
Eilen otin sen taas ajoon huomista miittiä varten, ajoin 10 kilsaa pajalle, säädin pyöränkulmat ja kas; akku tyhjä! Latausvalo ei kertonu mitään.
Napajännite oli 9.6V, hetken ihmettelyn jälkeen noussu tasan 12V:iin.
-No, veivillä käyntiin

Onneks oli just rempattu laturi kyydissä, hiilet ja laakerit uusittu, myös diodit mitattu ja kaikki johti vain toisinpäin, siis varmaankin ehjiä.
Vaihoin sitte laturin samalla kun akku oli latauksessa.
Avaimesta käyntiin ja paanalle.
Tuntu toimivan hyvin, merkkivalokin sammu, mutta tänään teki ihan saman jutun uudella laturillakin!

Selvä, säädin sökö. Upouusi venäläinen elektroninen tuontisäädin kiinni, eikä apua. Merkkivalo kuitenkin sammuu, mut vasta kun polkasee kierroksia. Ilman kuormaa tyhjäkäynnillä lataa heikosti, kierroksilla paranee vähän, mutta jännite nousee tosi hitaasti, eikä nouse kun max 13v.
Kuormalla tyhjäkäynnillä jännite hiljakseen putoaa, eli ei lataa.
Johdot, sulakkeet ja liitokset, ym. haun tulokset on läpikäyty. Voisko akku kuitenkin olla sökö, ihmetyttää vaan, ettei jännite nouse kierroksillakaan.