vazili 2107 kirjoitti:Juu, Latassa kuuluu asiaan piänet metelit
Jos meitin ladasta loppuis yhtä-äkkiä kaikki kolinat, olisin huolestunut
No kyllä tietyt sekalaiset äänet kuuluu asiaan, muttei tollanen perkeleen sirinä/helinä. Vähän yli kymmenellä Ladalla olen ajanut eikä niistä vaan ole mitään tommosia kuulunut
V*ttu kun olis vähän enemmän löysää rahaa niin ajaisin tuon paskan suoraan paaliin ja hommaisin paremman...
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.
Jusu kirjoitti:Senkun annat siristellä ja helistellä, kyllä se asiansa sitten oksentaa kun se aika tulee.
Sitten onkin hyvä harjotella se ensimmäinen koneenvaihto.
Äläkä koeta pyrkiä täydellisyyteen ainakaan talviauton kanssa, sillä siinä tuloo vaan helevetinmoinen stressi siitä kun se mänee pilalle.
Jep jep. Eikai kukaan täysjärkinen täydellisyyttä yrittäkkään tollasen pommin kanssa. Mulla on toinen Lada sitä täydellisyyttä varten
Joo koneenvaihto vaan...
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.
Jos Lada-foorumin "öljytestin" voittaa 10-15tkm ajettu synteettinen jäteöljy, niin luulisi, että todennäköisesti ei vaihtamalla auto parane, kun tuskin muutkaan yksilöt ovat kovin hyvällä hoidolla olleet (=yleistys ).
Mikäli ääni kuuluu paikallaan, niin putken avulla kuuntelemalla saa helpommin paikallistettua äänen lähteen.
Yleensä helinät/kolinat on lähtöisin suojapelleistä, esim. pakosarjan "talviasento"-pelti kaasuttimelle kannattaa tarkistaa.
audiq kirjoitti:Jos Lada-foorumin "öljytestin" voittaa 10-15tkm ajettu synteettinen jäteöljy.
missään ei kukaan ole tälläistä käskenyt koneeseen laittaa
kerroin vaan erään ex-työkaverin tälläistä käyttäneen vanhassa galantissa
omissa autoissani olen vaihtanut öljyt 5tkm välein ja aina saman valmistajan samaa 10w-40 mineraalia
nykyisessä käytän tunnetun valmistajan syntettistä ja vaihtoväli n. 12tkm riippuen kuinka nopeasti kilometrit kertyy
audiq kirjoitti:Jos Lada-foorumin "öljytestin" voittaa 10-15tkm ajettu synteettinen jäteöljy.
missään ei kukaan ole tälläistä käskenyt koneeseen laittaa
kerroin vaan erään ex-työkaverin tälläistä käyttäneen vanhassa galantissa
omissa autoissani olen vaihtanut öljyt 5tkm välein ja aina saman valmistajan samaa 10w-40 mineraalia
nykyisessä käytän tunnetun valmistajan syntettistä ja vaihtoväli n. 12tkm riippuen kuinka nopeasti kilometrit kertyy
Tuli siitä tuo kommenttini, kun oli ensimmäinen "netti-öljyvertailu", jossa mainittiin jäteöljyn "uusiokäyttö" useamman kerran.
Eli ei ollut kenellekään suoranaisesti kohdistettu tuo kirjoitukseni.
muistatkos poika kun tuli markkinoille esso ultron
siinä oli sellainen täys-synteettinen öljy jota mainostettiin että 10tkm ajettunakin on lisäainestusta jäljellä enemmän mitä uudessa halppis öljyssä
ja siitä kaverin kokeilu lähti ja todellakin n.10tkm ajettu öljy pysyi galantissa paremmin kuin marketti mineraali
Jottei jäis tämäkään topicci auki ja turhaksi, niin kerrotaas vähän kokemuksia.
Kärjettömän sytkän ja Weber DGV:n asennuksen jälkeen ei helistele nimeksikään. Toi sytkä ei yksinään vaikuttanut mitään, mutta kun vaihdoin kaasarin niin jopas loppu helinät kuin seinään.
En sitten tiedä tarjoiliko se ihan finaalissa oleva Ozon jotain laihaa soosia koneelle sillon tällön vai mikä....parannus on kuitenkin merkittävä siihen entiseen jatkuvaan helinään verrattuna.
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.
Pitäis itekin käydä noita suojapeltejä läpi jotta mikä siellä soi.. 3100rpm tuntuu olevan semmonen optimikohta jossa jokin pelti soi, 3000rpm tai 3200rpm ääntä ei kuulu
mulla samanlaista räminää mitenkä jokari topikin alussa kuvaili.. ketjukin kiristetty monya kertaa eikä ääni loppunu. kaasua höllättäessä ja pintakaasulla kuuluu hyvin selvästi moinen kirinä ja räminä..
mistä tuo voi olla kii..
Mulla toi ääni tuli kyllä mistäs muualtakaan kuin perinteisestä kaasuvivustosta. Pääsee resonoimaan ja ääni on aika kauhea varsinkin paikaltaan lähtiessä.
Koneenvaihdon jälkeen kaasuvivusto pääsi taas nojaamaan koneeseen ja helinä alkoi. Korjaantui taivuttamalla sitä ylöspäin nousevaa vipua sekä estämällä poikittaistangon poikittainen liike.
Tosin niinkuin tossa ylhäällä olen mutuillut, ihan virallista nakutusta sai kyllä myös silloin kiinni olleella sohlolla Ozonilla + väljällä kärkipöydällä varustetulla jakajalla. Nakutusjälkiä oli jonkin verran vanhan padan kannessa...
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.