Turbo koneen rakennus ohjeet/vinkit
kannattais varmaan laittaa se cooleri myös..
Ex:niva:-89
2101:-75,77,87,89
2104:-88,97
2105:-82x2,88,91x2,93,
2107:-86,87,89,94x3,95,96
2102 -85 1700+remmi,http://www.youtube.com/watch?v=ENUIMdz21y0
nykyiset:konela turbo
2101:-75,77,87,89
2104:-88,97
2105:-82x2,88,91x2,93,
2107:-86,87,89,94x3,95,96
2102 -85 1700+remmi,http://www.youtube.com/watch?v=ENUIMdz21y0
nykyiset:konela turbo
- lada 1300s
- Viestit: 323
- Liittynyt: 13.5.2004 7:56
- Paikkakunta: Siilinjärvi
Olis semmonen ongelma että voiko Venäläistä Weberiä (en muista niitä numerosarjoja enkä tiedä mistä Ladan koneesta mutta mekaanisilla kurkuilla kuiteski) toimimaan ahdettuna?
Vaihdoin 1kurkulle 175 ja kakkoskurkulle 200 suuttimet ja sähkönen pensapumppu on muttei paineensäädintä vielä. Pienilläkin ahdoilla ja pienellä kaasulla ajaessa katkee meno ja seosmittari näyttää punasta.
Kaasutin kestää kyllä paineen muuten hyvin ei vuoda mistään pihalle.
Vaihdoin 1kurkulle 175 ja kakkoskurkulle 200 suuttimet ja sähkönen pensapumppu on muttei paineensäädintä vielä. Pienilläkin ahdoilla ja pienellä kaasulla ajaessa katkee meno ja seosmittari näyttää punasta.
Kaasutin kestää kyllä paineen muuten hyvin ei vuoda mistään pihalle.
http://www.ladakerho.fi/ladaboard/viewt ... us&start=0
http://turbodiesel.no-ip.com/jotain/tur ... rakaasari/
Tarkoitatko venäjän weberillä ladan omaa kaasaria, vai vanhoissa Ladoissa olevia kaasareita
Edit: Säätimen pitäisi olla ahtojen mukaan säätyvä
http://turbodiesel.no-ip.com/jotain/tur ... rakaasari/
Tarkoitatko venäjän weberillä ladan omaa kaasaria, vai vanhoissa Ladoissa olevia kaasareita

Edit: Säätimen pitäisi olla ahtojen mukaan säätyvä

Lada 1200L -88
Lada 1300s -81 myyty
Lada 1200L -87 myyty
Lada 1300s -81 myyty
Lada 1200L -87 myyty
Mikähän mahtaa olla syynä, tai mikä auttas semmoseen vikaan, ku mun turboladassa kannentiiviste pullahtaa aina nelospytyn kohdalta vesitilaan. Kone on vakio 1300 hihnakone. Ahtopainetta on ollu joku 0,8 kiloo. Mahtaakohan tähän saada jostain valmiina kestävämpiä kansipahveja, ku ei huvittais ruveta ahtoja pudottamaan.
- lada 1300s
- Viestit: 323
- Liittynyt: 13.5.2004 7:56
- Paikkakunta: Siilinjärvi
Ladan vakiokaasari missä aukee molemmat kurkut mekaanisesti mikähä malli se ois oli 1200 koneessa kiinni joskus.
Olis tallissa sitten jotain Samaran kaasareita. Sitten olis yks escortista lähtösin oleva Weber missä oli neulaventtiilin kärki kumia ja muutenkin se kävis melkein suoraan paitsi toinen kurkku toimii alipaineella. Sitä yritän saada nyt muuteltua mekaaniseks aukeevaks.
Semmonen ahtojen mukaan toimiva p-paineen säädin on jo tilattu ja paluu putkikin vedetty tankkiin. Onko se sitten niin tärkeä ettei ilman toimi mitenkään? Olisiko syy siinä?
Olis tallissa sitten jotain Samaran kaasareita. Sitten olis yks escortista lähtösin oleva Weber missä oli neulaventtiilin kärki kumia ja muutenkin se kävis melkein suoraan paitsi toinen kurkku toimii alipaineella. Sitä yritän saada nyt muuteltua mekaaniseks aukeevaks.
Semmonen ahtojen mukaan toimiva p-paineen säädin on jo tilattu ja paluu putkikin vedetty tankkiin. Onko se sitten niin tärkeä ettei ilman toimi mitenkään? Olisiko syy siinä?

