Turbo koneen rakennus ohjeet/vinkit

Kaikenlaista asiaa Ladan virittämisestä ulkoisesti ja sisäisesti.
Avatar
iigorr
Viestit: 553
Liittynyt: 23.8.2004 19:33
Paikkakunta: karjalohja

Viesti Kirjoittaja iigorr »

kannattais varmaan laittaa se cooleri myös..
Ex:niva:-89
2101:-75,77,87,89
2104:-88,97
2105:-82x2,88,91x2,93,
2107:-86,87,89,94x3,95,96
2102 -85 1700+remmi,http://www.youtube.com/watch?v=ENUIMdz21y0
nykyiset:konela turbo
Avatar
Stefa
Viestit: 2125
Liittynyt: 28.9.2003 18:32
Paikkakunta: Mäntyharju

Viesti Kirjoittaja Stefa »

Seokset kuntoon ja ennakkoa riittävästi. Sitten kun nuo on sopivasti, niin nokan ajoituksilla voi pelailla. Eihän pakopaineet ole korkeat? Ja tosiaan se cooleri. Ite sain kyllä vaparistakin valusarjan komeasti punoittamaan silloin kun moinen vielä oli :lol:
Vauhdin tae - alamäki
mower

Viesti Kirjoittaja mower »

juu sytkäöä säätelemällä saatiin pelaan. cooleri on kyllä tulossa. :twisted:
Avatar
lada 1300s
Viestit: 323
Liittynyt: 13.5.2004 7:56
Paikkakunta: Siilinjärvi

Viesti Kirjoittaja lada 1300s »

Olis semmonen ongelma että voiko Venäläistä Weberiä (en muista niitä numerosarjoja enkä tiedä mistä Ladan koneesta mutta mekaanisilla kurkuilla kuiteski) toimimaan ahdettuna?

Vaihdoin 1kurkulle 175 ja kakkoskurkulle 200 suuttimet ja sähkönen pensapumppu on muttei paineensäädintä vielä. Pienilläkin ahdoilla ja pienellä kaasulla ajaessa katkee meno ja seosmittari näyttää punasta.

Kaasutin kestää kyllä paineen muuten hyvin ei vuoda mistään pihalle.
Avatar
START
Lada kerhon jäsen
Viestit: 2542
Liittynyt: 20.7.2006 12:54
Paikkakunta: JÄMSÄ kehityksen keskipiste

Viesti Kirjoittaja START »

se pensan paineen säädin auttaa aika oleellisesti :wink:
21013 1500 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
Avatar
Mäntä
Viestit: 292
Liittynyt: 6.1.2006 11:43
Paikkakunta: Pohjois-Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja Mäntä »

http://www.ladakerho.fi/ladaboard/viewt ... us&start=0

http://turbodiesel.no-ip.com/jotain/tur ... rakaasari/


Tarkoitatko venäjän weberillä ladan omaa kaasaria, vai vanhoissa Ladoissa olevia kaasareita :?

Edit: Säätimen pitäisi olla ahtojen mukaan säätyvä :!:
Lada 1200L -88
Lada 1300s -81 myyty
Lada 1200L -87 myyty
Hexte

Viesti Kirjoittaja Hexte »

Mikähän mahtaa olla syynä, tai mikä auttas semmoseen vikaan, ku mun turboladassa kannentiiviste pullahtaa aina nelospytyn kohdalta vesitilaan. Kone on vakio 1300 hihnakone. Ahtopainetta on ollu joku 0,8 kiloo. Mahtaakohan tähän saada jostain valmiina kestävämpiä kansipahveja, ku ei huvittais ruveta ahtoja pudottamaan.
Avatar
lada 1300s
Viestit: 323
Liittynyt: 13.5.2004 7:56
Paikkakunta: Siilinjärvi

Viesti Kirjoittaja lada 1300s »

Ladan vakiokaasari missä aukee molemmat kurkut mekaanisesti mikähä malli se ois oli 1200 koneessa kiinni joskus.

Olis tallissa sitten jotain Samaran kaasareita. Sitten olis yks escortista lähtösin oleva Weber missä oli neulaventtiilin kärki kumia ja muutenkin se kävis melkein suoraan paitsi toinen kurkku toimii alipaineella. Sitä yritän saada nyt muuteltua mekaaniseks aukeevaks.

Semmonen ahtojen mukaan toimiva p-paineen säädin on jo tilattu ja paluu putkikin vedetty tankkiin. Onko se sitten niin tärkeä ettei ilman toimi mitenkään? Olisiko syy siinä? :?
Avatar
pappa- igor
Viestit: 1099
Liittynyt: 12.4.2005 18:51
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja pappa- igor »

lada 1300s kirjoitti:Ladan vakiokaasari missä aukee molemmat kurkut mekaanisesti mikähä malli se ois oli 1200 koneessa kiinni joskus.

