Sytkä perseellään?

Eikö pitkät pala? Puoltaako jarrut? Tällä osiolla voit esittää teknisiä kysymyksiä Ladoista.
=Shiguli=

Sytkä perseellään?

Viesti Kirjoittaja =Shiguli= »

Mikäpäs mättää nappiksessa, kun lämpösellä koneella, ilman ryyppyä kun polkasee pikkukiekoilta, niin kone tavallaan pätkäsee. Eli siis joko ampuu putkeen ja rupee sitte vasta kiertämään tai kuuluu vaan kova naksahus konehuoneesta ja sitten kiekasee. Ei tästä muuten mitään haittaa oo, mutta ku vähä vaikee ruveta heittämään luisua pienessä vauhissa. Ite epäilisin sytkää. Liian myöhäsellään? Miten säätö käytännössä tapahtuu ja paljonko kärsii säätää?
Viimeksi muokannut =Shiguli=, 11.1.2007 11:07. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
=Shiguli=

Tulpat, tulpanjohdot, pyörijä sekä jakajan kansi ovat uudet.
Vuosaaren Ladamies
Viesti:

Sytytyksen ajoitus ?

Viesti Kirjoittaja Vuosaaren Ladamies »

Minulle tulee mieleen ensimmäiseksi sytytyksen ajoitus. Kun kärkiväli, tulpat, pyörijä, kansi OK....niin sytytyksen ajoitus / säätö eli virranjakajaa pyörittää " oikeaan " suuntaan. Parhaiten onnistuu, kun on käytettävissä stroboskooppi.
=Shiguli=

Ite olin ainakin korjauskirjasta näkevinäni, että siinä ois jotain ajotusmerkkejäkin. Mutta sanokaapas mihinkä suuntaan pyöritellään, jos se ylipäätään on tarpeen?
Jokari

Viesti Kirjoittaja Jokari »

Ei siinä tarvita stropoja eikä ajoitusmerkejä, jos se kerran nyt toimii muuten suht hyvin, niin jakajan 13mm mutteri löysälle ja pari ihan kevyttä napautusta vastapäivään eli aikaisemmalle. Ja sitten koeajolle, jos tuntuu vetävän hyvin ja vastaa kaasuun eikä pidä ylimääräisiä ääniä, niin alkaa olla aika lähellä.

Jos sytkä on myöhäisellä, niin se tuppaa just aiheuttamaan noita pätkäsyjä ja kuolleita kohtia. Jos se on vaan vähän liian aikaisella, niin Ladan koneesta harvemmin kuuluu nakutusta, mut silloin kone kuulostaa kierroksilla todella rumalta :)
Tai en mä muista Ladoista tiedä, mut mun kaasaripelissä noin...
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.

Member of Kymenlaakson Kusipäät™
=Shiguli=

Selvä, pitää huomenna syventyä!
=Shiguli=

Noniin. Auttoi asiaan hieman kun käänsin aikaisemmalle. Nyt kuitenkin tekee semmoista, että pyuörii todella nihkeästi joko kahdella tai kolmella pytyllä, ei kä pysy käynnissä jos ei pidä kaasua kokoajan puolivälissä. Mikähän siihen sitten tuli, en tiedä.
=Shiguli=

Tuli tarkistettua kipinän lyönti, joka tulppa lyö. Ei siltikään meinaa pörähtää edes.
=Shiguli=

Noniin, lähtipäs. Mistähän johtuu, että se kylmänä vähän rykästeli, sitten ku ryypyn kanssa venkslas aikasa ja polki kaasua, niin sitte rupes pyörimään neljällä. Tyhjäkäynnillä tahto pyöriä vähän liika rikkaalla, mutta sitten tasottu ku lämpes aikasa.
=Shiguli=

Sytytyspuoli on kunnossa. Tarkistin kokeeksi nyt asian, niin ykköspytty on se joka oikuttelee. Tuli mieleeni, että olisiko vika sittenkin venttiileissä?
IlkkaHe

Viesti Kirjoittaja IlkkaHe »

antteeksi, mutta tungen kysymyksen samaan kastiin..

Mulla on tuossa omassa laatokassa ongelmana, kun sytytystä yritän säätää (semmosen valo härdellin avulla :roll: ) niin ykkös pytystä mittaamalla ennakko on varttikierroksen perseellään! en nyt muista kumpaan suuntaan, ehkä myöhemmälle.. Sitten kun yrität sitä alkaa aikasemmalle kääntää, niin vielä paljon matkaa oikeille merkeille, niin alkaa ketun häntää kaasarista välillä iskemään, eli sytöt liian aikasella? ja käynti selvästi huonompaa. Korva kuulolla se nyt on säädetty siihen missä käy parhaiten, mutta ei kaikki oo ihan kohillaan..

Tarjotkaas muuten 1.6 koneen kärjetöntä sytytystä :twisted:
Jokari

Viesti Kirjoittaja Jokari »

Nyt tuli mullekkin jotain hämärää tohon talvikulkineeseen. Yli vuoden toimi pätkimättä, mut nyt on ruvennut tekemään tota tyypillistä ladatemppua, eli esim. paikaltaan lähdettäessä kytkimen noston jälkeen tulee n. sekunnin kuollut kohta, ja sen jälkeen mennäänkin taas nastat ropisten. Muutaman melko jännän tilanteen synnyttänyt jäisissä mutkissa, ensin ei lähde mihinkään ja vaistomaisesti tulee painettua kaasua, sen jälkeen Lada onkin tappisladissa melkein poikittain ja kirjoitussessio on valmis :twisted:

Mikähän piru siinä kusee taas... :?
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.

Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Stefa

Viesti Kirjoittaja Stefa »

IlkkaHe kirjoitti:antteeksi, mutta tungen kysymyksen samaan kastiin..

Mulla on tuossa omassa laatokassa ongelmana, kun sytytystä yritän säätää (semmosen valo härdellin avulla :roll: ) niin ykkös pytystä mittaamalla ennakko on varttikierroksen perseellään! en nyt muista kumpaan suuntaan, ehkä myöhemmälle.. Sitten kun yrität sitä alkaa aikasemmalle kääntää, niin vielä paljon matkaa oikeille merkeille, niin alkaa ketun häntää kaasarista välillä iskemään, eli sytöt liian aikasella? ja käynti selvästi huonompaa. Korva kuulolla se nyt on säädetty siihen missä käy parhaiten, mutta ei kaikki oo ihan kohillaan..

Syttyjärjestys... :roll:
Vauhdin tae - alamäki
aropupu

Viesti Kirjoittaja aropupu »

Stefa kirjoitti:

Ja se on 1 3 4 2...
Mitenköhän olisi tuo virranjakajan akselin välyksen tarkastus,noin niinkuin yleisesti..Mulla pätkiminen loppui kun vaihdoin jakajan.
IlkkaHe

Viesti Kirjoittaja IlkkaHe »

aropupu kirjoitti:
Stefa kirjoitti:

Ja se on 1 3 4 2...
Mitenköhän olisi tuo virranjakajan akselin välyksen tarkastus,noin niinkuin yleisesti..Mulla pätkiminen loppui kun vaihdoin jakajan.
Syttö järjestys aivan oikein :? ja kyllä se jakaja ennen toimi suurinpiirtein pätkimättä, mutta nyt kun käytin koneen levällään, mutten sytkäosia mitenkään vaihtanu ku tulpat, niin sen jälkeen ruvennu tommoseksi. Tosin, ennen ei varmaan syttö ollu ihan kohillaan, kuhan kävi :D
Vastaa Viestiin