Turbo koneen rakennus ohjeet/vinkit

Kaikenlaista asiaa Ladan virittämisestä ulkoisesti ja sisäisesti.
Avatar
BA3
Viestit: 840
Liittynyt: 5.11.2004 20:39
Paikkakunta: Kotka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja BA3 »

Perkules tossa on Kyrpää :shock:
Tällä hetkellä ei Lataa, ja hermo lepää...

* Latakerho Sons of Kymi
Avatar
iigorr
Viestit: 553
Liittynyt: 23.8.2004 19:33
Paikkakunta: karjalohja

Viesti Kirjoittaja iigorr »

'aatee' kirjoitti:tohon lukkoperä viel !
joo kyttäys on päällä. Ladan oman vois ostaa paril kolmel sadal. mutta hiacen akseli on nyt varmaankin tulossa..
Ex:niva:-89
2101:-75,77,87,89
2104:-88,97
2105:-82x2,88,91x2,93,
2107:-86,87,89,94x3,95,96
2102 -85 1700+remmi,http://www.youtube.com/watch?v=ENUIMdz21y0
nykyiset:konela turbo
RussianRacing

Viesti Kirjoittaja RussianRacing »

iigorilla on oikein tollanen nopeuden kasvaessa ylös nouseva takaspoileri :D

Hyvinhän tuo näkyy potkivan...
Avatar
iigorr
Viestit: 553
Liittynyt: 23.8.2004 19:33
Paikkakunta: karjalohja

Viesti Kirjoittaja iigorr »

nyt pitäs heittää pakokaasu ahdin kiinni ja sitten konttorille :twisted:
Ex:niva:-89
2101:-75,77,87,89
2104:-88,97
2105:-82x2,88,91x2,93,
2107:-86,87,89,94x3,95,96
2102 -85 1700+remmi,http://www.youtube.com/watch?v=ENUIMdz21y0
nykyiset:konela turbo
Avatar
köhmä
Viestit: 998
Liittynyt: 11.5.2006 22:12
Paikkakunta: Sisä-Suomi

Viesti Kirjoittaja köhmä »

Saako tuota Ladaa kilpiin ihan virallisesti tuolla Eatonilla vai pitääkö katsastus tehdä pakokaasu ahtimella?

Seuraavaksi sitten vain jotain TSI-kopiota värkkäämään vai?
Voephan se olla niinnii tae suattaahan se olla olematakkii...
Avatar
iigorr
Viestit: 553
Liittynyt: 23.8.2004 19:33
Paikkakunta: karjalohja

Viesti Kirjoittaja iigorr »

köhmä kirjoitti:Saako tuota Ladaa kilpiin ihan virallisesti tuolla Eatonilla vai pitääkö katsastus tehdä pakokaasu ahtimella?

Seuraavaksi sitten vain jotain TSI-kopiota värkkäämään vai?
se on toyotan ahdin. eihän se ole nykyään kun dynolappu ja ja sitten konttorille. ei mitään kopioita :D pakokaasu ahdin laitetaan ilman sisuskaluja sen takia että saa merkinnän otteeseen. sitten voi alkaa ajan kanssa rakentamaan.. :twisted:
Ex:niva:-89
2101:-75,77,87,89
2104:-88,97
2105:-82x2,88,91x2,93,
2107:-86,87,89,94x3,95,96
2102 -85 1700+remmi,http://www.youtube.com/watch?v=ENUIMdz21y0
nykyiset:konela turbo
Avatar
iigorr
Viestit: 553
Liittynyt: 23.8.2004 19:33
Paikkakunta: karjalohja

Viesti Kirjoittaja iigorr »

Ex:niva:-89
2101:-75,77,87,89
2104:-88,97
2105:-82x2,88,91x2,93,
2107:-86,87,89,94x3,95,96
2102 -85 1700+remmi,http://www.youtube.com/watch?v=ENUIMdz21y0
nykyiset:konela turbo
Avatar
köhmä
Viestit: 998
Liittynyt: 11.5.2006 22:12
Paikkakunta: Sisä-Suomi

Viesti Kirjoittaja köhmä »

Juu, tuo on jo mielestäni kunnioitettava projekti, kun vielä toteutuskin onnistuisi. Tarpeeksi erikoinen ja haasteellinen paketti, johon kuluu aikaa varmasti myös suunnitteluun. Eikös tuo remmiahdin tulisi saada pois käytöstä kovemmilla kierroksilla? Muutenhan ahtopaineet kasvavat taivaisiin! Ei taida olla mitään elektroonisia säätöjä tuossa?
Voephan se olla niinnii tae suattaahan se olla olematakkii...
Avatar
iigorr
Viestit: 553
Liittynyt: 23.8.2004 19:33
Paikkakunta: karjalohja

Viesti Kirjoittaja iigorr »

köhmä kirjoitti:Juu, tuo on jo mielestäni kunnioitettava projekti, kun vielä toteutuskin onnistuisi. Tarpeeksi erikoinen ja haasteellinen paketti, johon kuluu aikaa varmasti myös suunnitteluun. Eikös tuo remmiahdin tulisi saada pois käytöstä kovemmilla kierroksilla? Muutenhan ahtopaineet kasvavat taivaisiin! Ei taida olla mitään elektroonisia säätöjä tuossa?
ei pidä suunnitella niin ei tule suunnittelu virheitä! juu se on magneetti kytkimellä eli saa pois käytöstä.
Ex:niva:-89
2101:-75,77,87,89
2104:-88,97
2105:-82x2,88,91x2,93,
2107:-86,87,89,94x3,95,96
2102 -85 1700+remmi,http://www.youtube.com/watch?v=ENUIMdz21y0
nykyiset:konela turbo
Avatar
köhmä
Viestit: 998
Liittynyt: 11.5.2006 22:12
Paikkakunta: Sisä-Suomi