Olis tallissa sitten jotain Samaran kaasareita. Sitten olis yks escortista lähtösin oleva Weber missä oli neulaventtiilin kärki kumia ja muutenkin se kävis melkein suoraan paitsi toinen kurkku toimii alipaineella. Sitä yritän saada nyt muuteltua mekaaniseks aukeevaks.

Semmonen ahtojen mukaan toimiva p-paineen säädin on jo tilattu ja paluu putkikin vedetty tankkiin. Onko se sitten niin tärkeä ettei ilman toimi mitenkään? Olisiko syy siinä? :?
Kyllä ahdettu kaasari moottori tarvii oikein toimiakseen ahtopaineen mukaan säätyvän bensanpaineen säätimen, muuten koneen alkaessa ahtaa menee toooosi laihalle :?
Lada 1200L ***** TURBO IC -89
Avatar
pappa- igor
Viestit: 1099
Liittynyt: 12.4.2005 18:51
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja pappa- igor »

Hexte kirjoitti:Mikähän mahtaa olla syynä, tai mikä auttas semmoseen vikaan, ku mun turboladassa kannentiiviste pullahtaa aina nelospytyn kohdalta vesitilaan. Kone on vakio 1300 hihnakone. Ahtopainetta on ollu joku 0,8 kiloo. Mahtaakohan tähän saada jostain valmiina kestävämpiä kansipahveja, ku ei huvittais ruveta ahtoja pudottamaan.
Liekki/tukirenkaat lohkoon tai kanteen... alkaa kestään :roll:
Lada 1200L ***** TURBO IC -89
Avatar
Turbiini
Viestit: 866
Liittynyt: 25.9.2003 20:58
Paikkakunta: Alavus

Viesti Kirjoittaja Turbiini »

1.7 konentiiviste on himan parempi, se pitäisi sopia remmikoneeseenkin kun leikkaa ketjukotelon osuuden pois. Kyllä vakionkin pitäisi kestää jos ei nakutusta esiinny, eli seokset ja sytkä kuntoon. Mutta jos vielä noiden jälkeenkin ongelmia on niin kannen vahvistus hitsaus auttaa. Se varsinainen syy miksi tiivistepääsee luistamaan sinne vesitilaan on se että kansi antaa periksi ja tiiviste ei puristu riittävästi ja kitka ei riitä.
Vapari ei ole vaihtoehto.
voimaa
Hexte

Viesti Kirjoittaja Hexte »

Onkos siinä 1700 koneessa sama sylinterin halkasija kun 1300 koneessa? Mikähän taika siinä mahtaa olla kun tuossa koneessa nelospytyn kohdalla olevat vesikanavien reiät on kannentiivisteessä paljon suuremmat kun muiden sylintereiden kohdalla? Kuitenkin kannessa ja lohkossa kanavat on yhtä isot joka kohdassa. Tiivisteessä ne reiät vaan on muitten pyttyjen kohdalla huomattavasti pienemmät..

Liekkirenkaita en meinnannut ruveta laittamaan. Kuinkas kupari tiiviste? Vaatiiko millasia liimoja että sillä saa pitämään?
Avatar
Jusu
Viestit: 2540
Liittynyt: 4.2.2004 19:49
Paikkakunta: Jämsä

Viesti Kirjoittaja Jusu »

Hexte kirjoitti:Mikähän taika siinä mahtaa olla kun tuossa koneessa nelospytyn kohdalla olevat vesikanavien reiät on kannentiivisteessä paljon suuremmat kun muiden sylintereiden kohdalla? Kuitenkin kannessa ja lohkossa kanavat on yhtä isot joka kohdassa. Tiivisteessä ne reiät vaan on muitten pyttyjen kohdalla huomattavasti pienemmät..
Mutuva: Paffin etupäässä on pienemmät vesireiät sen tähden että saadaan riittävä jäähdytysnesteen kierto myös moottorin takapäähän, koska jäähdytysnesteen tulo ja lähtö ovat molemmat koneen etupäässä.
Hexte

Viesti Kirjoittaja Hexte »

Mistä muuten olette ostaneet kannentiivisteitä näihin 1300 koneisiin, kun varaosaliikkeet aina koivusen luetteloo selatessaan tuleevat siihen tulokseen että ei saa erikseen, vaan tulee aina yläpään tiivistesarjan mukana?
Avatar
miksu
Viestit: 221
Liittynyt: 16.8.2004 16:24
Paikkakunta: Imatra

Viesti Kirjoittaja miksu »

Minulla on muutama 1700 kannentiiviste! 45€/kpl
Vastaa Viestiin