Sytkä perseellään?
Sytkä perseellään?
Mikäpäs mättää nappiksessa, kun lämpösellä koneella, ilman ryyppyä kun polkasee pikkukiekoilta, niin kone tavallaan pätkäsee. Eli siis joko ampuu putkeen ja rupee sitte vasta kiertämään tai kuuluu vaan kova naksahus konehuoneesta ja sitten kiekasee. Ei tästä muuten mitään haittaa oo, mutta ku vähä vaikee ruveta heittämään luisua pienessä vauhissa. Ite epäilisin sytkää. Liian myöhäsellään? Miten säätö käytännössä tapahtuu ja paljonko kärsii säätää?
Viimeksi muokannut =Shiguli=, 11.1.2007 11:07. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- Vuosaaren Ladamies
- Viesti:
Sytytyksen ajoitus ?
Minulle tulee mieleen ensimmäiseksi sytytyksen ajoitus. Kun kärkiväli, tulpat, pyörijä, kansi OK....niin sytytyksen ajoitus / säätö eli virranjakajaa pyörittää " oikeaan " suuntaan. Parhaiten onnistuu, kun on käytettävissä stroboskooppi.
Ei siinä tarvita stropoja eikä ajoitusmerkejä, jos se kerran nyt toimii muuten suht hyvin, niin jakajan 13mm mutteri löysälle ja pari ihan kevyttä napautusta vastapäivään eli aikaisemmalle. Ja sitten koeajolle, jos tuntuu vetävän hyvin ja vastaa kaasuun eikä pidä ylimääräisiä ääniä, niin alkaa olla aika lähellä.
Jos sytkä on myöhäisellä, niin se tuppaa just aiheuttamaan noita pätkäsyjä ja kuolleita kohtia. Jos se on vaan vähän liian aikaisella, niin Ladan koneesta harvemmin kuuluu nakutusta, mut silloin kone kuulostaa kierroksilla todella rumalta
Tai en mä muista Ladoista tiedä, mut mun kaasaripelissä noin...
Jos sytkä on myöhäisellä, niin se tuppaa just aiheuttamaan noita pätkäsyjä ja kuolleita kohtia. Jos se on vaan vähän liian aikaisella, niin Ladan koneesta harvemmin kuuluu nakutusta, mut silloin kone kuulostaa kierroksilla todella rumalta

Tai en mä muista Ladoista tiedä, mut mun kaasaripelissä noin...
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
antteeksi, mutta tungen kysymyksen samaan kastiin..
Mulla on tuossa omassa laatokassa ongelmana, kun sytytystä yritän säätää (semmosen valo härdellin avulla
) niin ykkös pytystä mittaamalla ennakko on varttikierroksen perseellään! en nyt muista kumpaan suuntaan, ehkä myöhemmälle.. Sitten kun yrität sitä alkaa aikasemmalle kääntää, niin vielä paljon matkaa oikeille merkeille, niin alkaa ketun häntää kaasarista välillä iskemään, eli sytöt liian aikasella? ja käynti selvästi huonompaa. Korva kuulolla se nyt on säädetty siihen missä käy parhaiten, mutta ei kaikki oo ihan kohillaan..
Tarjotkaas muuten 1.6 koneen kärjetöntä sytytystä
Mulla on tuossa omassa laatokassa ongelmana, kun sytytystä yritän säätää (semmosen valo härdellin avulla

Nyt tuli mullekkin jotain hämärää tohon talvikulkineeseen. Yli vuoden toimi pätkimättä, mut nyt on ruvennut tekemään tota tyypillistä ladatemppua, eli esim. paikaltaan lähdettäessä kytkimen noston jälkeen tulee n. sekunnin kuollut kohta, ja sen jälkeen mennäänkin taas nastat ropisten. Muutaman melko jännän tilanteen synnyttänyt jäisissä mutkissa, ensin ei lähde mihinkään ja vaistomaisesti tulee painettua kaasua, sen jälkeen Lada onkin tappisladissa melkein poikittain ja kirjoitussessio on valmis
Mikähän piru siinä kusee taas...

Mikähän piru siinä kusee taas...

- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.
Syttyjärjestys...IlkkaHe kirjoitti:antteeksi, mutta tungen kysymyksen samaan kastiin..
Mulla on tuossa omassa laatokassa ongelmana, kun sytytystä yritän säätää (semmosen valo härdellin avulla) niin ykkös pytystä mittaamalla ennakko on varttikierroksen perseellään! en nyt muista kumpaan suuntaan, ehkä myöhemmälle.. Sitten kun yrität sitä alkaa aikasemmalle kääntää, niin vielä paljon matkaa oikeille merkeille, niin alkaa ketun häntää kaasarista välillä iskemään, eli sytöt liian aikasella? ja käynti selvästi huonompaa. Korva kuulolla se nyt on säädetty siihen missä käy parhaiten, mutta ei kaikki oo ihan kohillaan..

Vauhdin tae - alamäki
Ja se on 1 3 4 2...Stefa kirjoitti:Syttyjärjestys...IlkkaHe kirjoitti:antteeksi, mutta tungen kysymyksen samaan kastiin..
Mulla on tuossa omassa laatokassa ongelmana, kun sytytystä yritän säätää (semmosen valo härdellin avulla) niin ykkös pytystä mittaamalla ennakko on varttikierroksen perseellään! en nyt muista kumpaan suuntaan, ehkä myöhemmälle.. Sitten kun yrität sitä alkaa aikasemmalle kääntää, niin vielä paljon matkaa oikeille merkeille, niin alkaa ketun häntää kaasarista välillä iskemään, eli sytöt liian aikasella? ja käynti selvästi huonompaa. Korva kuulolla se nyt on säädetty siihen missä käy parhaiten, mutta ei kaikki oo ihan kohillaan..
Mitenköhän olisi tuo virranjakajan akselin välyksen tarkastus,noin niinkuin yleisesti..Mulla pätkiminen loppui kun vaihdoin jakajan.
Syttö järjestys aivan oikeinaropupu kirjoitti:Ja se on 1 3 4 2...Stefa kirjoitti:Syttyjärjestys...IlkkaHe kirjoitti:antteeksi, mutta tungen kysymyksen samaan kastiin..
Mitenköhän olisi tuo virranjakajan akselin välyksen tarkastus,noin niinkuin yleisesti..Mulla pätkiminen loppui kun vaihdoin jakajan.