1700i sammuu

Eikö pitkät pala? Puoltaako jarrut? Tällä osiolla voit esittää teknisiä kysymyksiä Ladoista.
1700iivari

1700i sammuu

Viesti Kirjoittaja 1700iivari »

Otsikon mukaista ongelmaa ilmenee, kun ajaa suuremmilla nopeuksilla jonkun aikaa. Ongelma poistuu hetkeksi, kun antaa auton jäähtyä 5-10min.

Sammuminen ei myöskään tapahdu kerrasta, vaan auto alkaa nykimään ensin eikä käy tyhjäkäyntiä. Jos pitää kaasulla moottoria käynnissä niin hetken päästä sammuu kokonaan.

Onko kenelläkään ideaa mistä voisin aloittaa vian etsimisen?
Avatar
Jaakkima
Ylläpito
Viestit: 2700
Liittynyt: 24.9.2003 17:08
Paikkakunta: Kotka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jaakkima »

Palaako Check Engine-valo? Palaako se laisinkaan kun virrat on päällä ja kone sammuksissa? Jos ei, kannattaa irroittaa se paneeli ja katsoa onko siellä lamppu paikoillaa, onko se palanut vai onko valon johdot nyppästy irti.

Mikäli valo palaa vähintään silloin kun sen pitääkin, kannattaa tutkia onko ruiskuboxin muistiin tallentunut virheilmoituksia. Ohjeet tässä ja tässä

Ja sitten tietenkin missä kunnossa on tulpat ja tulpanjohdot?
Kalusto:
Lempi

КОПЕЙКА
Connecting People
Avatar
pressa
Viestit: 10517
Liittynyt: 25.9.2003 13:23
Paikkakunta: Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja pressa »

ja sytytyspuolahan voi myös tiltata kun lämpee
eli kun on sammunut niin heti kylmäspräytä puolalle ja startata
jos käynnistyy on puola syyllinen
1700iivari

Viesti Kirjoittaja 1700iivari »

Check engine valo kyllä toimii, mutta ei pala kun vika on päällä. Tulpat ja johdot on uusittu puolisen vuotta sitten. Puolahärdelli on kiinni lohkossa, olisiko viisasta kiinnittää paketti muualle testi mielessä ettei ainakaan saisi niin paljon lämpöä lohkosta?

Tuo kyllä tuntuu bensansaanti ongelmalta. Luulisi jos sytty pätkisi niin putkessa kuuluisi jysähtelyä, kun palomaton bensa räjähtäisi putkessa...?
Avatar
pressa
Viestit: 10517
Liittynyt: 25.9.2003 13:23
Paikkakunta: Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja pressa »

onko polttoainesuodatin vaihdettu ajallaan?
Avatar
Jaakkima
Ylläpito
Viestit: 2700
Liittynyt: 24.9.2003 17:08
Paikkakunta: Kotka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jaakkima »

No koska on vaihdettu bensansuodatin?
Kalusto:
Lempi

КОПЕЙКА
Connecting People
1700iivari

Viesti Kirjoittaja 1700iivari »

Vaihdoin sen juuri kun oletin siinä vian olevan... eipä muuttanut tilannetta.
Avatar
Jusu
Viestit: 2540
Liittynyt: 4.2.2004 19:49
Paikkakunta: Jämsä

Viesti Kirjoittaja Jusu »

Voipikos tämä 1.kökkö muuten jäätyä kaasuttimen tapaan, kun siinä kuitenkin samaan tyyliin kaasuläppä ja kurkku on? :idea:
Ja onhan sinne iivana jostain syystä sen imuilman lämmitystorvenkin laittanut...

Oireet meinaan kuulostaa vähän perinteiseltä kaasarin jäätämiseltä.
Avatar
Jokari
Viestit: 7715
Liittynyt: 10.3.2005 20:32
Paikkakunta: Kymenlaakso™

Viesti Kirjoittaja Jokari »

Voihan se ruiskukin jäätää, muttei todellakaan niin helposti kuin tavan kaasaripeli. Ainakin omalla ruiskullani ajelin ilman mitään ongelmia kosteilla nollan tai parin plusasteen keleillä, ilman mitään esilämmitystä.
Vastaavissa olosuhteissa tuon kaasarivehkeen kulku loppuu aika nopeasti ilman esilämmitystä.
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.

Member of Kymenlaakson Kusipäät™
1700iivari

Viesti Kirjoittaja 1700iivari »

Tuo lämpöputki on kiinni kuten alunperin tehtaalta on tullutkin. Ongelma on nyt tullut ja toistuu niin pakkasella kun muutamassa plus asteessakin.

Pitänee koittaa irroittaa puolapaketti lohkonkyljestä jos saa liikaa lämpöä siinä ollessaan. :roll:
Vastaa Viestiin