

Ohan siinä pikkusen liikaa :roll:

Toissaedellinen tankillinen lähes pelkkää kaupunkivingutusta ja kulutus tosiaan 10,3, vaikka tuli reviteltyä reilusti. Weber ja kiinteä kulutus :lol: :lol:

Löysin vanhan tekstitiedoston johon olin kirjannut ylös 8 tankkia vanhalla Ozonilla ja kärjellisellä sytkällä. Keskikulutus 10,9 l/100 km. Suurimmat lukemat jopa 11,6 l/100 km :D

Eihän tolla litran-parin kulutuserolla ole oikein mitään käytännön vaikutusta mun ajomäärillä, rahallinen vaikutuskin on aika pieni. Toi nyt on lähinnä tollanen psykologinen asia...
köhmä kirjoitti:Jospa sulta on joku varastanut pensaa tankista :?: Tämähän toki selviää pidempiaikaisella kulutuksen vertailulla :idea:
Ei oo bensaa viety, lukollinen korkki on ja kulutus on pysynyt tasaisena, mitänyt tietty talvesta hieman laskenut.
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.

Petteri-lada

Viesti Kirjoittaja Petteri-lada »

Noniin, pistetäääs taas kerran paremmaks, toi oma ja nykyään pois kilvistä oleva 2107 -91 vei 15l/100km ja ihan vakio koko palikka.
Tais olla vähän säädöt vituillaan?, noh tuli sillä kummiskin ajettua se 0,5 vuotta.

Nykyinen 2105 kostaja vie sen n.9l /100km, eli ihan ok meitsille 8)
Jouska

Viesti Kirjoittaja Jouska »

Takavetoja en tunne mut yks mahdollisuus lisääntyneeseen polttoaineen kulutukseen voi kai olla pieni vuoto pa järjestelmässä. Tuollaista pientä vuotoa ei välttämättä lämpimillä ilmoilla huomaa muusta kuin bensan hajusta.
EX- VAZ 21093 1,5i 51kW Cross over vm1995/2011, GM-ruisku, Euro-S sisustus, korotettu alusta.
olavi2101

Viesti Kirjoittaja olavi2101 »

mulla oli 1500 s kulutus kiipesi yht äkkiä 15l/100km matka ajossa
sillä oli kova jano siihen laitettiin kaasariin se bensa pinnan venttiili ei auttanut konela auto epäili kaasarin kurkun jäätymistä minusta ei sellaista ollut .laitoin uudet tulpat ja puolan ei auttanut kävi rikkaalla säädöt ei tuntuneet auttavan konellan asentajatkin ymmällä vuosi oli 1994
osti uudet tulpat Boschit siihen loppuivat onkelmat kulutus putosi takaisin 7,6/l ei ymmärrä näitä neuvostoliiton auton ajatuksia
rokrok

Viesti Kirjoittaja rokrok »

mulla tuo nappis vie rauhallisessa matka-ajossa noin 7 litraa, mittarinopeuden pysytellessä noin 110km/h eli oikeeta noin 100km/h.
Viimeksi vei 300km noin 20litraa.
Revolver

Viesti Kirjoittaja Revolver »

Auto jonka Jokari tuntee aika hyvin vie tällä hetkellä semmoista 7,8l/100km. Alhin kulutus minkä sain on ollut 7,6l/100km, ja luulen että pääsen tuohon ja ehkä alemmas. Koska äskettäin vaihdoin ilmanputsarin, ja vanha oli tosi likainen.
Kyseessä siis nappis missä 1,6l kone, kohdistetut kanavat, weber dgv kaasari, ja kärjetön sytkä.

Ilmanputsari kannattaa vaihtaa ja tarkistaa että ei ole tukossa. Myöskin sytytystulppien kärkiväli kannattaa tarkistaa ja säätää. Ne on melkein aina päin helvettiä. Ihmiset jostain syystä luulevat että niiden kärkiväli on oikein koska ne on siihen autoon sopivat. Sopivuus on vaan lämpöarvo, kärkiväli sitten on vaan jotain ja se pitää itse säätää :)
VAZ-21013

Сделано в СССР
Team perseauki racing

Viesti Kirjoittaja Team perseauki racing »

juu ei tuota weberiä pidä alkaa heti syyttämään, itsellä vei vakio nokalla ja venäläisellä nivan kaasarilla matkassakin 10-11 luokaa ja weberillä pääsi 9 litraan tosin koneessa oli hieman kireämpää nokkaa, peltisarja ja törkeän lyhyt perävälitys... ihmetytti hieman kun täälä alettiin puhumaan alle 7 litran kuluksesta matka ajossa, ei noilla toleransseilla....
ei riemulla rajaa kun bensa kasilla ajaa...
Jokari

Revolver kirjoitti:Auto jonka Jokari tuntee aika hyvin vie tällä hetkellä semmoista 7,8l/100km. Alhin kulutus minkä sain on ollut 7,6l/100km, ja luulen että pääsen tuohon ja ehkä alemmas. Koska äskettäin vaihdoin ilmanputsarin, ja vanha oli tosi likainen.
Kyseessä siis nappis missä 1,6l kone, kohdistetut kanavat, weber dgv kaasari, ja kärjetön sytkä.

Ilmanputsari kannattaa vaihtaa ja tarkistaa että ei ole tukossa. Myöskin sytytystulppien kärkiväli kannattaa tarkistaa ja säätää. Ne on melkein aina päin helvettiä. Ihmiset jostain syystä luulevat että niiden kärkiväli on oikein koska ne on siihen autoon sopivat. Sopivuus on vaan lämpöarvo, kärkiväli sitten on vaan jotain ja se pitää itse säätää :)
Oliko nappiksessa DGV? Mulle on jäänyt sellanen mielikuva että siinä olis Weber DGR. Saatan toki olla väärässäkin

Tulpat ja putsarit on kyllä kunnossa niinkuin aiemmin jo mainitsinkin. Tulppien kärkiväli on vakiot 0,7 mm, en niihin viitsinyt koskea. Kärjettömässä sytkässä riittää kyllä potkua.
Ilmanputsarin virkaa toimittaa upouusi vapaavirtaustyyppinen kromilaatikko. Mainitaan nyt että kulutus oli aivan sama todella tukkoisella Sierran putsarikotelolla (tai siis lähinnä ilmanpuhdistin oli todella tukkoinen). Ainoa mihin tukkoisuus vaikutti, oli pieniltä kierroksilta lähteminen. Hirveitä hyytymisiä siitä vaan seurasi, ei muuta.

Muuten olen kyllä äärettömän tyytyväinen DGV:hen, koneen luonne on muuttunut lussusta paskasta kunnon raaseriksi. Nyt sentään kaasupolkimen asennolla tuntuu olevan hienoista vaikutusta Ladan vauhtiinkin :twisted:

Jaska HKI

Viesti Kirjoittaja Jaska HKI »

Tukkoinen pakoputki nostaa helposti kulutusta 50%.Heikko veto,kaasun painaminen yli puolenvälin ei juuri lisää nopeutta...tukehtuu.
Vastaa Viestiin