Viesti Kirjoittaja köhmä »

No niin. Itse kun en ole rakenteesta enkä toimintaperiaatteestakaan oikein hyvin perillä niin joutuu vähän kyselemään. Eli se remmari toimii vähän niinkun ilmastointilaite kytkennältään. Sittenhän siitä pitäs tulla ihan toimiva paketti. Joo ja tekijät sekä suunnittelijat on sitten erikseen :) Mistä Toyotasta tuo ahdin muuten on?
Voephan se olla niinnii tae suattaahan se olla olematakkii...
Avatar
iigorr
Viestit: 553
Liittynyt: 23.8.2004 19:33
Paikkakunta: karjalohja

Viesti Kirjoittaja iigorr »

köhmä kirjoitti:No niin. Itse kun en ole rakenteesta enkä toimintaperiaatteestakaan oikein hyvin perillä niin joutuu vähän kyselemään. Eli se remmari toimii vähän niinkun ilmastointilaite kytkennältään. Sittenhän siitä pitäs tulla ihan toimiva paketti. Joo ja tekijät sekä suunnittelijat on sitten erikseen :) Mistä Toyotasta tuo ahdin muuten on?
luulisin sen olevan mr2:sesta mutta voi olla myös jostain lexuksesta..
Ex:niva:-89
2101:-75,77,87,89
2104:-88,97
2105:-82x2,88,91x2,93,
2107:-86,87,89,94x3,95,96
2102 -85 1700+remmi,http://www.youtube.com/watch?v=ENUIMdz21y0
nykyiset:konela turbo
Avatar
IlkkaHe
Viestit: 739
Liittynyt: 1.7.2004 22:44
Paikkakunta: Oulu/Muhos

Viesti Kirjoittaja IlkkaHe »

Ihan kivan näkönen konehuone tuossakin. Hatun noston paikka kun ladaan väännetty 2kpl ahtimia pellinalle :D
Avatar
micco
Viestit: 328
Liittynyt: 26.9.2003 22:28
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja micco »

iigorr kirjoitti:
ei pidä suunnitella niin ei tule suunnittelu virheitä! juu se on magneetti kytkimellä eli saa pois käytöstä.
Alkuperäisessä kokoonpanossa sen magneettikytkimen tehtävä taitaa olla kytkeä ahdin pois pelistä tyhjäkäynnillä. Mahtaako se kytkin kestää päälle/pois räpsimistä korkeilla kierroksilla? Mielestäni se kyllä muutenkin turhaa hommaa kytkeä sitä pois pelistä välillä. Ehkä sillä muutaman heposen säästää kun ahdin ei pyöri "vapaana" mutta käytännön merkitystä ei taida olla.
Avatar
iigorr
Viestit: 553
Liittynyt: 23.8.2004 19:33
Paikkakunta: karjalohja

Viesti Kirjoittaja iigorr »

micco kirjoitti:
iigorr kirjoitti:
ei pidä suunnitella niin ei tule suunnittelu virheitä! juu se on magneetti kytkimellä eli saa pois käytöstä.
Alkuperäisessä kokoonpanossa sen magneettikytkimen tehtävä taitaa olla kytkeä ahdin pois pelistä tyhjäkäynnillä. Mahtaako se kytkin kestää päälle/pois räpsimistä korkeilla kierroksilla? Mielestäni se kyllä muutenkin turhaa hommaa kytkeä sitä pois pelistä välillä. Ehkä sillä muutaman heposen säästää kun ahdin ei pyöri "vapaana" mutta käytännön merkitystä ei taida olla.
Se on saanu ohjauksen ruisku boxilta.. jotenki kaasupolkimeen myös kun lyö lutun pohjaan niin ahdin hyppää väkisin mukaan vielä max 4000 kierroksella.. en ole kauheasti perehtynyt toyotassa se toimintaan.

tuota en tajunnut että missä säästää muutaman hepan kun ei pyöri vapaana?
Ex:niva:-89
2101:-75,77,87,89
2104:-88,97
2105:-82x2,88,91x2,93,
2107:-86,87,89,94x3,95,96
2102 -85 1700+remmi,http://www.youtube.com/watch?v=ENUIMdz21y0
nykyiset:konela turbo
Avatar
pappa- igor
Viestit: 1099
Liittynyt: 12.4.2005 18:51
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja pappa- igor »

iigorr kirjoitti:
micco kirjoitti: Ehkä sillä muutaman heposen säästää kun ahdin ei pyöri "vapaana" mutta käytännön merkitystä ei taida olla.
tuota en tajunnut että missä säästää muutaman hepan kun ei pyöri vapaana?
kyllähän se siellä jarruttaa jos se ei ahda :wink: olishan se tehon säästöö jos vaikka laturin sais kiihdytyksissä pois pelistä :roll:
Lada 1200L ***** TURBO IC -89
Vastaa Viestiin