- pappa- igor
- Viestit: 1099
- Liittynyt: 12.4.2005 18:51
- Paikkakunta: Tampere
Kyllä ahdettu kaasari moottori tarvii oikein toimiakseen ahtopaineen mukaan säätyvän bensanpaineen säätimen, muuten koneen alkaessa ahtaa menee toooosi laihallelada 1300s kirjoitti:Ladan vakiokaasari missä aukee molemmat kurkut mekaanisesti mikähä malli se ois oli 1200 koneessa kiinni joskus.
Olis tallissa sitten jotain Samaran kaasareita. Sitten olis yks escortista lähtösin oleva Weber missä oli neulaventtiilin kärki kumia ja muutenkin se kävis melkein suoraan paitsi toinen kurkku toimii alipaineella. Sitä yritän saada nyt muuteltua mekaaniseks aukeevaks.
Semmonen ahtojen mukaan toimiva p-paineen säädin on jo tilattu ja paluu putkikin vedetty tankkiin. Onko se sitten niin tärkeä ettei ilman toimi mitenkään? Olisiko syy siinä?

Lada 1200L ***** TURBO IC -89
- pappa- igor
- Viestit: 1099
- Liittynyt: 12.4.2005 18:51
- Paikkakunta: Tampere
Liekki/tukirenkaat lohkoon tai kanteen... alkaa kestäänHexte kirjoitti:Mikähän mahtaa olla syynä, tai mikä auttas semmoseen vikaan, ku mun turboladassa kannentiiviste pullahtaa aina nelospytyn kohdalta vesitilaan. Kone on vakio 1300 hihnakone. Ahtopainetta on ollu joku 0,8 kiloo. Mahtaakohan tähän saada jostain valmiina kestävämpiä kansipahveja, ku ei huvittais ruveta ahtoja pudottamaan.

Lada 1200L ***** TURBO IC -89
1.7 konentiiviste on himan parempi, se pitäisi sopia remmikoneeseenkin kun leikkaa ketjukotelon osuuden pois. Kyllä vakionkin pitäisi kestää jos ei nakutusta esiinny, eli seokset ja sytkä kuntoon. Mutta jos vielä noiden jälkeenkin ongelmia on niin kannen vahvistus hitsaus auttaa. Se varsinainen syy miksi tiivistepääsee luistamaan sinne vesitilaan on se että kansi antaa periksi ja tiiviste ei puristu riittävästi ja kitka ei riitä.
Vapari ei ole vaihtoehto.
voimaa
voimaa
Onkos siinä 1700 koneessa sama sylinterin halkasija kun 1300 koneessa? Mikähän taika siinä mahtaa olla kun tuossa koneessa nelospytyn kohdalla olevat vesikanavien reiät on kannentiivisteessä paljon suuremmat kun muiden sylintereiden kohdalla? Kuitenkin kannessa ja lohkossa kanavat on yhtä isot joka kohdassa. Tiivisteessä ne reiät vaan on muitten pyttyjen kohdalla huomattavasti pienemmät..
Liekkirenkaita en meinnannut ruveta laittamaan. Kuinkas kupari tiiviste? Vaatiiko millasia liimoja että sillä saa pitämään?
Liekkirenkaita en meinnannut ruveta laittamaan. Kuinkas kupari tiiviste? Vaatiiko millasia liimoja että sillä saa pitämään?
Mutuva: Paffin etupäässä on pienemmät vesireiät sen tähden että saadaan riittävä jäähdytysnesteen kierto myös moottorin takapäähän, koska jäähdytysnesteen tulo ja lähtö ovat molemmat koneen etupäässä.Hexte kirjoitti:Mikähän taika siinä mahtaa olla kun tuossa koneessa nelospytyn kohdalla olevat vesikanavien reiät on kannentiivisteessä paljon suuremmat kun muiden sylintereiden kohdalla? Kuitenkin kannessa ja lohkossa kanavat on yhtä isot joka kohdassa. Tiivisteessä ne reiät vaan on muitten pyttyjen kohdalla huomattavasti pienemmät..